Balen van verjaardag.
maandag 28 augustus 2017 om 17:51
Weet niet waar ik het onder moet zetten.
Bah bah bah.
Binnenkort dus jarig. Een mooi rond getal.
En ik wil (wou) dat graag groots vieren maar helaas net als de jaren daarvoor komt er bijna niemand.
Ja schoonfamilie....
In de middag.
Maar ik wou juist leuk feestje in de tuin. Of op een boot.
Maja alle vriendinnen haken af.
Vorig jaar was er maar 1van de 8 die uitgenodigd waren.
Dit jaar 10 uitnodigingen.
2 hebben al gezegd niet te komen.
De rest geen reactie.
En ik ben echt flexibel.
Is de boot to much nou dan in de tuin.
Andere tijden. Eventueel ander weekend...
Maar nee...
Ik voel me zo in de steek gelaten.
Van de vriendinnen er 2 dit jaar geholpen met verhuizen.
Ik kom wel altijd bij hun...
Ook op verjaardag van de kinderen om te helpen...(als dat wordt gevraagd)
Maar wanneer ik 30 wordt is het schijnbaar niet bijzonder genoeg.
Ik krijg steeds meer de neiging om iets voor mezelf te boeken. En iedereen voor een dichte deur te laten staan...
En dan gewoon nieuwe vriendinnen zoeken ofzo...
Sorry hoor ik voel me zo slecht hierdoor.
Bah bah bah.
Binnenkort dus jarig. Een mooi rond getal.
En ik wil (wou) dat graag groots vieren maar helaas net als de jaren daarvoor komt er bijna niemand.
Ja schoonfamilie....
In de middag.
Maar ik wou juist leuk feestje in de tuin. Of op een boot.
Maja alle vriendinnen haken af.
Vorig jaar was er maar 1van de 8 die uitgenodigd waren.
Dit jaar 10 uitnodigingen.
2 hebben al gezegd niet te komen.
De rest geen reactie.
En ik ben echt flexibel.
Is de boot to much nou dan in de tuin.
Andere tijden. Eventueel ander weekend...
Maar nee...
Ik voel me zo in de steek gelaten.
Van de vriendinnen er 2 dit jaar geholpen met verhuizen.
Ik kom wel altijd bij hun...
Ook op verjaardag van de kinderen om te helpen...(als dat wordt gevraagd)
Maar wanneer ik 30 wordt is het schijnbaar niet bijzonder genoeg.
Ik krijg steeds meer de neiging om iets voor mezelf te boeken. En iedereen voor een dichte deur te laten staan...
En dan gewoon nieuwe vriendinnen zoeken ofzo...
Sorry hoor ik voel me zo slecht hierdoor.

maandag 28 augustus 2017 om 18:48
Ik heb het gevoel dat TO zich laat gebruiken door haar "vriendinnen"
en dat ze nu tot het vervelende besef hiervan is gekomen
Vriendinnen van TO weten natuurlijk best wel dat deze verjaardag voor haar bijzonder is
geen tijd...?? Klopt als je op die dag toevallig een bruiloft hebt of in het buitenland zit
geen tijd? of bedoel je het interesseert me eigenlijk geen reet....
als je een partner hebt (of anders met een goede vriendin) lekker een dagje wellness inplannen
Vriendinnen van TO weten natuurlijk best wel dat deze verjaardag voor haar bijzonder is
geen tijd...?? Klopt als je op die dag toevallig een bruiloft hebt of in het buitenland zit
als je een partner hebt (of anders met een goede vriendin) lekker een dagje wellness inplannen

maandag 28 augustus 2017 om 18:50
Dit is een goed advies. Dit zijn kennissen en geen vrienden. Weg met alles dat energie kost ipv geeft. Zie het als een kans!tampontouwtje schreef: ↑28-08-2017 18:36Meid misschien moet je het zo zien. 30 is een mooie leeftijd om de boel eens even flink op te schonen. Je bent ouder, wijzer, weet beter wat je wel en niet meer wil. Echte vrienden en fijne kennisen blijven. De rest laat je los, vaarwel!! Je hebt een heel leven voor je, waarom zou je zo doormodderen met je eenrichtingsverkeervrienden.

maandag 28 augustus 2017 om 18:56
Mijn neefjes en nichtjes worden er heel blij van, dus natuurlijk ga ik

Ook om hun ouders te feliciteren. Ik blijf er alleen geen uren zitten.

maandag 28 augustus 2017 om 19:01
Huh, maar dat geldt dan toch evengoed voor de andere afspraak die al staat? Als je die afzet, dan ben je voor die partij weer een trut.ouwewijsneus schreef: ↑28-08-2017 18:48Ik heb het gevoel dat TO zich laat gebruiken door haar "vriendinnen"
Soms kunnen mensen gewoon niet. Lijkt me niet zo lastig om je voor te stellen hoe dat werkt.
Wat een bizarre reacties zeg.
maandag 28 augustus 2017 om 19:02
[quote=Annelleke post_id=27481076 time=1503937435 user_id=310897]
Tja, voor mij zou dat ook te kort dag zijn. Met kinderen kan ik me dat al helemaal voorstellen.
Hoezo????
Tijd maken voor een vriendin 3 weken van te voren terwijl je kinderen hebt is moeilijk omdat????
Dat heet prioriteiten stellen
Blijkbaar is de vriendin dan niet belangrijk
Tja, voor mij zou dat ook te kort dag zijn. Met kinderen kan ik me dat al helemaal voorstellen.
Hoezo????
Tijd maken voor een vriendin 3 weken van te voren terwijl je kinderen hebt is moeilijk omdat????
Dat heet prioriteiten stellen
Blijkbaar is de vriendin dan niet belangrijk
maandag 28 augustus 2017 om 19:14
Ja.
maandag 28 augustus 2017 om 19:15
Omdat ik dan al afspraken heb. En de kinderen ook, en mijn man ook.
maandag 28 augustus 2017 om 19:15
Heb je in de uitnodiging een duidelijke datum gezet?
Ik zou gewoon een kort berichtje sturen met de datum, tijd en plek en dat je het fijn zou vinden als ze komen en of ze het willen laten weten.
Ik zou nu voor dat laatste weekend gaan, hebben mensen meer tijd om wat te regelen.
En als er dan nog steeds niemand komt zou ik nieuwe vrienden zoeken.... Ze hebben vast niet allemaal een bruiloft of vakantie, jij bent ook belangrijk.
Ik zou gewoon een kort berichtje sturen met de datum, tijd en plek en dat je het fijn zou vinden als ze komen en of ze het willen laten weten.
Ik zou nu voor dat laatste weekend gaan, hebben mensen meer tijd om wat te regelen.
En als er dan nog steeds niemand komt zou ik nieuwe vrienden zoeken.... Ze hebben vast niet allemaal een bruiloft of vakantie, jij bent ook belangrijk.
maandag 28 augustus 2017 om 19:24
Zoals iemand eerder in dit topic al aangaf, mijn vriendin zou je niet zijn.
Maar goed je merkt dit tegenwoordig bij veel mensen, het eigen leven + gezins leven staat voorop. Iedereen moet maar van alles.
Mensen zijn een stuk egoïstischer geworden, iedereen is maar druk druk druk. Even tijd maken voor een verjaardag van een vriendin, ook al is het maar een uurtje is tegenwoordig al teveel gevraagd.

maandag 28 augustus 2017 om 19:27
Volgens mij zijn dit niet echt leuke vriendinnen. Vorig jaar kwamen ze niet, dit jaar ook niet. Komen ze ooit een keer wel? Vriendinnen weten toch wanneer je jarig bent en houden daar juist rekening mee, of vragen of je het gaat vieren, of doen op z'n minst hun best om te komen.
Toch heb ik ook het idee dat jij veel te makkelijk bent. Je wil voor iedereen klaar staan, je wil je in bochten wringen om het voor iedereen makkelijk te maken en iedereen loopt over je heen. JIJ vind jezelf niet belangrijk genoeg (je wil je steeds aanpassen om het makkelijk te maken voor de ander) en dus vinden anderen jou ook niet belangrijk. Ik denk, zoals Anne, dat je uitnodiging wellicht te vrijblijvend was.
Toch heb ik ook het idee dat jij veel te makkelijk bent. Je wil voor iedereen klaar staan, je wil je in bochten wringen om het voor iedereen makkelijk te maken en iedereen loopt over je heen. JIJ vind jezelf niet belangrijk genoeg (je wil je steeds aanpassen om het makkelijk te maken voor de ander) en dus vinden anderen jou ook niet belangrijk. Ik denk, zoals Anne, dat je uitnodiging wellicht te vrijblijvend was.

maandag 28 augustus 2017 om 19:50
Heel erg sneu voor je. Ik zou ook balen. Heb de indruk dat jij erg veel voor een ander doet, en mensen dat wel makkelijk vinden, maar geen moeite voor jou doen. Daar zou ik mee stoppen, veel voor een ander doen. Het is allemaal heel leuk, maar als jij er niets voor terugkrijgt, houdt het toch een keer op.
maandag 28 augustus 2017 om 19:58

maandag 28 augustus 2017 om 20:21
Ik vind de reacties best heftig eigenlijk. Zelf heb ik de komende weekenden ook al plannen. En daarmee bedoel ik, dat ik 1x in het buitenland zit het hele weekend en 1x op twee uur rijden van de plaats waar ik woon.
Ik zou het heel gek vinden als mijn vrienden dit niet zouden begrijpen. Als ik die weekends afzeg die al gepland zijn stel ik namelijk weer andere mensen teleur, dus dat lijkt me ook niet de bedoeling.
Egoïstisch vind ik het niet. Ik heb gewoon een vol leven, maar als ik kan dan kom ik graag op een vriendin haar verjaardag, maar het is niet zoals een bruiloft waar je inderdaad wel echt moet zijn.
Om die reden worden bruiloften altijd zolang van tevoren aangekondigd.
Ik zou het heel gek vinden als mijn vrienden dit niet zouden begrijpen. Als ik die weekends afzeg die al gepland zijn stel ik namelijk weer andere mensen teleur, dus dat lijkt me ook niet de bedoeling.
Egoïstisch vind ik het niet. Ik heb gewoon een vol leven, maar als ik kan dan kom ik graag op een vriendin haar verjaardag, maar het is niet zoals een bruiloft waar je inderdaad wel echt moet zijn.

maandag 28 augustus 2017 om 20:25
Heb je gelezen wat TO schrijft? Het gaat erom dat velen niet eens reageren en anderen zeggen geen tijd te hebben. Ik kan me niet voorstellen dat als iemand afzegt met een reden zoals de jouwe, dat TO zich dan zo gekwetst zou voelen. Het gaat hier vooral om de onachtzaamheid en het eenrichtingsverkeer. Volgens mij schrijft TO dit duidelijk.S00F schreef: ↑28-08-2017 20:21Ik vind de reacties best heftig eigenlijk. Zelf heb ik de komende weekenden ook al plannen. En daarmee bedoel ik, dat ik 1x in het buitenland zit het hele weekend en 1x op twee uur rijden van de plaats waar ik woon.

dinsdag 29 augustus 2017 om 10:12
Vinden dat mensen hun al gemaakte afspraken moeten afzeggen voor een feestje waar je pas laat mee aan komt zetten is in mijn ogen veel egoïstischer. Even op tijd iets aangeven is blijkbaar te veel gevraagd.Chocolate-cake schreef: ↑28-08-2017 19:24Zoals iemand eerder in dit topic al aangaf, mijn vriendin zou je niet zijn.
Maar goed je merkt dit tegenwoordig bij veel mensen, het eigen leven + gezins leven staat voorop. Iedereen moet maar van alles.
Mensen zijn een stuk egoïstischer geworden, iedereen is maar druk druk druk. Even tijd maken voor een verjaardag van een vriendin, ook al is het maar een uurtje is tegenwoordig al teveel gevraagd.
dinsdag 29 augustus 2017 om 10:13
2 hebben afgezegd, de rest heeft nog geen antwoord, waarschijnlijk omdat ze aan het uitzoeken zijn hoor ze het mogelijk kunnen maken, als dat zo kort dag überhaupt nog kan.HasseSimonsdochter schreef: ↑28-08-2017 20:25Heb je gelezen wat TO schrijft? Het gaat erom dat velen niet eens reageren en anderen zeggen geen tijd te hebben. Ik kan me niet voorstellen dat als iemand afzegt met een reden zoals de jouwe, dat TO zich dan zo gekwetst zou voelen. Het gaat hier vooral om de onachtzaamheid en het eenrichtingsverkeer. Volgens mij schrijft TO dit duidelijk.
dinsdag 29 augustus 2017 om 10:17
Als ik dingen doe doe ik dat omdat ik het wil, niet om iets terug te krijgen. En ik geef feestjes meestal een maand of 3 van tevoren aan, de meeste mensen reageren er niet op maar op de dag zelf is over het algemeen iedereen er. Kwestie van op tijd aangeven. En als mensen niet kunnen volstaat een "gaat niet lukken". Of ze zeggen niks en komen niet, ook goed. Ik kan me daar echt niet druk om maken.HasseSimonsdochter schreef: ↑28-08-2017 19:46Ook zoals TO het omschrijft. Dat je wel vanalles voor anderen doet en dat ook dit jaar van de 10 er 2 zeggen geen tijd en de test niks laat horen? Ik kan me toch echt niet voorstellen dat je dat dikke prima zou vinden.