Het grote speelgoedtopic 2017

09-08-2016 08:41 3001 berichten
De zomervakanties zijn nog in volle gang.

Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.

Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.

Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.

Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.

Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.

Wees welkom!
Verkademeisje schreef:
29-08-2017 21:40
Onze 4 en 6 jarige jongens vinden Pluk leuk, maar ook Saskia en Jeroen. Het Gruffalo-luisterboek wordt ook graag aangezet.
Goede tips! Dank je
NYC schreef:
20-08-2017 08:31
Hier twee tips van speelgoed dat tussen 2,5 en 3,5 een succes was bij mijn zoon:

Afbeelding

Afbeelding
leuke tips!
CHL schreef:
27-08-2017 10:22
Leuk topic! Hier wordt zoon eind januari 1 en daar gaat natuurlijk eerst nog zijn eerste Sinterklaas en Kerst aan vooraf. Heb er heel veel zin in, dus ben me al aan het oriënteren (en ik koop zo nu en dan al iets), misschien hebben jullie nog tips? Ik heb alvast gekocht: Speelkeukentje, tractor met aanhangwagen (loopfietsje), springkussen (pas volgend jaar leuk denk ik) en houten blokken. Heb nog op het lijstje staan: Werkbank, Playmobil 123, hobbeldier. Ook een hoop buitenspeelgoed, maar dat komt pas in de zomer.

Ik heb al een loopautootje van Nijntje op zijn slaapkamer staan, maar vraag me af of zo'n houten loopwagentje wellicht handiger is?

Vooralsnog speelt hij graag met duplo, stapelbekers en een mandje met oude sjaaltjes en is bij oma de fp telefoon favoriet.
mijn zoon is ook in januari jarig en zat dus met veel cadeau's in een korte tijd net als jij.
ik zou idd oppassen dat je niet te veel koopt in 1x. ;-)
mijn zoon kreeg met sinterklaas niks (gaan we vieren als hij ouder is)
Met kerst kreeg hij stapelblokken, houten autootjes en boekjes (weet het al niet eens meer :mrgreen: )
Toen hij 1 jaar werd kreeg hij een loopwagentje en een wheelybug, duplo, boekjes, muziekinstrumentjes

werkbank en keukentje vind ik hem nog te jong voor (hij is nu 1,5)

wat ik een grote aanrader vind, zijn de boekjes van Mies van Hout met een cd erbij. Zoontje luistert ze iedere dag
http://boekwijzer.com/?p=808
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste sinterklaas inkopen in huis O_O
Poppenkleertjes ,deze gaan in de schoen
queenfan25 schreef:
31-08-2017 17:56
Nu pas? :sarcastic:

Hier al in januari begonnen met verzamelen :rofl:
smart79 schreef:
31-08-2017 18:30
Nu pas? :sarcastic:

Hier al in januari begonnen met verzamelen :rofl:
In januari pas? Ik heb in oktober al zo veel gekocht dat ik genoeg duplo had voor ook sinterklaas en kerst dit jaar :$ :rofl:
Hier idem :rofl:
Denk dat ik aan smartgames bunny boo voor dochter doen (of op verjaardagslijstje zet.... en voor zoon smartcar 5x5 denk ik....
schoenkadootjes heb ik eigenlijk nog niet... kijken of ik nog een brio autootje oid kan vinden en voor dochter nog geen idee.... en ik zoek nog voor beide een adventskalender vorige jaar had ik playmobil voor beide maar van de 123 zie ik geen nieuwere en voor zoon ook in gewone playmobil niet echt iets.... dus nog even zoeken (als iemand iets leuks weet ;-) ) maar goed dat is ook nog vroeg maar was een beetje bij voorgaande jaren etc aan het kijken....
Pimpelmeesje, ik heb vorig jaar geen adventkalender gevonden die ik leuk vond voor mijn zoon. (Nou die van toet toet of zoef zoef wel, maar die kon ik niet vinden in Nederland) Dus heb ik bij de action een adventkalender gehaald en zelf gevuld (houtenkerstboom met vakjes), pakte echt heel leuk uit. Ik had er toen kleine auto's, stempeltje, plastic dieren en vingerpopjes in. Dit jaar ga ik het opnieuw zo doen en zoek nog naar dingen om er in te doen. Ik zag in ieder geval bij de action kleine kleifiguren die er in kunnen en bij de hema heb je stempels die er in kunnen (van deze heb je verschillende sets https://www.hema.nl/winkel/vrije-tijd-k ... t=15919189 ) Dus als je niks kan vinden dat je leuk vind is het zelf maken ook nog een optie.
queenfan25 schreef:
31-08-2017 17:56
Waar heb je ze vandaan? Ik heb zelf laatst bij de Action wat kleertjes gekocht en dochter is er dus gek op (kleertjes aan, kleertjes uit doen). Zoek dus eigenlijk jog mer maar wel voor een leuk prijsje.. 😬

Oh en hier vorige week ook de eerste Sint inkopen gedaan, een Electro pen, ben benieuwd of ze dat al snapt straks (ze is dan 2 jaar en 3 maanden).
my-little-appletree schreef:
31-08-2017 21:25
Pimpelmeesje, ik heb vorig jaar geen adventkalender gevonden die ik leuk vond voor mijn zoon. (Nou die van toet toet of zoef zoef wel, maar die kon ik niet vinden in Nederland) Dus heb ik bij de action een adventkalender gehaald en zelf gevuld (houtenkerstboom met vakjes), pakte echt heel leuk uit. Ik had er toen kleine auto's, stempeltje, plastic dieren en vingerpopjes in. Dit jaar ga ik het opnieuw zo doen en zoek nog naar dingen om er in te doen. Ik zag in ieder geval bij de action kleine kleifiguren die er in kunnen en bij de hema heb je stempels die er in kunnen (van deze heb je verschillende sets https://www.hema.nl/winkel/vrije-tijd-k ... t=15919189 ) Dus als je niks kan vinden dat je leuk vind is het zelf maken ook nog een optie.
Wat een leuk idee! Dankjewel voor het delen.
bieno schreef:
31-08-2017 23:48
Waar heb je ze vandaan? Ik heb zelf laatst bij de Action wat kleertjes gekocht en dochter is er dus gek op (kleertjes aan, kleertjes uit doen). Zoek dus eigenlijk jog mer maar wel voor een leuk prijsje.. 😬

Oh en hier vorige week ook de eerste Sint inkopen gedaan, een Electro pen, ben benieuwd of ze dat al snapt straks (ze is dan 2 jaar en 3 maanden).
Action :biggrin:
bieno schreef:
31-08-2017 23:48

Soms verkopen ze bij Kruidvat ook baby born kleertjes. Vorig jaar in de opruiming een regenjasje met regenlaarsjes van Hello Kitty gekocht voor paar euro.

Die electro pen heb ik ook gekocht! Wij moeten nog op zomervakantie en het leek mij wel leuk voor in de auto.
In de folder van de trekpleister zag ik het spel "muizenval", die lijkt me leuk als gezelschapsspel. Mooie prijs ook; €9,99

Staat ook een houten kaarthouder, ideaal voor kaartspellen en kinderhandjes.
Onlangs had ik hier gelezen over Clics , mijn kinderen van bijna 3 en 5 vinden het superleuk.

Mijn zoontje is bijna jarig ( wordt 3) en vraagt meer Clics en LEGO verder nog weinig ideeën. Weten jullie leuke smartgames voor een 3-jarige?

En met alvast Sint in mijn achterhoofd, weten jullie ook leuke smartgames voor een 5 (dan bijna 6) jarig meisje ?
Kinderrommelmarkt in het dorp, goed geslaagd! Puzzels, Electro, 2 duplosetjes en een heleboel baanstukken voor de zoefzoef dieren.
Volgende week gaan we op vliegvakantie, krijgen ze alvast 1 duploset: een vliegtuig met poppetjes.

Wij hebben poppenkleertjes van de Hema. Hebben ze ook een slaapzakje, dus de pop wordt nu netjes met slaapzak aan naar bed gebracht.
@woezel ik ga mijn dan 2jarige bunny boo geven... mijn oudste heeft roodkapje gekregen toen hij al 3 was..... hij is nu 4,5 en wil nu met die auto.... zag ook sneeuwwitje die vind ik heel leuk met poppetjes maar misschien te makkelijk al? of snel mee klaar aan andere kant je jongste kan er tzt ook mee spelen....

En ik zie teveel leuke dingen al ben ik beter in spullen voor zoon bedenken dan voor dochter.... vind 2 best lastig bij zoon deed ik nog duplo maar we hebben meer dan genoeg liggen.... puzzelen doet ze ook maar hebben we ook al heel veel van liggen omdat zoon het geweldig vond en ik heb pas geleden een hele stapel gekregen van kinderen die te groot waren ervoor....

dus bambino loco (kan ik ook boekjes vragen) poppenwagen bunny boo en verder ben ik nog niet voor lijstje sint/kerst/verjaardag
Hebben jullie ervaring met of de treinbaan van brio op de treinbaan van ikea past? We hebben nu ikea spul, maar ik wil het graag uitbreiden en zie zulke leuke dingen van brio... maar dan moet het wel passen.

En iemand een idee voor een poppenwagen voor een jongen/in uniseks kleuren? Ik zie overal alleen maar knal roze of het is van hout en enorm duur (zag een mooie maar 100 euro gaat me echt te ver).
04-09-2017 22:09
Hebben jullie ervaring met of de treinbaan van brio op de treinbaan van ikea past? We hebben nu ikea spul, maar ik wil het graag uitbreiden en zie zulke leuke dingen van brio... maar dan moet het wel passen.

En iemand een idee voor een poppenwagen voor een jongen/in uniseks kleuren? Ik zie overal alleen maar knal roze of het is van hout en enorm duur (zag een mooie maar 100 euro gaat me echt te ver).
Ja, dat past. Wij hebben de basis van Ikea en wat aanvulsets van Brio en dat gaat goed samen.

Poppenwagen hebben wij van Bayer, bevalt uitstekend en lijkt net op een echte kinderwagen. Ze hebben ze ook in niet al te roze uitvoeringen, bijv deze: https://www.bol.com/nl/p/bayer-trendy-p ... yAQAvD_BwE.
Ik heb een deel ikea, een deel hema en een accessoire van brio.
Die van brio past niet op alle stukjes.. ik zou thuis even moeten nakijken of dat hema of ikea is waar hij niet op past maar ik vind het best jammer! En overal lees je dat al die sets met elkaar te combineren zijn, maar dat lijkt dus niet altijd op te gaan..
04-09-2017 22:09
Mijn ervaring: IKEA past niet goed op de andere merken. Brio, Eichhorn, BigJigs, Mentari, het past allemaal perfect op elkaar. Maar IKEA niet. Als het perse moet kan ik ze met enig geweld wel in elkaar proppen, maar de kinderen krijgen ze zelf niet in elkaar. En de treintjes van andere merken zijn te hoog om onder de IKEA-brug door te passen.

Nou ben ik, toch groot IKEA-fan, eerlijk gezegd sowieso niet zo dol op hun treinbaan. Het hout splintert, de rails barsten, nee, ik vind het niks. De andere merken zijn echt veel fijner, veel mooier hout. Brio is enorm duur, maar Mentari en BigJigs zijn echt niet duur en kwalitatief helemaal top.
Ik weet dat er vorig jaar ook iets hierover is gezegd, maar heb even geen puf om 87 pagina's terug te lezen:
Duplo. Dat is toch altijd 1 maand in het jaar in de aanbieding bij intertoys oid? Of kan ik het ergens nog goedkoper krijgen dan bij de gevestigde winkels?
B2L schreef:
05-09-2017 20:22
Ik weet dat er vorig jaar ook iets hierover is gezegd, maar heb even geen puf om 87 pagina's terug te lezen:
Duplo. Dat is toch altijd 1 maand in het jaar in de aanbieding bij intertoys oid? Of kan ik het ergens nog goedkoper krijgen dan bij de gevestigde winkels?
Volgens mij is het deze week met 25% korting bij kruidvat te koop.

Maar het klopt wat je schrijft, oktober is de duplo maand. Nog even geduld :P
Als je weet welke set je wilt kijk dan even op brickwatch.... verder heb ik vanmiddag 3 dozen LEGO bin kruidvat gekocht met 25% korting geldt ook oo de duplo assortiment verschilt nogal per winkel.

Over treinen hier alleen maar brio met Thomas wooden railway treinen erbij en ik vind het fantastisch, ook brio loont behoorlijk om online te shoppen...
Oktober, dat kan, heb het in november nodig.
Pimpelmeesje, bedankt! Ga ik daar ook nog even kijken.
appeltjesgroen schreef:
05-09-2017 20:18
Mijn ervaring: IKEA past niet goed op de andere merken. Brio, Eichhorn, BigJigs, Mentari, het past allemaal perfect op elkaar. Maar IKEA niet. Als het perse moet kan ik ze met enig geweld wel in elkaar proppen, maar de kinderen krijgen ze zelf niet in elkaar. En de treintjes van andere merken zijn te hoog om onder de IKEA-brug door te passen.

Nou ben ik, toch groot IKEA-fan, eerlijk gezegd sowieso niet zo dol op hun treinbaan. Het hout splintert, de rails barsten, nee, ik vind het niks. De andere merken zijn echt veel fijner, veel mooier hout. Brio is enorm duur, maar Mentari en BigJigs zijn echt niet duur en kwalitatief helemaal top.
Jammer zeg! Tot nu toe geen andere problemen gehad met de baan, geen splinters of wat dan ook...

Ik ga even zoeken op de merken die je noemt en anders kijken of ik op marktplaats wat kan halen zodat hij weer een beetje een begin heeft als het ikea spul echt niet past.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven