Ergernissen in de supermarkt deel 3
donderdag 24 augustus 2017 om 20:00
http://www.telegraaf.nl/tv/29011253/video.html?vp=99
18 flessen stelen . Verbergen in je tas,in je witte broek en je strakke top en nog valt het bij de kassa niet op als je 1 fles afrekent bij de kassa.
18 flessen stelen . Verbergen in je tas,in je witte broek en je strakke top en nog valt het bij de kassa niet op als je 1 fles afrekent bij de kassa.
donderdag 24 augustus 2017 om 20:37
Gatverdarrie!Habbekratz schreef: ↑24-08-2017 20:00http://www.telegraaf.nl/tv/29011253/video.html?vp=99
18 flessen stelen . Verbergen in je tas,in je witte broek en je strakke top en nog valt het bij de kassa niet op als je 1 fles afrekent bij de kassa.![]()
dinsdag 29 augustus 2017 om 17:17
Zojuist in een Action in Utrecht.
Alleen maar gesluierde vrouwen met onbeschofte kinderen. Van die rotjochies die zich ineens tussen jou en het schap wurmen terwijl je zelf al bijna met je neus op dat schap staat, schreeuwen, krijssen, expres tegen je aanbotsen ...
Op zo'n moment kan ik dat accent ook niet handelen. Ik heb maar even tot tien geteld want ik stond op het punt van ontploffen.
De caissière had echt mega dik getekende wenkbrauwen dat je echt denkt van 'waarom'? Ze liet een beurtbalkje op de grond vallen en keek toen eerst 20 seconden heel schaaapachtig naar de grond en zij toen 'hij is gevallen'. Goh
Alleen maar gesluierde vrouwen met onbeschofte kinderen. Van die rotjochies die zich ineens tussen jou en het schap wurmen terwijl je zelf al bijna met je neus op dat schap staat, schreeuwen, krijssen, expres tegen je aanbotsen ...
Op zo'n moment kan ik dat accent ook niet handelen. Ik heb maar even tot tien geteld want ik stond op het punt van ontploffen.
De caissière had echt mega dik getekende wenkbrauwen dat je echt denkt van 'waarom'? Ze liet een beurtbalkje op de grond vallen en keek toen eerst 20 seconden heel schaaapachtig naar de grond en zij toen 'hij is gevallen'. Goh
dinsdag 29 augustus 2017 om 18:32
Haha dat meen je niet
Zo stond ik een keer bij de Plus, had een paar dingen wat 9,40 bij elkaar was. Ik geef 10 euro, word er moeilijk gekeken met de vraag: "Heeft u ook gepast?" ehm, nee. anders had ik dat wel gegeven.
dinsdag 29 augustus 2017 om 19:30
Waar ik wel een hekel aan heb, is mensen die al hun boodschappen op de band leggen en dan opeens zeggen "o sorry, ben nog wat vergeten, ga het éven halen".... en dan na 5 minuten terugkeren met 7 artikelen in hun armen... en ondertussen staat de hele rij te wachten...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
dinsdag 29 augustus 2017 om 22:19
Oh daar ben ik altijd snel klaar mee, ik ram gewoon mn kont flink hard naar achteren en dan hebben zij de kar waar ze het niet willen. Kom nou! Maar goed, ik ben groot en sterk gebouwd, dat scheelt in gevallen als dezeAbsolutelyFabulous schreef: ↑19-08-2017 20:05Vandaag weer een drammer in de rij. Eerst staat mevrouw met haar karretje tegen mijn billen te duwen, daarna staat ze in mijn nek te hijgen als ik pin en als ik vervolgens na het pinnen nog twee stuks boodschappen in mijn tas moet gooien, glimlacht ze tegen cassière: Tja, ik moet nog even wachten he.
Ik wil zo graag een keer zeggen dat de rij heus niet sneller gaat als mensen zo duwen, maar dat durf ik dan weer niet
woensdag 30 augustus 2017 om 10:58
Hee daar is het topic weer! Ik was het kwijt
Niet echt ergernissen maar wel opmerkelijke situaties:
- ik koop 2 zakken verse friet bij de Aldi. Kosten normaal 99 cent. Op beide zakken zit een sticker met 30 % korting. Vraagt de caissière aan haar collega of ze een rekenmachine heeft. Had ze niet. Toen heeft ze ze aangeslagen 2 voor de prijs van 1.
- de caissiere vraagt om het bordje 'kassa gaat sluiten' achter mijn boodschappen te plaatsen, en nog leggen mensen stug hun boodschappen op de band. En dat bordje hadden ze echt wel gezien. Reactie van die klant 'bij de andere kassa's is het ook druk'
- ik woon bij de duitse grens. Iedere zaterdag (ook op andere dagen, maar op zaterdag het meest) komen er hordes duitsers boodschappen doen bij ons, of ze gaan winkelen. Maar ik word dus als Nederlandse in mijn eigen woonplaats gewoon in het Duits aangesproken, terwijl duidelijk was dat ik Nederlandse ben. Ik heb gewoon Nederlands terug gepraat.
- ik koop 2 zakken verse friet bij de Aldi. Kosten normaal 99 cent. Op beide zakken zit een sticker met 30 % korting. Vraagt de caissière aan haar collega of ze een rekenmachine heeft. Had ze niet. Toen heeft ze ze aangeslagen 2 voor de prijs van 1.
- de caissiere vraagt om het bordje 'kassa gaat sluiten' achter mijn boodschappen te plaatsen, en nog leggen mensen stug hun boodschappen op de band. En dat bordje hadden ze echt wel gezien. Reactie van die klant 'bij de andere kassa's is het ook druk'
- ik woon bij de duitse grens. Iedere zaterdag (ook op andere dagen, maar op zaterdag het meest) komen er hordes duitsers boodschappen doen bij ons, of ze gaan winkelen. Maar ik word dus als Nederlandse in mijn eigen woonplaats gewoon in het Duits aangesproken, terwijl duidelijk was dat ik Nederlandse ben. Ik heb gewoon Nederlands terug gepraat.
woensdag 30 augustus 2017 om 11:55
Daar krijg ik echt jeuk van, in Zeeland gebeurt dat ook vaak! Overal Duits, ze vergeten gewoon dat er nog zat Nederlanders zijn die geen Duits willen/kunnen spreken of lezen.winters schreef: ↑30-08-2017 10:58Hee daar is het topic weer! Ik was het kwijt
woensdag 30 augustus 2017 om 12:02
Gebeurt mij hier (Amsterdam) ook weleens als ik bij de 'toeristische' Albert Heijn op de Overtoom ben. Hebben ze achter elkaar wat toeristen gehad en gaan dan bij de volgende klant in het Engels verder. En schakelen dan (soms zichtbaar opgelucht) terug naar Nederlands zodra ze merken dat jij geen toerist bent.
Maar ik ben ook weleens bij een winkel geweest waar het personeel helemaal geen Nederlands sprak! Winkel van een Amerikaanse keten, en in het centrum, maar toch, je bent in Nederland, dus kom op, spreek op zijn minst ook Nederlands.
Nou was het verder ook een super irritante winkel, want het personeel rende zo'n beetje achter me aan (tegen sluitingstijd, ik was de enige klant) en begon ongevraagd uitgebreid toelichting te geven op alles waar ik langer dan 1 seconde naar keek. Reuze vermoeiend.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
zaterdag 2 september 2017 om 11:15
Heb me vanmorgen behoorlijk geïrriteerd bij de AH. Moeten ze daar ook al op personeel bezuinigen? Heel veel producten die al over de datum waren, dat kan 's een keer gebeuren maar de verse carrot cake was tot gister goed. De Snelle Jelle tot half augustus en een pak koeken ook al tot eind augustus. Ook heel veel lege schappen en een rommeltje.
Ik ga meestal om 8 uur om boodschappen omdat het dan nog lekker rustig is maar ik erger me dat er om kwart over 8 nog totaal geen vers brood of verse koeken liggen. De winkel gaat om 8 uur open, dan moet je zorgen dat er om 8 uur brood ligt!
Ik ga meestal om 8 uur om boodschappen omdat het dan nog lekker rustig is maar ik erger me dat er om kwart over 8 nog totaal geen vers brood of verse koeken liggen. De winkel gaat om 8 uur open, dan moet je zorgen dat er om 8 uur brood ligt!
zaterdag 2 september 2017 om 11:31
Maandag beginnen de scholen gelukkig weer.
Gisteren liep ik in het winkelcentrum en wat kunnen kinderen hard gillen zeg. Onnodig hard gillen.
Waarop ik zei nog een keer een hard gillend kind in mijn oor en ik ga heel hard terug gillen.
Ik kreeg er echt zin aan om eens net zo hard te staan gillen als die kinderen deden. De ouders zeiden er niets van.
Gisteren liep ik in het winkelcentrum en wat kunnen kinderen hard gillen zeg. Onnodig hard gillen.
Waarop ik zei nog een keer een hard gillend kind in mijn oor en ik ga heel hard terug gillen.
Ik kreeg er echt zin aan om eens net zo hard te staan gillen als die kinderen deden. De ouders zeiden er niets van.
zaterdag 2 september 2017 om 13:52
Ik vind Duitsers sowieso irritant. Die verwachten altijd dat ze overal in het Duits aangesproken worden.winters schreef: ↑30-08-2017 10:58Hee daar is het topic weer! Ik was het kwijt
Tijdens mijn studie werkte ik bij de KPN en dan belden et Duitsers die Duits gingen praten. Doe normaal! Toen ik zei dat ik geen Duits sprak was dat mijn probleem
Nee, jij hebt een probleem want je belt naar een bedrijf in Nederland en ik help je niet in het Duits.
Laatst in Spanje; wij (Nederlands) en zij (Duits) allemaal overduidelijk toeristen. Ik sta ergens te wachten, begint die Duitse mij in het Duits aan te spreken. En nog boos worden ook toen ik zei dat ik haar niet (goed) versta maar we best in het Engels of Spaans verder kunnen praten.
En in de outlet van Roermond heb je ook personeel dat geen Nederlands spreekt
Paar voorbeelden waarom ik Duitsers irritant vind.
zondag 3 september 2017 om 14:17
Ik ben het bij winkels nog niet tegengekomen, maar in Amsterdam kom ik het regelmatig tegen bij horeca. Bijzonder irritant, zeker als het dan ook nog personeel is dat Engels als 2e taal spreekt. Dan mag je jezelf gelukkig prijzen dat je niet met allergieën te maken hebt, want je kan er niet op vertrouwen dat ze je volledig begrepen hebben.tonkje schreef: ↑30-08-2017 12:02Gebeurt mij hier (Amsterdam) ook weleens als ik bij de 'toeristische' Albert Heijn op de Overtoom ben. Hebben ze achter elkaar wat toeristen gehad en gaan dan bij de volgende klant in het Engels verder. En schakelen dan (soms zichtbaar opgelucht) terug naar Nederlands zodra ze merken dat jij geen toerist bent.
Maar ik ben ook weleens bij een winkel geweest waar het personeel helemaal geen Nederlands sprak! Winkel van een Amerikaanse keten, en in het centrum, maar toch, je bent in Nederland, dus kom op, spreek op zijn minst ook Nederlands.
Nou was het verder ook een super irritante winkel, want het personeel rende zo'n beetje achter me aan (tegen sluitingstijd, ik was de enige klant) en begon ongevraagd uitgebreid toelichting te geven op alles waar ik langer dan 1 seconde naar keek. Reuze vermoeiend.
zondag 3 september 2017 om 15:20
Ja dit klopt echt... Dat vergeten ze altijd, ze kijken er gewoon overheen.
Ik zeg het er dus maar voorzichtig bij, levert me chagrijnige blikken en gesnauw op. (Maar dan heb ik lekker wel mn korting
zondag 3 september 2017 om 15:57
zondag 3 september 2017 om 16:20
Ugh, ja.Alicereturns schreef: ↑03-09-2017 15:20Ja dit klopt echt... Dat vergeten ze altijd, ze kijken er gewoon overheen.
Ik zeg het er dus maar voorzichtig bij, levert me chagrijnige blikken en gesnauw op. (Maar dan heb ik lekker wel mn korting)
Ik had dat laatst bij de zelfscan. Ik had zo'n steekproef controle en die gaf een foutmelding. Je wordt op dat moment ook echt behandeld als een halve crimineel en alles moet worden uitgepakt, opnieuw gescand, tassen controle er werd nog net niet de beveiliging bijgehaald. Blijkt ze bij de steekproef de 35% kortingsticker gemist te hebben.
En er kon nog geen sorry vanaf.
zondag 3 september 2017 om 16:41
zondag 3 september 2017 om 16:52
Ergernis van vorige week: groep asociale mannelijke toeristen loopt mij in de supermarkt tot een paar keer toe bijna omver. Ze liepen gewoon druk te praten en leken het normaal te vinden om telkens tegen vrouwen aan te lopen als deze in de weg liepen. Kon natuurlijk ook geen 'sorry' vanaf.
'Cause the sweetest kiss I ever got is the one I've never tasted.
zondag 3 september 2017 om 18:36
Belachelijk..Zwartvlekje schreef: ↑03-09-2017 16:20Ugh, ja.
Ik had dat laatst bij de zelfscan. Ik had zo'n steekproef controle en die gaf een foutmelding. Je wordt op dat moment ook echt behandeld als een halve crimineel en alles moet worden uitgepakt, opnieuw gescand, tassen controle er werd nog net niet de beveiliging bijgehaald. Blijkt ze bij de steekproef de 35% kortingsticker gemist te hebben.
En er kon nog geen sorry vanaf.
maandag 4 september 2017 om 09:51
Dat had ik vorige week in een strandtent op Scheveningen , ongeveer 5 medewerkers die ik aansprak spraken geen Nederlands . En ook in een restaurant in Rotterdam een stuk of 3 die geen Nederlands spraken.tonkje schreef: ↑30-08-2017 12:02Gebeurt mij hier (Amsterdam) ook weleens als ik bij de 'toeristische' Albert Heijn op de Overtoom ben. Hebben ze achter elkaar wat toeristen gehad en gaan dan bij de volgende klant in het Engels verder. En schakelen dan (soms zichtbaar opgelucht) terug naar Nederlands zodra ze merken dat jij geen toerist bent.
Het was allemaal in het Engels .
Het verbaasde mij heel erg
Dat zou men hier in Parijs( of in heel Frankrijk) niet kunnen waarderen menSen aannemen zonder een woord Frans te kunnen.