Man en zijn zus, wat te denken?
zondag 30 juli 2017 om 15:47
Hoi allemaal. Na lang aan mezelf twijfelen, heb ik toch besloten om hier een topic te openen. Misschien dat een andere kijk op de situatie mij ook wat helderheid kan brengen.
Om met de deur in huis te vallen: mijn man is naar mijn idee veel te close/intiem met zijn zusje.
Dit is echt al jaren zo, en in het begin dacht ik dat het wel minder zou worden naarmate onze relatie serieuzer werd, na de komst van kinderen enz. Maar nee.
Ik heb al zo vaak een opmerking gemaakt en ben zelfs ronduit kwaad geworden, maar het wordt door iedereen gewoon wat weggewuifd of er wordt een grapje van gemaakt.
Wat voorbeelden:
-begroeten. Als ik mijn broer en zus lang niet gezien heb, krijgen ze hooguit een knuffel. Wij zijn niet zo klef. Mijn man en zijn zusje vliegen elkaar om de hals en zoenen elkaar gewoon op de mond!
Dat is toch niet normaal?!
-contact. Ik bel, app of mail mijn broer en zus zo af en toe en lees op facebook wat ze zoal beleven. Af en toe met verjaardagen zien we elkaar live.
Mijn man en zijn zusje zien elkaar wekelijks, appen dagelijks en zijn op verjaardagen niet bij elkaar weg te slaan.
-algemene omgang. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar ze zijn gewoon niet nornaal met zn tweetjes! Er zijn bij mijn schoonouders 5 kinderen. 4 zoons, waarvan mijn man de jongste is, en dan het zusje. De overige broers hebben minder contact met zowel mijn man als het zusje. Volgens hen zijn (en ik citeer mijn oudste zwager:) "die twee al van kleins af aan zo klef als wat. Dat ze ooit nog allebei getrouwd zijn, mag een wonder heten."
Dit was bedoeld als grapje, maar is eigenlijk gewoon waar! Ook mijn schoonouders zeggen er niks van. Niemand kijkt raar op als ze weer zo'n klef-moment hebben, behalve ik en de man van mijn schoonzus. Hij vindt het ook niet normaal, maar weet ook jiet wat hij er mee moet.
Ben ik nou zo paranoïde, of is dit echt niet normaal?
Om met de deur in huis te vallen: mijn man is naar mijn idee veel te close/intiem met zijn zusje.
Dit is echt al jaren zo, en in het begin dacht ik dat het wel minder zou worden naarmate onze relatie serieuzer werd, na de komst van kinderen enz. Maar nee.
Ik heb al zo vaak een opmerking gemaakt en ben zelfs ronduit kwaad geworden, maar het wordt door iedereen gewoon wat weggewuifd of er wordt een grapje van gemaakt.
Wat voorbeelden:
-begroeten. Als ik mijn broer en zus lang niet gezien heb, krijgen ze hooguit een knuffel. Wij zijn niet zo klef. Mijn man en zijn zusje vliegen elkaar om de hals en zoenen elkaar gewoon op de mond!
Dat is toch niet normaal?!
-contact. Ik bel, app of mail mijn broer en zus zo af en toe en lees op facebook wat ze zoal beleven. Af en toe met verjaardagen zien we elkaar live.
Mijn man en zijn zusje zien elkaar wekelijks, appen dagelijks en zijn op verjaardagen niet bij elkaar weg te slaan.
-algemene omgang. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar ze zijn gewoon niet nornaal met zn tweetjes! Er zijn bij mijn schoonouders 5 kinderen. 4 zoons, waarvan mijn man de jongste is, en dan het zusje. De overige broers hebben minder contact met zowel mijn man als het zusje. Volgens hen zijn (en ik citeer mijn oudste zwager:) "die twee al van kleins af aan zo klef als wat. Dat ze ooit nog allebei getrouwd zijn, mag een wonder heten."
Dit was bedoeld als grapje, maar is eigenlijk gewoon waar! Ook mijn schoonouders zeggen er niks van. Niemand kijkt raar op als ze weer zo'n klef-moment hebben, behalve ik en de man van mijn schoonzus. Hij vindt het ook niet normaal, maar weet ook jiet wat hij er mee moet.
Ben ik nou zo paranoïde, of is dit echt niet normaal?
zaterdag 2 september 2017 om 10:33

zaterdag 2 september 2017 om 12:43
Zegt meer over jou dan over een ander.
Blijkbaar heb je nogal wat moeite om je in te leven in een ander...
Stel je voor dat je zelf de TO bent van een dergelijk topic en je leest die 'troep'.
Wat zou jij dan denken/voelen?
Da's een moeilijke vraag die jij niet kan beantwoorden.
Je hebt nog niet in een dergelijke situatie gezeten, laat staan dat je je er iets bij kan inbeelden.
Dat je hier dan even lol wil trappen omdat het kindje het saai vindt, is best sneu eigenlijk.
Neigt naar leedvermaak, verdient een applausje.
Nu, als je daar per sé behoefte aan hebt zijn er andere locaties (op dit forum?) waar je jouw leedvermaak kan botvieren.

zaterdag 2 september 2017 om 16:08
'Troep'? Er worden valide vragen gesteld. We hoeven niet alles voor zoete koek te slikken wat op dit forum geschreven wordt. Iemand komt hier om zijn verhaal te doen en weet wat voor reacties hij/zij kan verwachten. Is je verhaal freaky, dan is het niet raar dat men dat niet gelijk gelooft en daar vragen over heeft. En die blijven dan vaak onbeanwoord.JonasV91 schreef: ↑02-09-2017 12:43Zegt meer over jou dan over een ander.
Blijkbaar heb je nogal wat moeite om je in te leven in een ander...
Stel je voor dat je zelf de TO bent van een dergelijk topic en je leest die 'troep'.
Wat zou jij dan denken/voelen?
Da's een moeilijke vraag die jij niet kan beantwoorden.
Je hebt nog niet in een dergelijke situatie gezeten, laat staan dat je je er iets bij kan inbeelden.
Dat je hier dan even lol wil trappen omdat het kindje het saai vindt, is best sneu eigenlijk.
Neigt naar leedvermaak, verdient een applausje.
Nu, als je daar per sé behoefte aan hebt zijn er andere locaties (op dit forum?) waar je jouw leedvermaak kan botvieren.

zaterdag 2 september 2017 om 17:06
Het gaat hem niet echt over de vragen. Meer over de berichten die totaal geen inbreng hebben met betrekking tot het topic. Net als de kans erin zit dat het verhaal niet aan de 'norm' voldoet gaat men beroep doen op de online wereld. De offline wereld zou dan te 'bedreigend' opgevat kunnen worden. Als je in real life het verhaal zou horen wordt er een reactie verwacht. Of die er nu toe doet of niet. Als iemand hier haar/zijn verhaal doet wordt reactie slechts deels verwacht. Veelal is het van zich af kunnen schrijven al voldoende en is het leuk als er nog eens reacties op komen. Als er daadwerkelijk om feedback gevraagd wordt lijkt het me logisch dat je niet replied als je geen zinnig antwoord kan verzinnen. Steunbetuigingen daargelaten. Die voegen qua inhoud weinig toe maar gevoelsmatig kunnen die zeker interessant zijn.tampontouwtje schreef: ↑02-09-2017 16:08'Troep'? Er worden valide vragen gesteld. We hoeven niet alles voor zoete koek te slikken wat op dit forum geschreven wordt. Iemand komt hier om zijn verhaal te doen en weet wat voor reacties hij/zij kan verwachten. Is je verhaal freaky, dan is het niet raar dat men dat niet gelijk gelooft en daar vragen over heeft. En die blijven dan vaak onbeanwoord.
Volgens mij heeft TO hier alle inhoudelijke vragen wel correct behandeld. Ik kan niet in haar hoofd kijken om te weten te komen of de vragen waar jij op doelt bewust werden overgeslagen. Zoja, is het schaamte of omdat het effectief verzonnen is? Wij hebben er het raden naar...
Als je dit verhaal als 'freaky' bestempelt hoef je niet per sé te antwoorden. Dan kan je het topic ook links laten liggen. Net zoals in real life is niet alles hier even leuk om te lezen. Ik ben bij de brandweer en ik kan je meedelen dat er heel veel mogelijk is. Er zijn veel zaken die ik nog niet meegemaakt heb maar ik weet wel dat ik niets hoef uit te sluiten wat mogelijk is. Ook al lijkt het onwaarschijnlijk.
Je kan er zeker van zijn dat deze situatie in realiteit voorkomt. De frequentie ligt heel wat lager wat ervoor zorgt dat het als niet normaal bestempeld wordt. Dat is nu ook weer niet onlogisch. De frequentie waarbij het enkel broer en zus betreft zonder meer ligt nog eens hoger. Het komt overal wel voor. Ofwel is het simpelweg niet geweten ofwel wordt het doodgezwegen. Dat is ook te merken aan de reacties op het forum. Die zijn een weerspiegeling van de maatschappij. Grotendeels althans. Het voordeel van dit medium is dat het niet hoeft om hier berichten te plaatsen. Dit onderwerp is niet meteen geschikt voor een forum, da's dan ook wel weer een feit.
En wat betreft het gedrag van TO, niet iedereen reageert op dezelfde manier. Waar de éne begint te flippen blijft de ander koelbloedig. Alles is mogelijk, ook al kan of wil je het jezelf niet voorstellen. Zoek even op 'Cyberbullying' en je weet vrij snel welke impact bepaalde berichten kunnen hebben. Misschien waren enkele van onze brandweerinterventies wel het resultaat van cyberbullying. Door omstandigheden bleven we wel in het ongewisse dus werk voor

zaterdag 2 september 2017 om 17:06
Er moet toch iemand tegendraads zijnKwartel123 schreef: ↑02-09-2017 16:50Gelukkig heeft die arme TO Jonas om het voor haar op te nemen. Komt het toch nog goed allemaal...

zaterdag 2 september 2017 om 17:52
Mss is Jonas de (ex?)man van toKwartel123 schreef: ↑02-09-2017 16:50Gelukkig heeft die arme TO Jonas om het voor haar op te nemen. Komt het toch nog goed allemaal...

Frankly my dear, I don"t give a damn
zaterdag 2 september 2017 om 19:55
Lieve Maxisas,
Wat een ellende allemaal! Ongelofelijk wat je allemaal voor je kiezen krijgt. Vreemdgaan is 1 ding maar dat je meegezogen wordt in een incest affaire is vreselijk. Daar wil je niets mee te maken hebben maar helaas het betreft de vader van je kinderen. Knap hoe je het allemaal oppakt. Praktische zaken afhandelen is vreselijk zwaar (helemaal in bureaucratisch Nederland) maar o zo belangrijk. Je krijgt 1 kans om het allemaal 'goed' af te ronden. Goed voor jou en je kinderen met regelingen die voor jou prettig voelen. Kan me zo indenken dat je niet wil dat kinderen bij papa zijn als zus er dan ook is/langskomt. Je schrijft dat hij het contact met haar verbroken heeft. Doet er eigenlijk niet eens meer toe. Als hij maar een goede en verantwoordelijke vader is die zich aan gestelde regels houdt waar jij achter staat.
Sterkte
Wat een ellende allemaal! Ongelofelijk wat je allemaal voor je kiezen krijgt. Vreemdgaan is 1 ding maar dat je meegezogen wordt in een incest affaire is vreselijk. Daar wil je niets mee te maken hebben maar helaas het betreft de vader van je kinderen. Knap hoe je het allemaal oppakt. Praktische zaken afhandelen is vreselijk zwaar (helemaal in bureaucratisch Nederland) maar o zo belangrijk. Je krijgt 1 kans om het allemaal 'goed' af te ronden. Goed voor jou en je kinderen met regelingen die voor jou prettig voelen. Kan me zo indenken dat je niet wil dat kinderen bij papa zijn als zus er dan ook is/langskomt. Je schrijft dat hij het contact met haar verbroken heeft. Doet er eigenlijk niet eens meer toe. Als hij maar een goede en verantwoordelijke vader is die zich aan gestelde regels houdt waar jij achter staat.
Sterkte

zondag 3 september 2017 om 00:08
Haha nou idd. Mensen die niks beters te doen hebben zeker.Macarinata schreef: ↑02-09-2017 17:41Waar gáán de laatste reacties in dit topic toch in godsnaam over, met dat trollhunten? Houd toch op zeg, zoek een hobby.

zondag 3 september 2017 om 09:01
tampontouwtje schreef: ↑02-09-2017 16:08'Troep'? Er worden valide vragen gesteld. We hoeven niet alles voor zoete koek te slikken wat op dit forum geschreven wordt. Iemand komt hier om zijn verhaal te doen en weet wat voor reacties hij/zij kan verwachten. Is je verhaal freaky, dan is het niet raar dat men dat niet gelijk gelooft en daar vragen over heeft. En die blijven dan vaak onbeanwoord.
Ik lees net in een ander topic dat je juist heel begaan bent met nieuwe TO's. Moeilijk te rijmen met je opmerkingen hier. Freaky. Welke tampon moeten we geloven?
zondag 3 september 2017 om 09:09

zondag 3 september 2017 om 09:11
Ik ben het zelden met Tampontouwtje eens, maar in dat andere topic wordt de TO afgefakkeld om een spelfout. Er wordt alleen maar gereageerd op die spelfout, die inderdaad zeer doet aan je ogen, en totaal niet op wat TO schrijft.
In dit topic zit de ongeloofwaardigheid niet in hoe TO schrijft, maar juist in wat ze schrijft.
Dat is wel heel iets anders vind ik

zondag 3 september 2017 om 09:33
Hyperbelangrijk, clean..man man wat heb jij veel tekst en interessante woorden nodig om je punt duidelijk te maken :')JonasV91 schreef: ↑01-09-2017 13:57Fair enough.
Stelling:
Ik ben bijvoorbeeld afwijkend t.o.v. het gemiddelde. Dat doe je al snel maar neem nu aan richting één van de uitersten. Dan valt het vaker wel op dan niet. Heb jij dan behoefte om constant geconfronteerd te worden met het feit dat je afwijkt? Ik bedoel. Er kunnen zinnige dingen gezegd worden maar hou die dan ook neutraal zonder te moeten benadrukken dat je het afwijkend vindt. Als iemand op zoek is naar (zelf-)vertrouwen, dan zijn dergelijke commentaren zoals een boorplatform. Er wordt heel diep troep ontgonnen. Da's pijnlijk. Nergens voor nodig.
De meeste mensen zijn zich er reeds van bewust dat ze afwijkend zijn. Zeker na het behalen van een bepaalde leeftijd. Zij hoeven die confrontatie daar echt niet mee. Da's pijnlijk, frustrerend, gevoel van machteloosheid,...
Da's nu misschien wel extreem. Maar het punt is en blijft dat het blijkbaar bijzonder moeilijk blijkt te zijn om zich in te leven in andermans situatie. Wat voor de meesten verzonnen lijkt kan echt gebeuren. Tenzij je science-fiction als uitgangspunt hebt maar deze situatie heeft daar niets mee te maken. Hoe onwaarschijnlijk het voor sommigen ook is, het kan. En net dat laatste is hyperbelangrijk. Losstaand of dat nu voor huidige TO is of voor komende bezoekers. Als de stituatie zich in werkelijkheid effectief kan voordoen, hou dan rekening met het feit dat het kan. Losstaand van de eigen subjectieve gevoelens die er ontwikkelt worden. TO heeft niets aan die subjectieve shit, integendeel. Stel dat de situatie de realiteit is, dan kruipt TO misschien terug in het hoekje in een donker kamertje. Krijg TO maar terug uit dat kamertje... We zijn geen therapeuten maar we kunnen toch een beetje rekening houden met elkaar? Zeiken kan altijd, in andere topics.
Draai het even om. Stel dat jij iets belangrijks post op een forum maar net op dat forum heerst de mentaliteit dat hetgeen gepost wordt, bullshit is. Jij weet dat natuurlijk niet bij aanvang maar je wordt er nu wel mee geconfronteerd. Wat zou dat met jou doen? Als jij nu antwoord dat je het geen moer zou uitmaken, dan moet je ook beseffen dat er andere mensen zijn bij wie de impact wel dermate groot kan zijn.

zondag 3 september 2017 om 09:42
Kwartel123 schreef: ↑03-09-2017 09:11Ik ben het zelden met Tampontouwtje eens, maar in dat andere topic wordt de TO afgefakkeld om een spelfout. Er wordt alleen maar gereageerd op die spelfout, die inderdaad zeer doet aan je ogen, en totaal niet op wat TO schrijft.
In dit topic zit de ongeloofwaardigheid niet in hoe TO schrijft, maar juist in wat ze schrijft.
Ow zo erg dat gesodemieter om spelfouten, ik voel dan plaatsvervangende schaamte. Niet vanwege de spelfout, maar vanwege de "verbeteraars". Of nog eerder de manier van "corrigeren". Zo dom!
Bij mij was het zo dat juist HOE TO schrijft me onzeker maakte. Ze schreef correct hoor, maar ik miste de interactie met de reageerders. En er droop geen druppel wanhoop door. Ze was in mijn ogen bizar correct. Maar dat zegt natuurlijk vooral veel over mezelf. I know.
Het verhaal zelf vond ik niet heel opzienbarend, zoiets kan gebeuren.

zondag 3 september 2017 om 10:10
Haha, hier hetzelfde. Ik zou voor minder al behoefte hebben aan een infuus met vodka.francieneke schreef: ↑03-09-2017 09:42Ow zo erg dat gesodemieter om spelfouten, ik voel dan plaatsvervangende schaamte. Niet vanwege de spelfout, maar vanwege de "verbeteraars". Of nog eerder de manier van "corrigeren". Zo dom!
Bij mij was het zo dat juist HOE TO schrijft me onzeker maakte. Ze schreef correct hoor, maar ik miste de interactie met de reageerders. En er droop geen druppel wanhoop door. Ze was in mijn ogen bizar correct. Maar dat zegt natuurlijk vooral veel over mezelf. I know.
Maar inderdaad, zegt meer over mijn eigen hysterie dan de geloofwaardigheid van TS. Waar ik nog niet echt uit ben overigens..maar in het geval dat het wel echt is, zijn al die verdachtmakingen wel irritant. Dus dan: sorry TS!

zondag 3 september 2017 om 10:16
Kwartel123 schreef: ↑03-09-2017 09:11Ik ben het zelden met Tampontouwtje eens, maar in dat andere topic wordt de TO afgefakkeld om een spelfout. Er wordt alleen maar gereageerd op die spelfout, die inderdaad zeer doet aan je ogen, en totaal niet op wat TO schrijft.
Maar wie ben jij om de geloofwaardigheid van een topic te beoordelen? Of anyone?
zondag 3 september 2017 om 12:52
Ik tracht het netjes te houden. Ik zou niet willen dat je van de verkorte versie zou gaan lopenvivautrecht85 schreef: ↑03-09-2017 09:33Hyperbelangrijk, clean..man man wat heb jij veel tekst en interessante woorden nodig om je punt duidelijk te maken :')

Als dat trouwens de enige opmerking is die je kan verzinnen doe ik het nog vrij goed me dunkt.

zondag 3 september 2017 om 15:47
Ik beoordeel niet het topic, ik zeg alleen of hetgeen TO met ons deelt op mij persoonlijk geloofwaardig over komt of niet.
Maar ik laat iedereen vrij er een volstrekt andere mening op na te houden.
Zelfs jou...

woensdag 6 september 2017 om 13:33
Eensfrancieneke schreef: ↑03-09-2017 09:42Ow zo erg dat gesodemieter om spelfouten, ik voel dan plaatsvervangende schaamte. Niet vanwege de spelfout, maar vanwege de "verbeteraars". Of nog eerder de manier van "corrigeren". Zo dom!
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
woensdag 6 september 2017 om 13:35
woensdag 6 september 2017 om 13:36
Dit.Kwartel123 schreef: ↑03-09-2017 15:47Ik beoordeel niet het topic, ik zeg alleen of hetgeen TO met ons deelt op mij persoonlijk geloofwaardig over komt of niet.
Maar ik laat iedereen vrij er een volstrekt andere mening op na te houden.
Zelfs jou...![]()
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.