Auto gezocht!
zaterdag 9 september 2017 om 08:58
seat ibiza heeft een tsi motor ( downsize motor met weinig inhoud en een turbo) die zijn minder betrouwbaar als een ouderwetse Atmosferische motor vind ik persoonlijk.
suzuki swift heeft een Atmosferische motor, rij momenteel in deze auto van 12 jaar oud en 210.000km. rijdt nog steeds als een zonnetje. nooit problemen gehad erg betrouwbaar.
zuinigheid: 1:15 tot 1:17
nadeel van een Atmosferische tov downsize motor is dat ze minder lekker rijden : minder vlot optrekken en meer toeren maken op de snelweg.
suzuki swift heeft een Atmosferische motor, rij momenteel in deze auto van 12 jaar oud en 210.000km. rijdt nog steeds als een zonnetje. nooit problemen gehad erg betrouwbaar.
zuinigheid: 1:15 tot 1:17
nadeel van een Atmosferische tov downsize motor is dat ze minder lekker rijden : minder vlot optrekken en meer toeren maken op de snelweg.
zaterdag 9 september 2017 om 09:09
zaterdag 9 september 2017 om 09:16
Als je toch naar een Suzuki gaat kijken, kijk dan gelijk of ze de sx 4 ook hebben.
Fijne auto, en iets minder populair dan de Swift waardoor deze tweedehands makkelijk en voor een betere prijs te vinden is.
zaterdag 9 september 2017 om 16:45
Seat (en Skoda ook) is technisch gezien een Volkswagen. Volkswagen staat nou niet bekend als het meest betrouwbare merk (vooral de benzines niet). Qua rijden zijn het prima auto's, qua betrouwbaarheid dus minder.
zaterdag 9 september 2017 om 18:06
Voor een budget van ca. €8000 is er best wat leuks te koop.
Als ik even op Marktplaats kijk en dan een beetje filter op de criteria kom ik auto's tegen van 2012 met zo'n 60.000km op de klok.
Je kunt ook denken aan een Ford Fiësta, die schijnen erg lekker te rijden, of een Toyota Yaris.
Ik zie nog een Honda Jazz staan, een zeer doordachte wagen die als uiterst betrouwbaar bekend staat.
Als je weinig rijd en voornamelijk in de stad, zou ik voor een echt kleintje gaan: de drieling Toyota Aygo/Citroën C1/Peugeot 108, een Hyundai i10, Suzuki Alto/Celerio. Wil je iets groter en comfortabeler moet je aan de 1 maat grotere denken waar ik de post mee begon.
Je kunt ook aan een Renault Clio denken, is ook een prima auto. Of een Citroën C3.
Zelf rij ik al 14 jaar Frans en ik doe zo'n 50.000km per jaar. Mijn laatste wagen was een lease Renault Megane uit 2012 en daar heb ik 217.000km mee gereden zonder problemen. Daarvoor reed ik eigen auto's (altijd Citroëns, Xantia en C5) en die kocht ik doorgaans met minimaal 120.000km op de klok. En reed die dan door tot zo'n 300.000km. Ging eigenlijk weinig aan stuk.
Met een auto moet je het treffen.
Sommige mensen hebben de grootste ellende met een Toyota en anderen rijden jaren probleemloos Italiaans (mijn beste kameraad).
Ik rij sinds april in een tot nu toe volkomen betrouwbare Jaguar uit 2005 die ik met ruim 200.000km op de klok kocht. Nu bijna 20.000km mee gereden. En daarvan vinden de "kenners" (iedereen die er vooral zélf geen een heeft) dat het onbetrouwbare rotzooi is.
Algemene tips:
Koop met garantie bij een BOVAG-bedrijf, controleer of de wagen een sluitende onderhoudshistorie heeft (ingevulde en afgestempelde boekjes) en alleen met een Nationale Autopas erbij, zodat je weet dat de kilometers kloppen.
Als ik even op Marktplaats kijk en dan een beetje filter op de criteria kom ik auto's tegen van 2012 met zo'n 60.000km op de klok.
Je kunt ook denken aan een Ford Fiësta, die schijnen erg lekker te rijden, of een Toyota Yaris.
Ik zie nog een Honda Jazz staan, een zeer doordachte wagen die als uiterst betrouwbaar bekend staat.
Als je weinig rijd en voornamelijk in de stad, zou ik voor een echt kleintje gaan: de drieling Toyota Aygo/Citroën C1/Peugeot 108, een Hyundai i10, Suzuki Alto/Celerio. Wil je iets groter en comfortabeler moet je aan de 1 maat grotere denken waar ik de post mee begon.
Je kunt ook aan een Renault Clio denken, is ook een prima auto. Of een Citroën C3.
Zelf rij ik al 14 jaar Frans en ik doe zo'n 50.000km per jaar. Mijn laatste wagen was een lease Renault Megane uit 2012 en daar heb ik 217.000km mee gereden zonder problemen. Daarvoor reed ik eigen auto's (altijd Citroëns, Xantia en C5) en die kocht ik doorgaans met minimaal 120.000km op de klok. En reed die dan door tot zo'n 300.000km. Ging eigenlijk weinig aan stuk.
Met een auto moet je het treffen.
Sommige mensen hebben de grootste ellende met een Toyota en anderen rijden jaren probleemloos Italiaans (mijn beste kameraad).
Ik rij sinds april in een tot nu toe volkomen betrouwbare Jaguar uit 2005 die ik met ruim 200.000km op de klok kocht. Nu bijna 20.000km mee gereden. En daarvan vinden de "kenners" (iedereen die er vooral zélf geen een heeft) dat het onbetrouwbare rotzooi is.
Algemene tips:
Koop met garantie bij een BOVAG-bedrijf, controleer of de wagen een sluitende onderhoudshistorie heeft (ingevulde en afgestempelde boekjes) en alleen met een Nationale Autopas erbij, zodat je weet dat de kilometers kloppen.
When in doubt, the auditor is always right!
zaterdag 9 september 2017 om 18:30
De Vitara zou ik eerst eens een stuk in gaan rijden als ik jou was.
Met de rest ook, trouwens, maar een Vitara heeft best een behoorlijk stuk terreinwagen in zich en dat kan qua vering minder comfortabel zijn. Daarbij: omdat ze hoog zijn en daardoor meer luchtweerstand hebben, zal het verbruik minder gunstig zijn.
Voor betrouwbare verbruikscijfers kun je kijken op de Duitse website www.spritmonitor.de
Hierop houden heel veel mensen hun brandstofverbruik bij en kun je selecteren op de auto waar je interesse in hebt.
Dan krijg je van alle deelnemers met zo'n auto het verbruik te zien en heb je een realistisch beeld.
Volgens verkopers lopen ze allemaal 1:20.
Met de rest ook, trouwens, maar een Vitara heeft best een behoorlijk stuk terreinwagen in zich en dat kan qua vering minder comfortabel zijn. Daarbij: omdat ze hoog zijn en daardoor meer luchtweerstand hebben, zal het verbruik minder gunstig zijn.
Voor betrouwbare verbruikscijfers kun je kijken op de Duitse website www.spritmonitor.de
Hierop houden heel veel mensen hun brandstofverbruik bij en kun je selecteren op de auto waar je interesse in hebt.
Dan krijg je van alle deelnemers met zo'n auto het verbruik te zien en heb je een realistisch beeld.
Volgens verkopers lopen ze allemaal 1:20.
zaterdag 9 september 2017 om 18:32
Snap ik, maar Marktplaats is ook handig om een beeld te krijgen wat een realistische prijs is voor een bepaalde auto.
Je kunt ook selecteren op het soort aanbieder en dus de particulieren eruit halen.
zaterdag 9 september 2017 om 18:34
Kijk, als je al kennis hebt kunnen maken met de Vitara is dat een pluspunt natuurlijk.
Mijn ervaring met de Vitara is al van lang geleden, toen ik 20 jaar terug een blauwe maandag bij een Suzuki-dealer als verkoper werkte. Toen waren het nog enorme stuiterbakken met een zeer matige wegligging.
Mijn ervaring met de Vitara is al van lang geleden, toen ik 20 jaar terug een blauwe maandag bij een Suzuki-dealer als verkoper werkte. Toen waren het nog enorme stuiterbakken met een zeer matige wegligging.
zaterdag 9 september 2017 om 20:07
Hier ooit een Kia RIO gekocht. Toen 1,5 jaar oud en 36.000 km op de teller. Was toen ruim € 10.000
Afgelopen oktober de deur gewezen, toen was de auto ruim 10 jaar en ruim 1,5 ton aan kilometers erbij gereden.
Alleen het laatste jaar 'veel' kosten gehad om te kunnen blijven rijden. Elke keer 300€ om het zo maar even te zeggen.
Vond het een heerlijke auto. Wel trouwens het toen nieuwe model. Model van 2006.
Afgelopen oktober de deur gewezen, toen was de auto ruim 10 jaar en ruim 1,5 ton aan kilometers erbij gereden.
Alleen het laatste jaar 'veel' kosten gehad om te kunnen blijven rijden. Elke keer 300€ om het zo maar even te zeggen.
Vond het een heerlijke auto. Wel trouwens het toen nieuwe model. Model van 2006.
zaterdag 9 september 2017 om 20:11
Op dat punt kom ik nu met mijn huidige auto. Die wordt oud en heeft al zo'n 285.000km en elke keer is er weer wat en dat kost zo rond de 300-400 euro.Fruity-Pebbles schreef: ↑09-09-2017 20:07Hier ooit een Kia RIO gekocht. Toen 1,5 jaar oud en 36.000 km op de teller. Was toen ruim € 10.000
Dus tijd voor een nieuwe. Ik vind de Toyota auris is net iets te duur voor mijn budget en eisen.
zaterdag 9 september 2017 om 20:28
Ik heb toen in alle haast een deawoo kalos gekocht. 12 jaar oud, 40.000km op de teller. 800€
Zaten midden in verhuizing, dus geld ging naar het huis. Maar tot op heden rijdt ie prima, maar op snelweg vind ik 'm niet prettig. Als we niet in een verhuizing hadden gezeten had ik voor een Toyota yaris of auris gegaan.
Voor een auto vind ik gevoel heel erg belangrijk. Als het gevoel goed is, dan doen. Twijfel je, dan absoluut niet doen.
Trouwens, een Honda is ook een betrouwbare auto. Denk alleen net iets buiten de prijsklasse
zondag 10 september 2017 om 08:30
Een aziaat. Veel minder gebreken en als er toch iets kapot gaat, minder kosten.
Kia levert zelfs met 8 jaar garantie op nieuwe auto's.
En bij voorkeur een auto met een distributieketting ipv een riem.
Ik heb jaren europese leaseauto's gereden. Altijd wel iets.
Kia levert zelfs met 8 jaar garantie op nieuwe auto's.
En bij voorkeur een auto met een distributieketting ipv een riem.
Ik heb jaren europese leaseauto's gereden. Altijd wel iets.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
zondag 10 september 2017 om 09:23
Ketting idd.
Ik rij nu een Toyota Yaris; die heeft ook een ketting.