Keto Dieet

zaterdag 9 september 2017 om 10:38
Dat is niet afvallen, maar je lichaam slopen.Gravinnetje schreef: ↑09-09-2017 10:37Joh, hoe doe je dat? Wat eet je? Niets lijkt me? En je sport van 8 tot 17 uur? Mag je wel drinken?
zaterdag 9 september 2017 om 10:39
Daarom wil ik een reactie hebben wie hier ervaringen heeft met dit dieet.
Ik weet dat ik minimaal een jaar rustig aan moet doen en rustig opbouwen en niet meer dezelfde gewoontes oppakken die ik 3 maanden terug deed.
Afvallen was niet het moeilijkst, het gewicht aanhouden is de key en daar ben ik nu.
Ik weet dat ik minimaal een jaar rustig aan moet doen en rustig opbouwen en niet meer dezelfde gewoontes oppakken die ik 3 maanden terug deed.
Afvallen was niet het moeilijkst, het gewicht aanhouden is de key en daar ben ik nu.

zaterdag 9 september 2017 om 10:51
Ja, ik vind van wel.

zaterdag 9 september 2017 om 10:52
Nadat je vet weg is, worden je spieren gebruikt. Of dat nou in 2 maanden of 3 maanden is, dat maakt weinig uit. En dan heb ik het nog niet eens over het tekort aan voedingsstoffen die nodig zijn om alles werkend te houden.
zaterdag 9 september 2017 om 10:54

zaterdag 9 september 2017 om 11:44
https://youtu.be/z3_GzwOVbj8
Heel interessant experiment van een relatief bekende youtuber erover. Needless to say, ik ben geen fan van het dieet.
Heel interessant experiment van een relatief bekende youtuber erover. Needless to say, ik ben geen fan van het dieet.
zaterdag 9 september 2017 om 11:51
Hier ervaring met keto (40 a 50 gram koolhydraten per dag in mijn geval. Ik sloopte mijn lichaam juist door teveel koolhydraten en voel me veel beter met keto.
Ik ben van plan keto te blijven eten. Ik vind het erg fijn dat ik niet meer elke 2 a 3 uur moét eten en de gezondheidsvoordelen wegen voor mij ruimschoots op tegen het "gemis" van brood, rijst en pasta.
Ik heb trouwens nooit gehoord dat je maar 30 minuten intensief mag sporten, waar komt dat vandaan? Er zijn bv veel (ultra)marathonrenners die keto eten en zelf hou ik het sporten juist veel beter vol. De eerste weken ging het sporten wel minder en dan raden ze aan rustiger aan te doen, maar als het lichaam eenmaal gewend is, zijn sportprestaties vaak weer prima.
Ik ben van plan keto te blijven eten. Ik vind het erg fijn dat ik niet meer elke 2 a 3 uur moét eten en de gezondheidsvoordelen wegen voor mij ruimschoots op tegen het "gemis" van brood, rijst en pasta.
Ik heb trouwens nooit gehoord dat je maar 30 minuten intensief mag sporten, waar komt dat vandaan? Er zijn bv veel (ultra)marathonrenners die keto eten en zelf hou ik het sporten juist veel beter vol. De eerste weken ging het sporten wel minder en dan raden ze aan rustiger aan te doen, maar als het lichaam eenmaal gewend is, zijn sportprestaties vaak weer prima.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
zaterdag 9 september 2017 om 12:10
Ik eet al 2,5 jaar zo. In eerste instantie strikt koolhydraatarm en sinds ik op gewicht ben koolhydraatbeperkt. Ik geloof ook dat het gezonder is (als je het goed doet tenminste): ik eet sindsdien veel meer groenten, geen suiker en geen bewerkte producten. Omdat je lichaam op vetten loopt, in plaats van op koolhydraten breek je geen spieren af.
Ik merk dat mijn huid er beter uit ziet, dat ik beter slaap en meer energie heb. Bovendien blijf ik nu al twee jaar op een stabiel gewicht.
Overigens zijn er best wat topsporters, waaronder Dafne Schippers die koolhydraatbeperkt/ ketogeen eten.
Ik merk dat mijn huid er beter uit ziet, dat ik beter slaap en meer energie heb. Bovendien blijf ik nu al twee jaar op een stabiel gewicht.
Overigens zijn er best wat topsporters, waaronder Dafne Schippers die koolhydraatbeperkt/ ketogeen eten.
zaterdag 9 september 2017 om 12:11
Heb hem net gekeken, wel grappig om te zien.intothewild schreef: ↑09-09-2017 11:44https://youtu.be/z3_GzwOVbj8
Ketoflu bestaat inderdaad en kan sterk verminderd worden door de eerste dagen waarin je veel vocht verliest voldoende elektrolyten binnen te krijgen. Bouillon deed de eerste week wonderen voor mij en wordt dan ook aangeraden.
I'm not lazy
zaterdag 9 september 2017 om 12:34
Ja, gaat bij mij automatisch, sla regelmatig het ontbijt over omdat ik gewoon geen trek heb. Vind dat wel een goed principe in keto: "Eat when hungry, don't eat when not hungry"
Langere periodes van IF (meer dan 18 uur) doe ik eigenlijk nooit. Jij wel?
I'm not lazy
zaterdag 9 september 2017 om 17:03
Iemand die slaagt met het low carb dieet is er véél beter aan toe dan iemand die faalt met welk ander dieet dan ook.
TO als je voor jezelf een maximumgewicht bepaalt en je gaat elke ochtend op de weegschaal gaan en je gaat onmiddellijk weer lijnen als je de bovengrens hebt bereikt, dan kán je niet dikker worden. Succes!
TO als je voor jezelf een maximumgewicht bepaalt en je gaat elke ochtend op de weegschaal gaan en je gaat onmiddellijk weer lijnen als je de bovengrens hebt bereikt, dan kán je niet dikker worden. Succes!
En als het vuur gedoofd is komen er wolven