Radeloos
donderdag 14 september 2017 om 02:54
Ik ben een moeder van een zoontje van 18 maanden en in ben Radeloos. Ik zal jullie mijn situatie in het kort uitleggen.
5 jaar geleden mijn partner en vader van mijn zoontje getroffen. We zijn vrij snel gaan samenwonen omdat hij uit zijn woning werd gezet (huurachterstand). Vlakbij daarna verloor hij zijn baan, waardoor dat ik een tijd lang voor hem heb gezorgd. Hij kon niet terugvallen op familie, want dat zit nogal ingewikkeld in elkaar. Nu een aantal jaren verder hebben we beide een vaste baan. En stromen de bekeuring, aanmaningen enz. Van die tijd binnen. Waardoor het er financieel erg slecht voor staat. (ik Help maandelijks mee om zijn zooi op te ruimen)
Ik werk parttime 24/28 uur en mijn partner fulltime waardoor dat hij vind dat ik dan maar alles in het huishouden op mij moet nemen. Dat is nu eenmaal vrouwenwerk (zijn woorden) Daarnaast is hij erg veel weg. (avonden en weekenden) Waarin ik dan alleen voor mijn zoontje zorg. Als ik hier iets over zeg wordt hij erg agressief (in het bijzijn van mijn zoontje) Waardoor mijn zoontje nu gillen en slaan erg normaal vind.
Hij heeft mij al gedreigd. Dat als ik weg zou gaan hij mij alle meubels 3 hoog naar beneden zou gooien. En dat hij mijn zoontje zou meenemen naar het buitenland. Zodat ik hem nooit meer te zien krijg. Hij heeft mijn zoontje erkend maar geen gezag.
Wat moet ik hier nu mee? Bij hem blijven omdat ik bang ben hoe het gaat aflopen als ik bij hem weg ga? Of zijn er nog andere mogelijkheden? Help!
5 jaar geleden mijn partner en vader van mijn zoontje getroffen. We zijn vrij snel gaan samenwonen omdat hij uit zijn woning werd gezet (huurachterstand). Vlakbij daarna verloor hij zijn baan, waardoor dat ik een tijd lang voor hem heb gezorgd. Hij kon niet terugvallen op familie, want dat zit nogal ingewikkeld in elkaar. Nu een aantal jaren verder hebben we beide een vaste baan. En stromen de bekeuring, aanmaningen enz. Van die tijd binnen. Waardoor het er financieel erg slecht voor staat. (ik Help maandelijks mee om zijn zooi op te ruimen)
Ik werk parttime 24/28 uur en mijn partner fulltime waardoor dat hij vind dat ik dan maar alles in het huishouden op mij moet nemen. Dat is nu eenmaal vrouwenwerk (zijn woorden) Daarnaast is hij erg veel weg. (avonden en weekenden) Waarin ik dan alleen voor mijn zoontje zorg. Als ik hier iets over zeg wordt hij erg agressief (in het bijzijn van mijn zoontje) Waardoor mijn zoontje nu gillen en slaan erg normaal vind.
Hij heeft mij al gedreigd. Dat als ik weg zou gaan hij mij alle meubels 3 hoog naar beneden zou gooien. En dat hij mijn zoontje zou meenemen naar het buitenland. Zodat ik hem nooit meer te zien krijg. Hij heeft mijn zoontje erkend maar geen gezag.
Wat moet ik hier nu mee? Bij hem blijven omdat ik bang ben hoe het gaat aflopen als ik bij hem weg ga? Of zijn er nog andere mogelijkheden? Help!
donderdag 14 september 2017 om 06:48
omdat hij uit zijn woning werd gezet (huurachterstand).
En stromen de bekeuring, aanmaningen enz. Van die tijd binnen.
Waarom verwachtte je toch dat een profiteur/agressieveling ooit zou veranderen? Je had toch op je vingers kunnen natellen dat hij een makkelijk onbezorgd leven wou en geen verantwoordelijkheid? Hij had er immers al eerder blijk van gegeven er geen bezwaar tegen te hebben om een ander met zijn problemen op te zadelen. Dat getuigt van weinig moraal.Hij heeft mij al gedreigd.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
donderdag 14 september 2017 om 07:11
donderdag 14 september 2017 om 07:14
Per vliegtuig vanuit Nederland zal moeilijk gaan (gelukkig). Maar per auto? Je kunt zo bijna overal naar toe, zonder controle. De grenzen zijn open, he.... In gevallen als deze overigens te betreuren.
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
donderdag 14 september 2017 om 08:19
donderdag 14 september 2017 om 08:32
retrostar schreef: ↑14-09-2017 06:48Waarom verwachtte je toch dat een profiteur/agressieveling ooit zou veranderen? Je had toch op je vingers kunnen natellen dat hij een makkelijk onbezorgd leven wou en geen verantwoordelijkheid? Hij had er immers al eerder blijk van gegeven er geen bezwaar tegen te hebben om een ander met zijn problemen op te zadelen. Dat getuigt van weinig moraal.
Dit. Je had 'm beter eerst zijn eigen shit kunnen laten oplossen voor je ging samenwonen en zwanger van hem werd.
donderdag 14 september 2017 om 08:51
En weer vallen er reageerder over TO heen, ik denk dat ze zelf ook wel weet dat ze het niet handig heeft aangepakt met deze man. Maar daar heeft ze nu helemaal niets aan....
TO, ik zou familie op de hoogte stellen en ook de politie. Een huisarts kan je ook de weg wijzen in een hulpverleningstraject.
Daarna zijn spullen buiten zetten en de sloten veranderen.
TO, ik zou familie op de hoogte stellen en ook de politie. Een huisarts kan je ook de weg wijzen in een hulpverleningstraject.
Daarna zijn spullen buiten zetten en de sloten veranderen.
donderdag 14 september 2017 om 08:59
Ik was net aan jouw situatie aan het denken... Wil het topic verder niet kapen maar ben wel benieuwd hoe het nu is.Elmervrouw schreef: ↑14-09-2017 08:19Iemand die dat wil, krijgt dat echt wel voor elkaar. Ook via vliegtuig. Ik spreek uit ervaring.
En TO, in onze familie gebeurden dergelijke dingen ook (grote familie) en tot nu toe heeft elke tante het gewoon overleefd. Als je echt bang bent kun je naar een blijf-van-mijn-lijf huis gaan, zij kunnen je begeleiden in de stappen die je onderneemt.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
donderdag 14 september 2017 om 09:54
Dat mag toch niet zomaar, als huis deels van man is?Vlinder1963 schreef: ↑14-09-2017 03:16Melding maken bij de politie , de sloten veranderen en zijn spullen buiten zetten.
Nooit meer binnen laten.
Zet eerst eens alles (praktische zaken zoals inkomsten, huis) op een rijtje. Zoek daarvoor eventueel hulp bij via de gemeente.
donderdag 14 september 2017 om 10:08
Jeetje wat naar allemaal.
Logisch dat je bang bent na zijn bedreiging en zijn wrede gedrag.
Goed dat je, je zoontje hiervoor wilt beschermen en jezelf natuurlijk.
Raad je aan om via jeugdzorg of bij een andere instelling aan te kloppen.
Je kunt denken aan crisisopvang voor moeder en kind, eventueel maatschappelijk werk voor extra ondersteuning, andere hulpverlenings instellingen.
Je hebt ambulante hulp dus vrijwel meteen of waar je soms moet wachten.
Je kunt ook naar je huisarts hij/zij kan je hierin ook eea vertellen.
Vind het heel erg voor je kind en jou.
Laat je horen hoe het gaat?
Logisch dat je bang bent na zijn bedreiging en zijn wrede gedrag.
Goed dat je, je zoontje hiervoor wilt beschermen en jezelf natuurlijk.
Raad je aan om via jeugdzorg of bij een andere instelling aan te kloppen.
Je kunt denken aan crisisopvang voor moeder en kind, eventueel maatschappelijk werk voor extra ondersteuning, andere hulpverlenings instellingen.
Je hebt ambulante hulp dus vrijwel meteen of waar je soms moet wachten.
Je kunt ook naar je huisarts hij/zij kan je hierin ook eea vertellen.
Vind het heel erg voor je kind en jou.
Laat je horen hoe het gaat?
donderdag 14 september 2017 om 10:12
Dit vind ik echt een rare opmerking.
To en haar zoontje hebben hier niks aan, integendeel, beetje tegen iemand aan schoppen die al bijna omvalt.