Wie al verwarming aan?

donderdag 14 september 2017 om 22:54
Ik heb geen eigen ketel

donderdag 14 september 2017 om 22:59
Das wel balen dan zeg dat je het niet in eigen beheer hebt...kun je niet met de mede gedupeerden een monteur inhuren?

donderdag 14 september 2017 om 23:16
Ja, hier is het voor het eerst onder de 20 graden in huis.
Ik kan dat van die de ene is de andere niet. De warmte van de stenen maakt het verschil.
Gisteren was er een heerlijke warme wind. Vandaag was het waterig koud.
Na de regen en de zon rook het heerlijk fris.
Het was buiten lekkerder dan buiten.
Mijn kachel is aan gegaan om het vocht weg te krijgen. Waterkou is het.

vrijdag 15 september 2017 om 09:30
Nee, we hebben zelf geen sleutels van de ruimtes waar de boilers en dergelijke staanredbulletje schreef: ↑14-09-2017 22:59Das wel balen dan zeg dat je het niet in eigen beheer hebt...kun je niet met de mede gedupeerden een monteur inhuren?

vrijdag 15 september 2017 om 09:42
In de winter staat hij overdag op 17 en 's avonds even op 18. Dus vind ik dat hij niet eerder aan mag dan dat het minder dan 17-18 graden is in huis. De afgelopen dagen vond ik het wel wat frisjes, maar was het toch steeds nog 17,5.
Maar gisteravond was het op de babykamer zo koud dat de sudocreme keihard geworden was dus heb ik hem toch maar aangezet en was daar eigenlijk wel blij mee, is toch wel lekker, net iets warmer.
Ik heb zo'n automatisch programma; hij weet hoe laat we opstaan en naar het werk gaan enzo. En vanochtend was het dus lekker voorverwarmd toen we beneden kwamen
Maar gisteravond was het op de babykamer zo koud dat de sudocreme keihard geworden was dus heb ik hem toch maar aangezet en was daar eigenlijk wel blij mee, is toch wel lekker, net iets warmer.
Ik heb zo'n automatisch programma; hij weet hoe laat we opstaan en naar het werk gaan enzo. En vanochtend was het dus lekker voorverwarmd toen we beneden kwamen

vrijdag 15 september 2017 om 11:18
En die ken ik dus niet, alleen die van 40 jaar geleden met zo'n schuifje. Maar die bestaan niet meer.herfstappeltaart schreef: ↑14-09-2017 19:10Ja er staat natuurlijk wel de temperatuur op waarop je hem zet he..... maar niet de temperatuur zoals hij is op dat moment.
vrijdag 15 september 2017 om 11:19
vrijdag 15 september 2017 om 11:22
En die kun je alleen maar met 5 gr verzetten??? Raar ding Zou er dan toch snel 50 euro voor uitgeven en een nieuwe kopen.Solomio schreef: ↑14-09-2017 20:16Het plaatje wil niet plakken, maar dit is een voorbeeld van een thermostaat waarop je niet de temperatuur kunt aflezen.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Bestand ... staat1.jpg

vrijdag 15 september 2017 om 11:30
Ik heb hem gisteren aangedaan, nadat de verwarmingsmonteur was geweest.
Ik was even vergeten dat ergens aan het begin van de zomer een thermostaat was geinstalleerd, dus ik heb gewoon een thermostaat
...en die staat nu op 19,5 graden ingesteld.
Gisteren met al die regen voelde het gelukkig niet meer zo klammig en vochtig aan daardoor.
Mocht het weer warmer worden dan gaat de verwarming gewoon weer uit.
Maar wat is dat heerlijk zeg...
Echt genieten.
Bij mij in de straat woont een oud vrouwtje en die heeft nog alleen maar een houtkachel.
Inmiddels is haar man overleden, die zaagde eerst altijd het hout voor de hele winter, ik vraag me af hoe ze dat nu doet sinds hij dood is. Ze is al zo slecht ter been.
Maar dat daar de kachel aan is kun je heel goed ruiken, ruikt best lekker.
Ik was even vergeten dat ergens aan het begin van de zomer een thermostaat was geinstalleerd, dus ik heb gewoon een thermostaat

Gisteren met al die regen voelde het gelukkig niet meer zo klammig en vochtig aan daardoor.
Mocht het weer warmer worden dan gaat de verwarming gewoon weer uit.
Maar wat is dat heerlijk zeg...

Echt genieten.
Bij mij in de straat woont een oud vrouwtje en die heeft nog alleen maar een houtkachel.
Inmiddels is haar man overleden, die zaagde eerst altijd het hout voor de hele winter, ik vraag me af hoe ze dat nu doet sinds hij dood is. Ze is al zo slecht ter been.
Maar dat daar de kachel aan is kun je heel goed ruiken, ruikt best lekker.
vrijdag 15 september 2017 om 11:34
Das mooi, kun je iig een maand huur terug krijgen. Warmte is een levensbehoefte en daar dienen ze in te voorzien. Bij in gebreke blijven zijn zij dus echt verantwoordelijk. Zoek even de artikelnummers op van die wetten en stuur een brief.
vrijdag 15 september 2017 om 11:41
Ik vind dit dus echt heel sneu klinken, sneu als in zielig niet als in teleurstellend.appeltjesgroen schreef: ↑15-09-2017 09:42In de winter staat hij overdag op 17 en 's avonds even op 18. Dus vind ik dat hij niet eerder aan mag dan dat het minder dan 17-18 graden is in huis. De afgelopen dagen vond ik het wel wat frisjes, maar was het toch steeds nog 17,5.
Ik heb zo'n automatisch programma; hij weet hoe laat we opstaan en naar het werk gaan enzo. En vanochtend was het dus lekker voorverwarmd toen we beneden kwamen![]()

vrijdag 15 september 2017 om 11:46
Das wel heel erg balen dan! Zou n paar elektrische kacheltjes kopen voor nood. Okee heb je wat douchen betreft niets aan, maar je zit in elk geval niet meer in n koud huis.

vrijdag 15 september 2017 om 12:07

Groot pand met veel achterstallig onderhoud alleen

vrijdag 15 september 2017 om 12:32
Inderdaad met de hele groep tegelijk gaan klagen en anders er 'n instantie bijhalen die dit voor jullie kan oplossen want geen verwarming/warm water hebben is in deze tijd van 't jaar niet gepast. Misschien allemaal de huur 'n maandje niet betalen tot ze de faciliteiten waar je recht op hebt en voor betaalt weer in orde hebben gemaakt?
vrijdag 15 september 2017 om 13:07
Dat moet je nooit zomaar doen. Dan moet je eerst een ultimatum stellen, de tijd geven om te repareren en dán pas kun je huur inhouden. Doe je dat meteen kun je er uitgezet worden.redbulletje schreef: ↑15-09-2017 12:32Inderdaad met de hele groep tegelijk gaan klagen en anders er 'n instantie bijhalen die dit voor jullie kan oplossen want geen verwarming/warm water hebben is in deze tijd van 't jaar niet gepast. Misschien allemaal de huur 'n maandje niet betalen tot ze de faciliteiten waar je recht op hebt en voor betaalt weer in orde hebben gemaakt?

vrijdag 15 september 2017 om 13:54
Kijk je uit...kan gevaarlijk zijn. Vervanging een optie? Indien nu niet dan zul je hem toch uiterlijk over een tijdje gaan aanzetten namelijk.shisha schreef: ↑14-09-2017 05:32Dat is minder.
De mijne hapert, de ketel is al 25 jaar oud en moet nodig vervangen worden en het water moet worden bijgevuld want anders is er niet genoeg druk.
Ik kan hem dus wel aanzetten, maar hij verwarmt dan maar heel even en slaat daarna niet goed af en maakt dan herrie.
Vandaag komen ze even kijken voor een andere ketel en dan vraag ik meteen of ze hem even willen bijvullen want ik weet niet hoe dat moet.![]()
Hij is dus nog niet aan, op een paar try-outs na en op zich is het overdag nog warm genoeg, maar zo rond deze tijd in de vroege ochtend is het wel wat fris en klammig koud hier binnen.
Sowieso belachelijk hoge kosten gehad met die oude ketel de afgelopen jaren en ik moest telkens belachelijk veel bijbetalen. Het lijkt wel of er een gaslek zit. Dus ik durf die oude herrie-ketel gewoon nog echt niet zomaar aan te zetten of het moet heel erg hard nodig zijn, dus ik hoop dat het nog een paar weken warm blijft.
zaterdag 16 september 2017 om 17:51
Mss de verwarming even opzetten om de kou te breken?
Ik heb 'm al een paar dagen opstaan. Gisteren en eergisteren was het echt koud buiten.
Life is short. Eat dessert first.