Napraattopic Deel 91

08-09-2017 19:05 3034 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Ginerva schreef:
16-09-2017 23:10
Dat durf ik niet te zeggen, ik kan het niet meer onweten zeg maar
Da's waar, best stom van mij. Sorry.
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake
Tarlin schreef:
16-09-2017 23:11
Ze klopt zich toch nergens op de borst erover? Het is gewoon haar norm om niet vreemd te gaan , ongeacht de lengte van haar relatie.. Zou het na 25 jaar indruk maken in jouw ogen als ze het dan zolang had volgehouden? Ik vind het niet meer dan normaal.
Het is ook mijn norm om iedereen te helpen, maar ik heb geen idee wat ik daadwerkelijk doe als het huis van mijn buurman in de brand staat .
We denken en hopen allemaal dat we fijne, nette, goede, dappere mensen zijn maar soms is de waarheid best pijnlijk.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Tarlin schreef:
Ze klopt zich toch nergens op de borst erover? Het is gewoon haar norm om niet vreemd te gaan , ongeacht de lengte van haar relatie.. Zou het na 25 jaar indruk maken in jouw ogen als ze het dan zolang had volgehouden? Ik vind het niet meer dan normaal.
Ik ervaar het ook niet als volhouden. Nooit gedaan ook.
Siofra schreef:
16-09-2017 23:12
Da's waar, best stom van mij. Sorry.
Geeft niet :)
Ginerva schreef:
16-09-2017 23:09
Ja ik weet dat ik dat niet zou doen
Alsof je jezelf niet zou kennen.
MoirenPhae schreef:
Jij vindt liegen wel respectvol?

Ja, sommige vormen van liegen wel.

Dat kan, ik hanteer andere waarden.
Tarlin schreef:
16-09-2017 23:14
Jij denkt dat iedereen zichzelf door en door kent? Dan hadden de ' 'peuten het niet zo druk.
Tarlin schreef:
16-09-2017 23:14
Ja precies
blijfgewoonbianca schreef:
16-09-2017 23:15
Jij denkt dat iedereen zichzelf door en door kent? Dan hadden de ' 'peuten het niet zo druk.
Ik heb genoeg therapie gehad om mezelf te leren kennen.
MoirenPhae schreef:
16-09-2017 23:13
Ik ervaar het ook niet als volhouden. Nooit gedaan ook.
Er zullen heel veel stellen zijn die na -tig jaar terugkijken op hun huwelijk en zullen vinden dat het soms alleen maar volhouden was. ieders leven loopt anders. Sommigen hebben diepere dalen waarin ze elkaar weleens kwijtraken en naderhand weer terugvinden. Maar dat zal best voelen als " volhouden " of " hard werken " oid.
Ginerva schreef:
16-09-2017 23:15
Ja precies
Ik verras me zelf soms wel eens hoor :)
Jezelf kennen is eigenlijk niet mogelijk, wat men ook zegt. Je bent een subject dat de objectieve wereld waarneemt, je kunt jezelf nooit als een object aanschouwen.
anoniem_353404 wijzigde dit bericht op 16-09-2017 23:23
Reden: dingetje
1.22% gewijzigd
Maar goed.
Kunnen we anders een heel eigen topic mee vullen.
16-09-2017 23:18
Er zullen heel veel stellen zijn die na -tig jaar terugkijken op hun huwelijk en zullen vinden dat het soms alleen maar volhouden was. ieders leven loopt anders. Sommigen hebben diepere dalen waarin ze elkaar weleens kwijtraken en naderhand weer terugvinden. Maar dat zal best voelen als " volhouden " of " hard werken " oid.
Ik denk dat je best wel hard moet werken als je een relatie voor langere tijd goed wil houden
Ginerva schreef:
16-09-2017 23:19
Ik denk dat je best wel hard moet werken als je een relatie voor langere tijd goed wil houden
Niet per definitie.
16-09-2017 23:13
Het is ook mijn norm om iedereen te helpen, maar ik heb geen idee wat ik daadwerkelijk doe als het huis van mijn buurman in de brand staat .
We denken en hopen allemaal dat we fijne, nette, goede, dappere mensen zijn maar soms is de waarheid best pijnlijk.
Ivm brand heb je weinig tijd om de juiste keuze te maken.
Als het om vreemdgaan gaat ,heb je legio momenten waarin je kunt besluiten om het niet te doen.
Het is mij ook overkomen. Exvriendin ging vreemd. Ik heb het nog een tijdje willen proberen, maar er was teveel kapot gemaakt. In die periode had ik ook vreemd kunnen gaan. Bewust. En toch niet gedaan, want ookal zou zij er nooit vanaf weten, ik wel. En ik leef nog altijd het langst met mijzelf.
Wat deprimerend. Nu voel ik mij lelijk en saai tegelijk :-D
16-09-2017 23:10
Ik ben enorm anti vreemdgaan. Maar ik begrijp tegelijkertijd ook hoe dingen kunnen lopen.
Oh ik ook, maar al te goed. Heb zo her en der van diverse mensen verschillende omstandigheden en redenen gehoord. Gekke is alleen dat iemand die vreemd gaat plots hun vaste 'maatje' volledig kunnen vergeten. Dat alleen al zegt imho genoeg over de mate van betrokkenheid bij hun 'maatje'. Lastige is inderdaad als het maatje echt andere invulling geeft aan hetzelfde. Shit happens, soit. Respectvol is anders.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
16-09-2017 23:20
Niet per definitie.
Nee inderdaad. :-D Moet lachen, maar het is best ernstig.
16-09-2017 23:18
Vast.

Maar ik heb het nooit ervaren als volhouden om niet met een ander in bed te duiken. Het heeft voor mij echt met het maken van keuzes te maken. En met mijn eigen waarden. Ik kijk mezelf graag recht aan in de spiegel en daarvoor zal ik dingen moeten doen en moeten laten.
Tarlin schreef:
16-09-2017 23:21
Ivm brand heb je weinig tijd om de juiste keuze te maken.

O, pfff, verzinnen we wat anders; je beste collega steelt een pak printerpapier, je broer klust zwart bij, je moeder sjoemelt met de belastingaangifte.

Als het om vreemdgaan gaat ,heb je legio momenten waarin je kunt besluiten om het niet te doen.
Het is mij ook overkomen. Exvriendin ging vreemd. Ik heb het nog een tijdje willen proberen, maar er was teveel kapot gemaakt. In die periode had ik ook vreemd kunnen gaan. Bewust. En toch niet gedaan, want ookal zou zij er nooit vanaf weten, ik wel. En ik leef nog altijd het langst met mijzelf.
16-09-2017 23:20
Niet per definitie.
Wellicht niet maar zo zie ik een relatie. Ik had moeten zeggen dat ik vind dat een goede relatie hard werken is.
Goede relatie, die ja.
Ginerva schreef:
16-09-2017 23:19
Nah... voordeel is dat in een langere relatie altijd fases zijn dat het effe wat minder loopt en fases dat het heel lekker en vlot loopt. Eerlijkheid, communiceren en veel lol maken werkt hier en dat is niet hard werken hoor ( heb ik namelijk heel geen tijd en zin in) dat is gewoon.
enn wijzigde dit bericht op 16-09-2017 23:26
5.35% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
MoirenPhae schreef:
16-09-2017 23:22
Vast.

Maar ik heb het nooit ervaren als volhouden om niet met een ander in bed te duiken. Het heeft voor mij echt met het maken van keuzes te maken. En met mijn eigen waarden. Ik kijk mezelf graag recht aan in de spiegel en daarvoor zal ik dingen moeten doen en moeten laten.
Misschien lukt het sommigen om zich zelf JUIST - weer- aan te kijken na een buitenechtelijke wip.
Nu gaat iedereen er van uit , geloof ik, dat degene die bedrogen wordt de lieve, onschuldige, liefdevolle, passionele partner is .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven