Langer dan 6 maanden groep is zwanger

11-06-2017 21:53 339 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze groep is een vervolg op de groep: zwanger/langer-dan-6-maanden-bezig-met- ... #p24999457

Eindelijk, we zijn zwanger :cheer2: Hier praten we verder met elkaar.

Naamleeftijdgeslacht kindUitgerekende datumBijzonderheden
marg8135/44nog onbekend15 december 2017 :cheer:
GettingEven30/40meisje30 december 2017 :cheer:
Stella28/34jongen19 september 2017 :cheer:
FOodsandbeats35/36onbekendeind maart 2018 :cheer:
Liesbeth240428jongen23 september 2018
Forence37/37jongen23 November 2018
anoniem_348700 wijzigde dit bericht op 30-07-2018 17:37
30.78% gewijzigd
Pinguin :hug: Rustig blijven, jezelf afleiden met positieve dingen en helaas afwachten. Ik hoop super hard voor je dat er niks aan de hand is (en dat is bij deze klachten zeer goed mogelijk!!).
Dank voor al jullie knuffels!

Gisterenavond was het weg, vanmorgen weer minimaal. Ff gejankt, maar nu op de positieve modus.
Als het misgaat kan er niks meer aan doen. Dus afwachten & duimen, maar vooral positief blijven.
Wanneer heb je je eerste echo, pinguin?
Ik denk aan je pinguïn, je onzekerheid is zo begrijpelijk! :hug: ik hoop dat je genoeg afleiding hebt
2 oktober staat mijn eerste echo :)

Ik heb lekker veel werk liggen op mijn bureau.
Avonden vul ik met vriendinnen & series. (thee en chocola :P)
Sterkte pinguïn! Ik denk aan je! :hug:
It's okay to be a glow stick. Sometimes you have to break before you shine.
Oeff Pinguïn, wat zul jij zijn geschrokken. Laten we ervan uitgaan dat het net als bij Marg gewoon voorkwam en niets betekent!

En dat het maar snel 2 oktober mag zijn voor je :hug:
Knuffel Pinguïn!!
Ik spiekte ff mee ... onzekerheid zeg...
Marg, hoe was dit bij jou? Ik weet dat ieder lichaam anders is, maar misschien beurt het me op?

Het is overdag echt bijna niks, schoon inlegkruisje dus misschien een druppel bij elkaar. 's morgens met opstaan alleen wel echt een veeg. Geen buikpijn, dus echt geen idee waar dit naar toe gaat.

Het is wel redelijk slopend, ondanks dat ik positief probeer te blijven natuurlijk.

Dank voor jullie liever berichten, ik houd jullie op de hoogte.
Kan je niet eerder voor echo?
Bij 6 weken kunnen ze ip hartje zien! Ik mocht toen ook eerder komen...
Met zeven weken kunnen ze al best wat zien bij je hoor, dus misschien moet je gewoon even je vk bellen en met hun overleggen. Misschien kun je eerder terecht voor een echo. Ik had met zeven weken en een paar dagen een echo en intake en toen was er al een kloppend hartje te zien dus voor je eigen gemoedsrust zou ik gewoon even bellen. Vragen staat vrij en dan hoef je ook niet drie weken in de stress te zitten.

Bij mij was het ook niet echt anders dan bij jou. Ik heb een paar keer gehad dat ik door de dag heen een beetje roze had bij het afvegen. Sochtends inderdaad wat meer dan overdag..ik weet niet meer exact wanneer dat stopte maar het is al wel een tijdje terug.. volgens mij heb ik het na de termijn bepaling bij 11 weken niet meer gehad.
Bedankt voor je berichtje Marg, ook al is mijn lijf niet het jouwe, t geeft me toch een beetje hoop.
Heb je er lang last van gehad? En had je het elke dag of .. sorry voor m'n vragen.

Ik overleg vnvnd even met vriendlief & dan bel ik morgen de verloskundige even, misschien kunnen we een weekje eerder komen. Ben zaterdag sws rond de 7 weken, dus dan moet er iets te zien zijn denk ik?
Even een update; gisteren na contact te hebben gehad met de verloskundige, na het spreekuur langsgegaan.
Ik was ervan overtuigd dat het klaar was, maar tot mijn grote verbazing was er hartactie!

Heel blij dat ik langsgegaan ben. Ook al betekend het nu niet dat het goed blijft gaan, ik ben voor nu gerustgesteld.

& jeetje ik zie dat jij, Stella, al bijna bent uitgerekend! Spannend, de laatste loodjes zijn vast zwaar?

Hoe is het met de rest? Ik merk dat ik heel egoïstisch ben geweest de afgelopen week, sorry hiervoor.

Fijn weekend nog allemaal. :redrose:
Wat fijn pinguinlove!!! Dus je hebt je eerste echo gehad en dat was goed. :cheer:

Hier alles oké denk ik. Hoewel ik nog steeds misselijk en moe ben en snel kortademig. Afgelopen maandag was ik in het ziekenhuis en alles zag er goed uit qua bloed en echo. Maandag laat ik de nipt afnemen. Zit daar best beetje over in, wat als er met een iets mis lijkt? Verder hoef ik pas 11 oktober weer terug te komen bij de gynaecoloog voor controle. Maar ben dus net de twaalf weken voorbij, geen enkele bloeding of krampen of wat dan ook gehad, dus
Merk wel da t ik er meer vertrouwen in ga krijgen dat het echt goed gaat komen en ik uiteindelijk beval van twee kindjes.

Stella: hoe gaat het met jou nu? This nu wel heel dichtbij zeg!!!!
Yes pinguïn, ik ben zo blij voor je dat er een kloppend hartje te zien was! Inderdaad geen garantie maar een belangrijke mijlpaal! Heeft ze de kleine ook gemeten? Kwam de termijn overeen met wat je zelf dacht?

Foods fijn dat alles tot nu toe er goed uit ziet. Ik duim mee voor een goede nipt!

Even kort over mij. Maandagnacht opgenomen in het ziekenhuis ivm zwangerschapsvergiftiging. Daarop is besloten de bevalling in te leiden. Inwendige tabletten gekregen om de baarmoedermond week te maken en te laten ontsluiten. Daarna kwamen zelf de weeen op gang. Na een goede en vlotte bevalling vrijdagnacht bevallen van een gezonde zoon. Het gaat goed en we mogen mogen morgen naar huis 😊.
Gefeliciteerd!!!

(ik kwam even spieken hier :), meteen leuk nieuws te lezen!
Ik hoop ook snel bij jullie te mogen aansluiten, inmiddels begonnen met IUI)
Oh wow Stella!!! Gefeliciteerd met je zoon. En ondanks de zwangerschapsvergiftiging wel een grotendeels natuurlijke bevalling gehad als ik het zo begrijp. Spannend, morgen naar huis!

En Twilight: ik las het dat je daarmee begonnen ben. Superspannend, ik hoop zo voor je dat je succes hebt ermee, liefst de eerste ronde natuurlijk. Ik hoop dat je hier ook snel in de tabel kan komen.
Bedankt allebei 😊. Ik had het gelezen van de iui twilight. Heel veel succes en dat het maar snel resultaat mag opleveren! Ik blijf ons oude topic ook nog volgen.

Ja verder een natuurlijke bevalling gehad zonder weeenopwekkers. Erg fijn dat het zelf op gang kwam na het verstrijken van de baarmoedermond.
Gefeliciteerd Stella. :cheer2:
Gefeliciteerd met jullie zoon Stella!
Fijn dat jullie vandaag naar huis mogen. Geniet ervan!

En wat goed dat je eerder terecht kon bij de verloskundige pinguïn, en dat er een hartje klopt! Dat moet veel rust geven.
Gefeliciteerd Stella! En wel thuis :-) fijn dat de bevalling zo goed is gegaan!

Yes pinguïn! Wat een goed nieuws, op naar de volgende goede echo!

Snap dat het spannend is foods, voor nu kun je er niks aan veranderen dus ik hoop dat je toch fijn kunt genieten. Fijn dat je zwangerschap tot nu toe zo goed gaat, is je misselijkheid ook minder? Krijg je al een buikje?
Helaas, nog steeds misselijk, maar wel iets minder of het went. Ik vind dat ik sinds een week of twee een beetje een buikje krijg, maar echt opvallend is get nog niet. Mijn broeken zitten alleen niet meer lekker, dus zwangerschapskleding besteld.
Gefeliciteerd Stella! Jammer dat je op het einde nog even ziek geworden bent maar fijn dat het allemaal goed gegaan is. Laat je thuis maar lekker verwennen!

En Pinguin wat fijn dat je toch eerder terecht mocht en nu een hartje hebt gezien! Dat is toch al een grote eerste mijlpaal. Hopelijk ben je nu wat rustiger in je gevoel. Zoals je zegt: er kan nog van alles gebeuren maar dit heb je al vast.

Foods je groeit natuurlijk twee keer zo hard als bij een eenling zwangerschap. Dus dat is ook niet zo gek. Ik,snap je onrust over de nipt maar probeer je ongerustheid te bewaren totdat er echt iets aan de hand is.

Hier: kind ligt al een week met haar voetjes naar beneden..en schopt dus ook in de gevoelige delen. Onze knul lag ook verkeerd om dus ik het zou me niks verbazen als de kleine meid hetzelfde gaat doen. Even afwachten dus. 5 oktober heb ik een groei echo en dan ben ik ongeveer 30 weken.
Stella gefeliciteerd! Nu lekker thuis genieten van jullie kleine man.

Logisch wel denk ik Foods, dat t met 2 baby'tjes allemaal sneller groeit. Leuke positie kleding te vinden?? Ik heb geen idee namelijk.

Hier ben ik meer gaan bloeden en heb buikkrampen, denk dus dat ik weer terug verhuis naar t vorige topic.
Nee nee nee pinguïn dat mag niet. Ooo shit wat een onzekerheid... bij welke termijn is het de vorige keren mis gegaan? ik hoop zo dat dit niks betekent! Heb je de verloskundige gebeld? Mag je opnieuw voor een echo? Ik denk aan je :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven