meimama's 2018

04-09-2017 13:06 220 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier schrijven meimama's die zijn uitgerekend in de eerste helft van mei 2018.

:heart:
anoniem_354065 wijzigde dit bericht op 28-09-2017 09:34
88.73% gewijzigd
put down the map and get wonderfully lost
:bye: hoe gaat het hier?

@Eland vervelend! Je conditie gaat volgens mij wat achteruit (hartslag in rust omhoog). Probeer eens een app te downloaden met ademhalingsoefeningen. Dan kun je het wat meer controleren en adem je met een schermpje / filmpje mee.

Iemand hier ook last van bandenpijn? Ik word er echt wakker van als ik me omdraai snachts. Niet verwacht dat dat met deze termijn al kon :facepalm: verder laat ik de moeheid dit weekend lekker over me heen komen.
Hoi Dames,

Lees geregeld mee maar reageer niet altijd met mijn telefoon. Zit nu even lekker op mn laptop.
Vind het echt leuk om met jullie te berichten, allemaal in het zelfde schuitje en uitgeekend rond dezelfde datum!
@zojo83, succes morgen! Ik hoop er dat alles er positief uitziet!
@Liekse, wat erg om door de berichten heen te lezen dat je laatste echo er niet goed uitzag. Sterkte volgende week met de echo!
@ Days hoe gaat het?
@ Yana, wt knap dat je zo lang kan wachten met de echo tot je favoriete verloskundige er is! Is het bij jou praktijk niet zo dat ze ook aanraden beetje te wisselen? Want met je bevalling weet je niet wie je uiteindelijke verloskundige is helaas..
@ Jinte, een van jou eerdere berichten stelt me gerust.. ja deels. Je eerste keer ging helaas niet goed, tweede keer wel met zelfde kwalen.
Ik ben nu ook 5,5 week en heb een soort van weeig gevoel in mn onderbuik, alsof ik ongesteld moet worden. Gisteren heb ik 3 druppels bloed verloren (zonder buikpijn). Nu heb ik helemaal niets.
Ik ben er zo enorm van geschrokken en het maakt me in 1 keer zo onzeker.
Daar voel ik me ook ellendig door (naast al mn zwangerschapskwalen).
Elke keer als ik naar toilet ga ben ik nervues of er weer bloed zou zijn.
Ik lees wel dat meerdere vrouwen het hebben… maar het kunnen ook tekenen zijn van een beginnende miskraam, ZUCHT ☹
Gefeliciteerd meiden !! :)

Ik kan me hier denk ik ook gaan toevoegen aan de lijst :)
vanmorgen 3 positieve testen waarvan 1 clearblue test met ZWANGER 2-3 WEKEN in beeld :)

Als ik kijk naar mijn laatste menstruatie ect kom ik op 25 mei 2018 uit.

Ik vind het zooooo spannend na 9 maanden proberen is het dan eindelijk zo ver :)

Wat staat ons allemaal te wachten? hahaha

Liefs,
Sabeintje x
Hoi Sabeintje, gefeliciteerd!
de tabel is 'vol'. Willen beetje met een klein clubje schrijven anders is het allemaal niet bij te houden van iedereen en dat is wel zo fijn. Volgens mij is er een andere grep begonnen met schrijven van eind mei.
Groeten!
Hoi Amber, heb zelf ook bloedverlies gehad met vier/vijf weken. Gelukkig was er toen niets aan de hand. Je baarmoedermond is goed doorbloed en bloedt daarom makkelijker. Misschien seks gehad voor de tijd? Als t maar een paar druppels zijn is het vast niet zo erg.
Spannend zojo, nog 1 nachtje. Ik ga voor je duimen morgen!

Leuk Tess, eerste echo :) duurt niet lang meer hoor..

Hoe gaat het met je lieksie? Lukt het om wat afleiding te vinden?

@eland, hier meestal ook in de ochtend last. Maar ik weet dat het gewoon nog erger gaat worden :(

Hier trouwens geen last van ademhaling, op het einde van de vorige zwangerschap wel, maar dat was natuurlijk omdat de buik tegen m'n longen duwde..

Monstertje, zo erg heb ik het niet gelukkig! Af en toe voel ik wat steken, maar dat was het wel.

Leuk dat je het leuk vind amber, om mee te kletsen. Vind ik ook leuk!
Snap wel dat je geschrokken bent. Ik 'betrap' mezelf er ook nog op dat ik vaak controleer op bloed of iets dergelijks.
Het blijft moeilijk, het zijn dingen die kunnen wijzen op dat er iets mis is,maar dat hoeft dus niet altijd. En aan die info heb je eigenlijk helemaal niets.

Ja, zwanger ben ik wel, dus ik kan wel wachten op die echo. Wil gewoon graag bij iemand die me de vorige zwangerschap zo goed heeft bijgestaan. Hoef ik niet alles uit te leggen.
Ze zit in een team van 4 en je moet idd wisselen zodat je iedereen leert kennen. Maar dat heb ik vorige zwangerschap al gedaan :hihi: ik vind 3 van de 4 heel aardig.. dus ik hoop dat ik die ene niet ga krijgen als ik beval..!

Zo, dan nu even van me af schrijven hoor.
Zoals ik al schreef is de misselijkheid er ook weer. En het wordt steeds erger. Alles van de vorige zwangerschap komt terug. Al die slechte dagen en het klote gevoel. Ik denk dat het daarom ook nu al zo zwaar is. Omdat ik weet wat er mogelijk gaat komen. En dat wil ik niet! De meds die ik slik, lijken niet echt te helpen, dus ga morgen om verhoging vragen.

Ik weet nu waar ik het voor doe, ik denk aan de geboorte van mijn dochtertje ( :flirting: ), en dat ik dat weer mag meemaken. Dat is een lichtpuntje wat ik vorige keer niet had.
Maar ik hoop dat de zwangerschap niet zo heftig wordt als vorige keer. In elk geval ben ik er nu veel alerter op en trek ik op tijd aan de bel. Maar het blijft gewoon klote :'(
Hai meiden, kwam even kijken of er al bericht van zojo is....

Hier alles ok, voel me goed, ben alleen erg moe en plas me een ongeluk. Volgende week echo.... ben dan 7+4 ongeveer. Spannend....
.
lolacola wijzigde dit bericht op 25-05-2018 03:10
99.61% gewijzigd
Lieve allemaal,
net controle gehad. Tijdens de echo bleek dat de vruchtholte gegroeid is en was er een mooie dooierzak te zien. Er was zelfs, nog heel klein, een hartje te zien! Er zat ook nog bloed, dus het blijft nog wel even spannend. Volgende week een nieuwe echo. Maar: tot zover goed nieuws!
Super fijn om te lezen Zojo!!
Zojo super fijn nieuws!

Yana ik snap wat je bedoeld je weet waar je het voor doet maar misselijkheid blijft gewoon klote en kan flink je dag verzieken. Hopelijk wordt het niet zo heftig als de vorige keer. :hug:

Lieksie, wanneer moet jij voor een volgende echo? Goede houding heb je door afleiding te zoeken ik duim voor je!
@lolacola naar die pijn. Hopelijk snel beter.

@Zojo83 dat is goed nieuws! Nu positief blijven.
Zojo wat fijn om te horen! Ik blijf voor je duimen.

Monstertje, ik doe idd veel oefeningen en probeer vooral niet toe te geven aan het extra diep ademhalen. Als ik daar eenmaal mee begin gaat het fout..

Yana, ik hoop voor je dat het toch niet zo erg zal zijn als bij de vorige zwangerschap! Lijkt me erg zwaar met al een kindje.
Al weet je idd wel waar je naartoe werkt. Ik heb af en toe wel een klein 'paniek' momentje ;) Waar zijn we aan begonnen? Kan ik dit wel? Kan mijn lichaam dit wel? Etc. Al geloof ik vast nuet dat ik hier de enige in zal zijn.

Klavertje en locacola, spannend volgende week echo! En heel leuk! Ik ben best een klein beetje jaloers aangezien ik tot 10 weken moet wachten.
Hallo allemaal,

Hier is de misselijkheid helaas begonnen sinds twee dagen. Ik ben nu 7 weken.
Helaas ben ik de hele dag misselijk, wat ik op mijn werk erg naar vind. Ik hoop dat dit nu niet dagelijks is, maar dat er ook goede dagen bij zitten.

Verder mag de tijd van mij wel wat sneller gaan! ben zo benieuwd naar de echo.. maar dat duurt nog een maand :P
Hier overheerst de opluchting na gisteren. En heel stom, sinds gisteravond ook weer weeïge gevoel/misselijkheid terug. We kijken uit naar weer spieken maandag!

Lieksie, hoe gaat het met jou? Kom je de dagen nog een beetje door? Er bouwt zoveel spanning op... Afleiding zoeken heeft hier geholpen.

Rozemarina, vervelend van de misselijkheid. Beetje de geijkte tips: op tijd eten, kleine beetjes vaker over de dag. En op jezelf passen als je niks kan binnen houden.

Yana, ik hoop dat het minder is dan in je vorige zwangerschap. Heb je voldoende hulp als het nodig is? Lijkt me heel pittig met je dochter nog rondlopend.
Wat fijn zojo! Fijn om te horen dat de echo goed was.
Wel spannend nog idd met dat bloed. Zou het dan nog mis kunnen gaan omdat er dan bloed zit?
Jammer dat de misselijkheid terug is.

Balen lolacola, ben je nu nog misselijk?
Testen na week 6 / 7 doe ik niet. Schijnt dat de hcg zo hoog op kan lopen dat de test het niet aankan. Dus dan heb je idd een lichter lijntje, of zelfs een negatieve test! Dan schrik je wel, maar hoeft niets slechts te betekenen.

Die gedachtes herken ik wel eland, waar ben ik aan begonnen, bij mijn eerste en nu ook. Ik denk dat twijfels heel erg normaal zijn hoor. Betekend dat je er goed over nadenkt.
Ik wuif de gedachte gewoon heel snel weg en zeg tegen mezelf, die eerste is goed gekomen, die tweede lukt ook wel :hihi:

Wat naar rozemarina :(
Ik had ook mijn goede en slechte dagen, helaas veel slechte. De beste dag was denk ik wel de 2de dag in het ziekenhuis na een nachtje aan het infuus. Ziekenhuis is niet leuk, maar ik knapte wel enorm op!
Idd vaak blijven eten, zorgen dat er altijd wat in je maag is. Zeker in de ochtend, als je nog in bed ligt, niet eens eruit komen maar gelijk wat eten.
En eet waar je zin in hebt. Zwangerschapsmisselijkheid is niet hetzelfde als gewone misselijkheid, dan moet je vet eten mijden. Maar als je zwanger bent hoeft dat niet. Ik leef al een paar dagen op chocolade omdat ik daar zin in heb en dat gaat goed.
Als ik ergens misselijk van wordt (kaas en vla op het moment) eet ik dat even een hele tijd niet.

Hoe gaat het nu met jou lieksie?

Bedankt dames, ja het is zeker pittig met nog een kleine, maar dat wist ik al. Die blijft gewoon naar de gastouder gaan. En van het weekend lekker logeren bij opa en oma.
Helaas heeft de misselijkheid toegeslagen. In de ochtend het ergste, heb zelf mijn medicatie maar even opgehoogd, morgen overleggen met de ha (of in elk geval aangeven dat ik nu meer meds slik). En meer mee krijgen (ik krijg ze elke keer maar per 10, terwijl ik er nu 2 per dag slik..).
Moet zeggen dat het vandaag overdag gelukkig toch wel redelijk ging, en heb (nog) niet hoeven spugen. Daar ben ik erg blij mee.

Ik ga vrijdag ook naar de vk om even te praten, dat hadden we ook van te voren afgesproken. Geen idee of dat ik dan ook een echo krijg, miss is het daar nog te vroeg voor..

Heb ook een aanvraag gedaan voor huishoudelijke hulp, dat red ik niet in mijn eentje.
Als ik niet misselijk ben, dan ben ik wel erg moe. En dan moet ik mijn dochter vermaken, en rotzooi opruimen, afwassen. De rest schiet er nogal bij in.

Zo even een update van mij, alle hulptroepen zijn ingeschakeld. En op mijn werk moest ik het ook wel aan een aantal vertellen, maar daar zijn ze gelukkig erg begripvol. Ik ga nu in elk geval even wat minder werken.

Succes voor de meiden die binnenkort al een echo hebben, spannend, ben heel benieuwd :)
Zojo, wat fijn, hopen dat de goede lijn met nieuws zich doorzet!
Yana, wat goed dat je hulp ingeschakeld hebt. Denk ik heel verstandig als je aan voelt komen dat je in je eentje niet lukt anders, voordat je eventueel overloopt. Ik ga nu ook niet meer testen, maar had deze nog liggen en dacht waag een gokje.. (niet meer doen dus ;) )

Hier maandag ziek naar huis gegaan, was toch griep met koorts en alles er op.. nu maar weer aan het werk. nog wel wat misselijk tussendoor. Begin wel zenuwachtig te worden voor dinsdag zeg.. denk zelfs nog meer dan voor het testmoment.
Hoi meiden,

Yana, slim dat je de hulptroepen hebt ingeschakeld! Pak je rust momenten tussendoor.

Lolacola, hier begint de spanning voor de echo ook te komen. Dit is voor mij de echte test, zit er wat.... en ondanks alle klachten, misselijk, pijnlijke borsten, snel buiten adem, moeilijk naar toilet kunnen, moe en ga zo maar door, is het nog zo onwerkelijk dat er wat groeit daarbinnen.... ben zo benieuwd...

Days, hoe is het met je?

Liekskie, succes vandaag! Hoop op een goede echo!
precies wat jij zegt ja klavertje! mocht het goed zijn, dan gaan we onze ouders dan ook inlichten, wel spanned :)
zie dat jij ook dinsdag mag, hopen we op twee keer goed nieuws! gaan jullie dan ook al mensen het vertellen?
Ik ga twee dagen erna met vriendinnen een paar dagen weg, en aangezien ik er graag bij ben als de kinderen het op school vertellen denk ik dat we het die werk erop vertellen. Mocht de tweede echo nu snel daarna zijn, wachten we mss daar op..... volgende week ff bekijken. Eerst maar eens de echo!
Hoe laat mag jij lolacola?
half 12, en jij?
Hoi meiden, hier helaas minder goed nieuws. Gisteren voor het slapen een beetje bloed bij het afvegen. Ik dacht het zal wel een bloedvaatje zijn. Later nog eens naar de wc en meer bloed bij het afvegen. Wel goed geslapen en bij het opstaan dacht ik dat het over was. Maar bij het afvegen zag ik nu ook stolseltjes. Verloskundige gebeld en kon vanmiddag al terecht voor een echo. Daaruit bleek dat het vruchtje al weg was of er nooit heeft gezeten....

Vanmorgen erg verdrietig, nu valt het mee, ik had al een minder goed gevoel bij deze zwangerschap en had maandag gedroomd dat het misging.

Zouden jullie mij uit de tabel willen halen? Ik blijf jullie wel af en toe volgen en hoop op mooie echo's en baby's in mei. Het hebben van een kind is voor mij het mooiste wat er is en dat gevoel gun ik iedereen!
Ach lieve pinktooth, wat een verdrietig nieuws... Ik wens jullie heel veel sterkte de komende tijd en hoop dat het jullie binnenkort wel (weer) gegund is!

Lieksie, hoe is het met jou?

Palouse, misschien kun je de tabel aanpassen aan de nieuwe informatie her en der?
Pinktooth wat een naar nieuws :redrose:
veel sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven