Uitgerekend 16-30 april 2018

15-08-2017 20:32 697 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit topic is voor iedereen die in de tweede helft van april is uitgerekend en het leuk vind om mee te kletsen!

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Egeltje10 25 Eerste 20 april Meisje! :love: Bevallen op 29 maart :heart:
Oleander2017 38 Eerste 20 april Jongen! :love: Bevallen op 13 april :heart:
Esther93 24 Eerste 15 april Meisje! :love: Bevallen op 20 april :heart:
Richelle91 26 Eerste 22 april Meisje! :love: Bevallen op 24 april :heart:
XBarbabella 29 Derde 18 april Jongen! :love: Bevallen op 24 april :heart:
Marijeens25 31 Eerste 25 april Jongen! :love: Bevallen op 27 april :heart:
Squirrel8 24 april Jongen! :love: Bevallen op 30 april :heart:
Lievemas 30 Derde 29 april Meisje! :love: Bevallen op 7 mei :heart:
Waersmaedje1 28 Tweede 18 april Meisje! :duckie:
Moeder1980 36 Zesde 21 april nnb :heart:
Annii87 30 Eerste 22 april nnb :heart:
NinjaToby 30 Eerste 24 april Jongen! :duckie:
Roosje-Mila1980 37 Eerste 30 april Jongen! :duckie:
:hug: Skippybal10, Konijntje999, Selin26, Poeziemauw, Jufje-87 en Evda2016
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:30
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
91.29% gewijzigd
Wat mooi nog meer hartjes! Fijn jufje-87 en esther93!

En Poeziemauw wat fijn zeg dat het er toch goed uit ziet! Mooi dat je weer op de roze wolk zit.

Wij kiezen er ook voor de nipt niet te doen. Beetje zelfde reden als Richelle.
Kan me wel voorstellen dat als je al een kindje hebt die keuze lastiger is.
Hebben ze bij mij ook gevraagd. Bij ons in de familie komt down dan wel niet voor maar wel andere verstandelijke beperkingen. Ik wil wel weten waar ik aan toe ben dus neig ernaar om deze wel te doen.
@Poeziemauw, super fijn nieuws dat het gegroeid is. Kan me voorstellen dat het toch heel spannend was de afgelopen dagen! Nu kun je toch al weer iets verder vooruit denken en ook wel genieten ?!

@jufje, Ah okay. Kan geen kwaad om het extra in de gaten te houden ja, is voor je gevoel ook fijner.

Wij hebben volgende week onze intake, maar ook wij willen geen Nipt laten doen.
Sorry heb hele poos niet geschreven.

Gefeliciteerd met de goede echo's.
En veel sterkte voor diegene die slecht nieuws hebben gehad..

Vandaag eerste echo gehad en er was een duidelijk kloppend hartje te zien ..termijn ongeveer 7.1... dacht zelf al verder te zijn, omdat ik 4 weken geleden al positief testte ..dan moet ik dus positief getest hebben met 3.0. :-o, wellicht hebben ze klein beetje scheef gemeten want dat is wel erg vroeg .
Voor nu heel blij met dit nieuws en ik mag over twee weken weer een echo ..

Wij gaan ook de NIPT niet doen, ondanks 3e kindje... Bij de andere kinderen ook niet gedaan, omdat wij de Zwangerschap niet zelf zullen afbreken.
Hier ook een :heart: gezien :flirting:
Jeej Oleander2017 en Evda2016 :cheer:
Gefeliciteerd allemaal lekker van genieten ,
Jaah gelukkig weer wat positieve berichten, fijn!

Wij neigen naar geen NIPT test. Hebben dit bij de eerste ook niet gedaan. Aangezien ik een kindje met down begeleidt (werk), zou ik het niet over mijn hart verkrijgen om een kindje weg te laten halen mocht dit down o.i.d. hebben.
Waarschijnlijk gaan we het nu dus ook niet doen.

Hier sinds dinsdag gestart met moeders voor moeders...fijn dat die nog even een testje doen, weer een bevestiging dat ik toch echt bol sta van de hormonen :P

Oh en heb vandaag voor het eerst het gevoel dat 'mijn eigen broek' me niet zo lekker zit. Spring vanaf morgen maar weer in de zwangerschapsbroeken denk ik ;) Heb wel nog een paar iets wijdere broeken, wellicht kan ik die ook nog aan.

Verder zwakt de misselijkheid ietsje af.

Volgende week woensdag weer een echo...dan weet ik ook de uitgeteld datum en kan ik lekker allemaal die pakketten aan gaan vragen..vond dat altijd zo leuk hihi....
Wij gaan wel nipt, niet om de down wat ook die willen wij toekomst geven maar kun beetje op voorbereiden. Meer om de andere 2 gromsoomafwijking waar kind bijna geen levingkans heeft.
Maar goed zo kijken nu tegen aan wij hebben hier binnen kort info dag van.
Wat een boel hartjes al! Fijn zeg! Hier geen vroege echo, dus nog een kleine 2 weken wachten..

Nipt doen we niet, ook omdat het nog steeds geen 100% zekerheid geeft. 20weken echo vind ik belangrijker, daar zien ze de 3 chromosoomafwijkingen eventueel ook. Ook al ben ik dan al een stuk verder, de lichamelijke afwijkingen zijn dan pas in te schatten. Ach ik wil ook gewoon graag positief blijven en uitgaan van een gezond kindje.

Eerst maar een kloppend hartje :):)
lievemas schreef:
14-09-2017 13:36
Wat een boel hartjes al! Fijn zeg! Hier geen vroege echo, dus nog een kleine 2 weken wachten..

Nipt doen we niet, ook omdat het nog steeds geen 100% zekerheid geeft. 20weken echo vind ik belangrijker, daar zien ze de 3 chromosoomafwijkingen eventueel ook. Ook al ben ik dan al een stuk verder, de lichamelijke afwijkingen zijn dan pas in te schatten. Ach ik wil ook gewoon graag positief blijven en uitgaan van een gezond kindje.

Eerst maar een kloppend hartje :):)
Dit is inderdaad ook ons standpunt, maar ieder zijn/haar eigen mening natuurlijk.
Vooral doen waar je je goed bij voelt, je kunt je al gek genoeg laten maken! :)
Ja hier ook kloppend hartje ! :heart: 8 weken 2 dagen. Over 2 weken termijn echo.
Zo ik denk kruip even achter de laptop voor een uitgebreide reactie op iedereen.

Wat een fijn nieuws dat er zoveel hartjes nu per dag bijkomen! En voor Richelle wat moet het een gerusstelling zijn dat het bloedverlies vals alarm is geweest.

Wij willen wel een nipt test. Hebben het er uitvoerig over gehad en zijn beide van mening dat wij niet kunnen inschatten of het kindje met een afwijking gelukkig zal zijn in de huidige samenleving. Tevens ben ik fysiek niet in orde en weet ik niet in hoeverre ik het aankan.

Hoe zit het met jullie kwaaltjes? Doordat ik nu pas op 6 weken zit begint het dus eigenlijk nu pas echt. Oftewel ik heb al de hele week hoofdpijn, ben nog vermoeider en krijg vaak mijn eten niet weg. Ben zelfs afgevallen O_O Nu heb ik ernstig overgewicht dus de baby krijgt genoeg te eten maar vond dat wel al snel. Oh en heb dus ook best flink last van mijn banden wat zich uit in steken aan de zijkant van mijn buik naar mijn liezen.

Durven jullie het nu in de omgeving te gaan vertellen? Bij ons weten best wel wat mensen het al en ga we het dit weekend aan de schoonouders vertellen. Ben benieuwd hoe die reageren ;-D

Oh zie nu opeens dat iemand voor mij de tabel heeft bijgewerkt. Super lief!!! :flirting:
Niets is wat het lijkt..
Hier ook erg vermoeid erg misselijk en veel overgeven... en dat te bedenken dat ik maandag 9 weken ben...

Ik weeg niet al te veel laatste keer dat ik woog was ik 60 kilo.. maar denk als t zo doorgaat ik wel een afspraak mag maken bij mijn huisarts...

Ik dit tevens met mare niet gehad maar nu echt vreselijk hele dag misselijk en voel me te broerd om stappen te ondernemen om wat te gaan doen
Geeft geen voor oordeel over mensen die je niet kent
Bij mij lijkt het misselijke gevoel iets af te nemen maar dat kan ook komen door mijn zenuwen. Ik wil het vandaag aan mijn baas gaan vertellen.

Ik heb er vertrouwen in en we willen het graag delen.

Ik val niet af maar kom juist aan, begin het echt te merken.. maandag 'alweer' 10 weken.
Hoi!

Vanochtend hebben we het hartje mogen zien. Toch heel bijzonder en ook fijn om te weten dat tot nu toe alles gewoon goed is. Over drie weken mag ik terug komen voor de termijn echo. We hebben alvast een avond met de vriendengroep in gepland, we willen het dan gaan vertellen. Alleen nog even bedenken hoe we dat willen doen, gewoon vertellen of er iets leuks van maken. Verder weet ook nog niemand van de zwangerschap af, onze broers/zussen/ouders, niemand. Had vanochtend wel de behoefte om aan iedereen te vertellen dat de echo goed was en we een hartje hebben gezien haha. Doet toch wel iets met een mens :heart:

Ik ben nog steeds wel erg moe en wat misselijk door de dag heen, maar hoop dat het na het eerste trimester wat meer over is. Kijk er wel naar uit om energiek te zijn en met mijn buik te mogen showen!

Hoe zit het trouwens met jullie buik? Valt er al wat te zien? Mijn buik ziet er normaal gesproken altijd al uit alsof ik net zwanger ben, dus ik weet niet wat ik nu zie van mezelf is of van de baby :-P Savonds heb ik ook wel een wat dikkere buik, maar ik twijfel nu of dat niet altijd zo geweest is of dat dat door de baby komt, haha.
Wat fijn Egeltje dat alles goed is.

En wat leuk om het straks te mogen gaan vertellen.
Ik weet niet of je al iets van een buik ziet, vind dat nogal lastig, want ik ben best stevig en ik heb bij mijn vorige zwangerschap ook steeds een soort 'vouw' in mijn buik gehad ipv echt een bolle buik....

Soms denk ik...ah nu zie je het...maar of dat mijn eigen gevoel is of dat het echt zo is weet ik niet :P

Moeheid ging de vorige keer bij mij na 12 weken over, dus dat hoop ik voor jou dan ook :)

Hier nog steeds met vlagen misselijk...maar verder gaat ie goed.
Hoi,
Egel fijn echo goed is.

Hier kun al wel zien mijn buik. Ik ook 2 spijkbroeken aan André krijg niet meer dicht.
Ik trek op de werkdagen ook wat weiden kleren aan zo buik minder opvalt.. wil toch nog voor me werk 3 weken voor me houden.
Direct collega weet het maar rest kinderen ouders baas nog niet.
Gefeliciteerd meiden met de goede echo's! :cheer:
Wij hebben afgelopen vrijdag de echo gehad en ik zit nu op 8wk5dgn. Paar dagen meer dan ik zelf had gedacht! Uitgerekende datum is nu 25 april.
Zo opgelucht en blij dat we een mooi hartje zagen kloppen! Super trots!
Ouders en beste vrienden al verteld, de rest daar wachten we nog even mee..

Qua kwaaltjes mag ik niet klagen.. Maar heb wel ontzettende honger de hele dag. En dan wordt ik wel misselijk. Hebben jullie ook zo'n honger?

Iedereen denkt bij ons dat we een meisje krijgen haha.. Ben zo benieuwd! :yes:
Pfff hier vreselijk misselijk smiddags en savonds. Afschuwelijk is dat zeg! Heb er de eerste zwangerschappen geen last van gehad gelukkig, hoopte dat t me fit keer ook niet zou overkomen.. helaas. Goed klaagmodus uit :)

Mijn ouders zijn al op de hoogte, verder nog niemand, ook omdat we nog niemand gezien hebben. Zijn net op de bank geploft, terug van vakantie.
Inmiddels 9 weken, begint al lekker op te schieten. Buikje is nog niets van te zien hier trouwens, prima ook.
Gefeliciteerd voor de goede echo's

Pittig he Lievemas: hier ook zwanger van de derde en ook heeeel erg misselijk. Het is nu sinds 2 dagen even wat minder maar normaal ook de hele dag door... Best pittig als je al twee kinderen rond hebt lopen. .
Heb het bij de andere kindjes ook niet gehad.
Ik ben al 4 weken erg misselijk.. ben nu 10+2 dus hoop dat het snel over is. Het wordt een beetje vervelend want heb er de hele dag last van.

Mijn broeken beginnen echt strakker te zitten, vooral aan het einde van de dag. Volgende week termijnecho, kijk ik zo naar uit!! :cheer2:
Jaaaah! De echo was helemaal goed...heb al 'armpjes' en 'beentjes' zien bewegen en een kloppend hartje.
Ben nu 10 w 2d...18 april uitgerekend...
Hebben het nu ook op facebook gezet...helemaal happy! :)
Goed nieuws!!!! Leuk om het te delen he ?! :cheer:
Goed om te lezen evda2016, we dachten hier al aan een meerling.. :facepalm:

Yeey nog meer goed nieuws! Gefeliciteerd! :yes:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven