Uitgerekend 16-30 april 2018
dinsdag 15 augustus 2017 om 20:32
Dit topic is voor iedereen die in de tweede helft van april is uitgerekend en het leuk vind om mee te kletsen!
= kloppend hartje
= goede 20-weken echo
Skippybal10, Konijntje999, Selin26, Poeziemauw, Jufje-87 en Evda2016

Naam | Leeftijd | Kindje | Uitgerekend | Geslacht | Bijzonderheden |
---|---|---|---|---|---|
Egeltje10 | 25 | Eerste | 20 april | Meisje! | ![]() ![]() |
Oleander2017 | 38 | Eerste | 20 april | Jongen! | ![]() ![]() |
Esther93 | 24 | Eerste | 15 april | Meisje! | ![]() ![]() |
Richelle91 | 26 | Eerste | 22 april | Meisje! | ![]() ![]() |
XBarbabella | 29 | Derde | 18 april | Jongen! | ![]() ![]() |
Marijeens25 | 31 | Eerste | 25 april | Jongen! | ![]() ![]() |
Squirrel8 | 24 april | Jongen! | ![]() ![]() |
||
Lievemas | 30 | Derde | 29 april | Meisje! | ![]() ![]() |
Waersmaedje1 | 28 | Tweede | 18 april | Meisje! | ![]() |
Moeder1980 | 36 | Zesde | 21 april | nnb | ![]() |
Annii87 | 30 | Eerste | 22 april | nnb | ![]() |
NinjaToby | 30 | Eerste | 24 april | Jongen! | ![]() |
Roosje-Mila1980 | 37 | Eerste | 30 april | Jongen! | ![]() |

moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:30
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
91.29% gewijzigd
maandag 4 september 2017 om 20:55
Mijn verloskundige gaf aan dat ik bij de echo 6w en een paar dagen was (inwendige echo) en dat ik in de 2e helft april ben uitgerekend. Ben benieuwd naar de precieze datum (die krijgen we 20 sept...dan pas kan ze meten)
Spannend

dinsdag 5 september 2017 om 10:51
Ow wat een leuk nieuws dat het 1e kloppende hartje gezien is!!
Ik moet nog 2 dagen wachten en schijt 7 kleuren. Voel me nu echt op en top zwanger maar ben zo bang dat we weer slecht nieuws krijgen. Het vertrouwen in mijn eigen lichaam is de afgelopen 2 jaar zo hard afgenomen dat ik het idee heb van dit zal ook wel weer mis gaan. Heb verder helemaal geen slecht voorgevoel en voel me juist heel tevreden en geborgen maar die angst zit er wel.
Qua kwaaltjes ben ik nu ook wel overduidelijk zwanger, Mijn borsten zijn zeker een halve cupmaat al gegroeid, jeuken als een malle en doen doorlopend pijn. Verlies zelfs al wit plakkerig spul
. Steekjes in mijn buik nemen af en heb ik alleen aan de zijkanten als ik teveel gedaan heb. Wel doorlopend last van mijn onderrug en heupen dus het huis dweilen doe ik vanaf nu niet meer
Jullie ook zo moe? Verbaas me daar echt over en vind om 21.00 naar bed gaan nu echt heerlijk!
Verder vind ik mijn werk nu echt stom en heb ik veel moeite er nog iets van te maken. Terwijl ik het een paar weken geleden nog fantastisch vond
Ik moet nog 2 dagen wachten en schijt 7 kleuren. Voel me nu echt op en top zwanger maar ben zo bang dat we weer slecht nieuws krijgen. Het vertrouwen in mijn eigen lichaam is de afgelopen 2 jaar zo hard afgenomen dat ik het idee heb van dit zal ook wel weer mis gaan. Heb verder helemaal geen slecht voorgevoel en voel me juist heel tevreden en geborgen maar die angst zit er wel.
Qua kwaaltjes ben ik nu ook wel overduidelijk zwanger, Mijn borsten zijn zeker een halve cupmaat al gegroeid, jeuken als een malle en doen doorlopend pijn. Verlies zelfs al wit plakkerig spul

Jullie ook zo moe? Verbaas me daar echt over en vind om 21.00 naar bed gaan nu echt heerlijk!
Verder vind ik mijn werk nu echt stom en heb ik veel moeite er nog iets van te maken. Terwijl ik het een paar weken geleden nog fantastisch vond

Niets is wat het lijkt..
dinsdag 5 september 2017 om 11:29
Ik had bij mijn eerste ook heel veel pijn aan de borsten en zo moe. Nu vooral misselijk. Ik kon bij de eerste rond deze tijd ook al mijn spijkerbroeken niet meer aan (qua vorm), dat heb ik nu ook niet. Hoe verschillend kunnen zwangerschappen zijn.Poeziemauw schreef: ↑05-09-2017 10:51Ow wat een leuk nieuws dat het 1e kloppende hartje gezien is!!
Qua kwaaltjes ben ik nu ook wel overduidelijk zwanger, Mijn borsten zijn zeker een halve cupmaat al gegroeid, jeuken als een malle en doen doorlopend pijn. Verlies zelfs al wit plakkerig spul. Steekjes in mijn buik nemen af en heb ik alleen aan de zijkanten als ik teveel gedaan heb. Wel doorlopend last van mijn onderrug en heupen dus het huis dweilen doe ik vanaf nu niet meer
![]()
Verder vind ik mijn werk nu echt stom en heb ik veel moeite er nog iets van te maken. Terwijl ik het een paar weken geleden nog fantastisch vond![]()
Heel veel sterkte en succes met de (aanloop naar) eerste echo.
Bij mij zag ze een wit puntje dat pulseerde, zij noemde dit het kloppend hartje.
dinsdag 5 september 2017 om 13:00
Lieve meiden, ik ben van begin april maar wilde jullie toch even een knuffel komen geven!
En een tip, stel evt echo's uit tot na 6,5 weken.
Gezien mijn verleden een echo expert en wilde even laten weten dat er voor 6,5 niets gezien hoeft te worden wat niet betekend dat het er dan niet is.
Bij mij konden ze steeds pas op 9 wk ook 9 weken aangeven een daarvoor maar slechts gokken.
Het WKZ ziekenhuis vertelde mij vorige week dat alle bij echo termijnen voor 10 weken de termijnen niet zeker zijn ivm evt ligging of groei.
Wat wel top werkt is bloedonderzoek. Is goedkoop en heel snel zeker (binnen 1/2 uur) als je t om de dag doet heb je meer zekerheid.
Knuffel en op naar mooie zwangerschappen en voor dames bij wie t mis is / gaat, ik herken het en wens jullie veel sterkte toe!
En een tip, stel evt echo's uit tot na 6,5 weken.
Gezien mijn verleden een echo expert en wilde even laten weten dat er voor 6,5 niets gezien hoeft te worden wat niet betekend dat het er dan niet is.
Bij mij konden ze steeds pas op 9 wk ook 9 weken aangeven een daarvoor maar slechts gokken.
Het WKZ ziekenhuis vertelde mij vorige week dat alle bij echo termijnen voor 10 weken de termijnen niet zeker zijn ivm evt ligging of groei.
Wat wel top werkt is bloedonderzoek. Is goedkoop en heel snel zeker (binnen 1/2 uur) als je t om de dag doet heb je meer zekerheid.
Knuffel en op naar mooie zwangerschappen en voor dames bij wie t mis is / gaat, ik herken het en wens jullie veel sterkte toe!
dinsdag 5 september 2017 om 15:16
bloedverlies is niks meer van te zien, ook het oude uit de afscheiding is helemaal verdwenen, ga wel om de kleinste luchtjes over mijn nek en net met een boterham eten ook kokhalsen, voel me zo misselijk momenteel...Selin26 schreef: ↑04-09-2017 20:20Wauw WaersMaedje1, als je al een kloppend hartje had in augustus, ben je dan wel zeker voor tweede helft april uitgerekend? Met hoeveel weken had je echo dan al? Fijn hoor!!
Welkom aan alle nieuwe!!
Richelle wat naar dat je geduld zo op de proef gesteld wordt en je jezelf waarschijnlijk zo verschrikkelijk voelt... is er iets wat we kunnen doen? Heb je zelf nog contact gehad met ziekenhuis of iemand? Hoe staathet nu met je bloedverlies? Sterkte met het ellendige wachten!!
afscheiding heeft weer normale witte kleur zoals het hoort alleen wat slierterig en slijmeriger als normaal met een menstruatie ofzo maar gelezen dat dat heel normaal kan zijn omdat je daar meer van aanmaakt... geen klonten of iets verloren geen proppen of iets, we gaan er gewoon voor dat alles goed is gegaan
vandaag een andere bh binnen gekregen zonder beugels en dergelijke ik merk echt dat ik daar aan toe ben, gek word ik van die pijn en overigens passen mijn huidige bh's ook niet lekker meer zelf uit de cup die ik heb puilen ze nu echt uit waarna ik na halve dag dragen echt pijn heb...
nu dus een meegroeibh en hij zit heerlijk, ziet er niet zo mooi uit als 1 met een patroontje of met kant of wat maar dit zit zoveel beter als de weken en dager ervoor... ben ik echt blij mee dat ik toch zo snel de overstap heb gemaakt naar een andere bh haha
verder gaat het goed, plas de hele dag door voor moeders voor moeders wat nog steeds niet zonder kokhalsen gebeurd de geur is echt gewoon super vies..
aanstaande maandag de vroege echto om 14.00 uur in Enschede
maar eerst donderdag me dag afreizen naar den haag om vrijdag met mijn vriend te gaan zwemmen, even een dagje afleiding hebben en hopen dat maandag alles goed is en er een kloppend hartje klopt of misschien wel 2
Geeft geen voor oordeel over mensen die je niet kent
woensdag 6 september 2017 om 20:53
Hai dames 
Allereerst: gefeliciteerd allemaal!
Ik heb 7 augustus voor het eerst positief getest na een ivf icsi traject en vind het nog steeds moeilijk te geloven dat ik zwanger ben! 30 augustus eerste echo gehad en een mooi kloppend hartje gezien
Zo bijzonder! De arts denkt dat ik 17 april uitgerekend ben, maar volgens mij is het eerder.. 13 september moet ik weer, dit keer in het ziekenhuis en verwacht dat de datum dan nog wel aangepast wordt.
Verder weinig klachten, behalve ontzettend misselijk, de hele dag!

Allereerst: gefeliciteerd allemaal!
Ik heb 7 augustus voor het eerst positief getest na een ivf icsi traject en vind het nog steeds moeilijk te geloven dat ik zwanger ben! 30 augustus eerste echo gehad en een mooi kloppend hartje gezien
Verder weinig klachten, behalve ontzettend misselijk, de hele dag!

donderdag 7 september 2017 om 10:58
Haa Dames,
Ik vind het erg lastig om hier vaak te reageren. Ik lees ook andere topics mee en zie daar zoveel staan over miskramen of missed abortion. Op het forum lijkt het wel alsof er meer miskramen zijn dan gezonde zwangerschappen, misschien is dit forum ook niet echt een goed referentiekader...
Ik vind het best moeilijk om dat uit mijn hoofd te zetten, het trekt me teveel aan.. Ik ben bang dat ik volgende week naar de verloskundige ga en dan te horen krijg dat het gestopt is. Dat is echt mijn ergste nachtmerrie. Maar door het forum ga ik dit ook echt geloven. Ben ik de enige die hier last van heeft?
Ik heb redelijk wat kwaaltjes maar ook lees ik dat mensen met een missed abortion dat ook hebben. Om GEK van te worden.
Zo deze pessimist gaat weer aan het werk.. Moest het even van me afschrijven.. (iets met hormonen vandaag).
Ik vind het erg lastig om hier vaak te reageren. Ik lees ook andere topics mee en zie daar zoveel staan over miskramen of missed abortion. Op het forum lijkt het wel alsof er meer miskramen zijn dan gezonde zwangerschappen, misschien is dit forum ook niet echt een goed referentiekader...
Ik vind het best moeilijk om dat uit mijn hoofd te zetten, het trekt me teveel aan.. Ik ben bang dat ik volgende week naar de verloskundige ga en dan te horen krijg dat het gestopt is. Dat is echt mijn ergste nachtmerrie. Maar door het forum ga ik dit ook echt geloven. Ben ik de enige die hier last van heeft?
Ik heb redelijk wat kwaaltjes maar ook lees ik dat mensen met een missed abortion dat ook hebben. Om GEK van te worden.
Zo deze pessimist gaat weer aan het werk.. Moest het even van me afschrijven.. (iets met hormonen vandaag).

donderdag 7 september 2017 om 12:32
Hoi Esther, ik heb precies hetzelfde.. Ik lees het ook echt overal.. Alsof bijna elke vrouw dat wel een keer meemaakt. Dus in mijn hoofd is het nu een 50% kans geworden dat het mis gaat zeg maar.
Ik ben ook wel blij met mijn kwaaltjes, maar dan lees ik ook ergens over een missed abortion en zit ik daar weer mee.. En ook als ik even wat minder "last" heb dan is de angst er direct. Denk dat er niets anders op zit dan deze onzekere periode uitzitten...
En veel afleiding zoeken zodat je je gedachten even ergens anders op kam richten.
Ik ben ook wel blij met mijn kwaaltjes, maar dan lees ik ook ergens over een missed abortion en zit ik daar weer mee.. En ook als ik even wat minder "last" heb dan is de angst er direct. Denk dat er niets anders op zit dan deze onzekere periode uitzitten...
En veel afleiding zoeken zodat je je gedachten even ergens anders op kam richten.
donderdag 7 september 2017 om 12:53
Oké eng dit in mijn oude topic dit een uur geleden benoemt als mijn grootste angst.
Het komt maar bij 1 op 9 voor en toch denk ik we gaan nooit goed nieuws krijgen.
Ik weet vanmiddag al meer maar heb een dikke knoop in Mn maag Vd zenuwen.
Mijn omgeving is dan ook veel positiever als ik ben maar herken het compleet.
Voor jullie allemaal een dikke knuffel.
En kleine Ps in mijn oude topic was er Vd 14 zwangere geen enkele zonder kloppend hartje wel 3 miskramen voor de 1e echo. Ik hou me daar dan maar aan vast.
Het komt maar bij 1 op 9 voor en toch denk ik we gaan nooit goed nieuws krijgen.
Ik weet vanmiddag al meer maar heb een dikke knoop in Mn maag Vd zenuwen.
Mijn omgeving is dan ook veel positiever als ik ben maar herken het compleet.
Voor jullie allemaal een dikke knuffel.
En kleine Ps in mijn oude topic was er Vd 14 zwangere geen enkele zonder kloppend hartje wel 3 miskramen voor de 1e echo. Ik hou me daar dan maar aan vast.
Niets is wat het lijkt..
donderdag 7 september 2017 om 13:43
Ja ik vind ook dat er veel ervaring is met miskraam/missed abbortion op dit forum. Dat de kans erop daardoor hoger lijkt. Gelukkig heb ik er nog niet veel last van dat ik denk het gaat mis. Volgende week voor de echo wel anders denk ik.
Spannend Poeziemau w ! Ik hoop dat alles goed is! Ben benieuwd hoe het was.
Spannend Poeziemau w ! Ik hoop dat alles goed is! Ben benieuwd hoe het was.

donderdag 7 september 2017 om 16:42
Haha inderdaad net hetzelfde hier!! Ik heb overmorgen de eerste echo en ben zooooo bang om geen kloppend hartje te zien, zoals iedereen hier dus blijkbaar.. maar uitgaan van het positieve! Komt goed!! Denk dat bij de meesten de echo nu wel dichterbij komt
Poeziemauw hoe was het bij jou????
Jolien, onwerkelijk hé?! Hier ook zwanger na 2e IVF... zo onwerkelijk! Fijn dat het bij jou al 'extra' bevestigd werd door een goede echo en kloppend hartje! Ik hoop dat ik dat goede nieuws ook krijg zaterdag, maar zelfs dan nog denk ik dat je blijvend bang bent en leeft van echo tot echo, of merk je dat de angst intussen al afneemt bij jou?

Poeziemauw hoe was het bij jou????
Jolien, onwerkelijk hé?! Hier ook zwanger na 2e IVF... zo onwerkelijk! Fijn dat het bij jou al 'extra' bevestigd werd door een goede echo en kloppend hartje! Ik hoop dat ik dat goede nieuws ook krijg zaterdag, maar zelfs dan nog denk ik dat je blijvend bang bent en leeft van echo tot echo, of merk je dat de angst intussen al afneemt bij jou?
donderdag 7 september 2017 om 17:36
Meiden ik wil echt geen onzekerheid strooien na alle berichten maar hier viel het ff tegen.
2 opties of ik ben super pril of het is mis gegaan. Uitwendig was alleen de dooierzak met een vlekje te zien inwendig zat er helaas een bloedvat voor.
Uitwendig dacht ze zelfs aan 3/4 weken dat beeld leek het maar was niet met zekerheid te zeggen.
Voor nu best teleurgesteld en volgende week terug. In mijn hoofd kan zo pril echt niet in combinatie met mijn knaltest en symptonen. Helaas kunnen we niks meer doen dan afwachten.
En uiteraard verwacht ik van jullie allemaal positieve verhalen!
2 opties of ik ben super pril of het is mis gegaan. Uitwendig was alleen de dooierzak met een vlekje te zien inwendig zat er helaas een bloedvat voor.
Uitwendig dacht ze zelfs aan 3/4 weken dat beeld leek het maar was niet met zekerheid te zeggen.
Voor nu best teleurgesteld en volgende week terug. In mijn hoofd kan zo pril echt niet in combinatie met mijn knaltest en symptonen. Helaas kunnen we niks meer doen dan afwachten.
Niets is wat het lijkt..
donderdag 7 september 2017 om 18:58
donderdag 7 september 2017 om 19:35
Het zou kunnen....
12 dagen geleden getest en die zei 2-3 ik ben er toen eigenlijk vanuit gegaan al 5 weken te zijn waardoor ik nu 6.5 zou zijn. Echter 9 dagen geleden zelfde test gedaan en die zei nog steeds 2-3 oftewel bedenk ik me nu voor 5 weken ruim was mijn hcg nog te laag.
Als ik misschien nog net geen 4 was maar veel hcg heb zou ik nu 5 tot 5.4 zijn dat is idd uitwendig slecht te zien.
Dus ja het kan alleen dan zou ik zo ongeveer vanaf de bevruchting moe zijn geweest.
Wel pas sinds deze week last van geurtjes en licht misselijk.
Mn mama ook uitvoerig gesproken en die heeft bijns exact hetzelfde gehad met Mn broertje. Ik heb dus nog 10% hoop op goede afloop.
12 dagen geleden getest en die zei 2-3 ik ben er toen eigenlijk vanuit gegaan al 5 weken te zijn waardoor ik nu 6.5 zou zijn. Echter 9 dagen geleden zelfde test gedaan en die zei nog steeds 2-3 oftewel bedenk ik me nu voor 5 weken ruim was mijn hcg nog te laag.
Als ik misschien nog net geen 4 was maar veel hcg heb zou ik nu 5 tot 5.4 zijn dat is idd uitwendig slecht te zien.
Dus ja het kan alleen dan zou ik zo ongeveer vanaf de bevruchting moe zijn geweest.
Wel pas sinds deze week last van geurtjes en licht misselijk.
Mn mama ook uitvoerig gesproken en die heeft bijns exact hetzelfde gehad met Mn broertje. Ik heb dus nog 10% hoop op goede afloop.
Niets is wat het lijkt..
vrijdag 8 september 2017 om 07:01
Oh poeziemauw wat vervelend als je dat hoort.. Het zou idd kunnen dat de innesteling later was dan je zelf denkt? Ik had ook last van geuren toen ik ongeveer 4 weken was, dus dat komt dan wel overeen. Ik duim voor je dat alles goed zit de volgende echo
Selin, spannend zo'n eerste echo! Ik was ook zo nerveus. Toen er eenmaal een kloppend hartje te zien was, heeft mijn vriend een stukje gefilmd met zijn telefoon. Dit filmpje kijk ik bijna dagelijks, omdat het zo bijzonder is. Nooit gedacht dat dit moment ooit zou komen. Het filmpje zorgt er ook voor dat ik positief kan blijven. Misschien is het voor meer een tip? Wanneer ik het hartje zo goed zie kloppen, heb ik er vertrouwen in dat dat kleine garnaaltje zich wel redt

Selin, spannend zo'n eerste echo! Ik was ook zo nerveus. Toen er eenmaal een kloppend hartje te zien was, heeft mijn vriend een stukje gefilmd met zijn telefoon. Dit filmpje kijk ik bijna dagelijks, omdat het zo bijzonder is. Nooit gedacht dat dit moment ooit zou komen. Het filmpje zorgt er ook voor dat ik positief kan blijven. Misschien is het voor meer een tip? Wanneer ik het hartje zo goed zie kloppen, heb ik er vertrouwen in dat dat kleine garnaaltje zich wel redt

vrijdag 8 september 2017 om 10:38
Poeziemauw, voor jou een dikke knuffel! Ik duim dat alles goed gaat!
Lieve andere dames, ik denk dat er vanuit de negatieve hoek gewoon meer behoefte is om het te delen.
Daarnaast denk ik dat veel dames toch tot 12 weken wachten met het vertellen en dan dus ook pas hier op het forum actief worden?
Ik wens jullie in elk geval allemaal een goede zwangerschap!
Ik zelf ben soms ook bang dat het mis gaat, maar ik denk dat iedereen dit heeft en dat dit blijft tot dat je kindje er is. Daarna komen er weer altijd zorgen! Je leeft toch van punt naar punt. Eerst naar die 12 weken, dan naar de 20 weken, dan naar die 30 weken enz.
Het feit dat je je zorgen maakt om je zwangerschap/kindjes betekend wel dat je al bezig bent met het mama-zijn, om het maar even positief om te denken, je wil immers dat het goed gaat (het beste voor je kindje)
Lieve andere dames, ik denk dat er vanuit de negatieve hoek gewoon meer behoefte is om het te delen.
Daarnaast denk ik dat veel dames toch tot 12 weken wachten met het vertellen en dan dus ook pas hier op het forum actief worden?
Ik wens jullie in elk geval allemaal een goede zwangerschap!
Ik zelf ben soms ook bang dat het mis gaat, maar ik denk dat iedereen dit heeft en dat dit blijft tot dat je kindje er is. Daarna komen er weer altijd zorgen! Je leeft toch van punt naar punt. Eerst naar die 12 weken, dan naar de 20 weken, dan naar die 30 weken enz.
Het feit dat je je zorgen maakt om je zwangerschap/kindjes betekend wel dat je al bezig bent met het mama-zijn, om het maar even positief om te denken, je wil immers dat het goed gaat (het beste voor je kindje)

vrijdag 8 september 2017 om 11:49
Wat betreft nare uitkomsten: het hele internet is bevooroordeeld! Vervelende ervaringen worden veel vaker geplaatst dan wanneer alles koek en ei is, dus ook op dit forum!
Hoop dat het je het goed hebt, poeziemauw, dat het gewoon nog te vroeg was..
Barbabella heeft ook haar eerste echo gehad zie ik in de tabel: hoe was het?? We willen nog meer hartjes zien in de lijst!
Hoop dat het je het goed hebt, poeziemauw, dat het gewoon nog te vroeg was..
Barbabella heeft ook haar eerste echo gehad zie ik in de tabel: hoe was het?? We willen nog meer hartjes zien in de lijst!
vrijdag 8 september 2017 om 13:07
Poeziemauw schreef: ↑07-09-2017 17:36Meiden ik wil echt geen onzekerheid strooien na alle berichten maar hier viel het ff tegen.
Hey herkend baar, dat had ik ook met me 2 miskraam uit eindelijk week later terug komen en was nog minder te zien. Dus idd miskraa,. Nu hopp ik natuurlijk dat jou niet overkomt en dat je innestlling langer heeft gedaan dus korter zwanger dan verwacht. Duim met je mee