Leuk is middelmatig?
maandag 18 september 2017 om 13:09
Beste lezers,
Afgelopen donderdag sprak ik een man, die ik zelf heel aantrekkelijk, succesvol, slim, knap en charismatisch vind. Een type man waarvan ik week in mijn benen word
en gewoon veel te goed voor mij is. Gedurende het gesprek merkte ik op dat ik veel kan twijfelen en ook onzeker kan zijn, waarop hij antwoordde dat dat nergens voor nodig is en dat ik er leuk uitzie. Nu ging ik dat "leuk" analyseren. Als een man zoiets zegt, is dat dan een teken dat hij de vrouw aantrekkelijk vindt? Er leuk uitzien, is anders dan er mooi uitzien denk ik; eerder een mwah- kan-er-net-mee-door-vrouw. Het klinkt wat minder dan mooi of prachtig. Ik wilde bijna zeggen dat ik hem wel goddelijk vind, maar hield me in
Liefs,
Shy girl
Afgelopen donderdag sprak ik een man, die ik zelf heel aantrekkelijk, succesvol, slim, knap en charismatisch vind. Een type man waarvan ik week in mijn benen word
Liefs,
Shy girl
maandag 18 september 2017 om 14:21
maandag 18 september 2017 om 14:41
Ik vind "je ziet er leuk uit" persoonlijk veel sympathieker en complimenteuzer klinken dan wanneer iemand zou zeggen: "je bent echt mooi" of "je bent echt een schoonheid". Leuk vind ik zelf veelomvattender, niet alleen (maar toch ook zeker wel) dat je uiterlijk die ander aanstaat maar dat dat ook dat voor je uitstraling geldt.
TO, als iemand zou zeggen: "je bent echt een mooie vrouw" zou jij dat zelf dan beter vinden klinken of zou je dan denken: ja, oke, maar vind je me ook leuk?
TO, als iemand zou zeggen: "je bent echt een mooie vrouw" zou jij dat zelf dan beter vinden klinken of zou je dan denken: ja, oke, maar vind je me ook leuk?
maandag 18 september 2017 om 14:49
1) Mannen zeggen doorgaans precies wat ze bedoelen. De meesten leren dat trouwens ergens gedurende het huwelijk wel enigzins af
. Maar als hij zegt dat je er leuk uit ziet, dan bedoelt hij voor 99,8% zeker dat je er leuk uit ziet.
2) Zelfs mannen die hun nek verdraaien voor een mooi meisje willen niet persé dat mooie meisje. De meesten vinden een fijn karakter, goede verzorging, leuke uitstraling en een lekker luchtje een stuk belangrijker dan de barbie-look. Mijn man draait zich om voor elke vrouw met een enorme bos krullen. Vindt hij gewoon prachtig om te zien. Dochter en ik zijn beiden niet gezegend met krullen, en toch houdt hij van ons. Waarmee ik dus maar wil zeggen dat, wat de één geweldig vindt, de ander alleen maar leuk vindt.
2) Zelfs mannen die hun nek verdraaien voor een mooi meisje willen niet persé dat mooie meisje. De meesten vinden een fijn karakter, goede verzorging, leuke uitstraling en een lekker luchtje een stuk belangrijker dan de barbie-look. Mijn man draait zich om voor elke vrouw met een enorme bos krullen. Vindt hij gewoon prachtig om te zien. Dochter en ik zijn beiden niet gezegend met krullen, en toch houdt hij van ons. Waarmee ik dus maar wil zeggen dat, wat de één geweldig vindt, de ander alleen maar leuk vindt.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
maandag 18 september 2017 om 15:26
Vigilant11 schreef: ↑18-09-2017 13:20Ik ben vooral benieuwd wat een man bedoelt met: je ziet er leuk uit. Is dat net ff beter dan gemiddeld, maar geen schoonheid?
Bij mij betekent dat gewoon leuk, niet meer en niet minder.
Wij mannen zitten meestal niet al te ingewikkeld in elkaar. Zeggen we leuk dan bedoelen we ook leuk. Mannen hebben niks met hints. Je zoekt er teveel achter wat waarschijnlijk niet eens nodig is. Als er verdere bedoelingen zijn dan merk je dat snel genoeg. Zijn er geen verdere pannen met je, dan ook.
En voor ik commentaar krijg dat ik generaliseer, er zijn altijd uitzonderingen.
anoniem_347136 wijzigde dit bericht op 18-09-2017 17:56
0.08% gewijzigd
maandag 18 september 2017 om 15:31
Hoe moeten ik dat weten?? Ik ben geen man.Vigilant11 schreef: ↑18-09-2017 13:20Ik ben vooral benieuwd wat een man bedoelt met: je ziet er leuk uit. Is dat net ff beter dan gemiddeld, maar geen schoonheid?
En ook; niemand kan in het hoofd van een ander kijken.
maandag 18 september 2017 om 17:08
Oh gosh......Vigilant11 schreef: ↑18-09-2017 13:20Ik ben vooral benieuwd wat een man bedoelt met: je ziet er leuk uit. Is dat net ff beter dan gemiddeld, maar geen schoonheid?
You only live once.
maandag 18 september 2017 om 18:23
De vragen die jij stelt zijn die van een jonge meid of van een onzekere vrouw. Het gesprek met de man in kwestie is gewoon een gesprek zo te lezen en kan een opmerking als "je ziet er leuk uit" niet meer betekenen als dat je er leuk uitziet. Wil je een date/er meer uithalen moet je eerst aftasten in meer van dit soort gesprekken. Weet dat onzekerheid vaak foute mannen aantrekt OF afwijzing in de (eerste) fase van dating. Suc6
anoniem_352276 wijzigde dit bericht op 18-09-2017 18:27
Reden: Foute formulering
Reden: Foute formulering
4.24% gewijzigd
maandag 18 september 2017 om 19:12
Vigilant11 schreef: ↑18-09-2017 13:52Nou aan jullie comments te zien, vind hij me dus gewoon gewoon. Hij probeerde me gerust te stellen en op te beuren. Ik zal 1 ding zeggen en dat is dat niemand mij hoeft op tw beuren! Maar omdat ik hem juist leuk vindt, is zijn mening voor mij waardevol. En ik bedoelde onzeker als in de knoop doorhakken en hij zei meteen jnergens voor nodig, je ziet er leuk uit
Dus ik kwam totaal niet onzeker over. Als jullie dat dachten.
Oh nu ben je ineens niet meer onzeker? Oke, nou sluit het topic maar dan.
maandag 18 september 2017 om 19:56
intothewild schreef: ↑18-09-2017 19:19Jeetje kun je tegenwoordig niet eens meer zeggen dat iemand er leuk uitziet zonder dat daar een negatieve lading aan wordt gegeven?
Hij bedoelde dat je er leuk uit ziet. Gewoon leuk, niet meer, niet minder: leuk.
En dat is dan nog alleen maar wat hij vindt. Niet dat het zo is.
maandag 18 september 2017 om 20:01
Nou dit dus. Het zou toch gek zijn als hij zegt dat je een schoonheidskoningin bent?
Leuk is een veilige keuze, en in de context gewoon prima. Jij hebt immers ook niet gezegd dat jij hem goddelijk vond toch? Net zo gek.
Maar stop met dat onzekere geneuzel en gevis naar complimentjes. Erg onaantrekkelijk.
maandag 18 september 2017 om 20:06
Ja dit ook. Sommige mannen denken dat ze een compliment maken door een compliment te geven over alleen het uiterlijk. Ik vind dat juist geen compliment. Het uiterlijk, wat zegt dat nou?! Ik vind het een groter compliment als iemand me leuk vindt, dus het totaal pakket. Een leuk voorkomen, een leuke uitstraling, een leuke vrouw. Dat is meer dan 'mooi', wat geef je daar nu om, dan ben je door zijn vleeskeuring heen, nou.. phoeh.NYC schreef: ↑18-09-2017 14:41Ik vind "je ziet er leuk uit" persoonlijk veel sympathieker en complimenteuzer klinken dan wanneer iemand zou zeggen: "je bent echt mooi" of "je bent echt een schoonheid". Leuk vind ik zelf veelomvattender, niet alleen (maar toch ook zeker wel) dat je uiterlijk die ander aanstaat maar dat dat ook dat voor je uitstraling geldt.
maandag 18 september 2017 om 20:26
Dit.Perzina schreef: ↑18-09-2017 20:06Ja dit ook. Sommige mannen denken dat ze een compliment maken door een compliment te geven over alleen het uiterlijk. Ik vind dat juist geen compliment. Het uiterlijk, wat zegt dat nou?! Ik vind het een groter compliment als iemand me leuk vindt, dus het totaal pakket. Een leuk voorkomen, een leuke uitstraling, een leuke vrouw. Dat is meer dan 'mooi', wat geef je daar nu om, dan ben je door zijn vleeskeuring heen, nou.. phoeh.
maandag 18 september 2017 om 21:14
Ze ziet er leuk uit, zei hij. Niet dat hij haar leuk vindt. Helaas.Perzina schreef: ↑18-09-2017 20:06Ja dit ook. Sommige mannen denken dat ze een compliment maken door een compliment te geven over alleen het uiterlijk. Ik vind dat juist geen compliment. Het uiterlijk, wat zegt dat nou?! Ik vind het een groter compliment als iemand me leuk vindt, dus het totaal pakket. Een leuk voorkomen, een leuke uitstraling, een leuke vrouw. Dat is meer dan 'mooi', wat geef je daar nu om, dan ben je door zijn vleeskeuring heen, nou.. phoeh.
Leuk eruit zien is: leuk. Leuk toch?
maandag 18 september 2017 om 21:59
Je date vraagt aan me wat je nu eigenlijk bedoelt. Hij dacht dat jij hem fantastisch vond.Vigilant11 schreef: ↑18-09-2017 13:52Nou "..." Maar omdat ik hem juist leuk vindt, is zijn mening voor mij waardevol."..."