afschuwelijke bruiloften en andere partijen
vrijdag 24 november 2006 om 15:46
Iemand schreef op topic nummer 457 "hoeveel geef je op een bruiloft " dat sommige feesten zó erg zijn dat ze eigenlijk jou hadden moeten betalen om te komen ( okee , redelijk vrije interpretatie )
Nou, shoot ........ vertel je afschuwelijke verjaardagervaringen waarbij iedereen in een kringetje aan de HEMAtaart zit en oma over haar aambeien begint .....
Vertel hier over je aanwezigheid op het meest smakeloze bruidspaar ooit .......
Nou, shoot ........ vertel je afschuwelijke verjaardagervaringen waarbij iedereen in een kringetje aan de HEMAtaart zit en oma over haar aambeien begint .....
Vertel hier over je aanwezigheid op het meest smakeloze bruidspaar ooit .......
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
dinsdag 19 september 2017 om 20:23
Geen idee, maar de datum stond 2 jaar van tevoren in elk geval al vast. Het zijn van die mensen die gewoon niet erg veel waarde hechten aan dit soort dingen, die zo'n instelling dat alles wel los loopt en vanzelf wel goedkomt. Normaal gesproken heel prettig juist, maar niet handig bij zoiets groots als een bruiloftTornacense schreef: ↑19-09-2017 15:05Hoeveel tijd hadden ze uitgetrokken om dat huwelijk te organiseren, Mimar?
Want ik zou het vooral een gebrek aan organisatie vinden.
Als je 100 man hebt, kijk je bijvoorbeeld toch of je 100 borden en messen en vorken hebt of ergens kan lenen?
Je woont niet in Zuid-Spanje, dus ja ... het kan altijd regenen of koud zijn.
En 3 uur wachten zonder iets te doen, dan was ik in een auto gesprongen en zelf een supermarkt gaan zoeken.
Of een café en ergens iets gaan drinken.

Als we van tevoren hadden geweten dat het 3 uur zou duren voor ze terug waren hadden we wel een supermarktje opgezocht. Maar dat wisten we niet. We wisten uberhaupt niet dat ze foto's gingen maken. Na de ceremonie gingen het bruidspaar,hun ouders en hun getuigen zich even opfrissen, en toen dat wel heel lang duurde is iemand gaan kijken waar ze waren. Nergens te bekennen dus heeft iemand de moeder van de bruid gebeld. Zo kwamen de gasten er na een klein uur achter dat ze foto's aan het maken waren. Bijna klaar, volgens moeder. Maar daarna duurde dat dus nog 2 uur..... Als je denkt dat het bruidspaar elk moment terug kan komen en dat het diner daarna begint (dat was namelijk de planning), dan ga je niet weg natuurlijk..
dinsdag 19 september 2017 om 20:48
Oef, je vorige verhalen vond ik nog wel leuk (alhoewel ik de verjaardag bij de feminist ook al behoorlijk op het randje vond van jullie kant), maar dit verhaal is ronduit aso. Ik zou me kapot schamen.Astoria schreef: ↑19-09-2017 19:38Vooruit, nog een kleintje dan.
Op de feestjes die bij ons in de groep gegeven worden komt er meestal een punt op de avond dat je weet: "Oké, iedereen heeft genoeg gezopen, tijd om naar huis te gaan". En dan gaat het feestje nog minstens 3 uur door. Dit punt is aangebroken als:
* iemand een emmertje sop komt halen omdat hij per ongeluk vanaf het balkon over zijn eigen fiets heeft staan kotsen
* de gastheer een schaal bitterballen dwars door zijn eigen ruit heen smijt (zijn excuus was dat hij dacht dat het raam openstond. Hij moest nu 3 weken wachten op een nieuwe ruit en kou lijden want midden in de winter, in een kamer die onder normale omstandigheden al niet warm te stoken is)
* de buurvrouw komt klagen dat haar achtertuin vol ligt met sushi
* mensen zó dronken zijn dat ze met een kruiwagen naar huis gekard moeten worden en van vrienden die net zo de weg kwijt zijn een doos krijgen om in te kotsen. Deze doos blijkt vervolgens open aan de onderkant. You get the picture?
* de politie aan de deur komt om te vragen of het allemaal wat zachter kan, en de gastheer in zijn clownspak met zo'n vouwballon aan oom agent in zijn beste (heel slechte) Engels vraagt: "Shall I make a lietlle bit dogie for you?"
Robinson, als je echt geen zin hebt zou ik niet gaan. Bruidspaar zit waarschijnlijk ook niet te wachten op gasten die liever thuis voor de buis zitten.

dinsdag 19 september 2017 om 20:54
Astoria schreef: ↑19-09-2017 13:52Serieus, als de bruidegom daar een Trumpmasker op had gehad, had je me kunnen wégdragen!
Laten we het op Venetiaans houden, daar leek het nog het meest op, maar dan met een luguber tintje. Best een mooi masker hoor, maar nou niet direct iets wat ik op m'n bruiloft zou dragen...
(heb trouwens m'n nick veranderd, leek teveel op die van een andere forummer)
Bedankt voor je antwoord, ik heb er een beeld bij!

En je andere verhalen: geweldig!

dinsdag 19 september 2017 om 20:56
Wat dacht jij hoe ik me op die momenten voelde dan? Dit soort gebeurtenissen waren voor mij altijd het teken van "uit met de pret, ik ga naar huis".
Ik heb nog wel eens geprobeerd om boos te worden, werkt toch niet. Gewoon zeggen dat je het niet meer leuk vind, weggaan, en dan hoor je meestal gaande de week nog wel dat het misschien toch een tikkeltje te ver is gegaan. Moet zeggen, nu meer van die jongens een vriendin hebben komen dit soort situaties nauwelijks meer voor.

dinsdag 19 september 2017 om 21:07
En Zanahoria, wat betreft die feminist: er was er daar maar 1 die te ver ging en dat was zij. Echt, je had er bij moeten zijn. Aan alles was zo duidelijk dat we daar niet welkom waren, we werden echt behandeld als 2e rangsvolk. We mochten het huis niet in, ook niet om een glaasje water te pakken of een stukje keukenrol om iets op te ruimen. Je laat je gasten, vrienden van je dochter toch niet in de stromende regen buiten staan? Dat van die moppen was misschien niet handig, maar op dat moment vond iedereen dat ze het verdiend had. Naar mens.

dinsdag 19 september 2017 om 21:07
Of dat de feestgangers het toilet niet meer konden vinden en daarom maar ergens over een stapel jassen heen pisten die de gasten bij gebrek aan een kapstok in een hoek hadden gegooid, maar gelukkig waren de eigenaren van de natte jassen dermate onder invloed van MDMA dat ze zich echt niet meer druk konden maken om een beetje plas op hun jas.Astoria schreef: ↑19-09-2017 19:38Vooruit, nog een kleintje dan.
Op de feestjes die bij ons in de groep gegeven worden komt er meestal een punt op de avond dat je weet: "Oké, iedereen heeft genoeg gezopen, tijd om naar huis te gaan". En dan gaat het feestje nog minstens 3 uur door. Dit punt is aangebroken als:
* iemand een emmertje sop komt halen omdat hij per ongeluk vanaf het balkon over zijn eigen fiets heeft staan kotsen
* de gastheer een schaal bitterballen dwars door zijn eigen ruit heen smijt (zijn excuus was dat hij dacht dat het raam openstond. Hij moest nu 3 weken wachten op een nieuwe ruit en kou lijden want midden in de winter, in een kamer die onder normale omstandigheden al niet warm te stoken is)
* de buurvrouw komt klagen dat haar achtertuin vol ligt met sushi
* mensen zó dronken zijn dat ze met een kruiwagen naar huis gekard moeten worden en van vrienden die net zo de weg kwijt zijn een doos krijgen om in te kotsen. Deze doos blijkt vervolgens open aan de onderkant. You get the picture?
* de politie aan de deur komt om te vragen of het allemaal wat zachter kan, en de gastheer in zijn clownspak met zo'n vouwballon aan oom agent in zijn beste (heel slechte) Engels vraagt: "Shall I make a lietlle bit dogie for you?"
Of dat men zijn eigen tent niet meer kon vinden, en door een paar zorgzame feestgenoten per winkelwagen werd afgeleverd bij de verkeerde tent om zich aldaar geheel te ontkleden en bewusteloos ineen te storten op een paar hevig geschrokken wildvreemde jongens.
Of dat we met zijn allen de balkons af klauterden op zoek naar onbeheerde kratten bier, en die nog vonden ook, of dat ik wakker werd in een wildvreemd huis bij een wildvreemde mevrouw op vier hoog en dat ik me met geen mogelijkheid kon herinneren dat ik al die trappen op was geklommen.
Echt geweldige feesten waren dat, ik kan er ook nog steeds smakelijk over vertellen tot hilariteit van mijn huisgenoten. Maar zo rond een bepaalde leeftijd heb je het er toch wel mee gehad en moest het maar blijven bij nostalgie.

dinsdag 19 september 2017 om 21:22
Oh god, en die oudejaarsviering bij vrienden die zoals te doen gebruikelijk ontaardde in een bacchanaal waarbij mijn toenmalige vriend zo dronken werd dat hij de vuurpijlen gewoon uit de hand afschoot en daarbij enorme brandwonden opliep, en wij maar lallen dat hij ermee naar de dokter moest en hij maar teruglallen dat dat helemaal geen gekookte huid was maar gewoon een beetje spul. De volgende dag schrok ie zich dood toen ie naar zijn hand keek en wij weer heel blij roepen dat ie zich niet zo druk moest maken, dat was gewoon een beetje spul
. Gelukkig is het allemaal weer goed gekomen met die hand, maar soms vraag je je inderdaad af hoe we het allemaal hebben overleefd.

dinsdag 19 september 2017 om 21:31
Zo hebben wij er ook eens 1 gehad die buiten op straat z'n lip kapot viel. Ik drink geen alcohol, dus ik hem naar de huisartsenpost gereden. Hem daar naar binnen geduwd en z'n lip laten hechten. Arts zei nog "niet aan die hechtingen zitten". Nog voor ik hem thuis had afgezet had ie de hechtingen er al weer uitgetrokken...
Toen we echt nog heel jong waren, rond 16, was er buiten ook 1 gevallen, gat in z'n hoofd. Kwam er op neer dat hij bij mijn ouders op de bank zat te huilen en ik midden in de nacht bij zijn ouders in de slaapkamer stond uit te leggen wat er gebeurd was en of ze alsjeblieft met hem naar de EHBO konden rijden. Genant moment.
Toen we echt nog heel jong waren, rond 16, was er buiten ook 1 gevallen, gat in z'n hoofd. Kwam er op neer dat hij bij mijn ouders op de bank zat te huilen en ik midden in de nacht bij zijn ouders in de slaapkamer stond uit te leggen wat er gebeurd was en of ze alsjeblieft met hem naar de EHBO konden rijden. Genant moment.

dinsdag 19 september 2017 om 21:37
Ah dat is gewoon zielig. Konden jouw ouders hem dan niet even naar de EHBO rijden?Astoria schreef: ↑19-09-2017 21:31

dinsdag 19 september 2017 om 21:53
Als je bent uitgenodigd voor het 'avondfeest' dan kan je best afzeggen. Ben je uitgenodigd als 'daggast' (vreselijke termen), dan kan het etiquettewijs idd niet om niet te komen. Dan vind het bruidspaar het blijkbaar belangrijk dat jij erbij bent, dus dan moet je eigenlijk wel komen, tenzij je een hele goede reden hebt.Robinson schreef: ↑19-09-2017 18:05Weetje wat ik me altijd afvraag, als je veel bruiloften hebt ga je dan ook naar allemaal?
Ik heb ws volgend jaar 3 bruiloften maar heb er zo geen zin in. Heb totaal niks ermee, geloof niet in huwelijk, gasten op kosten jagen, vrije uren of soms zelfs dag opgeven..
Het is not doen om af te zeggen hè![]()
Maar kan mij goed voorstellen dat je er geen zin in hebt. Vind bruiloften (en andere grote partijen) meestal leuk voor een uurtje, maar ook echt niet langer.

dinsdag 19 september 2017 om 21:57
Was zeker zielig, maar mijn ouders hadden geen autoLady*Voldemort schreef: ↑19-09-2017 21:37Ah dat is gewoon zielig. Konden jouw ouders hem dan niet even naar de EHBO rijden?

Mn moeder was al met washandjes en dettol in de weer maar het moest echt gehecht worden.

dinsdag 19 september 2017 om 22:07
Nou wij hadden ook een bruiloft vorige week...op een dinsdag beetje maffe dag als iedereen op woensdag weer moet werken maar goed. Feest vanaf 20.30 in restaurant / zaal met een ster dus wij verwachtten wel iets......mochten eerst buiten ruim een kwartier wachten en toen mochten we naar binnen...gelijk dikke rij om bruidspaar te feliciteren. gom had stropdas al af en jasje al uit maar goed. Zaal in, wachten op drinken. Duurde klein kwartiertje....alles nog heel stil. Na ruim drie kwartier begin decoverband te spelen. Op zich niet slecht maar vreselijk hard. Wel leuk als je van dansen houdt maar het vloertje was nogal klein. Na ruim een uur bedacht ik me dat er geen taart zou komen waar ik me stiekem op had verheugd. Ruim twee jaar later....nog niks te eten. Na nog een uur was de keuze een oester of iets met kaviaar. Lekker voor de liefhebbers, niks voor ons. Na nog een uur maar eens afgetaaid. Snap niet zo goed dat je maanden vantevoren met veel bombarie je trouwerij aankondigde in sterrenrestaurants met heeerlijk eten en dat blijken dat twee hapjes p.p. Te zijn. Ach als zij het maar leuk gehad hebben denk ik dan.

dinsdag 19 september 2017 om 22:11
Dat was wel een hele lange bruiloft zeg.blauwuiltje schreef: ↑19-09-2017 22:07Na ruim een uur bedacht ik me dat er geen taart zou komen waar ik me stiekem op had verheugd. Ruim twee jaar later....nog niks te eten.

dinsdag 19 september 2017 om 22:16
Taart hoeft voor mij niet.blauwuiltje schreef: ↑19-09-2017 22:13Haha sorry twee uur later...het leek wel zo lang te duren trouwens. En niet dat ik me vol wil stoppen hoor maar ik vind een taart altijd zo gezellig.....
Maar zet dan wat chips en kerstomaten neer.
Of wat van die broodprikkers met pesto.

dinsdag 19 september 2017 om 22:17
Op dat uur was er bij ons in het dorp echt geen taxi meer te krijgen. Scheelt wel dat zijn ouders maar 3 huizen verderop woonden. Zijn ouders hebben het de mijne iig niet verweten.Lady*Voldemort schreef: ↑19-09-2017 22:05Nou mocht het een vriendje m/v van mijn dochter overkomen ga ik gewoon met hem/haar in de taxi naar de HAP. De kosten verhaal ik dan later wel weer op zijn ouders en als ze niet willen dan maar niet.

woensdag 20 september 2017 om 07:02
Ik kwam op die taart omdat ik twee keer als avondgast het volgend heb meegemaakt : taart was ' toetje' voor daggasten die mee gedineerd hadden en zeg maar 'start' punt voor avondgasten. Meteen leuk romantisch moment, je ziet het paar even ' in vol ornaat' , elkaar romantisch die taart voeten want ja de hele ceremonie heb je gemist als avondgast, de gasten ( dag en avond) mengen zich alvast wat, je lust wel een bak koffie als je net meer dan een uur in de auto hebt gezeten en dan begint de muziek te spelen en gaat het feest los. Maar hoed ik vind die hele dag/avond verdeling niet leuk en had zelf dus iedereen bij alles op mijn trouwdag. En ik had taart .......later ook borrelhappen hoor er was zat te eten. Maar ja wij zijn ook snaaiers

woensdag 20 september 2017 om 07:37
+1Lady*Voldemort schreef: ↑19-09-2017 22:18Of gewoon bitterballen met mosterd. Ik geef ook echt helemaal niks om taart.
Als ik iets geleerd heb van de bruiloften waar ik geweest ben, is het wel dat je er voor moet zorgen dat er genoeg frituur is. De cupcakes, amuse-lepels met steak tartaar en blini's met zalm vinden meestal matig aftrek, maar als een een schaal frituur langs komt, is 'ie binnen drie minuten leeg.