afschuwelijke bruiloften en andere partijen

24-11-2006 15:46 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand schreef op topic nummer 457 "hoeveel geef je op een bruiloft " dat sommige feesten zó erg zijn dat ze eigenlijk jou hadden moeten betalen om te komen ( okee , redelijk vrije interpretatie )

Nou, shoot ........ vertel je afschuwelijke verjaardagervaringen waarbij iedereen in een kringetje aan de HEMAtaart zit en oma over haar aambeien begint .....

Vertel hier over je aanwezigheid op het meest smakeloze bruidspaar ooit .......
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Hier een paar jaar geleden bruiloft gehad van naaste familie van mij.
Beide gingen voor de tweede keer trouwen, prima.
Moesten om 11 uur aanwezig zijn, bruidspaar kwam rond kwart voor 12. Ceremonie was om 12 uur.
Na de ceremonie voor de daggasten (alleen naaste familie) koffie en taart.
Voor de kinderen waren er spelletjes geregeld, voor ons niks. We hebben tot het diner, wat begon om 6 uur, alleen drinken gehad. Ik kan je vertellen dat je dan echt wel honger hebt!
Het 4 gangen diner moest snel snel, want om 8 uur begon het feest, dus moesten we helemaal klaar staan/zijn.

Vind het echt prima dat er 's middags niet veel geregeld was, maar een hapje had er toch nog wel even vanaf gekund?? Nou, niet dus ;-)
:rofl:
Ik vind het toch wel mooi hoor. Bruidspaar gaat foto's maken en is gewoon 3-4 uur weg, zonder de gasten te vertellen. Die leven wel heel erg in de eigen bubbel.
Bij de laatste 2 bruiloften ging het stel foto's laten maken voor de ceremonie. Dan hoefde a) de gasten niet te wachten, b) dan zaten de kapsels ed nog helemaal top en geen uitgelopen makeup door tranen (van geluk) of warmete en c) gasten kregen als bedankje een fotokaart mee naar huis.
Maar van eerdere bruiloften herinner ik mij nog wel de verveling van je 2 uur moeten vermaken, alhoewel er meestal wel een drankje en een bittergarnituur was. En niet te veel mensen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Als je foto's maakt voordat je gaat trouwen, dan ben je dus nog niet getrouwd als de foto's worden gemaakt. Zou voor mij wat vreemd aanvoelen. Hier zijn de foto's juist goed geworden, omdat we dolblij waren dat we net waren getrouwd en juist die emoties die je ziet maken de foto's mooi en echt.

Bij ons duurde het maken van de foto's maar een uurtje en de gasten kregen een drankje in het restaurant en konden vast in het gastenboek schrijven. Ik denk niet dat ze zich in die tijd erg hebben verveeld, aangezien veel mensen elkaar nog niet hadden gesproken voor en tijdens de ceremonie.
Sweetchili, ik denk dat dát persoonlijk is.
Ik had niet het idee dat die stellen meer straalden na de ceremonie dan ervoor. Ze waren de hele dag al walgelijk gelukkig en zo stralend dat je er bijna zonnebrand aan over hield. ;-D Ook al waren de stellen niet hetzelfde, het ene setje trouwde voor de eerste keer, het tweede setje voor de tweede keer.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Wij hebben ook de foto's van tevoren laten maken en dat zijn écht, oprecht hele mooie foto's geworden. Konden we na de ceremonie al onze aandacht aan onze gasten besteden.

valkuil voor bruiloften blijkt dus vooral gaten waarin gasten zich vervelen en te weinig eten en drinken. Zou toch makkelijk te voorkomen moeten zijn.
Stokstaartjenl schreef:
19-09-2017 21:53
Als je bent uitgenodigd voor het 'avondfeest' dan kan je best afzeggen. Ben je uitgenodigd als 'daggast' (vreselijke termen), dan kan het etiquettewijs idd niet om niet te komen. Dan vind het bruidspaar het blijkbaar belangrijk dat jij erbij bent, dus dan moet je eigenlijk wel komen, tenzij je een hele goede reden hebt.
Ja, had ik dit maar eerder beseft. Ik werd een poos geleden gevraagd om ceremoniemeester te zijn op een bruiloft. Dat lijkt mij toch wel een taak voor iemand die je je hele dag toevertrouwd. Omdat ik vlak daarvoor naar het buitenland was verhuisd, heb ik bedankt voor de eer, gezegd dat dit misschien niet handig was en ze beter iemand konden vragen die vaker in de buurt was i.v.m. plannen en zo. Toen ik uiteindelijk mijn uitnodging kreeg ben ik er eigenlijk vanuit gegaan dat ik dag gast zou zijn. Niet dus. Ik was gedegradeerd van ceremoniemeester naar avondgast. Daar kon ik dus 450km heen en 450 km terug voor rijden... Had ik dat maar eerder geweten, dan had ik nog wel de moed gehad om af te zeggen.
Snicholls schreef:
20-09-2017 10:13
Ja, had ik dit maar eerder beseft. Ik werd een poos geleden gevraagd om ceremoniemeester te zijn op een bruiloft. Dat lijkt mij toch wel een taak voor iemand die je je hele dag toevertrouwd. Omdat ik vlak daarvoor naar het buitenland was verhuisd, heb ik bedankt voor de eer, gezegd dat dit misschien niet handig was en ze beter iemand konden vragen die vaker in de buurt was i.v.m. plannen en zo. Toen ik uiteindelijk mijn uitnodging kreeg ben ik er eigenlijk vanuit gegaan dat ik dag gast zou zijn. Niet dus. Ik was gedegradeerd van ceremoniemeester naar avondgast. Daar kon ik dus 450km heen en 450 km terug voor rijden... Had ik dat maar eerder geweten, dan had ik nog wel de moed gehad om af te zeggen.
Nou, dat is wel heel vreemd! De rol van ceremoniemeester vertrouwen mensen toch toe aan iemand die dicht bij ze staat, zou je denken? Of zouden ze misschien beledigd zijn geweest dat je hebt afgeslagen?
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
SweetChili schreef:
20-09-2017 09:18
Als je foto's maakt voordat je gaat trouwen, dan ben je dus nog niet getrouwd als de foto's worden gemaakt. Zou voor mij wat vreemd aanvoelen. Hier zijn de foto's juist goed geworden, omdat we dolblij waren dat we net waren getrouwd en juist die emoties die je ziet maken de foto's mooi en echt.
Wij vonden de gasten alleen laten juist geen optie. Ookal waren we nog niet getrouwd, we straalden toch zeker wel op de foto's.
blauwuiltje schreef:
20-09-2017 07:02
Ik kwam op die taart omdat ik twee keer als avondgast het volgend heb meegemaakt : taart was ' toetje' voor daggasten die mee gedineerd hadden en zeg maar 'start' punt voor avondgasten. Meteen leuk romantisch moment, je ziet het paar even ' in vol ornaat' , elkaar romantisch die taart voeten want ja de hele ceremonie heb je gemist als avondgast, de gasten ( dag en avond) mengen zich alvast wat, je lust wel een bak koffie als je net meer dan een uur in de auto hebt gezeten en dan begint de muziek te spelen en gaat het feest los. Maar hoed ik vind die hele dag/avond verdeling niet leuk en had zelf dus iedereen bij alles op mijn trouwdag. En ik had taart .......later ook borrelhappen hoor er was zat te eten. Maar ja wij zijn ook snaaiers :rolling:
Ik ken dat ook wel hoor; beginnen met taart of een petit fourtje.

Wij zijn vorige maand getrouwd. Wij hadden voor de avondgasten bij binnenkomst een Bossche bol (3 keer raden waar wij getrouwd zijn ;-)) en een drankje. Daarna gewoon warme en koude hapjes en nootjes enzo op tafel en op het einde nog een puntzak friet. Viel goed in de smaak.
MN-- schreef:
20-09-2017 16:54
Wij vonden de gasten alleen laten juist geen optie. Ookal waren we nog niet getrouwd, we straalden toch zeker wel op de foto's.
Vonden wij ook.
Eerst foto's gemaakt, daarna de ceremonie enz.
En het is echt niet als ik naar de foto's kijk, dat ik denk 'hey daar was ik officieel nog niet getrouwd'.
Goed geregeld, maar enorm awkward... moet er van binnen een beetje van huilen als ik er nog aan denk.

Heel lief maar niet te pientere vriendin gaat trouwen. Echt een niet zo slimme zorgzame lieve meid. Enorm zachtaardig. Een die daardoor al vaak partners heeft gehad die totaal over haar heen liepen...

Ze wou een hele romantische sprookjesbruiloft. Ze waren niet rijk dus het was gewoon een zaal, maar voor haar was een grote mooie witte prinsessenjurk en de openingsdans wél heel belangrijk om het een sprookje te maken. De intimiteit met hem, het merken houden van en voor een dag een geliefde prinses zijn e.d.

Op een gegeven moment gaan ze de vloer op voor de openingsdans, dat word omgeroepen. Hij komt niet opdagen. Weer omroepen. Alle gasten wachten... en zij ook... weer omroepen...moeder van bruid gaat hem zoeken....bleek dat hij geen zin meer had in die dans want hij was net gezellig met zijn maten aan het zuipen... stille tranen over haar wangen midden op de dansvloer in haar eentje...
Hij heeft de rest van de avond ook nog eens 0,0 bij haar gestaan... op een gegeven moment wou ze naar huis omdat ze moe was en hij is nog uit gegaan...

Het is wonderbaarlijk nog aan. Ik had direct geroepen dat ik van hem wou scheiden en naar huis gegaan. Of ik wou dat ik hem gewoon aan een oor naar de dansvloer had gesleept voor haar, grrrr.
Snoekbaars schreef:
20-09-2017 18:10
Goed geregeld, maar enorm awkward... moet er van binnen een beetje van huilen als ik er nog aan denk.

Heel lief maar niet te pientere vriendin gaat trouwen. Echt een niet zo slimme zorgzame lieve meid. Enorm zachtaardig. Een die daardoor al vaak partners heeft gehad die totaal over haar heen liepen...

Ze wou een hele romantische sprookjesbruiloft. Ze waren niet rijk dus het was gewoon een zaal, maar voor haar was een grote mooie witte prinsessenjurk en de openingsdans wél heel belangrijk om het een sprookje te maken. De intimiteit met hem, het merken houden van en voor een dag een geliefde prinses zijn e.d.

Op een gegeven moment gaan ze de vloer op voor de openingsdans, dat word omgeroepen. Hij komt niet opdagen. Weer omroepen. Alle gasten wachten... en zij ook... weer omroepen...moeder van bruid gaat hem zoeken....bleek dat hij geen zin meer had in die dans want hij was net gezellig met zijn maten aan het zuipen... stille tranen over haar wangen midden op de dansvloer in haar eentje...
Hij heeft de rest van de avond ook nog eens 0,0 bij haar gestaan... op een gegeven moment wou ze naar huis omdat ze moe was en hij is nog uit gegaan...

Het is wonderbaarlijk nog aan. Ik had direct geroepen dat ik van hem wou scheiden en naar huis gegaan. Of ik wou dat ik hem gewoon aan een oor naar de dansvloer had gesleept voor haar, grrrr.
Die kerel was na 't uitgaan hier toch echt niet meer binnen geraakt.
Had ik instant een slotenmaker gebeld en zijn spullen op straat gedumpt.

Er zijn grenzen aan beledigen.

Ik hoop dat ze niet aan kinderen met hem begint.
En ooit "het licht" ziet.
minnimouse schreef:
20-09-2017 17:49
Vonden wij ook.
Eerst foto's gemaakt, daarna de ceremonie enz.
En het is echt niet als ik naar de foto's kijk, dat ik denk 'hey daar was ik officieel nog niet getrouwd'.
Wij ook je gaat je gasten toch niet alleen laten .
Oh, snoekbaars, wat sneu voor haar! Ik krijg er gewoon tranen in m'n ogen van :(
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Mijn bruiloft vorige maand .. het grootste drama en ergste bruiloft wat ik ooit heb mee gemaakt :'(

Zo erg dat we er niet eens meer aan herinnert willen worden :'( :'( :'(

Schoonmoeder die de dag vooraf al met haar gedrag totaal heeft verprutst waardoor we ineens zonder getuige zaten, fotograaf die haar afspraken niet na kwam en wij uiteindelijk geen fotograaf hadden, kinderen die tijdens de ceremonie hun telefoon belangrijker vonden en als klap op de vuurpijl vond mijn stiefdochter het normaal om zich even te verkleden voor ons etentje in haar pyjama (korte sportbroek met oud versleten roze navelshirt) .. dat was de druppel en daarop hebben we het etentje maar gecanceld .. ja het was een topfeest :'(

We hadden een mooie lieve dag gepland met schoonmoeder, zwager en onze kinderen.
Naakt geboren, gekleurd de kist in ...
Oh Snoekbaars wat treurig... en wat een *** van een vent!

Heel jammer dat je grote dag zo in het water is gevallen up4more :hug:
minnimouse schreef:
20-09-2017 17:35
Ik ken dat ook wel hoor; beginnen met taart of een petit fourtje.

Wij zijn vorige maand getrouwd. Wij hadden voor de avondgasten bij binnenkomst een Bossche bol (3 keer raden waar wij getrouwd zijn ;-)) en een drankje. Daarna gewoon warme en koude hapjes en nootjes enzo op tafel en op het einde nog een puntzak friet. Viel goed in de smaak.

Van harte!
Ik hoop dat jullie een mooie dag hebben gehad!
AnnA_C schreef:
20-09-2017 18:41
Oh, snoekbaars, wat sneu voor haar! Ik krijg er gewoon tranen in m'n ogen van :(

Nou ik ook! Wat een hork! Zo te kakken worden gezet op je bruiloft door je kersverse echtgenoot!
Tornacense schreef:
20-09-2017 18:28
Die kerel was na 't uitgaan hier toch echt niet meer binnen geraakt.
Had ik instant een slotenmaker gebeld en zijn spullen op straat gedumpt.

Er zijn grenzen aan beledigen.

Ik hoop dat ze niet aan kinderen met hem begint.
En ooit "het licht" ziet.
Te laat. 3x keer raden hoe een aanwezige vader hij is... Hij was niet bij de bevalling want hij had een festival gepland en dat was zonde van de kaartjes.... Gelukkig heeft het kind wel een enorme lieve moeder en grootouders en overgrootouders (ook maar aan een kant, hij had het niet van een vreemde...) (overigens hierdoor ook ruzie tussen de familie van haar en die van hem uiteraard...)
Bah ik kan er nu nog boos om worden. Het is zo'n zorgzame lieve meid... doet het huishouden, zorgt voor je kind, werkt, smeert je broodjes, brengt je thee, zeurt nooit, is altijd blij als ze je ziet, erg attent, nooit chagrijnig.. ja diepgaande gesprekken kun je er niet mee hebben, ze is niet zo slim en erg stil... maar zo goedaardig, zorgzaam en lief, daar moet toch menig man enorm blij mee zijn? En dan waardeert zo'n flapdrol dat niet eens.. bleh.
Naar een festival tijdens de geboorte van je eerste kind?! :-o
Ik weet serieus niet hoe ik hier op moet reageren
Astoria schreef:
20-09-2017 19:15
Naar een festival tijdens de geboorte van je eerste kind?! :-o
Ik weet serieus niet hoe ik hier op moet reageren
Hij heeft gewoon de lijn van zijn huwelijksfeest doorgetrokken.
En kennelijk pikt zij dat allemaal.

Bij zijn tweede kind zit hij op feestvakantie in Ibiza?

In zekere zin kan je met zo iemand je bevalling beter alleen of met je moeder doen, dan met zo iemand aan je zijde.
elf12 schreef:
20-09-2017 19:01
Van harte!
Ik hoop dat jullie een mooie dag hebben gehad!
Dankjewel! En zeker weten! :)
up4more schreef:
20-09-2017 18:49
Mijn bruiloft vorige maand .. het grootste drama en ergste bruiloft wat ik ooit heb mee gemaakt :'(

Schoonmoeder die de dag vooraf al met haar gedrag totaal heeft verprutst waardoor we ineens zonder getuige zaten, fotograaf die haar afspraken niet na kwam en wij uiteindelijk geen fotograaf hadden, kinderen die tijdens de ceremonie hun telefoon belangrijker vonden en als klap op de vuurpijl vond mijn stiefdochter het normaal om zich even te verkleden voor ons etentje in haar pyjama (korte sportbroek met oud versleten roze navelshirt) .. dat was de druppel en daarop hebben we het etentje maar gecanceld .. ja het was een topfeest :'(

We hadden een mooie lieve dag gepland met schoonmoeder, zwager en onze kinderen.
Jeetje wat erg voor je :hug:

Hoe ging dat met die getuige dan die niet op kwam dagen (?)
Hier ook een akefietje met een getuige (paar weken voor de bruiloft) en de ambtenaar heeft aangegeven dat je tot 2 dagen van te voren je getuigen kunt 'wisselen' en anders gaat het huwelijk niet door (als iemand op de dag zelf niet op komt dagen, tenzij overleden).
Wist dat ook niet.
Snoekbaars schreef:
20-09-2017 19:08
Te laat. 3x keer raden hoe een aanwezige vader hij is... Hij was niet bij de bevalling want hij had een festival gepland en dat was zonde van de kaartjes.... Gelukkig heeft het kind wel een enorme lieve moeder en grootouders en overgrootouders (ook maar aan een kant, hij had het niet van een vreemde...) (overigens hierdoor ook ruzie tussen de familie van haar en die van hem uiteraard...)
Bah ik kan er nu nog boos om worden. Het is zo'n zorgzame lieve meid... doet het huishouden, zorgt voor je kind, werkt, smeert je broodjes, brengt je thee, zeurt nooit, is altijd blij als ze je ziet, erg attent, nooit chagrijnig.. ja diepgaande gesprekken kun je er niet mee hebben, ze is niet zo slim en erg stil... maar zo goedaardig, zorgzaam en lief, daar moet toch menig man enorm blij mee zijn? En dan waardeert zo'n flapdrol dat niet eens.. bleh.
Sodeknetters.. Wat ongelooflijk dit. Het zou mijn vent niet zijn.. Als ie dat zou flikken is daar het gat van de deur.
up4more schreef:
20-09-2017 18:49

Wat erg !
Hoezo kwam de getuige niet ?
En heeft je man zijn dochter niet even tot de orde geroepen ?
Ik was mooi met zijn tweeën uit eten gegaan !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven