Stamcafe XXXI
zaterdag 16 september 2017 om 21:03
Oh boy GG. Jij staat achter in de patstelling die ik had. Hier was het een beetje dezelfde situatie met schoonvader. Alleen hadden wij nog niet definitief geboekt en heb ik mijn hakken in het zand gezet. Niet in dank afgenomen in eerste instantie. Maar man draaide bij met mijn 'hoe gaat de reis-vragen' en we zijn niet gegaan. Schoonvader is net terug en heeft het fijn gehad maar is zoooo sieluugh alleen. Althans volgens het eerste relaas. Natuurlijk heeft hij het niet top gehad de eerste keer als weduwnaar op reis. Maar de file die ik kreeg met zijn foto's en opmerkingen omdat hij graag een reisalbum wilde hebben vertelt iets anders.
Bij jullie is het helemaal anders maar ik snap dat jij niet gediend bent van dit soort gemanipuleer. Sterkte in de communicatie met je vriendin.
Bij jullie is het helemaal anders maar ik snap dat jij niet gediend bent van dit soort gemanipuleer. Sterkte in de communicatie met je vriendin.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
zaterdag 16 september 2017 om 21:13
Oh, maar dat is ook niet fijn, Oudblond! Je wordt hoe dan ook gedwongen stelling te nemen. Bah, goed dat je je poot stijf gehouden hebt. Ik heb ook al tegen mijn vriendin gezegd dat we wat mij betreft direct doorreizen naar een andere plek in Thailand.
Wat het extra irritant maakt, is dat we een paar daagjes bij vrienden van me langsgaan. Dat wilde ik tot een minimum beperken, want vriendin heeft niet zoveel met die vrienden, nou prima, dan houden we dat kort. En mijn moeder (met wie mijn vriendin goed kan opschieten) zat eerder een beetje te hengelen naar of ze niet meekon en dat heb ik afgehouden. Dus ik van mijn kant heb mijn best gedaan om de vakantie echt 'van ons' te houden.
Ik heb hier zo geen zin in!
Wat het extra irritant maakt, is dat we een paar daagjes bij vrienden van me langsgaan. Dat wilde ik tot een minimum beperken, want vriendin heeft niet zoveel met die vrienden, nou prima, dan houden we dat kort. En mijn moeder (met wie mijn vriendin goed kan opschieten) zat eerder een beetje te hengelen naar of ze niet meekon en dat heb ik afgehouden. Dus ik van mijn kant heb mijn best gedaan om de vakantie echt 'van ons' te houden.
Ik heb hier zo geen zin in!
IMHO
zaterdag 16 september 2017 om 21:30
Vakantie zou ontzorgen en samen zijn met je gekozenen moeten zijn. Jammer genoeg heb ik dat ook al jaren niet gehad. En ik maak man daar zeker geen oorzaak van, maar djeez wat kunnen familiale dingen je sturen! Wij hebben dit jaar (en de jaren ervoor) geen vakantie samen, maar wel 2 katjes gekregen die we samen opvoeden en waardoor wij beiden naar onze 'eisers' makkelijker 'nee' zeggen. En nu denk ik aan volgend jaar en dan wil ik wel weer een keer met z'n twee minimaal 2 weken op reis. En bedenk dat ik dan ook de katten (ras dat dan nog kittenachtig is) goed opgevangen wil hebben.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
zaterdag 16 september 2017 om 21:54
Nou ja, het helpt ook niet dat vriendin doet alsof haar neus bloedt. Ik snap best dat het niet leuk voor haar is dat ik haar ouders niet echt mag, maar dat is wat het is, na 22 jaar.
En ze had ook gewoon tegen haar ouders kunnen zeggen: "nou, weet je, deze vakantie willen we met ons gezin doen. Leuk dat jullie zo enthousiast zijn, maar een andere keer gaan we wel een weekje met jullie erop uit. En jullie werken niet, dus je kunt naar Thailand gaan wanneer je wilt." Nu krijg ik dit gewoon als voldongen feit op mijn bord.
Ik denk er nu aan om net als Oudblond mijn poot stijf te houden en direct door te reizen naar een andere plek. Dat we wel een paar dagen bij die vrienden van me langs gaan kun je ook niet vergelijken, want schoonouders kunnen we zien wanneer we willen en die vrienden - waar ik vroeger heel close mee was - wonen ver weg, dus dat is anders.
En ze had ook gewoon tegen haar ouders kunnen zeggen: "nou, weet je, deze vakantie willen we met ons gezin doen. Leuk dat jullie zo enthousiast zijn, maar een andere keer gaan we wel een weekje met jullie erop uit. En jullie werken niet, dus je kunt naar Thailand gaan wanneer je wilt." Nu krijg ik dit gewoon als voldongen feit op mijn bord.
Ik denk er nu aan om net als Oudblond mijn poot stijf te houden en direct door te reizen naar een andere plek. Dat we wel een paar dagen bij die vrienden van me langs gaan kun je ook niet vergelijken, want schoonouders kunnen we zien wanneer we willen en die vrienden - waar ik vroeger heel close mee was - wonen ver weg, dus dat is anders.
IMHO
zaterdag 16 september 2017 om 22:13
Oh bah, vreselijk verhaal GG.
Ik ben er weer eens
Even maar hoor, dus
Met mij gaat 't z'n gangetje.
Ik weet nog steeds niet wat ik later worden wil, maar verder gaat t best ok
Voorlopig maar even blijven waar ik nu ben. Maandag krijg ik te horen hoeveel uren ik er bij krijg op contract. Als het te weinig is, moet ik wel uitkijken naar ander werk, want na 3 weken vakantie moest ik echt op een houtje bijten.
Ik volg momenteel twee verschillende cursussen. Leuk zo tussendoor.
'Ooit' hoop ik mijn opleidingen en cursussen te combineren. Een soort van combi tussen de twee cursussen komt er misschien al, want mijn begeleider van 1 van mijn cursussen biedt mij een heel mooi terrein aan om te exposeren volgend jaar.
en ik kan mijn andere cursus gebruiken om daar naar toe te werken.
En hoe is het met jullie?
Ik ben er weer eens
Even maar hoor, dus
Met mij gaat 't z'n gangetje.
Ik weet nog steeds niet wat ik later worden wil, maar verder gaat t best ok
Voorlopig maar even blijven waar ik nu ben. Maandag krijg ik te horen hoeveel uren ik er bij krijg op contract. Als het te weinig is, moet ik wel uitkijken naar ander werk, want na 3 weken vakantie moest ik echt op een houtje bijten.
Ik volg momenteel twee verschillende cursussen. Leuk zo tussendoor.
'Ooit' hoop ik mijn opleidingen en cursussen te combineren. Een soort van combi tussen de twee cursussen komt er misschien al, want mijn begeleider van 1 van mijn cursussen biedt mij een heel mooi terrein aan om te exposeren volgend jaar.
en ik kan mijn andere cursus gebruiken om daar naar toe te werken.
En hoe is het met jullie?
zondag 17 september 2017 om 11:23
zondag 17 september 2017 om 12:29
GG wens je succes met poot stijf houden.
Hier geen schoonouders, dat heeft zo zijn voordelen
Af en toe gecompenseerd door andere familiekwesties.
Blondie ik heb wel ervaring met dat ras, maar buurmannen kunnen die kennis ook op doen denk ik. Toch nog geen idee of mijn werk in de buurt van jouw stad is tegen de tijd dat jij op vakantie zou willen....
Heey katjies!
Klinkt weer leuk druk. Plaatjes plakken moet je ook vaker doen.
Beterschap Dolfje! Heb een collega die ten alle tijde doorwerkt. En dus het hele team aansteekt, dat komt de werkzaamheden ook niet ten goede. Maar ziekmelden is ook niet mijn grootste talent/hobby...
Hier geen schoonouders, dat heeft zo zijn voordelen
Blondie ik heb wel ervaring met dat ras, maar buurmannen kunnen die kennis ook op doen denk ik. Toch nog geen idee of mijn werk in de buurt van jouw stad is tegen de tijd dat jij op vakantie zou willen....
Heey katjies!
Klinkt weer leuk druk. Plaatjes plakken moet je ook vaker doen.
Beterschap Dolfje! Heb een collega die ten alle tijde doorwerkt. En dus het hele team aansteekt, dat komt de werkzaamheden ook niet ten goede. Maar ziekmelden is ook niet mijn grootste talent/hobby...
zondag 17 september 2017 om 12:50
Dank je wel.
Als ik me zo voel is het geen doen, dan blijf ik thuis ja.
Me net onder de douche gesleept en nu eet ik een ijsje, lekker koud voor mijn keel.
Ik zit nu op de bank maar straks begint al dat sport gezeik op de tv. F1 en voetbal. Man gaat dat kijken, wel met koptelefoon. Kan goed dat ik dan weer naar bed verhuis.
zondag 17 september 2017 om 15:49
maandag 18 september 2017 om 11:13
Nou, vriendin vindt dat ik overdrijf. Wil wel proberen het contact tot een minimum te beperken, zo'n drie, vier dagen. Ergens anders heengaan of haar ouders vertellen op te zouten wil ze niet.
Drie vier dagen lijkt niet veel, maar is toch nog best een grote brok uit een vakantie van vier weken, waarvan ook al dagen opgaan aan reizen en acclamatiseren. En ik moet ook nog maar zien hoe we gaan voorkomen toch nog meer aan ze vast te zitten.
Blegh!
Drie vier dagen lijkt niet veel, maar is toch nog best een grote brok uit een vakantie van vier weken, waarvan ook al dagen opgaan aan reizen en acclamatiseren. En ik moet ook nog maar zien hoe we gaan voorkomen toch nog meer aan ze vast te zitten.
Blegh!
IMHO
maandag 18 september 2017 om 11:16
Nou, vriendin vindt dat ik overdrijf. Wil wel proberen het contact tot een minimum te beperken, zo'n drie, vier dagen. Ergens anders heengaan of haar ouders vertellen op te zouten wil ze niet.
Blegh!
Blegh!
IMHO
maandag 18 september 2017 om 11:21
Zeer vervelend GG maar je zult er het beste van moeten maken denk ik. Zonde om je vakantie en de voorpret te laten verpesten ( en ik weet dat dit makkelijker is gezegd dan gedaan).
Ik heb me toch maar ziek gemeld vandaag, en morgen onder voorbehoud ook maar meteen. Ik verwacht nl niet dat ik morgen fris en fruitig naast mijn bed sta en aan het werk kan.
Ik heb me toch maar ziek gemeld vandaag, en morgen onder voorbehoud ook maar meteen. Ik verwacht nl niet dat ik morgen fris en fruitig naast mijn bed sta en aan het werk kan.
woensdag 20 september 2017 om 13:04
Ik kom me ook weer even melden. Vanuit Schotland snipverkouden het vliegtuig ingstapt en dat is nog niet over. Ook bij mij doet één oor nog moeilijk. Bleegh.
Gelukkig deze week ook nog vrij, maar dat was om thuis te klussen eigenlijk. En daar komt niet zoveel van nu. Uiteraard heb ik meneer L inmiddels ook aangestoken...
Beterschap voor iedereen die het nodig heeft!
Gelukkig deze week ook nog vrij, maar dat was om thuis te klussen eigenlijk. En daar komt niet zoveel van nu. Uiteraard heb ik meneer L inmiddels ook aangestoken...
Beterschap voor iedereen die het nodig heeft!
The owls are not what they seem