Napraattopic Deel 91

08-09-2017 19:05 3034 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
fashionvictim schreef:
25-09-2017 22:35
En voor iedereen die er grappig over doet is het misschien een idee om de docu "Good hair" eens te bekijken. De omschrijving "kroeshaar" ligt volgens mij onder alle zwarte mensen gevoelig. Ik ken er in ieder geval geen een die het neutraal vindt als je zegt "die vrouw met dat kroeshaar".
Ik wel, ik heb er gisteren zelfs nog twee dames over gesproken. Kindjes met heerlijke krullenkoppies en zij noemden het beiden kroeshaar.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Dana schreef:
Moi herhaalt hier nota bene nog een paar keer dat ze niets mis vindt met de aanduiding 'die kroeskop' en dat het voor haar in dezelfde categorie valt als 'die met die krullen', etc.

En ik heb helemaal nergens gezegd dat ze een racist is.

Dus waar het aan ligt dat jullie twee dat in mijn posts lezen? Vertel het zelf maar dan, want ik zie het niet en jij blijkbaar wel.
Ik verwijs met die kroeskop dan ook nergens naar ras.
S-Meds schreef:
25-09-2017 22:38
nog even los van de racismediscussie, het is gewoon onaardig en bot om corpulente mensen aan te duiden als vetklep of een invalide als lammepoot of een psychiatrisch patient als idioot.
Yep. Dat zal ik ook niet ontkennen.
-Kia-Ora- schreef:
25-09-2017 22:39
Ik wel, ik heb er gisteren zelfs nog twee dames over gesproken. Kindjes met heerlijke krullenkoppies en zij noemden het beiden kroeshaar.
Nou ja, dat kan.

Zelf vind ik "die kroeskop" of zelfs "die vrouw met dat kroeshaar" nog bijna erger dan "die neger". Vind het echt naar als mensen dat zeggen, maar dat zal mijn eigen tic wel zijn dan. Maar nu is haar voor veel zwarte vrouwen nogal een ding, voor mij dus duidelijk ook.
Am Yisrael Chai!
S-Meds schreef:
25-09-2017 22:38
nog even los van de racismediscussie, het is gewoon onaardig en bot om corpulente mensen aan te duiden als vetklep of een invalide als lammepoot of een psychiatrisch patient als idioot.
Je haalt me alweer de woorden uit de mond.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
fashionvictim schreef:
En voor iedereen die er grappig over doet is het misschien een idee om de docu "Good hair" eens te bekijken. De omschrijving "kroeshaar" ligt volgens mij onder alle zwarte mensen gevoelig. Ik ken er in ieder geval geen een die het neutraal vindt als je zegt "die vrouw met dat kroeshaar".
http://www.rishihairstyling.com

Hier wordt ook kroeshaar genoemd NB bij de black Hair kapper.
fashionvictim schreef:
25-09-2017 22:41
Nou ja, dat kan.

Zelf vind ik "die kroeskop" of zelfs "die vrouw met dat kroeshaar" nog bijna erger dan "die neger". Vind het echt naar als mensen dat zeggen, maar dat zal mijn eigen tic wel zijn dan. Maar nu is haar voor veel zwarte vrouwen nogal een ding, voor mij dus duidelijk ook.
Ik kan best begrijpen dat sommigen er aanstoot aan geven hoor. Maar het geldt dus niet voor iedereen.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
dianavankrimpen schreef:
25-09-2017 22:42
http://www.rishihairstyling.com

Hier wordt ook kroeshaar genoemd NB bij de black Hair kapper.
Ik zie vooral "black hair" "afro" en "krullen" staan?
Am Yisrael Chai!
MoirenPhae schreef:
25-09-2017 22:39
Ik verwijs met die kroeskop dan ook nergens naar ras.
Nou, dan zijn wij samen dus ook alweer twee mensen die NIET uit mijn post halen dat ik jou voor racist heb uitgemaakt.

Tjonge Kia, daar gaat je argument. ;-D
dana wijzigde dit bericht op 25-09-2017 22:46
Reden: Ik kan haast geen smiley meer vinden tegenwoordig, dus ook de lieve knipoogsmiley kostte even moeite
0.52% gewijzigd
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
fashionvictim schreef:
25-09-2017 22:44
Ik zie vooral "black hair" "afro" en "krullen" staan?
Moet je even verder lezen want het wordt echt wel genoemd.
http://www.myblackhair.nl/meer-verzorging-van-kroeshaar

En nog 1:

http://www.ebonyhairstudio.nl
anoniem_213056 wijzigde dit bericht op 25-09-2017 22:47
Reden: Link
27.63% gewijzigd
Enn schreef:
25-09-2017 22:34
Mmm misschien inmiddels wel weer? Dat zou leuk zijn! Nja voor mij dan. :-)
Zelfs als dat zo is vermoed ik dat ik tegen de feestdagen toch weer bij je aan moet kloppen omdat het mij niet lukt om mijn glitter ava up te loaden. En dat ligt helemaal aan mij, en dus een keer niet aan het forum ;-D Bij voorbaat dank voor de hulp!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
dianavankrimpen schreef:
25-09-2017 22:45
Moet je even verder lezen want het wordt echt wel genoemd.
ik heb net alles gelezen en alleen bij MANNEN wordt 1 keer "kroeshaar" gezegd. Bij alle pagina's voor vrouwen gaat het alleen over "black hair". Het is ook best een belediging om tegen een zwarte vrouw te zeggen dat ze kroes haar heeft. En voor meisjes zelfs iets waar je voor op je kop krijgt of zelfs een pak slaag voor kan krijgen, als je haar kroes is.
Am Yisrael Chai!
en ik snap best dat europees harigen geen idee hebben hoe het is om altijd maar weer getypeerd te worden als het andere ras. daarom kan je nog wel open staan voor hoe mensen die het echt aangaat dit beleven. En als velen het vervelend vinden zou je ook kunnen denken: goh ik ben er eigenlijk helemaal niet op uit om mensen te kwetsen vanwege hun haar/ huidkleur o.i.d. Nu ik dit weet zal ik er in de toekomst anders mee om gaan

groepsknuffel
Maar goed, ik heb helemaal geen zin om weer met de zoveelste witte forummer die het allemaal vast beter weet hoe het werkt voor zwarte mensen in discussie te gaan. Kom maar terug als je oma een winti kreeg omdat je moeder het lef had je met kroes haar rond te laten lopen, dan spreken we wel weer verder.
fashionvictim wijzigde dit bericht op 25-09-2017 22:50
3.62% gewijzigd
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
25-09-2017 22:48
ik heb net alles gelezen en alleen bij MANNEN wordt 1 keer "kroeshaar" gezegd. Bij alle pagina's voor vrouwen gaat het alleen over "black hair". Het is ook best een belediging om tegen een zwarte vrouw te zeggen dat ze kroes haar heeft. En voor meisjes zelfs iets waar je voor op je kop krijgt of zelfs een pak slaag voor kan krijgen, als je haar kroes is.

Hoe bedoel je dat? Als een meisje haar kapsel uithaalt, bedoel je dat?
fashionvictim schreef:
25-09-2017 22:50
Maar goed, ik heb helemaal geen zin om weer met de zoveelste witte forummer die het allemaal vast beter weet hoe het werkt voor zwarte mensen in discussie te gaan. Kom maar terug als je oma is gaan flippen omdat je moeder het lef had je met kroes haar rond te laten lopen, dan spreken we wel weer verder.
ik stelde net een groepsknuffel voor
S-Meds schreef:
25-09-2017 22:49
en ik snap best dat europees harigen geen idee hebben hoe het is om altijd maar weer getypeerd te worden als het andere ras. daarom kan je nog wel open staan voor hoe mensen die het echt aangaat dit beleven. En als velen het vervelend vinden zou je ook kunnen denken: goh ik ben er eigenlijk helemaal niet op uit om mensen te kwetsen vanwege hun haar/ huidkleur o.i.d. Nu ik dit weet zal ik er in de toekomst anders mee om gaan

groepsknuffel
Dit, in plaats van standvastig kroeskop te roepen en grapjes te maken.

Einde discussie
Het-groepje schreef:
25-09-2017 22:22
Nee juist niet!!! Ik reageer op de laatste lolligheden van Oa bruise en tarlin enzo.
Oh ik ben een racist?
En waaruit maak jij dat op?
lemoos2 schreef:
[/b]

nee kroes is pluis, droog, onverzorgd haar.
als je het netjes vlecht, olie erin smeert of relaxed is het niet kroes
Tarlin schreef:
25-09-2017 22:51
Oh ik ben een racist?
En waaruit maak jij dat op?
Het is iets makkelijker om onze namen te noemen, dat snap je toch wel?
lemoos2 schreef:
[/b]

Nee, gewoon, als je met kroes haar (als in: "nappy hair") over straat gaat, dan kreeg je in mijn tijd gewoon straf van je moeder. Of nou ja, het was eigenlijk niet echt een optie want mijn moeder heeft tot ver in mijn puberteit mijn haar gekamd (en dat geldt ook voor al mijn nichten, trouwens, en mijn een-na-oudste nicht had als we bij oma waren altijd "haardienst" en dan moesten we een voor een ons haar door haar laten kammen) omdat het echt een doodzonde was om met kroeshaar over straat te gaan.
Am Yisrael Chai!
S-Meds schreef:
25-09-2017 22:52
nee kroes is pluis, droog, onverzorgd haar.
als je het netjes vlecht, olie erin smeert of relaxed is het niet kroes
Volgens Van Dale is kroeshaar dicht en fijn gekruld haar.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
fashionvictim schreef:
25-09-2017 22:54
Nee, gewoon, als je met kroes haar (als in: "nappy hair") over straat gaat, dan kreeg je in mijn tijd gewoon straf van je moeder. Of nou ja, het was eigenlijk niet echt een optie want mijn moeder heeft tot ver in mijn puberteit mijn haar gekamd (en dat geldt ook voor al mijn nichten, trouwens, en mijn een-na-oudste nicht had als we bij oma waren altijd "haardienst" en dan moesten we een voor een ons haar door haar laten kammen) omdat het echt een doodzonde was om met kroeshaar over straat te gaan.
Yep. Als je haren niet gekamt had grijpt je moeder je gewoon bij de haren en ging ze keihard kammen. Er mocht geen pluisje zichtbaar zijn. En plat gestrijkte edges.
Nooit geweten dat kroeshaar iets heel fouts is. Stom hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven