Napraattopic Deel 91

08-09-2017 19:05 3034 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Bruise schreef:
25-09-2017 23:06
Dan wordt het toch echt eens tijd dat ze stoppen met zich schamen voor hun afkomst.
Dit is echt zo'n witte opmerking :D

Het is veel te simplistisch om te stellen dat het met schamen voor je afkomst te maken heeft. Er zit gewoon een hele politieke geschiedenis van honderden jaren in dit soort dingen, en die geschiedenis is onderdeel van de cultuur geworden.

Ik persoonlijk vind al dit soort zaken juist een enorme verrijking, het maakt me juist trots en ik voel me verbonden met iemand als Ttas omdat ik tegen haar alleen "haarvet" hoef te zeggen en ik dan weet dat ze direct zo ongeveer mijn hele jeugd herkent.
Am Yisrael Chai!
Ttass schreef:
25-09-2017 23:13
Wauw
Nou vooruit, jij wint.
Tarlin schreef:
25-09-2017 23:07
En Blanken gaan massaal onder de zonnebank, laten hun lippen opspuiten en stoppen fillers in hun kont.
Jij denkt dat ze een negroide uiterlijk willen ? Echt ?
Tsjonge, dan heb je een en ander niet echt door, hoor.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Lady*Voldemort schreef:
Wat heeft Marco Borsato er nou weer mee te maken?
bij gebrek aan argumenten: alles aanvoeren dat je opboert
Iemand een kroeskop noemen of benoemen dat iemand kroeshaar heeft vind ik echt wat anders. Een vriendin van mij zegt van zichzelf dat ze kroeshaar heeft.
fashionvictim schreef:
25-09-2017 23:14

Het is veel te simplistisch om te stellen dat het met schamen voor je afkomst te maken heeft. Er zit gewoon een hele politieke geschiedenis van honderden jaren in dit soort dingen, en die geschiedenis is onderdeel van de cultuur geworden.

Ik persoonlijk vind al dit soort zaken juist een enorme verrijking, het maakt me juist trots en ik voel me verbonden met iemand als Ttas omdat ik tegen haar alleen "haarvet" hoef te zeggen en ik dan weet dat ze direct zo ongeveer mijn hele jeugd herkent.
En als ik zeg "chloor"?
dianavankrimpen schreef:
25-09-2017 23:09
Of Marco Borsato voor viezerik en pedo uitmaken. Ook best onaardig. Het is jammer dat ik niet mag quoten uit een ander topic want er zit hier een aantal forummers in dit topic die in de tijd hier aan meededen.
Je mag linkjes plakken, hoor. Leef je lekker uit.
S-Meds schreef:
25-09-2017 23:11
ach ja het ras Marco Borsato. Wordt ook al jaren onderdrukt
Je lult je eruit. Jij zegt het dat het niet aardig is om iemand dik etc te noemen. Waarom dwaal je af?
Echt een " witte" opmerking.
Als ik dat zou zeggen en " zwart" zou zeggen, staat het halve forum op zijn kop.

Wat een belachelijke manier van discussiëren.
En wat die typische witte opmerking betreft, je houdt het zelf in stand.
S-Meds schreef:
bij gebrek aan argumenten: alles aanvoeren dat je opboert
Nibbits
Kokosmakroon
fashionvictim schreef:

Andersom ook.
dianavankrimpen schreef:
25-09-2017 23:16
Je lult je eruit. Jij zegt het dat het niet aardig is om iemand dik etc te noemen. Waarom dwaal je af?
Waarom?
Omdat ze te beroerd is om toe te geven dat ook zij maar een mens is dat net als de rest van ons leeft met vooroordelen en een gemeen grapje op zijn tijd.
dianavankrimpen schreef:
Ik denk dat mannen het ook niet zo tof vinden, maar wellicht is het voor mannen wat geaccepteerder om natural hair te hebben. Het viel mij in ieder geval op dat het enkel in de pagina voor mannen zo genoemd werd. Maar zwarte mannen zijn net zo erg met hun haar, mijn broer gaat elke week naar de kapper en als ie iets speciaals heeft in een week dan gaat ie nog een keer. De meeste zwarte mannen die ik ken gaan ongeveer elke week naar de kapper.
Am Yisrael Chai!
Lady*Voldemort schreef:
Wat heeft Marco Borsato er nou weer mee te maken?
Had de opmerking van meds nou even gelezen. Zij haalde als voorbeeld dat het onaardig is om mensen aan te spreken op dik zijn. Is ook niet aardig.
Tarlin schreef:
Als ik dat zou zeggen en " zwart" zou zeggen, staat het halve forum op zijn kop.

Jij begrijpt het echt niet of wil je het niet begrijpen?
blijfgewoonbianca schreef:
25-09-2017 23:17
Nibbits
Kokosmakroon
Is dit nou de humor die je zo mist?
Tarlin schreef:

Het wordt een beetje eng, maar ik ben het alweer driewerf met je eensch :proud:
Tarlin schreef:
25-09-2017 23:18
Is dit nou de humor die je zo mist?
Nee, dat is wat ik net gegeten heb.
Ttass schreef:
Het 2e.
Ga een ander niet opleggen wat je niet prettig vind, als je zelf niet eens weet hoe je fatsoenlijk moet overkomen.
Lady*Voldemort schreef:
25-09-2017 23:19
Het wordt een beetje eng, maar ik ben het alweer driewerf met je eensch :proud:
:high5: Dit gaat nooit meer stuk.
Nou, LV, leg mij dan eens uit hoe je dan moet aangeven dat iets een typische witte manier van naar een zwart issue kijken is?

Ik zou er overigens geen moeite mee hebben als iemand zou zeggen dat iets wat ik vind echt een zwart perspectief op een wit ding is. Want dat is soms ook gewoon zo.
Am Yisrael Chai!
Tarlin schreef:
25-09-2017 23:20
Het 2e.
Ga een ander niet opleggen wat je niet prettig vind, als je zelf niet eens weet hoe je fatsoenlijk moet overkomen.

Je lult je vast en zegt alleen maar domme dingen en grapjes. Je kan je ook geïnteresseerd opstellen. In plaats van om je heen te meppen en domme grapjes te maken.
anoniem_353921 wijzigde dit bericht op 25-09-2017 23:22
0.41% gewijzigd
Ttass schreef:
25-09-2017 20:34
Wat is er mis mee om gewoon kroeshaar te zeggen? Je zegt toch ook niet meisje met de blonde kop of meisje met de rode kop. Dat komt toch ook negatief aan? En ja kroeskop=neger dat heeft gewoon een negatieve lading.
:whistle:
Ttass schreef:
je hebt het tegen iemand die tegen een verkrachte vrouw zegt dat ze gewoon nee had kunnen zeggen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven