Napraattopic Deel 91

08-09-2017 19:05 3034 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Bruise schreef:
25-09-2017 23:22
:whistle:
Dus?
S-Meds schreef:
25-09-2017 23:14
bij gebrek aan argumenten: alles aanvoeren dat je opboert

Hoe hypocriet ben jij zeg! Echt, lees jouw woorden. Ook een gebrek aan argumenten geweest en gewoon opboeren wat er in jou opkomt?

S-Meds schreef: ↑25-09-2017 22:38
nog even los van de racismediscussie, het is gewoon onaardig en bot om corpulente mensen aan te duiden als vetklep of een invalide als lammepoot of een psychiatrisch patient als idioot.
fashionvictim schreef:
25-09-2017 23:21
Nou, LV, leg mij dan eens uit hoe je dan moet aangeven dat iets een typische witte manier van naar een zwart issue kijken is?

Dat je überhaupt een verschil ziet (en laatdunkend benoemt) tussen 'wit' discussiëren en 'zwart' discussiëren vind ik al redelijk verbazingwekkend, maar als dat uit de mond komt van iemand die altijd de bek vol heeft over het racisme dat witten tentoonspreiden valt me helemaal de bek open. Dus nee, ik kan je niet helpen.
S-Meds schreef:
25-09-2017 23:23
je hebt het tegen iemand die tegen een verkrachte vrouw zegt dat ze gewoon nee had kunnen zeggen
Auw.
Bruise schreef:
25-09-2017 23:22
:whistle:
Volgens mij ben ik ook de enige die aangegeven heeft dat ik zelfs "kroes haar" al vervelend vind en heb ook uitgelegd waarom. Ik ben bovendien een stuk ouder dan Ttas en mijn moeder zou nog weer veel ouder zijn dus dikke kans dat wat in haar en mijn generatie nog enorme lading hadden voor die van Ttas alweer veel minder zijn.
Am Yisrael Chai!
dianavankrimpen schreef:
Hoe hypocriet ben jij zeg! Echt, lees jouw woorden. Ook een gebrek aan argumenten geweest en gewoon opboeren wat er in jou opkomt?

S-Meds schreef: ↑25-09-2017 22:38
nog even los van de racismediscussie, het is gewoon onaardig en bot om corpulente mensen aan te duiden als vetklep of een invalide als lammepoot of een psychiatrisch patient als idioot.
stel je een vraag of breng je een nieuwe nuance in de discussie? we hebben het over kroeshaar en racisme. probeer het eens dianavankrimpen
Ik vind corpulent ook best negatief klinken.
Ttass schreef:
25-09-2017 23:21
Je lult je vast en zegt alleen maar domme dingen en grapjes. Je kan je ook geïnteresseerd opstellen. In plaats van om je heen te meppen. En domme grapjes te maken.
Maakte ik grapjes tegen jou? Nee.
Waren de grapjes racistisch? Nee.
Het was een woord wat ik en bruise aan het ontleden waren.

Ik lul me nergens vast. Kan er alleen slecht tegen als er een discussie plaatsvind waarbij 1 van de 2 deelnemers zijn woorden op een weegschaal moet leggen en de ander niet.
Dat maakt je ongeloofwaardig en ontneemt mij de zin om mij ook maar een beetje in te leven.
S-Meds schreef:
je hebt het tegen iemand die tegen een verkrachte vrouw zegt dat ze gewoon nee had kunnen zeggen
Wat ben jij een naar mens. Gatverdamme.
Staf me maar.
Maar goed, ik zal nooit meer kroeshaar zeggen hoor. Ik zei het trouwens toch al nooit, dus ik zal het niet echt missen ook.
Lady*Voldemort schreef:
25-09-2017 23:24
Dat je überhaupt een verschil ziet (en laatdunkend benoemt) tussen 'wit' discussiëren en 'zwart' discussiëren vind ik al redelijk verbazingwekkend, maar als dat uit de mond komt van iemand die altijd de bek vol heeft over het racisme dat witten tentoonspreiden valt me helemaal de bek open. Dus nee, ik kan je niet helpen.
Ten eerste: ik zette er nota bene nog een smilie bij om aan te geven dat het zeker NIET laatdunkend bedoeld was, maar gewoon als luchtig grapje.

Maar goed, het is nu eenmaal een feit dat veel witte mensen allerlei behoorlijk genuanceerde onderwerpen uit de zwarte cultuur simplificeren naar "oh, ze hebben gewoon zelf een minderwaardigheidscomplex". Dat is jammer, want persoonlijk vind ik het best leuk om achtergrondinformatie over mijn eigen cultuur te geven.
Am Yisrael Chai!
Tarlin schreef:
25-09-2017 23:25
Maakte ik grapjes tegen jou? Nee.
Waren de grapjes racistisch? Nee.
Het was een woord wat ik en bruise aan het ontleden waren.

Ik lul me nergens vast. Kan er alleen slecht tegen als er een discussie plaatsvind waarbij 1 van de 2 deelnemers zijn woorden op een weegschaal moet leggen en de ander niet.
Dat maakt je ongeloofwaardig en ontneemt mij de zin om mij ook maar een beetje in te leven.
Dan kun je beter op je handen zitten nu maak je jezelf alleen maar belachelijk.
Lady*Voldemort schreef:
je snapt toch wel dat zwarte mensen een ander perspectief op veel zaken hebben dan witte?
vrouwen hebben immers ook een ander perspectief op bepaalde zaken dan mannen
ouderen kijken anders dan jongeren
etc.

als we aannemen dat er allemaal verschillende perspectieven zijn, kan je dan snappen dat het raar is dat de hele maatschappij is geconstrueerd rond 1 perspectief, namelijk dat van de witte man van middelbare leeftijd
fashionvictim schreef:
Volgens mij ben ik ook de enige die aangegeven heeft dat ik zelfs "kroes haar" al vervelend vind en heb ook uitgelegd waarom. Ik ben bovendien een stuk ouder dan Ttas en mijn moeder zou nog weer veel ouder zijn dus dikke kans dat wat in haar en mijn generatie nog enorme lading hadden voor die van Ttas alweer veel minder zijn.
fashionvictim schreef:
25-09-2017 22:35
En voor iedereen die er grappig over doet is het misschien een idee om de docu "Good hair" eens te bekijken. De omschrijving "kroeshaar" ligt volgens mij onder alle zwarte mensen gevoelig. Ik ken er in ieder geval geen een die het neutraal vindt als je zegt "die vrouw met dat kroeshaar".
Lady*Voldemort schreef:
25-09-2017 23:27
Maar goed, ik zal nooit meer kroeshaar zeggen hoor. Ik zei het trouwens toch al nooit, dus ik zal het niet echt missen ook.
Waarom voel je je in godsnaam zo aangevallen?
Am Yisrael Chai!
S-Meds schreef:
stel je een vraag of breng je een nieuwe nuance in de discussie? we hebben het over kroeshaar en racisme. probeer het eens dianavankrimpen
Whaha nieuwe nuance, nogmaals jij 'dwaalde af' met een voorbeeld als vetklep.
Tarlin schreef:
25-09-2017 23:27
Wat ben jij een naar mens. Gatverdamme.
Staf me maar.
kan je zelf ook even doen he? stafje rechtsboven
Ttass schreef:
25-09-2017 23:28
Dan kun je beter op je handen zitten nu maak je jezelf alleen maar belachelijk.
Die eer wil ik aan jou toebedelen.
Wat wil je bereiken bruise?
S-Meds schreef:
25-09-2017 23:29
kan je zelf ook even doen he? stafje rechtsboven
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-09-2017 10:21
Reden: schelden/ op de man
19.61% gewijzigd
Bruise schreef:
25-09-2017 23:28
Ja, en? Kia Ora had ook al aangegeven dat zij twee zwarte vrouwen kende die het wel neutraal vonden en dat had ik gewoon ter kennisgeving aangenomen.

Later bleek overigens wel degelijk dat ook Ttas de ervaring heeft dat "met kroeshaar naar buiten gaan" niet gepast is voor een net zwart meisje.
Am Yisrael Chai!
Altijd als er zo'n discussie plaats vindt kruipen sommige in een aanval modus? We proberen gewoon dingen netjes te formuleren en dan meteen alsof je iets is aangedaan. Serieus?
KyloRen schreef:
25-09-2017 23:32
Actie-reactie. Ook je eigen aandeel even bekijken :)
Das lastig. Blijkt maar weer.
Ttass schreef:
25-09-2017 23:31
Altijd als er zo'n discussie plaats vindt kruipen sommige in een aanval modus? We proberen gewoon dingen netjes te formuleren en dan meteen alsof je iets is aangedaan. Serieus?
ik begrijp het ook niet, als het over seksisme gaat worden de handen vaak wel ineen geslagen.
Lady*Voldemort schreef:
Ik snap jou niet helemaal, geloof ik.
Je hebt toch altijd dingen die je vanuit een andere achtergrond nooit helemaal kunt invoelen? En dan kunnen lompe opmerkingen dat toch heel treffend duidelijk maken?

Heb jij nooit dat je denkt, 'tjonge, dat is nou echt een opmerking van een man' of 'tjonge dat is nou echt een opmerking van een jongere' als het over - ik noem maar wat - vrouwen van middelbare leeftijd gaat? Terwijl je het ondertussen wel heel verbindend kunt vinden als een andere vrouw iets zegt waaruit je opmaakt dat zij ook opvliegers heeft, of zorgen om een kind dat uit huis gaat, of weet ik het?

Ik kan het me niet voorstellen.

Zoals mannen ook zullen denken 'dat is nou typisch een opmerking voor een vrouw' als die iets zegt over iets wat bij mannen gevoelig ligt. Weet ik veel waarover, over geen stijve kunnen krijgen of zo bijvoorbeeld.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven