Napraattopic Deel 91
vrijdag 8 september 2017 om 19:05
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
maandag 25 september 2017 om 23:34
maandag 25 september 2017 om 23:35
Lady*Voldemort schreef: ↑25-09-2017 23:24Dat je überhaupt een verschil ziet (en laatdunkend benoemt) tussen 'wit' discussiëren en 'zwart' discussiëren vind ik al redelijk verbazingwekkend, maar als dat uit de mond komt van iemand die altijd de bek vol heeft over het racisme dat witten tentoonspreiden valt me helemaal de bek open. Dus nee, ik kan je niet helpen.
Dit dus.fashionvictim schreef: ↑25-09-2017 23:34Ja, ik snap ook niet zo goed waar al die agressie en al die blauwe tenen ineens vandaan komen.
Da's altijd zo jammer, als je op dit forum als gekleurd persoon gewoon leuk dingen over je eigen cultuur vertelt krijg je direct een shitload aan agressie over je heen.
Nou, ik zie het echt niet. Ik zit gewoon leuke anekdotes te vertellen over mijn jeugd. De enige opmerking die eventueel verkeerd zou kunnen vallen is "dat is echt een witte opmerking" en daar stond nota bene een smilie achter om aan te geven dat het gewoon als grapje bedoeld was.
Am Yisrael Chai!
maandag 25 september 2017 om 23:36
fashionvictim schreef: ↑25-09-2017 23:34Ja, ik snap ook niet zo goed waar al die agressie en al die blauwe tenen ineens vandaan komen.
Da's altijd zo jammer, als je op dit forum als gekleurd persoon gewoon leuk dingen over je eigen cultuur vertelt krijg je direct een shitload aan agressie over je heen.
maandag 25 september 2017 om 23:37
Oooh dus je mag wél ras gerelateerde grapjes maken?fashionvictim schreef: ↑25-09-2017 23:35Nou, ik zie het echt niet. Ik zit gewoon leuke anekdotes te vertellen over mijn jeugd. De enige opmerking die eventueel verkeerd zou kunnen vallen is "dat is echt een witte opmerking" en daar stond nota bene een smilie achter om aan te geven dat het gewoon als grapje bedoeld was.
Vind je het heel erg dat ik het niet meer volg?
maandag 25 september 2017 om 23:38
Ik ben er vanavond al twee keer van beschuldigd dat ik zomaar uit het niets mensen voor racist uitmaak. Wat ik helemaal niet gedaan heb. Ik zei dat ze wel degelijk hadden gezegd dat ze het oke vonden om een donkere vrouw uit een tv-programma als 'die kroeskop' aan te duiden. Niets meer en niets minder dan dat. Maar daar sloegen kennelijk al wat weegschalen van op tilt. Dus houd even op met huilie doen over dat er maar 1 van de 2 deelnemers woorden op een weegschaal moet leggen. De ander moet dat evengoed.Tarlin schreef: ↑25-09-2017 23:25Maakte ik grapjes tegen jou? Nee.
Waren de grapjes racistisch? Nee.
Het was een woord wat ik en bruise aan het ontleden waren.
Ik lul me nergens vast. Kan er alleen slecht tegen als er een discussie plaatsvind waarbij 1 van de 2 deelnemers zijn woorden op een weegschaal moet leggen en de ander niet.
Dat maakt je ongeloofwaardig en ontneemt mij de zin om mij ook maar een beetje in te leven.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
maandag 25 september 2017 om 23:39
Mwah. Mijn ervaring is dat ik vaak helemaal niet zo veel verschil zie in perspectief. Over bepaalde onderwerpen misschien. En dan vooral met mensen die zichzelf nogal eendimensionaal presenteren als man, of puber, of meer gepigmenteerd.S-Meds schreef: ↑25-09-2017 23:28je snapt toch wel dat zwarte mensen een ander perspectief op veel zaken hebben dan witte?
vrouwen hebben immers ook een ander perspectief op bepaalde zaken dan mannen
ouderen kijken anders dan jongeren
etc.
als we aannemen dat er allemaal verschillende perspectieven zijn, kan je dan snappen dat het raar is dat de hele maatschappij is geconstrueerd rond 1 perspectief, namelijk dat van de witte man van middelbare leeftijd
maandag 25 september 2017 om 23:39
Wie heeft het over huilen?Dana schreef: ↑25-09-2017 23:38Ik ben er vanavond al twee keer van beschuldigd dat ik zomaar uit het niets mensen voor racist uitmaak. Wat ik helemaal niet gedaan heb. Ik zei dat ze wel degelijk hadden gezegd dat ze het oke vonden om een donkere vrouw uit een tv-programma als 'die kroeskop' aan te duiden. Niets meer en niets minder dan dat. Maar daar sloegen kennelijk al wat weegschalen van op tilt. Dus houd even op met huilie doen over dat er maar 1 van de 2 deelnemers woorden op een weegschaal moet leggen. De ander moet dat evengoed.
Ik ga gewoon geen energie stoppen in een discussie die niet gelijkwaardig wordt gevoerd.
Dat jij via mij nog even van je wilt laten horen, maakt van jou de huilie hoor.
anoniem_350624 wijzigde dit bericht op 25-09-2017 23:41
5.43% gewijzigd
maandag 25 september 2017 om 23:40
ik zie juist dat er vele perspectieven op de samenleving zijnLady*Voldemort schreef: ↑25-09-2017 23:39Mwah. Mijn ervaring is dat ik vaak helemaal niet zo veel verschil zie in perspectief. Over bepaalde onderwerpen misschien. En dan vooral met mensen die zichzelf nogal eendimensionaal presenteren als man, of puber, of meer gepigmenteerd.
iedereen brengt immers zijn of haar eigen bagage mee
Je vertelt best leuk, maar waarom moet er dan eerst zo'n sneer aan vooraf gaan over 'wit' discussiëren. Laat die sneer achterwege en begin gewoon te vertellen, dan lees ik het graag hoor.fashionvictim schreef: ↑25-09-2017 23:34Ja, ik snap ook niet zo goed waar al die agressie en al die blauwe tenen ineens vandaan komen.
Nee, ik heb al gezegd dat ik het echt niet zie. Vertel mij maar wat er in vredesnaam aanstootgevend of aanvallend aan mijn postings is. met quotes graag, dan kan ik er wellicht nog wat van leren.
Want hoe ik het zie hangen er weer een hoop witte mensen in de gordijnen omdat je als zwart persoon het lef hebt iets te vinden over iets wat jou zelf nota bene aangaat.
Am Yisrael Chai!
maandag 25 september 2017 om 23:41
Dit.Lady*Voldemort schreef: ↑25-09-2017 23:40Je vertelt best leuk, maar waarom moet er dan eerst zo'n sneer aan vooraf gaan over 'wit' discussiëren. Laat die sneer achterwege en begin gewoon te vertellen, dan lees ik het graag hoor.
maandag 25 september 2017 om 23:42
Ze zegt toch ook "zwart"Lady*Voldemort schreef: ↑25-09-2017 23:40Je vertelt best leuk, maar waarom moet er dan eerst zo'n sneer aan vooraf gaan over 'wit' discussiëren. Laat die sneer achterwege en begin gewoon te vertellen, dan lees ik het graag hoor.
maandag 25 september 2017 om 23:43
Het was geen sneer, ik begon nota bene met "hahaha" en eindigde met een smilie. Ik vond het gewoon grappig dat je net heel genuanceerd iets zit uit te leggen en dat er dan zo ongelooflijk stereotiep op gereageerd wordt. En vervolgens legde ik vriendelijk uit dat dat wel een heel simplistische en stereotiepe manier van denken was.Lady*Voldemort schreef: ↑25-09-2017 23:40Je vertelt best leuk, maar waarom moet er dan eerst zo'n sneer aan vooraf gaan over 'wit' discussiëren. Laat die sneer achterwege en begin gewoon te vertellen, dan lees ik het graag hoor.
Am Yisrael Chai!
maandag 25 september 2017 om 23:43
Laat jij je even kennen, zeg.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)