Bord-en kaartspellentopic voor iedereen
dinsdag 9 mei 2017 om 19:10
deel 2: entertainment/bord-en-kaartspellen-voor ... ges/470601
Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.
Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren
Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.
Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt
Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel
Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk
veel plezier allemaal
Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.
Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren
Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.
Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt
Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel
Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk
veel plezier allemaal
nlies wijzigde dit bericht op 14-11-2020 20:21
8.50% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
dinsdag 26 september 2017 om 15:37
Dank je nlies, voor je reactie. Ik had al van iemand van de bordspelvereniging gehoord dat het zijn 'vakantie' is, aangezien zij alle vakantiegeld, cadeaugeld van verjaardag, andere financiële meevallers etc. bewaart voor Spiel.
Ik ga zeker even kijken bij de rollenspellen, nooit gedaan maar ik vind het wel interessant.
Ik denk dat ik dan van tevoren maar een lijstje maak, mezelf kennende raak ik teveel overweldigd door het grote aanbod als ik onvoorbereid ga. Weet jij waar ik info kan vinden over de uitgevers/spellen die er op Spiel zijn? Ik heb al op de website van Spiel gekeken, maar mijn Duits is niet zo heel goed en ik kon geen informatie vinden over spellen/uitgevers, alleen praktische informatie over reis/prijs/grove indeling van de zalen (er zijn er 8!).
Ik ga zeker even kijken bij de rollenspellen, nooit gedaan maar ik vind het wel interessant.
Ik denk dat ik dan van tevoren maar een lijstje maak, mezelf kennende raak ik teveel overweldigd door het grote aanbod als ik onvoorbereid ga. Weet jij waar ik info kan vinden over de uitgevers/spellen die er op Spiel zijn? Ik heb al op de website van Spiel gekeken, maar mijn Duits is niet zo heel goed en ik kon geen informatie vinden over spellen/uitgevers, alleen praktische informatie over reis/prijs/grove indeling van de zalen (er zijn er 8!).
dinsdag 26 september 2017 om 18:21
Wij gaan exact om die reden dit jaar in ieder geval niet naar Spiel. Eerst de kleine beurzen en de wereld rond bordspellen verkennen voor wij ons aan Spiel wagen. hahaha!
Ik heb op bordspelmania en het behoorlijk verwarrende boardgamegeek behoorlijk wat voorbij zien komen over Spiel. Misschien een idee om daar eens te kijken? Succes met voorbereiden!
Ik heb op bordspelmania en het behoorlijk verwarrende boardgamegeek behoorlijk wat voorbij zien komen over Spiel. Misschien een idee om daar eens te kijken? Succes met voorbereiden!
flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!
op en top, wat 'n flop!
dinsdag 26 september 2017 om 18:24
Dank je voor de tip!flip-flop schreef: ↑26-09-2017 18:21Wij gaan exact om die reden dit jaar in ieder geval niet naar Spiel. Eerst de kleine beurzen en de wereld rond bordspellen verkennen voor wij ons aan Spiel wagen. hahaha!
dinsdag 26 september 2017 om 19:50
@lushcooking, misschien heb je hier iets aan:
http://bordspeler.nl/beurzen/spiel/spiel-2017/
woensdag 27 september 2017 om 00:02
Dank je! Ik ga morgen even rustig alles doorlezen.nlies schreef: ↑26-09-2017 19:50@lushcooking, misschien heb je hier iets aan:
woensdag 27 september 2017 om 13:38
Wij zijn gisteren naar Kansas geweest en hebben daar koeien verkocht. Superleuk spel, zit heel gebalanceerd in elkaar:
https://boardgamegeek.com/boardgame/193 ... tern-trail
donderdag 28 september 2017 om 17:50
Jaaaa super leuk! Wel echt een zwaarder spel, ik hou er van, maar niet heel toegankelijk. Staat voor mij nu in m'n top vijf, samen met orleans, terraforming mars en nog twee die vechten voor een plekje in de topKrullie-wullie schreef: ↑27-09-2017 13:38Wij zijn gisteren naar Kansas geweest en hebben daar koeien verkocht. Superleuk spel, zit heel gebalanceerd in elkaar:

donderdag 28 september 2017 om 18:21
en wat zijn die 2? dan helpen we kiezen

donderdag 28 september 2017 om 18:37
Zo beloofd, even bericht over de Catan Big Game. Het was een leuke belevenis: bijna 1100 man tegelijk aan het Catannen. Erg leuk om eens te doen, en we hadden mazzel dat er leuke mensen bij ons in de buurt zaten, dus het was erg gezellig. Wel viel op hoe snel de winnaar klaar was; wij zaten (allemaal bij ons in de buurt) tussen de 11-13 punten pp, toen de winnaar al op 25 punten zat. De vorm van Catan (borden voor 2 spelers, je mag spelen op je eigen bord + het bord links + het bord rechts van je) was tof gevonden, daardoor is er een goede grondstofbalans in het hele spel, en tegelijk handel en spreek je met veel verschillende mensen. Al met al zeker de moeite waard.
donderdag 28 september 2017 om 18:43
O leuk dat je meegedaan hebt Bloemetjesolifant. ja de wedstrijdspelers worden steeds fanatieker. Hoorde ik ook van vrienden die jaren geleden met het NK en soms ook met het EK meededen. In de beginjaren was het gewoon gezellig, ja je kon spellen winnen en een plaats op het EK in Essen. Je speelde wat oefenpartijtjes van te voren en dat was het. Ze zijn er mee gestopt, ook omdat het een stuk minder gezellig werd, met mensen die echt een studie van de spellen gemaakt hadden

zaterdag 30 september 2017 om 01:40
Leuke update BO!
En fijn dat je het naar je zin gehad hebt!
Zelf eens meegedaan aan enkel een voorronde. Ging er al behoorlijk serieus en snel aan toe. Hoewel we per spel vanuit de organisatie ruim voldoende tijd kregen werd er erg snel gespeeld. Dit voelde niet prettig. En dat terwijl ik het spel goed kende en daardoor toch redelijk vlot kan spelen.
En fijn dat je het naar je zin gehad hebt!
Zelf eens meegedaan aan enkel een voorronde. Ging er al behoorlijk serieus en snel aan toe. Hoewel we per spel vanuit de organisatie ruim voldoende tijd kregen werd er erg snel gespeeld. Dit voelde niet prettig. En dat terwijl ik het spel goed kende en daardoor toch redelijk vlot kan spelen.
maandag 2 oktober 2017 om 10:22
Gister zijn wij naar het Spellenfestival in Genk geweest, meer mensen van hier? Wij hebben een hele leuke dag gehad en veel spellen gespeeld. Naar huis gegaan met veel meer spellen dan we gedacht hadden. Aan de ingang kregen we ieder een bon voor een gratis spelletje en er was een tombola(lootjes) en voor de show 2 loten gekocht en één prijs gekregen. Vervolgens hebben we honshu gekocht en kregen daar ook nog een spelletje bij! Honshu is een soort domino spel, mij deed het erg aan kingdomino denken maar ik vond het iets minder kinderlijk aandoen.
Gekregen/gewonnen: Muisgeflipt, Figment, Warhammer Conquest card game en Magic the Gathering Fast Track. Allemaal spellen die niet echt iets voor ons zijn helaas.
Gekregen/gewonnen: Muisgeflipt, Figment, Warhammer Conquest card game en Magic the Gathering Fast Track. Allemaal spellen die niet echt iets voor ons zijn helaas.
flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!
op en top, wat 'n flop!
maandag 2 oktober 2017 om 11:08
zondag 8 oktober 2017 om 20:26
Vandaag een solo scenario van Orleans gespeeld. Goed bevallen, was bang dat ik de interactie met medespelers zou missen. Maar dis is echt anders, iets meer puzzelen om het doel te bereiken. Gewone versie is het gewoon punten halen, maakt niet uit hoe. Hier is het echt opdracht uitvoeren, en hoe gaat dat het beste
woensdag 11 oktober 2017 om 17:34
Ik ga 11 november. Vind het altijd leuk, hoewel ik vaak niet eens zoveel speel, maar rondkijken, 2de hands spellen kijken, bekenden tegenkomen. Ik vermaak me er wel.En dan 2 weken later naar Spel in Antwerpen. Ook heel gezellig. En dan is het weer wachten op het voorjaar als Veldhoven de deur opent
donderdag 12 oktober 2017 om 09:20
Klinkt goed. Denk dat ik ook de 11e ga met een collega. Het is best een eindje rijden voor ons, maar klinkt als de moeite waard!nlies schreef: ↑11-10-2017 17:34Ik ga 11 november. Vind het altijd leuk, hoewel ik vaak niet eens zoveel speel, maar rondkijken, 2de hands spellen kijken, bekenden tegenkomen. Ik vermaak me er wel.En dan 2 weken later naar Spel in Antwerpen. Ook heel gezellig. En dan is het weer wachten op het voorjaar als Veldhoven de deur opent