Bord-en kaartspellentopic voor iedereen

09-05-2017 19:10 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
deel 2: entertainment/bord-en-kaartspellen-voor ... ges/470601

Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.

Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren

Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.

Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt

Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel

Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk

veel plezier allemaal
nlies wijzigde dit bericht op 14-11-2020 20:21
8.50% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Niet naar Spiel geweest (ook niet in de planning), maar wel leuke nieuwe spellen. Hier zijn de Vergeten Stad en Mansions of Madness toegevoegd aan de spellenkast, beide coops, en ontzettend leuk om te spelen. De vergeten stad is best snel, met een half uur, 45 minuten ben je er door (afhankelijk van met hoeveel je speelt), maar die is zeker de moeite waard. MoM is duur (oei!), maar je speelt met je medespelers tegen het spel, dat gespeeld wordt door een app op je telefoon of tablet. Dat werkt goed, en volgens de spellenwinkelman is deze leuker dan zonder app, want dan moet 1 iemand 'het huis' spelen en dat is vooral veel administratie en weinig lol. Wat ik alleen jammer vond; MoM is echt een duur spel, in de app zitten 4 scenario's standaard toegevoegd, en voor de andere 6 betaal je nog eens een paar euro. Joh, als ik meer dan 100 voor een spel betaal, dan wil ik ook gewoon alle scenario's hebben..
Mansions of Madness heb ik volgens mij ook een keer gespeeld, zonder app, en wij hadden toch wel moeite met de spelregels.
Vergeten stad, leuk, stuk moeilijker dan het vergeten eiland,
Harvest dice, afgelopen week gespeeld, grappig.
@ Bloemetjesolifant, ja is een duur spel, en je moet maar net mensen hebben die het ook leuk vinden.
Ik denk tegenwoordig maar als ik een spel wil dat wat duurder is: een avond uit eten of schouwburg en je bent dat bedrag ook kwijt, een spel heb je langer plezier van (lukt niet altijd hoor)
@ Lush : Volgend jaar de tena maar meenemen dan? :lol:
Ja je wordt er hebberig he, dat had ik trouwens vooral de eerste keer in Antwerpen. Adriaensen, de spellenwinkel die daar staat had toen echt veel wat oudere spellen voor <10 euro. En veel van die spellen had ik nog niet.
Volgende week naar Eindhoven, weet nog niet of ik daar wat koop, maar gewoon gezellig dagje wordt het zeker
@nlies, maar goed dat ze bij Spiel ook de tweedehands spellen niet super goedkoop aanboden, anders was de auto waarschijnlijk te klein geweest :-D Misschien dat ik volgend jaar ook eens bij Spel in Antwerpen ga kijken, om de collectie verder aan te vullen.
@lushcooking, het blijft een geval van vraag en aanbod he, en op Spiel is er veel vraag.En Adriaensen, die zeker niet de duurste spellenwinkel is, en waarschijnlijk ook wel zijn oude spellen kwijt moest, dumpte die daar. Maar die echte koopjes zie ik de laatste jaren niet meer, maar ik blijf hopen
nlies schreef:
03-11-2017 23:07
Mansions of Madness heb ik volgens mij ook een keer gespeeld, zonder app, en wij hadden toch wel moeite met de spelregels.
Vergeten stad, leuk, stuk moeilijker dan het vergeten eiland,
Harvest dice, afgelopen week gespeeld, grappig.
@ Bloemetjesolifant, ja is een duur spel, en je moet maar net mensen hebben die het ook leuk vinden.
Ik denk tegenwoordig maar als ik een spel wil dat wat duurder is: een avond uit eten of schouwburg en je bent dat bedrag ook kwijt, een spel heb je langer plezier van (lukt niet altijd hoor)
Haha, klopt inderdaad. En het voordeel is, nu je de app hebt, kun je het spel ook alleen spelen (omdat de app het huis speelt), dat scheelt echt ontzettend. Man haalt 'm ook in z'n eentje wel tevoorschijn :). Vergeten stad is inderdaad nog best pittig! Hebben al meerdere keren verloren. Met meer mensen is het wel lastiger dan met 2 :-).
nlies schreef:
28-10-2017 00:16
@ lunchlover je hebt weer post

Pb nlies :mail:
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
sprietgras schreef:
09-05-2017 19:40
Hier toevallig nog mensen met tips voor andere coöperatieve spellen?

Het moet wel eenvoudig zijn
The Game,
dit is de uitleg:https://www.youtube.com/watch?v=j_mBlXKDo_Y
maar neem dan de extreme versie, daar zitten een paar meer lastige dingen bij die het wel leuker maken
Weet iemand hier toevallig een goede site, app of boek om (de basis van) Go te leren?
LunchLover schreef:
05-11-2017 23:44
Pb nlies :mail:
heb teruggestuurd, maar mailbox deed vreemd, dus ik vraag me nu af of je de afgelopen serie wel gekregen hebt, en van deze hoor ik het wel

er blijft er een in de uitbox staan, nou ja ik hoor het wel
nlies wijzigde dit bericht op 06-11-2017 00:41
Reden: vage uitbox
11.62% gewijzigd
MoirenPhae schreef:
05-11-2017 23:50
Weet iemand hier toevallig een goede site, app of boek om (de basis van) Go te leren?
Nee, ik heb er wel een boekje van ergens, maar nooit echt aan begonnen, (behalve af en toe een oefenspel op de spellenbeurs) Op zich zijn de basisregels niet moeilijk, de uitvoering is een stuk lastiger.
Zit er geen groep van de Go-federatie in jouw buurt, zodat je het daar kunt leren?
nlies schreef:
06-11-2017 00:00
Nee, ik heb er wel een boekje van ergens, maar nooit echt aan begonnen, (behalve af en toe een oefenspel op de spellenbeurs) Op zich zijn de basisregels niet moeilijk, de uitvoering is een stuk lastiger.
Zit er geen groep van de Go-federatie in jouw buurt, zodat je het daar kunt leren?
Ergens heen gaan om te leren heb ik geen tijd voor.
Ik heb ook een boekje, maar tijdens het eerste spel hadden we al ruzie of de zet wel mocht :hihi:
MoirenPhae schreef:
06-11-2017 00:02
Ergens heen gaan om te leren heb ik geen tijd voor.
Ik heb ook een boekje, maar tijdens het eerste spel hadden we al ruzie of de zet wel mocht :hihi:
Repeterende zetten (zodat de situatie weer hetzelfde wordt als voor de zet van de tegenstander mogen niet.
Zetten waardoor je eigen gebied kleiner wordt mogen wel volgens mij, maar zijn niet slim, zoals een collega bordspelspeler zou zeggen: dan heb je het niet begrepen
nlies schreef:
05-11-2017 23:57
heb teruggestuurd, maar mailbox deed vreemd, dus ik vraag me nu af of je de afgelopen serie wel gekregen hebt, en van deze hoor ik het wel

er blijft er een in de uitbox staan, nou ja ik hoor het wel

Ik heb alleen net paar minuten geleden de pb gehad met wat in je outbox bleef staan ofzo. Was er meer?

Je pb van de 27e had ik 4x gehad trouwens.

:nerd:
LunchLover schreef:
06-11-2017 00:43
Ik heb alleen net paar minuten geleden de pb gehad met wat in je outbox bleef staan ofzo. Was er meer?

Je pb van de 27e had ik 4x gehad trouwens.

:nerd:
ik heb nog maar een samenvatting gestuurd, paar minuten geleden, want ik ben het overzicht echt kwijt. ik zal je ook mijn mailadres sturen bedenk ik me nu
nlies schreef:
06-11-2017 11:08
ik heb nog maar een samenvatting gestuurd, paar minuten geleden, want ik ben het overzicht echt kwijt. ik zal je ook mijn mailadres sturen bedenk ik me nu

Niets in mijn inbox. . .
Reply op oud bericht. Dat is de beste kans dat hij aankomt
nog een poging gedaan
Ik zag bij de kruidvat Carcasonne Amazone staan. Heeft iemand dat spel wel eens gespeeld?
Worteltaart schreef:
06-11-2017 21:05
Ik zag bij de kruidvat Carcasonne Amazone staan. Heeft iemand dat spel wel eens gespeeld?
Ja ik, het was daar vorig jaar ook in de aanbieding.
Leuk spel, zelfstandig te spelen.
Als Carcassone Rad van Fortuin ook in de buurt ligt, ook leuk.
Bij de boekenvoordeel liggen ook vaak spellen in de aanbieding, van sommige snap ik echt dat ze afgeprijsd zijn, maar er zitten ook leuke tussen
Nlies, zie fb :thumbsup:
LunchLover schreef:
06-11-2017 23:04
Nlies, zie fb :thumbsup:
gezien :hello:
ff vraagje hoor, het spel wat ik moest kopen als ik het vond was 'Mollenmania' toch? Ik heb even geen zin om 25 pagina's door te spitten...

:proud:
LunchLover schreef:
07-11-2017 22:42
ff vraagje hoor, het spel wat ik moest kopen als ik het vond was 'Mollenmania' toch? Ik heb even geen zin om 25 pagina's door te spitten...

:proud:
Als je een spel voor kinderen zoekt wel ja, volgens mij is het vanaf een jaar of 7, maar leeftijd is altijd moeilijk in te schatten, en de eenvoudige versie zal ook wel een jaar eerder kunnen
Ja ik wist dat het voor kinderen was. Zag een spel in de buurt, maar ze vragen het dubbele van wat ik ervoor wilde geven. La-ma dan hoor. Tsss

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven