Zwanger worden ronde 12+ (+MM)
maandag 18 juli 2016 om 10:57
Hier gaan we verder met deel 2 van het topic zwanger worden ronde 4+!
Iedereen kan meeschrijven die heel graag zwanger wilt worden, maar helaas al (veel te lang) bezig is.
De titel zegt het al, 12 maanden+ en/of medische molen.
Linkje naar: Deel 1!
Er is altijd ruimte voor nieuwe meeschrijvers!
Uilenkopje & Spurr: we hebben jullie al geruime tijd niet op het forum gezien, daarom hebben we jullie uit de tabel gehaald. Jullie zijn natuurlijk altijd meer dan welkom om weer mee te schrijven!
Iedereen kan meeschrijven die heel graag zwanger wilt worden, maar helaas al (veel te lang) bezig is.
De titel zegt het al, 12 maanden+ en/of medische molen.
Linkje naar: Deel 1!
| Naam | Leeftijd (v/m) | Gestart | Status | NOD | Bijzonderheden |
| Samoa_ | 34/34 | Juli 2015 | 12x clomid, 6x IUI, ICSI poging 1 mislukt. Primolut tm 23 okt, decapeptyl va 20 okt, Gonal 225 EH va 1 nov, FM 8 nov | - | Geen oorzaak gevonden |
| Tinkerbell1233 | 25/27 | Augustus 2015 | Vriend slechte kwaliteit zaad - IUI traject | 31mei | BBZ 'Nov16 (iui2) |
| Mariskam198 | 31/33 | Oktober 2015 | Februari 2017: geopereerd verklevingen, rechtereileider verwijderd | - | - |
| Groenebroek | 33/32 | Ronde 38 | MMM tijdelijk stop gezet | - | - |
| Lauwie | 27/28 | Ronde 14 | Testosteron supplementen voor man, anders over een paar maanden starten met ICSI-traject | 3-5 | Slechte zaadkwaliteit |
| Pollewop | 28/29 | Okt 2015 | 4e ronde IUI-D, 3x 150mg clomid, nu puregon! | 28-10 | PCOS & azoospermie. Tese mislukt. Door met donorzaad |
| Vanessakusje1987 | 30/42 | - | - | - | - |
| Elianora | 29/30 | jan 2016 | 8e ronde met Clomid & 1e ronde met Menopur | - | PCOS en moeilijk te stimuleren |
Er is altijd ruimte voor nieuwe meeschrijvers!
Uilenkopje & Spurr: we hebben jullie al geruime tijd niet op het forum gezien, daarom hebben we jullie uit de tabel gehaald. Jullie zijn natuurlijk altijd meer dan welkom om weer mee te schrijven!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:12
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
36.97% gewijzigd
woensdag 27 september 2017 om 10:55
Bij ons ging het best snel allemaal.
Korte versie;
September 2015; stoppen pil
Menstruatie blijft uit, na een half jaar ongesteld, maar vervolgens erg onregelmatig. September 2016 diagnose PCOS. Oktober 2016 naar de fertiliteitskliniek. Eind oktober zijn er geen zaadcellen gevonden, direct allemaal onderzoeken bij de uroloog. Eind november diagnose: non-obstructieve azoöspermie. Januari 2017 intake Radboud + onderzoeken. Maart 2017 tese, uitslag negatief, conclusie: man is onvruchtbaar.
Eind mei begonnen met KID. Clomid als middel om een eisprong te krijgen, want die heb ik niet regelmatig van mezelf door de PCOS. Blijk ook korte lf te hebben, dus daar ook medicatie voor gekregen. Nu 3x 1 eitje gehad (alle keren mislukt), maar we willen graag meer eitjes en dat lukt niet met clomid dus over op puregon. Dit 3 rondes proberen en als het dan nog niet gelukt is evaluatie gesprek en waarschijnlijk over op IVF met donorzaad.
En verder; vrijdag echo en starten! Ik ben ongesteld
Korte versie;
September 2015; stoppen pil
Menstruatie blijft uit, na een half jaar ongesteld, maar vervolgens erg onregelmatig. September 2016 diagnose PCOS. Oktober 2016 naar de fertiliteitskliniek. Eind oktober zijn er geen zaadcellen gevonden, direct allemaal onderzoeken bij de uroloog. Eind november diagnose: non-obstructieve azoöspermie. Januari 2017 intake Radboud + onderzoeken. Maart 2017 tese, uitslag negatief, conclusie: man is onvruchtbaar.
Eind mei begonnen met KID. Clomid als middel om een eisprong te krijgen, want die heb ik niet regelmatig van mezelf door de PCOS. Blijk ook korte lf te hebben, dus daar ook medicatie voor gekregen. Nu 3x 1 eitje gehad (alle keren mislukt), maar we willen graag meer eitjes en dat lukt niet met clomid dus over op puregon. Dit 3 rondes proberen en als het dan nog niet gelukt is evaluatie gesprek en waarschijnlijk over op IVF met donorzaad.
En verder; vrijdag echo en starten! Ik ben ongesteld
woensdag 27 september 2017 om 13:17
Mei 2015 gestopt met de pil, Augustus 2015 gestart. Januari naar de HA wegens langer wordende cyclus. April conclusie dat er niks mis was met mijn cyclus dus zaadtest. Uitslag = slecht. Juni opnieuw zaadtest + IUI1.
Yes Polle, fijn dat je ongesteld bent haha!
Yes Polle, fijn dat je ongesteld bent haha!
All you need is faith, trust and a little bit of pixiedust.
woensdag 27 september 2017 om 18:16
Dat klinkt allemaal lang zeg! Maar realiseer me dat wij sinds vorig jaar zomer bezig zijn, een jaar is zo voorbij! Heb nog niks gehoord over onderzoeken bij mij en heb wel een gelijkmatige cyclus dus hopelijk zit dat allemaal goed maar dat blijft nog even onzeker.
Ben ook bang dat we weer weg gestuurd worden om te wachten op een nieuwe test.. Tinkerbell hoe slecht was de uitslag van t zaad bij jullie? Klopt het dat als er zaad is dat ze dan altijd Ichi kunnen doen?
Heftig Pollewop als de conclusie onvruchtbaar is
Gaan ze nu bij jou eitjes proberen los te krijgen voor de zaad donor? Wat is KID?
Ben ook bang dat we weer weg gestuurd worden om te wachten op een nieuwe test.. Tinkerbell hoe slecht was de uitslag van t zaad bij jullie? Klopt het dat als er zaad is dat ze dan altijd Ichi kunnen doen?
Heftig Pollewop als de conclusie onvruchtbaar is
woensdag 27 september 2017 om 19:23
woensdag 27 september 2017 om 21:10
KID staat voor kunstmatige inseminatie donor. Ik heb nu met medicatie elke maand een eisprong en dan wordt er net als met IUI zaad van een donor in mijn baarmoeder ingebracht.
En ja we hebben echt een hele heftige tijd gehad. En eigenlijk nog steeds wel...
Ik snap echt dat je je zorgen maakt, maar probeer het over je heen te laten komen. Er is echt nog heel veel mogelijk. Tuurlijk zou het echt kut zijn als er wel iets mis blijkt, maar zo ver is het nog niet.
En ja we hebben echt een hele heftige tijd gehad. En eigenlijk nog steeds wel...
Ik snap echt dat je je zorgen maakt, maar probeer het over je heen te laten komen. Er is echt nog heel veel mogelijk. Tuurlijk zou het echt kut zijn als er wel iets mis blijkt, maar zo ver is het nog niet.
woensdag 27 september 2017 om 22:14
donderdag 28 september 2017 om 15:09
Plien maak je niet druk, ik schrijf nu ook bij een ivf topic mee en ook daar kom ik net om de hoek kijken. Het is gewoon voor ons allemaal heel erg dat we bij dat kleine percentage stellen horen bij wie het allemaal wat moeilijker gaat.
Vanessa ik begin morgen met spuiten, echt spannend!! Hoe is het met je zwangerschap?
Lauwie jij mag ook bijna starten, hoe voel je je erbij?
Polle deze ronde word jou ronde, ik voel het!!
Samoa wanneer start jij weer precies?
Vanessa ik begin morgen met spuiten, echt spannend!! Hoe is het met je zwangerschap?
Lauwie jij mag ook bijna starten, hoe voel je je erbij?
Polle deze ronde word jou ronde, ik voel het!!
Samoa wanneer start jij weer precies?
vrijdag 29 september 2017 om 14:26
Lieve dames,
We zitten nu met vertraging op het vliegveld voor onze terugreis. Dus, tijd om weer eens even een berichtje achter te laten.
Ik heb deze vakantie het hele ivf/icsi forum doorgelezen. Ben een heleboel wijzer geworden, maar had sommige dingen ook niet willen weten. Ik heb het er gelukkig veel over kunnen hebben met mijn man, dus dat is fijn.
Maandagochtend heb ik de eerste echo om te kijken of ik mn eisprong al heb gehad. Zo Ja, dan kan ik ook beginnen met de decapeptyl. Zo Nee, dan moet ik waarschijnlijk nog een keer terugkomen voor zo'n echo voordat ik kan beginnen. Begint allemaal dichtbij te komen en dus wel spannend te worden!
Ons verhaal in het kort: sinds mei 2015 gestopt met de pil, sinds nov 2015 actief aan het proberen. Via huisarts zaadonderzoek laten doen, erg slechte uitslag. Door naar de uroloog en gynaecoloog. Man heeft verschillende medicijnen uitgeprobeerd, tot nu toe zonder effect op het zaad, maar wel positief effect op andere zaken. Uitslagen zijn te slecht voor IUI of IVF, dus hebben alleen ICSI als kans. Kans op een natuurlijke zwangerschap is nihil. Dus we beginnen nu aan een eerste ICSI traject, iets eerder dan gepland omdat mijn schoonmoeder ernstig ziek is.
Tink: hoe was de eerste spuit? Wanneer heb jij weer een controle?
Vanessa: Goed om te lezen dat je nog zwanger bent. Klinkt heel stom, maar je snapt hopelijk wat ik bedoel. Ik duim voor je meid.
Plien: welkom!
Samoa: wanneer starten jullie weer?
Polle: hoe voel je je? Ik duim voor jullie!!
We zitten nu met vertraging op het vliegveld voor onze terugreis. Dus, tijd om weer eens even een berichtje achter te laten.
Ik heb deze vakantie het hele ivf/icsi forum doorgelezen. Ben een heleboel wijzer geworden, maar had sommige dingen ook niet willen weten. Ik heb het er gelukkig veel over kunnen hebben met mijn man, dus dat is fijn.
Maandagochtend heb ik de eerste echo om te kijken of ik mn eisprong al heb gehad. Zo Ja, dan kan ik ook beginnen met de decapeptyl. Zo Nee, dan moet ik waarschijnlijk nog een keer terugkomen voor zo'n echo voordat ik kan beginnen. Begint allemaal dichtbij te komen en dus wel spannend te worden!
Ons verhaal in het kort: sinds mei 2015 gestopt met de pil, sinds nov 2015 actief aan het proberen. Via huisarts zaadonderzoek laten doen, erg slechte uitslag. Door naar de uroloog en gynaecoloog. Man heeft verschillende medicijnen uitgeprobeerd, tot nu toe zonder effect op het zaad, maar wel positief effect op andere zaken. Uitslagen zijn te slecht voor IUI of IVF, dus hebben alleen ICSI als kans. Kans op een natuurlijke zwangerschap is nihil. Dus we beginnen nu aan een eerste ICSI traject, iets eerder dan gepland omdat mijn schoonmoeder ernstig ziek is.
Tink: hoe was de eerste spuit? Wanneer heb jij weer een controle?
Vanessa: Goed om te lezen dat je nog zwanger bent. Klinkt heel stom, maar je snapt hopelijk wat ik bedoel. Ik duim voor je meid.
Plien: welkom!
Samoa: wanneer starten jullie weer?
Polle: hoe voel je je? Ik duim voor jullie!!
vrijdag 29 september 2017 om 15:14
Eerste spuit was wel even een dingetje, vond het doodeng om te doen en moest ook echt even huilen maar mijn moeder was er en die heeft me er doorheen gecoached dus het is gelukt! Naald ging er super makkelijk doorheen, dus dat viel me alles mee. Had de vloeistof alleen wat eerder uit de koelkast moeten halen. Nu 20 min vantevoren gedaan en het brandde toen nog steeds wel een beetje op het eind. Maar het begin is gemaakt! Ik moet 9 oktober terug voor een uitgangsecho en dan hoor ik wanneer ik mag starten met gonal f!
vrijdag 29 september 2017 om 15:23
Plien we zijn allemaal zo begonnen hoor. Maar ik denk dat het voor jezelf makkelijker is als je je beseft dat er hoe dan ook veel mogelijk is. Maar ik weet dat dat makkelijker gezegd dan gedaan is.
Ohh we gaan allemaal zo'n beetje te gelijk weer starten! Tink ik hoop dat je gelijk hebt.
Lauwie fijne vakantie gehad? Hopelijk kan je meteen starten!
Hier uitgangsecho gehad. Bmsl was 3mm dus mooi dun. Rechtereierstok liet alleen wel wat restjes zien...... Maar het was niet dusdanig schokkend, dus ik mag wel beginnen!
4dgn 75mg spuiten, dan 50mg. Volgende week vrijdag terug.
We gaan allemaal met een andere behandeling beginnen. Ik hoop echt dat dit voor ons allemaal DE behandeling gaat zijn!!!
Ohh we gaan allemaal zo'n beetje te gelijk weer starten! Tink ik hoop dat je gelijk hebt.
Lauwie fijne vakantie gehad? Hopelijk kan je meteen starten!
Hier uitgangsecho gehad. Bmsl was 3mm dus mooi dun. Rechtereierstok liet alleen wel wat restjes zien...... Maar het was niet dusdanig schokkend, dus ik mag wel beginnen!
4dgn 75mg spuiten, dan 50mg. Volgende week vrijdag terug.
We gaan allemaal met een andere behandeling beginnen. Ik hoop echt dat dit voor ons allemaal DE behandeling gaat zijn!!!
maandag 2 oktober 2017 om 11:14
Vanochtend een echo gehad, het lijkt erop dat mn eisprong al is geweest. *yay* Er is nog bloedgeprikt om dit echt te controleren, daar belt ze me vanmiddag over. Als m'n eisprong echt is geweest, dan kan ik vanavond ook beginnen met de decapeptyl, anders moet ik van de week nog een keer terugkomen voor controle. Het grote duimen is begonnen!
dinsdag 3 oktober 2017 om 11:42
Oh ik dacht dat je schreef dat je 2 oktober een echo had, maar fijn dat alles goed is meid!
Polle hoe gaat ie bij jou?
Samoa hoe is het met jou?
Groenebroek.... nog een dikke
voor jou. Ben je een beetje door je dipje heen?
Lauwie mocht je nou starten gister??? En zo ja, hoe ging het spuiten?
Hier vind ik t spuiten af en toe wel vervelend. Zo makkelijk als de eerste keer is ie er niet meer doorheen gegaan. Gelukkig was die eerste zo goed gegaan, anders had ik denk ik niet meer gedurfd. Maar ik doe het elke dag zelf en ben best wel trots op mezelf!
Polle hoe gaat ie bij jou?
Samoa hoe is het met jou?
Groenebroek.... nog een dikke
Lauwie mocht je nou starten gister??? En zo ja, hoe ging het spuiten?
Hier vind ik t spuiten af en toe wel vervelend. Zo makkelijk als de eerste keer is ie er niet meer doorheen gegaan. Gelukkig was die eerste zo goed gegaan, anders had ik denk ik niet meer gedurfd. Maar ik doe het elke dag zelf en ben best wel trots op mezelf!
dinsdag 3 oktober 2017 om 13:17
dinsdag 3 oktober 2017 om 14:42
Nee nog geen blauwe plekken! Verbaas me ook wel dat jij die hebt van de puregon
Die naald is super klein! Dat is echt vervelend.. krijg je vaker snel blauwe plekken? Decapeptyl is een dikkere naald maar ook van die (tot op heden) nog geen blauwe plekken gelukkig!
woensdag 4 oktober 2017 om 15:01
Hoe gaat ie hier dames? Te doen met de hormonen? En weten jullie al wanneer ze de punctie gaan doen?
Wij moeten volgende week op pad naar de uroloog dus, spannend. Vandaag weer ongesteld geworden.. blijf toch hopen ondanks de slechte uitslag, zo raar! Blijft een teleurstelling steeds!
Succes allemaal!
Wij moeten volgende week op pad naar de uroloog dus, spannend. Vandaag weer ongesteld geworden.. blijf toch hopen ondanks de slechte uitslag, zo raar! Blijft een teleurstelling steeds!
Succes allemaal!
woensdag 4 oktober 2017 om 18:14
Hey ladies!
Mocht helaas niet starten maandag. Op de echo leek het wel alsof m’n eisprong was geweest, maar het bloed was nog niet heel erg overtuigend. Dus nu moet ik vrijdag weer terug voor een echo + bloed prikken. En daar heb ik héél véél stress over gehad, want het was niet te regelen met werk. Vanochtend eindelijk een oplossing voor gevonden, maar jeetje, wat een stress. Hopelijk dus vrijdag het groene licht om aan de slag te gaan! Helaas is alles nu al een week doorgeschoven, maar wat is een week op 2.5 jaar? Gelukkig krijg ik vrijdag ook gelijk alle recepten mee + de uitslag van het zaadonderzoek wat m’n man vanochtend heeft ingeleverd.
Tink & Polle: Hoe gaat het met prikken? Wat vervelend dat het soms zo lastig gaat!
Plien: Spannend volgende week naar de uroloog! Wel lekker dat er wat actie is toch?
Hoe gaat het met de rest?
Mocht helaas niet starten maandag. Op de echo leek het wel alsof m’n eisprong was geweest, maar het bloed was nog niet heel erg overtuigend. Dus nu moet ik vrijdag weer terug voor een echo + bloed prikken. En daar heb ik héél véél stress over gehad, want het was niet te regelen met werk. Vanochtend eindelijk een oplossing voor gevonden, maar jeetje, wat een stress. Hopelijk dus vrijdag het groene licht om aan de slag te gaan! Helaas is alles nu al een week doorgeschoven, maar wat is een week op 2.5 jaar? Gelukkig krijg ik vrijdag ook gelijk alle recepten mee + de uitslag van het zaadonderzoek wat m’n man vanochtend heeft ingeleverd.
Tink & Polle: Hoe gaat het met prikken? Wat vervelend dat het soms zo lastig gaat!
Plien: Spannend volgende week naar de uroloog! Wel lekker dat er wat actie is toch?
Hoe gaat het met de rest?
woensdag 4 oktober 2017 om 18:45
Polle ik ben een beetje vermoeider en vandaag last van een opgeblazen gevoel en beetje opgezette buik. Maar t valt me alles mee. Ook qua humeur. Van de clomid kreeg ik zo'n overall vervelend gevoel, dat heb ik nu (nog) niet.
Plien natuurlijk blijf je hopen, niemand wil de mmm in! Maar gelukkig komt er wat actie nu. Ben benieuwd of er iets bij de uroloog uit komt!
Lauwie ahh jammer dat je nog geen groen licht hebt gekregen. Moet je dan niet op een bepaalde dag starten met de deca? Hopelijk vrijdag eindelijk starten dan! En inderdaad, wat is een week op 2,5 jaar. Het gaat dalijk snel genoeg allemaal! Waarom moest je nu weer een zaadtest doen? Het is toch al duidelijk dat het icsi word?
Samoa hoe was je vakantie? Inmiddels begonnen met primolut?
Plien natuurlijk blijf je hopen, niemand wil de mmm in! Maar gelukkig komt er wat actie nu. Ben benieuwd of er iets bij de uroloog uit komt!
Lauwie ahh jammer dat je nog geen groen licht hebt gekregen. Moet je dan niet op een bepaalde dag starten met de deca? Hopelijk vrijdag eindelijk starten dan! En inderdaad, wat is een week op 2,5 jaar. Het gaat dalijk snel genoeg allemaal! Waarom moest je nu weer een zaadtest doen? Het is toch al duidelijk dat het icsi word?
Samoa hoe was je vakantie? Inmiddels begonnen met primolut?
woensdag 4 oktober 2017 om 22:50
Hoi lieverds!
Ik ben er weer. Vakantie was geweldig, zoveel mooie dingen gezien.. En nu weer thuis. Ik heb altijd een beetje moeite met de overgang van vakantie naar het 'echte' leven weer..
Inmiddels begonnen met de primolut dus nieuwe ronde is gestart!
Ik zal snel even bijlezen en reageren. Moet eerst even acclimatiseren en de jetlag verwerken
Ik ben er weer. Vakantie was geweldig, zoveel mooie dingen gezien.. En nu weer thuis. Ik heb altijd een beetje moeite met de overgang van vakantie naar het 'echte' leven weer..
Ik zal snel even bijlezen en reageren. Moet eerst even acclimatiseren en de jetlag verwerken