KIND IN JE UPPIE - DEEL 7
donderdag 14 april 2016 om 22:19
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Fase 3: Zwanger!
BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Blij_ei | 32 | Geertgen | wachtlijst sinds augustus 2016 |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Eeffie1 | 38 | MCK Leiderdorp | wachtlijst sinds november 2016 |
Plien1985 | 31 | nijGeertgen | intake januari 2017 |
Macarinata | 34 | n.v.t. | oriëntatie |
Jootje29 | ? | Rijnstate | intake gehad, nu wachtlijst |
Maris86 | 31 | Reinier de Graaf, Voorburg | Intake gehad, nu onderzoeken |
Patroesj | 31 | Rijnstate | Wachtlijst voor intake sinds november 2017 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015 |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016 |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 |
BiebkeBrabant | 39 | Nij Geertgen | 2 pogingen, nu on hold |
Simply_Me37 | 37 | AMC | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Pat36 | 37 | UMC Utrecht | december 2016 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 33 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Roosje-89 | 27 | Nij Geertgen | start iui juni/juli 2017 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
deb87 | - | UMC Utrecht | start september 2017 voor 2e kindje |
CCB53 | 31 | Nij Geertgen | start iui augustus 2017 |
Nausicaa | 36 | AMC | start okt 2017 |
NoraRecaptcha | 37 | start okt 2017, 2e kindje | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | start iui okt/nov 2017 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Mitakuye Oyasin | 33 | NijGeertgen | Januari 2017 | 24 oktober 2017 | Een jongen! |
Jessy010 | ? | ? | ? | ? | |
Wannabe79 | 37 | Isala | Mei 2017 | 03-07 eerste echo | |

2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
maandag 18 september 2017 om 19:35
@innerpeace, ik ga denk ik ook echt wel de 14e dag al testen. Ik zou die dag al ongesteld moeten zijn ook. Jij nog 2 weken en dan hopelijk dat mooie moment dat je het hartje hoort. Wat leuk zeg, ook aftellen.
Ik heb wel een zere buik sinds inseminatie. Krampen. Beetje gek wel. Zal misschien wel spanning zijn dat je "ineens dingen gaat voelen"
Ik heb wel een zere buik sinds inseminatie. Krampen. Beetje gek wel. Zal misschien wel spanning zijn dat je "ineens dingen gaat voelen"
maandag 18 september 2017 om 20:20
Ik zit ook op het bankje!! Super spannend zeg.. de inseminatie zelf vond ik weinig voorstellen.. voel nu nog niets, maar kan nog komen door de pregnyl.
Lee: ik denk dat ik het wachten ook moeilijk ga vinden. Ik mag na 16 dagen testen, 3 oktober.
Innerpeace: spannend! Ik ga duimen dat je een mooi kloppend hartje te zien krijgt!
Lee: ik denk dat ik het wachten ook moeilijk ga vinden. Ik mag na 16 dagen testen, 3 oktober.
Innerpeace: spannend! Ik ga duimen dat je een mooi kloppend hartje te zien krijgt!
dinsdag 19 september 2017 om 23:20
@Lee, mijn collega had dat ook bij haar eerste poging. Zij heeft toen gebeld en er werd gezegd dat dat voor kan komen. Het zou namelijk kunnen dat er wat lucht mee naar binnen is "gespoten", wat kramp veroorzaakt.
Ik heb zelf ook altijd dat ik van alles voel in mijn lijf en Googlede zelf altijd alles om ergens maar een teken vandaan te halen dat het raak was. Maar ik weet ondertussen ook uit ervaring dat je er echt niks van kan zeggen...
Hou je taai!
Ik heb zelf ook altijd dat ik van alles voel in mijn lijf en Googlede zelf altijd alles om ergens maar een teken vandaan te halen dat het raak was. Maar ik weet ondertussen ook uit ervaring dat je er echt niks van kan zeggen...
Hou je taai!

vrijdag 22 september 2017 om 13:37
Hoi allemaal!
Ik heb mij zo vrij gevoeld om mezelf in de tabel te zetten want ik wilde gewoon tussen al jullie toppers staan.. hihi
Verder gaat hier alles redelijk. Emotioneel maar dat hoort er allemaal bij... Ik heb zojuist de Pregnyl spuit gezet want morgen is mijn 2e IUI poging ( Nij Geertgen).... spannend! Ligt het aan mij of is die pregnyl spuit gewoon niet zo prettig om te zetten... het prikte enorm en ik werd een beetje licht in mijn hoofd (kan ook van de spanning zijn hoor... vind t nogal wat om bij mezelf te doen).. Nu een soort van blauwe plek gevoel..... Ach ja alles voor de eisprong zullen we maar zeggen..
@Plien1985 : Gonal F vind ik makkelijk in gebruik. De grootste bijwerking die ik heb is acne… acne… acne… overal …. En daarnaast ben ik de laatste tijd wel erg moe en ik merk dat mijn stemmingen wisselen (maar goed te doen). Het kan ook komen dat ik een drukke periode op mijn werk heb….
@Lee83 en @ Roosje89... Ik sluit gezellig aan vanaf morgen!
PS: als ik iemand vergeet mee te nemen, sorry
Ik heb mij zo vrij gevoeld om mezelf in de tabel te zetten want ik wilde gewoon tussen al jullie toppers staan.. hihi
Verder gaat hier alles redelijk. Emotioneel maar dat hoort er allemaal bij... Ik heb zojuist de Pregnyl spuit gezet want morgen is mijn 2e IUI poging ( Nij Geertgen).... spannend! Ligt het aan mij of is die pregnyl spuit gewoon niet zo prettig om te zetten... het prikte enorm en ik werd een beetje licht in mijn hoofd (kan ook van de spanning zijn hoor... vind t nogal wat om bij mezelf te doen).. Nu een soort van blauwe plek gevoel..... Ach ja alles voor de eisprong zullen we maar zeggen..
@Plien1985 : Gonal F vind ik makkelijk in gebruik. De grootste bijwerking die ik heb is acne… acne… acne… overal …. En daarnaast ben ik de laatste tijd wel erg moe en ik merk dat mijn stemmingen wisselen (maar goed te doen). Het kan ook komen dat ik een drukke periode op mijn werk heb….
@Lee83 en @ Roosje89... Ik sluit gezellig aan vanaf morgen!
PS: als ik iemand vergeet mee te nemen, sorry

vrijdag 22 september 2017 om 16:30
Spannend ccb53! Bij mij hebben ze de eerste pregnyl spuit gelukkig daar gezet. Morgen mag ik zelf nog een halve dosis zetten..
Ik vond hem ook niet heel prettig. Het prikte inderdaad ook best wel en heb tot een dag erna een beurs gevoel gehad op de plek waar ze geprikt hadden.
Pff wachten duurt lang zeg.. zit pas op dag 4. De dagen gaan opzich wel snel, maar bij alles wat ik voel (of denk te voelen) ben ik er mee bezig.
Vanaf dag 2 kreeg ik ineens oud bloedverlies. Dit is nu zo goed als gestopt. Waarschijnlijk komt dit omdat ze met de gewone katheter er niet in kwam en wat heeft lopen prullen. Toen ze het met een katheter met een bochtje probeerde was het zo gepiept.
Hoe gaat het met de rest?
Ik vond hem ook niet heel prettig. Het prikte inderdaad ook best wel en heb tot een dag erna een beurs gevoel gehad op de plek waar ze geprikt hadden.
Pff wachten duurt lang zeg.. zit pas op dag 4. De dagen gaan opzich wel snel, maar bij alles wat ik voel (of denk te voelen) ben ik er mee bezig.
Vanaf dag 2 kreeg ik ineens oud bloedverlies. Dit is nu zo goed als gestopt. Waarschijnlijk komt dit omdat ze met de gewone katheter er niet in kwam en wat heeft lopen prullen. Toen ze het met een katheter met een bochtje probeerde was het zo gepiept.
Hoe gaat het met de rest?

vrijdag 22 september 2017 om 21:31
Ccb, ik vond de pregnyl ook vervelend. Wat roosje ook zegt. Prikkend gevoel en daarna beurs. Gelukkig is die bij mij toen door de verpleegkundige gezet.
De gonal f bevalt mij niet zo super. Het spuiten vind ik echt niet prettig. Soms doet t zelfs echt pijn, terwijl t maar een mininaaldje is. Ben met vlagen super emotioneel en heb al de hele week een bonkend hoofd!
De gonal f bevalt mij niet zo super. Het spuiten vind ik echt niet prettig. Soms doet t zelfs echt pijn, terwijl t maar een mininaaldje is. Ben met vlagen super emotioneel en heb al de hele week een bonkend hoofd!
anoniem_237615 wijzigde dit bericht op 23-09-2017 08:26
Reden: Typfout
Reden: Typfout
0.82% gewijzigd
maandag 25 september 2017 om 06:57
Hoe gaat het met iedereen op het wachtbankje?
Ik had vorige week een spontane bloeding en daarna waren de krampen ook weg. Volgens Zwolle hoeft dit niet slecht te zijn, het kan zoals een bloedneus zijn geweest; gewoon even een adertje geraakt.
Verder merk ik van alles, maar ik denk dat ik me dat misschien ook wel inbeeld. Clomid heeft voor extra kilo's gezorgd en dat maakt me al best onzeker. En dat ik wat emotioneler ben komt vast ook door de stress en clomid. Blosjes op mijn wangen, dat komt vast omdat ik een klein beetje verkouden lijk, maar ook weer niet. En die vermoeidheid zal vast de onbewuste spanning zijn en daardoor minder goed slapen. Ok, om 20 uur naar bed is wel errug vroeg, maar toch.
Nog een week en dan weet ik het, alhoewel ik normaal tussen de 28ste en 30ste ongesteld ben en ik erover denk om eerder te testen dan over een week.
Ik had vorige week een spontane bloeding en daarna waren de krampen ook weg. Volgens Zwolle hoeft dit niet slecht te zijn, het kan zoals een bloedneus zijn geweest; gewoon even een adertje geraakt.
Verder merk ik van alles, maar ik denk dat ik me dat misschien ook wel inbeeld. Clomid heeft voor extra kilo's gezorgd en dat maakt me al best onzeker. En dat ik wat emotioneler ben komt vast ook door de stress en clomid. Blosjes op mijn wangen, dat komt vast omdat ik een klein beetje verkouden lijk, maar ook weer niet. En die vermoeidheid zal vast de onbewuste spanning zijn en daardoor minder goed slapen. Ok, om 20 uur naar bed is wel errug vroeg, maar toch.
Nog een week en dan weet ik het, alhoewel ik normaal tussen de 28ste en 30ste ongesteld ben en ik erover denk om eerder te testen dan over een week.
maandag 25 september 2017 om 14:05
Hier alles nog goed! Al begint het wachten wel steeds moeilijker te worden. De bloeding (oud bloed) heeft toch nog aangehouden tot zaterdagavond. Nu denk ik van alles te voelen, wat ook van de pregnyl kan komen. Officieel mag ik 4 oktober pas testen. Maar begin al eerder om te kijken wanneer de pregnyl uit mn lichaam is. Als ik na een witte test toch weer een streep zie, hoef ik niet bang te zijn dat het nog een restje pregnyl is.
Zo spannend, normaal zou ik over een dag of 2 al ongesteld worden!
Zo spannend, normaal zou ik over een dag of 2 al ongesteld worden!
maandag 25 september 2017 om 15:42
Ik mag maandag 2 oktober testen, terwijl ik normaal tussen de 28 en 30ste ongesteld moet worden. Heb ook van die vage kwaaltjes en vraag me serieus af of ik ze me niet inbeeld.. Wil er ook niet aan toegeven.
De early test kan je 6 dagen voor je NOD doen, ik twijfel of ik deze ga doen. Wil ook geen valse hoop (of teleurstelling)... geduld is sowieso nooit mijn sterke kant geweest..
De early test kan je 6 dagen voor je NOD doen, ik twijfel of ik deze ga doen. Wil ook geen valse hoop (of teleurstelling)... geduld is sowieso nooit mijn sterke kant geweest..

maandag 25 september 2017 om 17:46
Hoi dames, is weer even geleden dat ik hier alles heb bijgelezen... leuk om te zien dat er weer wat mensen bij zijn die de stap ook wagen...
@innerpeace, gefeliciteerd!!! Zo spannend hoop echt dat 3x idd scheepsrecht is.. moet toch wel... hoe voel je je? Wel fijn dat ze dan al snel een echo doen... maar heb je zo snel al een kloppend hartje? Dacht dat dat pas met 8 wkn was...
En voor de dames op t wachtbankje...,herken jullie ongeduld en het van alles voelen... toch een tip... als je t red test dan in ieder geval niet eerder dan dat je anders ongesteld zou worden... t gaat nog zo gigantisch vaak fout in die paar dagen dat je anders eerder test dat je miss helemaal teleurgesteld raakt... ik testte ook eerder dan mijn NOD dus herken jullie ongeduld hoor maar was daarna ook extreem onzeker na een positieve test omdat t nog bij 60% fout kan gaan met als gevolg dat ik iedere dag bleef testen... kortom als t je lukt zou ik wachten...
Ik duim voor jullie mee
@innerpeace, gefeliciteerd!!! Zo spannend hoop echt dat 3x idd scheepsrecht is.. moet toch wel... hoe voel je je? Wel fijn dat ze dan al snel een echo doen... maar heb je zo snel al een kloppend hartje? Dacht dat dat pas met 8 wkn was...
En voor de dames op t wachtbankje...,herken jullie ongeduld en het van alles voelen... toch een tip... als je t red test dan in ieder geval niet eerder dan dat je anders ongesteld zou worden... t gaat nog zo gigantisch vaak fout in die paar dagen dat je anders eerder test dat je miss helemaal teleurgesteld raakt... ik testte ook eerder dan mijn NOD dus herken jullie ongeduld hoor maar was daarna ook extreem onzeker na een positieve test omdat t nog bij 60% fout kan gaan met als gevolg dat ik iedere dag bleef testen... kortom als t je lukt zou ik wachten...
Ik duim voor jullie mee
maandag 25 september 2017 om 22:24
Even een snelle 'ego-post'. Morgen lees ik even bij.
Ik mag door voor de volgende ronde! Yes!!!!
Echo zag er goed uit! De gonal f heeft zn werk gedaan. Links 12 mm, rechts 18mm, slijmvlies 5,4 mm. Nog niet super dik, maar beter dan de vorige keer. Morgen (op t werk
) pregnyl spuiten dan woensdag inseminatie
Ik mag door voor de volgende ronde! Yes!!!!
Echo zag er goed uit! De gonal f heeft zn werk gedaan. Links 12 mm, rechts 18mm, slijmvlies 5,4 mm. Nog niet super dik, maar beter dan de vorige keer. Morgen (op t werk

dinsdag 26 september 2017 om 08:18
woensdag 27 september 2017 om 11:30
Innerpeace gefeliciteeeeeeerd! Hopen op een plakker idd! Wat Jessy ook al zei; hartje kun je als t goed is net al zien kloppen met 6 weken en 2 dagen, maar horen komt pas later. Niet dat je een hartje verwacht te horen en het geluid er dan niet is. Zou zo jammer zijn als je daardoor van slag raakt!
Voor de dames op het bankje, succes!
Voor de dames op het bankje, succes!
woensdag 27 september 2017 om 19:04
Hoe is de inseminatie gegaan plien?
En hoe gaat het op het wachtbankje bij de rest? (Ben even kwijt wie er allemaal op het wachtbankje zitten)
Ik heb hier sterk het gevoel dat het mislukt is. Heb sinds gisteren avond weer wat (oud) bloed verlies. Het kan natuurlijk een innesteling zijn, maar heb ook menstruatiekrampen en zo begint mijn menstruatie ook altijd. Voor alsnog is het echt alleen bij het afvegen. Wordt vervolgd..
En hoe gaat het op het wachtbankje bij de rest? (Ben even kwijt wie er allemaal op het wachtbankje zitten)
Ik heb hier sterk het gevoel dat het mislukt is. Heb sinds gisteren avond weer wat (oud) bloed verlies. Het kan natuurlijk een innesteling zijn, maar heb ook menstruatiekrampen en zo begint mijn menstruatie ook altijd. Voor alsnog is het echt alleen bij het afvegen. Wordt vervolgd..