KIND IN JE UPPIE - DEEL 7
donderdag 14 april 2016 om 22:19
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Fase 3: Zwanger!
BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Blij_ei | 32 | Geertgen | wachtlijst sinds augustus 2016 |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Eeffie1 | 38 | MCK Leiderdorp | wachtlijst sinds november 2016 |
Plien1985 | 31 | nijGeertgen | intake januari 2017 |
Macarinata | 34 | n.v.t. | oriëntatie |
Jootje29 | ? | Rijnstate | intake gehad, nu wachtlijst |
Maris86 | 31 | Reinier de Graaf, Voorburg | Intake gehad, nu onderzoeken |
Patroesj | 31 | Rijnstate | Wachtlijst voor intake sinds november 2017 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015 |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016 |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 |
BiebkeBrabant | 39 | Nij Geertgen | 2 pogingen, nu on hold |
Simply_Me37 | 37 | AMC | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Pat36 | 37 | UMC Utrecht | december 2016 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 33 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Roosje-89 | 27 | Nij Geertgen | start iui juni/juli 2017 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
deb87 | - | UMC Utrecht | start september 2017 voor 2e kindje |
CCB53 | 31 | Nij Geertgen | start iui augustus 2017 |
Nausicaa | 36 | AMC | start okt 2017 |
NoraRecaptcha | 37 | start okt 2017, 2e kindje | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | start iui okt/nov 2017 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Mitakuye Oyasin | 33 | NijGeertgen | Januari 2017 | 24 oktober 2017 | Een jongen! |
Jessy010 | ? | ? | ? | ? | |
Wannabe79 | 37 | Isala | Mei 2017 | 03-07 eerste echo | |

2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd

zondag 1 oktober 2017 om 14:54
Ik kan me voorstellen dat dat schrikken is! 'Gelukkig' relatief goed afgelopen. Jij had toch echo's om de eisprong te bepalen, daar hadden ze dus niks op gezien?
Hier vandaag ook heel stilletjes voor het eerst op het bankje aangeschoven. Ik vind het maar iets surrealistisch. Je bent er al zo'n tijd mee bezig, en dan is het ineens 'voor het echie', maar zo voelt het niet. Ik moest na afloop even langs de Gamma, en toen stond ik in de rij te bedenken 'goh, misschien ben ik nu wel zwanger aan het worden tussen al deze mensen'. Vreemd.
Gelukkig waren de zenuwen helemaal weg. Dat wil zeggen, wel voor de procedure (uitstrijkjes zijn bij mij ook mega-pijnlijk), Maar niet de 'help, wil ik dit wel echt?' zenuwen. Meer het gevoel dat het goed is zo, dus dat is fijn. En ik ga er op de een of andere manier vanuit dat het een paar maanden gaat duren, dus dit voelt meer als weer een stapje verder, maar nog niet dé stap. Misschien dat ik daar over twee weken heel anders over denk, maar dat zullen we zien. Het scheelt waarschijnlijk ook dat er bij mij financieel geen grote obstakels zijn, kosten zijn 100 euro per poging, dat is prima op te brengen en maakt het minder beladen dan als je het 'maar' een beperkt aantal keer kan proberen.
Hier vandaag ook heel stilletjes voor het eerst op het bankje aangeschoven. Ik vind het maar iets surrealistisch. Je bent er al zo'n tijd mee bezig, en dan is het ineens 'voor het echie', maar zo voelt het niet. Ik moest na afloop even langs de Gamma, en toen stond ik in de rij te bedenken 'goh, misschien ben ik nu wel zwanger aan het worden tussen al deze mensen'. Vreemd.
Gelukkig waren de zenuwen helemaal weg. Dat wil zeggen, wel voor de procedure (uitstrijkjes zijn bij mij ook mega-pijnlijk), Maar niet de 'help, wil ik dit wel echt?' zenuwen. Meer het gevoel dat het goed is zo, dus dat is fijn. En ik ga er op de een of andere manier vanuit dat het een paar maanden gaat duren, dus dit voelt meer als weer een stapje verder, maar nog niet dé stap. Misschien dat ik daar over twee weken heel anders over denk, maar dat zullen we zien. Het scheelt waarschijnlijk ook dat er bij mij financieel geen grote obstakels zijn, kosten zijn 100 euro per poging, dat is prima op te brengen en maakt het minder beladen dan als je het 'maar' een beperkt aantal keer kan proberen.
zondag 1 oktober 2017 om 14:55
zondag 1 oktober 2017 om 20:22
Ik denk dat ik de eerste ben die mag testen deb
Officieel mag ik volgens de arts dinsdag testen, maar als ik de 16 dagen aanhoudt woensdag pas..
Krijg alleen steeds meer "hoop".. IPV dat de testen witter worden (pregnyl wat uit t lichaam moet gaan) worden ze met de dag donkerder. Dinsdag na het werk gooi ik er een clearblue tegen aan, dan pas durf ik het echt te geloven!
Officieel mag ik volgens de arts dinsdag testen, maar als ik de 16 dagen aanhoudt woensdag pas..
Krijg alleen steeds meer "hoop".. IPV dat de testen witter worden (pregnyl wat uit t lichaam moet gaan) worden ze met de dag donkerder. Dinsdag na het werk gooi ik er een clearblue tegen aan, dan pas durf ik het echt te geloven!
zondag 1 oktober 2017 om 20:45
maandag 2 oktober 2017 om 06:28
@Lee, dat is zeker heftig en schrikken! Hoe gaat het nu met je?
@nausicaa, welkom op de bank! Ik gebruik ook geen hormonen en bij mij zeggen ze ook over 14 dagen testen. Mijn collega loopt ook in het umc en bij haar zeggen ze na 16 dagen testen. Heel wisselend dus!
Volgens mij kun je ‘officieel’ na 14 dagen testen, maar dan zou het kunnen dat je nog niet genoeg hormoon in je lijf hebt om positief te testen.
In mijn beleving, test je dan gewoon nog een keer als je dan na 3 dagen nog niet menstrueert.
Maar doe gewoon wat je zelf fijn vindt! Ik vind zelf 14 dagen wachten al verschrikkelijk!
@nausicaa, welkom op de bank! Ik gebruik ook geen hormonen en bij mij zeggen ze ook over 14 dagen testen. Mijn collega loopt ook in het umc en bij haar zeggen ze na 16 dagen testen. Heel wisselend dus!
Volgens mij kun je ‘officieel’ na 14 dagen testen, maar dan zou het kunnen dat je nog niet genoeg hormoon in je lijf hebt om positief te testen.
In mijn beleving, test je dan gewoon nog een keer als je dan na 3 dagen nog niet menstrueert.
Maar doe gewoon wat je zelf fijn vindt! Ik vind zelf 14 dagen wachten al verschrikkelijk!
maandag 2 oktober 2017 om 08:22
Volgens mij ligt het eraan hoe lang je cycles normaal is, wanneer de inseminatie is en dan uitrekenen na hoeveel dagen testen. Zo werd bij mij 16 dagen berekend, vandaag dus. Maar goed, ik werd vrijdag ongesteld en het liep iets anders allemaal 
@pat36 ik heb vreselijk veel pijn. Wacht nu op een telefoontje voor extra pijnstillers. In het ziekenhuis had ik een pijnpomp, nu alleen paracetamol en ik verga van de pijn. Zo nog even Isala bellen, want ik heb redelijk wat vragen voor als ik weer hersteld ben. En het voelt nu alsof dit nog wel even gaat duren..

@pat36 ik heb vreselijk veel pijn. Wacht nu op een telefoontje voor extra pijnstillers. In het ziekenhuis had ik een pijnpomp, nu alleen paracetamol en ik verga van de pijn. Zo nog even Isala bellen, want ik heb redelijk wat vragen voor als ik weer hersteld ben. En het voelt nu alsof dit nog wel even gaat duren..
maandag 2 oktober 2017 om 12:04
de derde miskraam hier is helaas een feit. vorige week dinsdag gaan bloeden en zaterdag gestopt. ik ben intens verdrietig dat het maar niet lijkt te lukken en raak langzaam aan gefrustreerd.
Morgen heb ik een echo in het ziekenhuis om te controleren of het schoon is. en dan? moet ik onderzoeken doen? als ik een stollingsonderzoek ga doen ben ik 6 maanden verder eer ik weer een poging mag wagen. En er komt bijna nooit iets uit dat onderzoek. dan voelt dat als verloren maanden en ik word er niet jonger op! Wat moet ik in hemelsnaam doen?
Morgen heb ik een echo in het ziekenhuis om te controleren of het schoon is. en dan? moet ik onderzoeken doen? als ik een stollingsonderzoek ga doen ben ik 6 maanden verder eer ik weer een poging mag wagen. En er komt bijna nooit iets uit dat onderzoek. dan voelt dat als verloren maanden en ik word er niet jonger op! Wat moet ik in hemelsnaam doen?
maandag 2 oktober 2017 om 12:58

maandag 2 oktober 2017 om 20:44
dinsdag 3 oktober 2017 om 10:53
Wat naar Innerpeace! Inderdaad even zelf bijkomen en dan goed doorspreken wat je opties zijn. Niet al die onderzoeken kosten per se zes maanden gelukkig.
(Oh, en voor de zekerheid en evt meelezers: iemand had het over aspirine. Dat moet je echt alleen doen in overleg met een arts, want als er geen reden voor is, wordt aspirine afgeraden. Er kunnen situaties zijn dat het wél een goed idee is, maar het is niet iets om zelf mee te gaan zitten dokteren).
(Oh, en voor de zekerheid en evt meelezers: iemand had het over aspirine. Dat moet je echt alleen doen in overleg met een arts, want als er geen reden voor is, wordt aspirine afgeraden. Er kunnen situaties zijn dat het wél een goed idee is, maar het is niet iets om zelf mee te gaan zitten dokteren).
dinsdag 3 oktober 2017 om 13:06
Hallo allemaal, ik ben Nora en ga binnenkort weer starten met een nieuw traject omdat ik nog een kindje wil. Ik heb er nu een van 2,5. Over twee weken heb ik een intakegesprek. Ik hoop dan later deze maand meteen terecht te kunnen. Heb dezelfde donor gereserveerd, dus zou meteen verder kunnen.
Ik probeer bij te lezen, maar zag al dat behoorlijk veel van jullie ook al actief bezig zijn. Succes!
Ik probeer bij te lezen, maar zag al dat behoorlijk veel van jullie ook al actief bezig zijn. Succes!
dinsdag 3 oktober 2017 om 17:03
Ik lees nu pas dat een aantal van jullie een heftige paar dagen achter de rug hebben: Lee en Innerpeace, sterkte!
Roosje, heb jij al getest? Mocht vandaag toch dacht ik te lezen?
Wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die momenteel voor een tweede kindje wil gaan. @Chica, ik vond dezelfde donor heel belangrijk, maar denk dat als nu zou blijken dat die van mij niet meer beschikbaar was, ik toch misschien wel verder zou gaan met een andere donor. Kan me voorstellen dat je daar over nadenkt.
Roosje, heb jij al getest? Mocht vandaag toch dacht ik te lezen?
Wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die momenteel voor een tweede kindje wil gaan. @Chica, ik vond dezelfde donor heel belangrijk, maar denk dat als nu zou blijken dat die van mij niet meer beschikbaar was, ik toch misschien wel verder zou gaan met een andere donor. Kan me voorstellen dat je daar over nadenkt.
dinsdag 3 oktober 2017 om 20:35