meimama's 2018

04-09-2017 13:06 220 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier schrijven meimama's die zijn uitgerekend in de eerste helft van mei 2018.

:heart:
anoniem_354065 wijzigde dit bericht op 28-09-2017 09:34
88.73% gewijzigd
put down the map and get wonderfully lost
Days schreef:
27-09-2017 16:34
Ohhhh ook nog lekker einde dag morgen, tiktak... Aftellen Jinthe!

Ik heb net voor di 10u een echo gepland bij een echobureau, dan maar zo als het niet bij de VK kan.. Voel me echt slecht sinds maandag, wil gewoon weten waar we aan toe zijn.
Mijn schoonzusje kreeg bij haar VK maar 2 echo's in totaal en is ook vaker naar een echo bureau geweest. Heeft haar handen vol geld gekost.
Ik krijg elke afspraak een echo. Ben nu zelfs best laat met de echo. Vorige keer had ik er al 3 gehad en heb er wel zeker 12 gehad bij mijn VK dat vind ik wel erg fijn.

In welk opzicht voel jij je slecht? Misselijk, ziek of niet lekker in je vel?
Zo dat zijn zeker veel echo's dat je de vorige keer hebt gekregen, wat goed zeg. Gek toch dat het bij elke VK weer anders gaat he!

Ik weet niet hoe dat bij die van mij zit. Sowieso krijg de volgende keer wel weer een echo, maar die afspraak is pas over 2 weken en ze wilt hem niet vervroegen. En ik kan echt niet 2wk rondlopen met het gevoel dat het misschien niet goed zit dus vandaar die echo die ik zelf heb ingepland voor volgende week.

En voel nog steeds dezelfde zwangerschapskwaaltjes alleen sinds vorige week nog meer moe nu en sinds maandag echt hoofdpijn en niet lekker in m'n vel, huilbuien, dat zal de stress zijn... En tegelijk zeg ik tegen mezelf dat ik positief moet blijven tot het tegendeel is bewezen haha heel frustrerend, zit mezelf gewoon ff in de weg :facepalm:
Days schreef:
27-09-2017 18:24
Zo dat zijn zeker veel echo's dat je de vorige keer hebt gekregen, wat goed zeg. Gek toch dat het bij elke VK weer anders gaat he!

Ik weet niet hoe dat bij die van mij zit. Sowieso krijg de volgende keer wel weer een echo, maar die afspraak is pas over 2 weken en ze wilt hem niet vervroegen. En ik kan echt niet 2wk rondlopen met het gevoel dat het misschien niet goed zit dus vandaar die echo die ik zelf heb ingepland voor volgende week.

En voel nog steeds dezelfde zwangerschapskwaaltjes alleen sinds vorige week nog meer moe nu en sinds maandag echt hoofdpijn en niet lekker in m'n vel, huilbuien, dat zal de stress zijn... En tegelijk zeg ik tegen mezelf dat ik positief moet blijven tot het tegendeel is bewezen haha heel frustrerend, zit mezelf gewoon ff in de weg :facepalm:
Ik herken het wel een beetje. Werkstress maakt mij nu niet gezellig en ik hou mijn vriend al weken voor de gek dat ik na een goede echo wel weer normaal en vriendelijk ga doen. Maar van binnen weet ik dat dit mij dit pas lukt wanneer ik niet meer zo moe en misselijk ben.
Hai days, ik begrijp je helemaal! Een week is alweer iets, en geeft misschien wat rust. De arts aan de telefoon gisteren zei wel dat een week of twee/rond de 9 weken vaak pas echt duidelijk wordt hoe het zit. Maar desondanks ben ik heel blij dat we vandaag ook een echo hadden. Vanaf nu is het echter wel 2 weken wachten tot de volgende (woensdag 11/10).

Tijdens de echo vandaag was een mooi sterk kloppend hartje te zien, en een vruchtje dat bijna 9mm was. De arts gaf aan dat het in deze fase ongeveer een mm per daf groeit. Volgens haar valt het binnen de gemiddelde; bij een berekening kwam 6+6 naar voren (ben 7+2). Nog wel iets achter, maar nu 3 dagen ipv 6 dagen. Lijkt de goede kant op te gaan. De bloeding die in het begin in de baarmoeder zat, is overigens helemaal weg, ook een fijn gevoel.

We hebben vandaag ook aangegeven dat ik de verloskundige van maandag niet meer hoef te spreken. Omdat een van mijn volgende afspraken bij een van de verloskundigen is en ze niet kunnen garanderen dat hij het niet is (ik heb aangegeven dat als hij het wel is, ik niet naar binnen zou gaan), is een afspraak verzet naar een arts. Dat alleen is al een enorme oplichting, wat een hork was het zeg.

Yana, succes met de misselijkheid!

Jinthe, veel succes morgen!
/
anoniem_281935 wijzigde dit bericht op 26-10-2017 21:32
0.00% gewijzigd
Wat een goed nieuws zojo. Voel je je ook wat zekerder erbij?
Of zijn die paar weekjes nog wel spannend?
Goed dat je niet meer bij die stomme vk gaat. Goed voor jezelf opgekomen zeg!

Succes morgen Jinthe, Pff nog wel een hele dag wachten, maar dan heb je ook wat :)

Jammer dat je in de nacht misselijk bent, ik kan gelukkig nog lekker slapen, eindelijk geen last ervan.
Hier verloopt het eigenlijk hetzelfde, eerste zwangerschap kon ik ook geen kaas binnenhouden..

Helemaal niet aan de mamamazzeldagen gedacht. Ik denk dat ik nog even wacht tot de volgende, hier ook niet veel nodig. Miss een extra eetstoel voor bij opa en oma. En voor hier miss een extra luieremmer, en beddengoed. Heb ook nog een nieuw bedje nodig. Ik had een familie wiegje waar mijn mama nog als baby in heeft gelegen, maar nu wil ik graag een aanschuifwiegje. Ik ga gewoon een ledikantje van de Ikea halen, waar de zijkant vanaf kan, en zet deze zelf vast aan mijn bed. Dat is waar de kleine nu ook in ligt (dan met zijkant natuurlijk), en bevalt goed.
Owjha, en een duo wagen ga ik waarschijnlijk ook aanschaffen. De kleine is net 2 jaar als deze geboren wordt, en in mijn eentje zie ik mezelf niet in een supermarkt lopen, met een wagen, boodschappen en een loslopend kind wat niet luisterd, gewoon wegloopt van mama, en alles uit de schappen trekt. Nee, die gaat ook lekker in de wagen.
Hier juist kleding nodig als het een jongetje wordt :)
Haha, sorry, een hele uitwijding.

Goed dat je nog een echo hebt gepland Days! Hoop dat het wat opluchting gaat geven.

Dat zijn veel echo's jinthe!
Hier bij onze vk officieel een termijn echo en 20 weken echo. Maar meestal doen ze er nog eentje eerder. Maar dat was het wel. Of er moet iets zijn zoals achterliggende groei of stuit of weet ik het wat.
Ik heb er vorige keer 1 extra gekregen in het ziekenhuis vanwege de misselijkheid. Gewoon omdat het kan, super lief van ze.
Daarna, net uit het ziekenhuis controle bij de gyn. En aan het einde van de zwangerschap nog eentje omdat mijn placenta laag lag, toen gelukkig niet meer. En een geslachtsecho laten doen.

Hier eigenlijk ook niet veel spugen, ja in de ochtend, nog voor ik eet, dus dat is alleen speeksel en gal (bha!). En toch afgevallen, puur door weinig eten door misselijkheid. Maar mijn ketonen test was gisteren negatief, dus helemaal geen ketonen en dat is wel weer goed.. nog 5 weken. Ik tel af naar de 12 in de overtuiging dat het dan gewoon beter gaat. Punt.
En spannend Tess! Veel succes morgen :)
/
anoniem_281935 wijzigde dit bericht op 26-10-2017 21:32
0.00% gewijzigd
Ik denk dat J net oud genoeg is voor een meerijdplankje. (zal dan 21 maanden zijn). Als we echt een hele dag weg gaan dan gaat papa toch mee en dan pak ik wel de kinderwagen en de buggy. Ik ga voor dat even geen duowagen aanschaffen. Maar eigenlijk maak ik min daar allemaal nog helemaal niet druk om. Zie dan wel hoe we het doen. Voor alles is een oplossing.
Haha, idd tess, goede tip.
Hier is geen papa of vriend, dus ik moet altijd alles alleen doen. Ik zat ook te denken aan draagzak en wagen. Maar pfff, is soms ook zwaar.
Ik heb er nog geen in gedachte. Ik wil miss wel liever 1tje achter elkaar als naast elkaar. Lijkt me makkelijker in winkels waar je nu al nauwelijks door sommige poortjes kunt met de wandelwagen.
De wandelwagen van nu had ik voor 20 euro, dus dat was een koopje :biggrin:
Ik ga wel in de winkels en 2de hands kijken.

En je hebt gelijk Jinthe, tijd genoeg, dat komt vanzelf wel, maar nu er kortingen zijn toch even kijken en ogen open houden.
Hi allemaal, ik stop met schrijven hier. Niet omdat het mis is, maar omdat ik gaandeweg merkte er geen behoefte aan te hebben. Zal de tabel weghalen zodat er geen onjuiste info achterblijft.

Iedereen veel geluk gewenst!
put down the map and get wonderfully lost
/
anoniem_281935 wijzigde dit bericht op 26-10-2017 21:30
Reden: oud
0.00% gewijzigd
@Tess90 .. nee! Wat is dat met de kleine vruchtjes hier.. sterkte.. kan je een late eisprong hebben gehad? :hug:

@iedereen
Hier een hele mooie echo, termijn klopte exact, hartje klopte snel. Helaas wel naar een academisch zkh voor de 20-wk maar dat ligt aan mij. De ergste paniek is over. We mochten het aan iedereen gaan vertellen volgens de vk.

Tess, Days, Zojo (fijn dat kleintje een beetje is gegroeid) ik denk aan jullie. Die onzekerheid is zo slopend :hug:
Owjee Tess. Wat een onzekerheid :(
Hoelang moet je wachten tot je meer weet?

Fijn monstertje! Wat een opluchting dan weer he.

Jammer palouse! Veel succes in elk geval met je verdere zwangerschap.

Ik mis de tabel eigenlijk wel.. vond het wel handig, anders kan ik echt niet meer onthouden wie wie is.
Is het een ideetje om even een nieuw topic aan te maken, voor begin mei? Met tabel?
Dat wil ik ook wel doen hoor. Of vinden jullie het wel prima zo?
Zojo, dat klinkt al een stuk beter deze laatste echo. Vooral dat sterk kloppende hartje wat is gezien. Fijn dat deze afspraak positiever was! Wanneer heb je de volgende afspraak? 2 weken toch? Ik hoop dat wij dinsdag ook een hartje mogen zien..

Monstertje gefeliciteerd, fijn ook zeg een goede echo! Waarom met 20wk naar een academisch zkh?

Tess :hug: Ik snap het helemaal, lastig om dan positief te blijven.. Enorm balen want je leeft er zo naar toe. Ik hoop dat die kleine je genoeg afleiding geeft tot donderdag en dan alsnog goed nieuws krijgt. Duim duim duim..

Yana, ik snap wat je bedoelt met de tabel, was fijn om daar wat in terug te lezen zoals de datums van de echo's. Wat mij betreft is een nieuw topic prima, misschien is er ook weer plek voor nieuwe dames? Ik ben alleen ook nog heel erg in twijfel of het bij mij wel goed zit dus daarom twijfel ik om daar (nu) in mee te gaan... durf er even niet aan toe te geven geloof ik.
Oeh en Jinthe! Ik denk aan je, bijna aan de beurt!! 🍀
Ik moet nog even geduld hebben.
De vk belde eerste dat het vandaag niet door kon gaan. Of het moest vanmiddag (maar was werken) of morgenvroeg (maar dan moet ik met mijn zoon naar het bureau en wil dat mijn vriend mee gaat) nu gelukkig om 20.30u maar dan moet ik wel naar een andere dorp. Dus mijn zoontje net uit ber geplukt en rijden over een kwartiertje aan.

Ik vind een tabel persoonlijk ook wel fijn.
Dat meen je! Gelukkig kan je straks alsnog terecht met hier en daar wat gepuzzel, successs
Tess, wat ontzettend spannend, ook bij jou. Ik hoop dat volgende week je als of goed nieuws krijgt!

Yana, de komende twee weken blijven nog wel spannend merk ik. Die 9 weken is wel een moment, dan heeft het echt even de tijd gehad en moet duidelijk zijn hoe en wat.

Monstertje, wat fijn dat je een goede echo hebt!!

Days, ik hoop ook heel erg voor jullie dinsdag! Wij inderdaad 2 weken wachten tot de volgende.

Jinthe, duim voor je!

@Mammamazzeldagen, misschien wat positiemode. We willen nog een tweede tripptrap maar die is nu niet met korting. We wachten daarvoor gewoon af wat er nog in de aanbieding komt.
Hier denk ik ook geen duo-wagen. Peuter in de wagen/winkelwagentje, baby in de doek. Of plankje achter de wagen.
Eerlijk gezegd ben ik niet zo'n fan van de meeste wagens die je naar duo kunt uitbreiden, vaak ziet of peuter weinig (want onderop) of baby ligt onderop en die kun je dan niet zien. Hier ook een dure wagen (Stokke Trailz). Tijd zal het uitwijzen, een duo-wagen is via marktplaats zo gekocht.

@ echo's: ik loop bij de gyn en iedere controle is er dan standaard een echo (om de 4 weken). Uitgebreide 20weken echo en prenatale intake met echo. Verder doen we dus mee met de predict studie in het Erasmus MC en dat is met 7-9-11-13-22-32 nog een echo.

@ topic/tabel: ik vind het ook wel handig. Nieuw topic kan, maar kan me ook voorstellen dat de dames in onzekerheid liever nog even willen wachten.
Ik heb geen voorkeur, wel graag update als er een nieuw topic komt :-).

Hier regelmatig misselijk en moe. Regelmatig moeten eten maar vandaag bijvoorbeeld laat en dan eigenlijk te moe om te eten.
Zoonlief is flink ziek dus we slapen beroerd en moeten opvang regelen. Afleiding maar ook onhandig als je misselijk bent.
Ik heb toch even een nieuw topic met tabel gemaakt.
Ik snap dat er bij sommige dames nog veel onzekerheid is, dus geef maar aan of dat je wel of niet in de tabel wilt. Maar lijkt me gezellig om met zijn alle daar verder te kletsen :)
zwanger/begin-meimama-s-2018/list_messages/391640

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven