Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel VII

21-09-2017 11:28 3025 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een heleboel gierige acties gedeeld te hebben (met hier en daar een discussie tussendoor), is het alweer tijd voor het zevende deel. :) Hier gaan we weer verder met rinkelende dubbeltjes en theezakjes die hun beste tijd hebben gehad.

Afbeelding

Linkjes naar de vorige delen:

Deel VI

Deel V

Deel IV

Deel III

Deel II

Deel I
Susan schreef:
21-09-2017 13:35
Ik vind het wel eerlijk dat ze het bedrag door drieën delen en niet drie afzonderlijke enveloppen doen, juist omdat ze alledrie tegelijk hun cadeau krijgen. Stel dat A en B een vlotte babbel hebben en veel mensen kennen en C is wat stiller en onzichtbaarder, of ze heeft misschien gewoon een functie waardoor ze met minder collega's in contact komt, het lijkt me dan heel pijnlijk als A en B dan een groot cadeau krijgen en C alleen een bosje bloemen.
Wat maakt dat nou uit? Cadeaus van collega's kunnen wat mij betreft helemaal achterwege worden gelaten. Ik zit er nooit op te wachten, een kaart is wat mij betreft voldoende. Ik heb nog nooit iets gekregen waar ik op zat te wachten. Vaak is het weer rommel in je huis. Natuurlijk, ik gebruik die Rituals heus wel, en ik lees dat boek ook, maar ik was net zo blij zonder.

Het is heus niet zo erg als de ene collega geliefder was, of met meer mensen omging dan de ander. Dat weet je van jezelf ook best wel.

Ik heb het nog niet gedurfd, maar komend jaar zeg ik tegen collega's dat ze voor mij niets hoeven te kopen. Kom gewoon een stukje taart eten en dat is het.
V1k1ng schreef:
22-09-2017 10:43
Ik moet spontaan eens aan een actie van mij denken die door andere als gierig werd gezien. Ik vind overigens nog steeds dat het niet zo was.

Toen ik nog studeerde zou ik ooit eens O&N gaan vieren (in het weekend), moest dus ook een treinkaartje betalen. Afspraak was dat we allemaal iets te eten of drinken mee zouden nemen, dus niet gespecificeerd wat het nu moest zijn. Helemaal prima, maak ik iets lekkers voor bij de borrel. Kreeg ik de dag vooraf ineens te horen dat ik een fles drank mee moest nemen, en dan ook nog van het soort die ik zelf nooit drink. Aangezien ik dat een beetje zonde van mijn geld vond heb ik dit netjes aangegeven en daarbij ook gelijk aangegeven dat ik natuurlijk wel iets anders mee zou nemen.

Ik was ineens een parasiet die zou teren op de zak van een ander en ik hoefde niet meer te komen. Ik had toch wel 20 euro liggen voor een flesje drank en de trein was toch gratis voor mij als student.
Ja, ik vind dit gierig. Alleen al dat je iets niet wil kopen, omdat je het zelf toevallig niet drinkt vind ik nou niet bepaald gul. Het is O&N, je wil met z'n allen een gezellig feestje? Als er dan wordt gezegd dat iedereen wat bier mee neemt, dan neem je ook wat bier mee, ook al drink je zelf geen bier. Het komt daar toch allemaal op de grote hoop? Je zet het allemaal op de drankentafel lijkt me.

Er is niks vervelender dat een feestje waar iedereen het ene meeneemt en dat er niks van het andere is, dus het is goed om dat van tevoren te coordineren. Het is niet je eigen lunchpakketje dat je daar gaat opsmikkelen.

Daarbij vind ik een inleg van €20 voor O&N heel weinig.
Ik heb mijn vader laatst overleden gevonden. Ik had mijn kinderen bij mij ( ze hebben hem niet gezien hoor) en moest dus direct een oppas hebben. Mijn hele telefoonlijst afgebeld want iedereen was werken of nam niet op. Gelukkig nam 1 vriendin wel op en kwam er direct aan en heeft mijn jongens mee naar haar huis genomen super lief natuurlijk. En 20 minuten later belde ze of ik ze weer kwam halen want ik zou ondertussen al wel klaar moeten zijn en of ik 5 euro voor haar had omdat ze mijn jongens een boterham en een beker ranja had gegeven.

Kijk die 5 euro boeit mij niet eens maar als je al 20 jaar met mij bevriend bent en je weet dat ik mijn vader net dood heb gevonden ( en dat hij er al een aardig tijdje lag) en ik dus enorm van slag ben en daarbij met politie etc bezig ben ga dan niet 20 minuten later al bellen waar ik blijf. Ze wist dat ik niemand anders kon bereiken en in paniek was en het ook allemaal niet meer wist wat ik moest doen. En daarbij de keren dat ik haar uit de nesten heb gehaald zijn niet eens op 2 handen te tellen. Ik vond dat echt gierig. Niet financieel want ik weet dat ze het niet breed heeft maar dat ze mij op een moeilijk moment het nog moeilijker heeft gemaakt vind ik echt erg.
Pieps2016 schreef:
28-09-2017 00:45
Ik heb mijn vader laatst overleden gevonden. Ik had mijn kinderen bij mij ( ze hebben hem niet gezien hoor) en moest dus direct een oppas hebben. Mijn hele telefoonlijst afgebeld want iedereen was werken of nam niet op. Gelukkig nam 1 vriendin wel op en kwam er direct aan en heeft mijn jongens mee naar haar huis genomen super lief natuurlijk. En 20 minuten later belde ze of ik ze weer kwam halen want ik zou ondertussen al wel klaar moeten zijn en of ik 5 euro voor haar had omdat ze mijn jongens een boterham en een beker ranja had gegeven.

Kijk die 5 euro boeit mij niet eens maar als je al 20 jaar met mij bevriend bent en je weet dat ik mijn vader net dood heb gevonden ( en dat hij er al een aardig tijdje lag) en ik dus enorm van slag ben en daarbij met politie etc bezig ben ga dan niet 20 minuten later al bellen waar ik blijf. Ze wist dat ik niemand anders kon bereiken en in paniek was en het ook allemaal niet meer wist wat ik moest doen. En daarbij de keren dat ik haar uit de nesten heb gehaald zijn niet eens op 2 handen te tellen. Ik vond dat echt gierig. Niet financieel want ik weet dat ze het niet breed heeft maar dat ze mij op een moeilijk moment het nog moeilijker heeft gemaakt vind ik echt erg.
Wat verschrikkelijk dat jij je vader zo hebt gevonden, gecondoleerd :hug:

En die vriendin o_o gewoon bizar. Natuurlijk lief dat ze er direct aan kwam, maar 20 minuten :facepalm: hoe zag ze dat voor zich dan???
If you can dream it, you can do it.
mel.nl schreef:
28-09-2017 00:52
Wat verschrikkelijk dat jij je vader zo hebt gevonden, gecondoleerd :hug:

En die vriendin o_o gewoon bizar. Natuurlijk lief dat ze er direct aan kwam, maar 20 minuten :facepalm: hoe zag ze dat voor zich dan???
Dank je wel en idd ik ben echt dankbaar dat ze direct kwam en ze meenam maar van die 20 minuten daar zit ik echt mee. Toen zij ze meenam gaf ik al aan dat ik er geen idee van had hoelang het zou duren. Want eerst kwam een ambulance en daarna politie, toen een forensisch arts en daarna moest ik nog de monuta regelen om hem op te halen en echt dat heeft allemaal urenlang geduurd.

Uiteindelijk hebben ze zelfs bij haar geslapen hoor maar dat pushen om ze op te halen snap ik echt niet. Ik vond dat zo enorm rot en zeker omdat ik altijd voor haar klaar heb gestaan in de meest nare situaties.
ongelooflijk wat ik hier allemaal lees.

Elkaar 5 euro's laten betalen, brandstofvergoedingen, etc. En het dan ook nog vrienden noemen.

Mijn vrienden en ik geven elkaar gul. Dat is altijd zo geweest en dat zal altijd zo blijven. Bedragen als 5 of 10 euro kijken we niet eens naar. We hebben elkaar nog nooit om brandstof vergoeding gevraagd :"-( En gisteren stond ik toevallig snachts met een vriend en zijn pasgeboren zoontje in het ziekenhuis, koste ons 3 uur terwijl we beide vroeg op moesten.

Maar dat is waar vriendschappen voor zijn.
Pieps2016 schreef:

Oh wat vreselijk om je vader zo te vinden. En wat een vreselijke actie van die vriendin! Dat kun je op zo'n moment al helemaal niet hebben, ook zonder de situatie waarin jij zit zou het erg zijn geweest. Kun je dit met haar bespreken denk je?
Jee pieps, wat oninvoelend van haar. Zoiets kun je toch niet voorstellen? Hoe weinig inzicht heb je dan?

En die vriendin die de auto leeg aflevert, heel veel boter op haar hoofd zeg. Toen wij nog geen auto hadden maar er soms eentje leenden dan zorgde je ervoor dat hij vol terugging, vaak reed ik nog langs de wasstraat ook.

Maar goed, van mijn schoonouders heb ik de auto ook weleens met afval erin en leeg teruggekregen.... Oh, en ze hadden niet gevraagd of ze hem konden lenen, bedenk ik nu pas weer. De auto stond een week of twee bij hen omdat ik toen ik plots ziek werd bij hen in de buurt was voor werk. Ik moest met spoed geopereerd worden en paar dagen blijven. Mijn schoonvader had mijn auto van het ziekenhuis naar hun huis gereden, wat wel fijn was qua parkeerkosten voor mij. Maar er is niet gevraagd of ze erin mochten rijden, op zich boeide dat me niet, maar vieze koffiebekers uit de zijvakken van het portier vissen terwijl ik echt een ontzettende hekel heb aan de geur van koffie vond ik niet tof. Bovendien hebben ze zelf ook een auto, dus waarom ze ze mijne nou gebruikt hadden?
anoniem_353578 wijzigde dit bericht op 28-09-2017 08:20
5.97% gewijzigd
LizBon schreef:
28-09-2017 00:08
Ja, ik vind dit gierig. Alleen al dat je iets niet wil kopen, omdat je het zelf toevallig niet drinkt vind ik nou niet bepaald gul. Het is O&N, je wil met z'n allen een gezellig feestje? Als er dan wordt gezegd dat iedereen wat bier mee neemt, dan neem je ook wat bier mee, ook al drink je zelf geen bier. Het komt daar toch allemaal op de grote hoop? Je zet het allemaal op de drankentafel lijkt me.

Er is niks vervelender dat een feestje waar iedereen het ene meeneemt en dat er niks van het andere is, dus het is goed om dat van tevoren te coordineren. Het is niet je eigen lunchpakketje dat je daar gaat opsmikkelen.

Daarbij vind ik een inleg van €20 voor O&N heel weinig.
Dat die specifieke fles drank 20 euro zou kosten waren zijn woorden, die fles bleek uiteindelijk veel duurder te zijn. Er werd redelijk specifiek aangegeven wat voor merk het moest zijn en dus niet dat ik zomaar een random flesje mee mocht nemen. Als ik vooraf had geweten dat ik dat bedrag uit zou moeten geven dan had ik er rekening mee kunnen houden, nu kwam het op de dag vooraf aan het feestje.
Ik snap dat je vooraf wil coördineren wat iedereen meeneemt om te voorkomen dat je 1 zak chips hebt en 10 flessen rum en een pakje thee, maar dan doe je dat toch ruim vooraf, niet de dag vooraf wanneer mensen dus misschien al wat gekocht hebben (wat in mijn geval zo was).
Daarnaast studeerde ik dus op dat moment nog en dan is 20-30 euro gewoon ontzettend veel geld, daar kon ik op dat moment een week voor eten.
Pieps2016 schreef:
:woa: Dat je het durft te vragen. Dat ze überhaupt durft te bellen om te vragen of je je kinderen komt halen en dan ook nog geld voor een boterham durft te vragen.
Wat vreselijk ook dat je je vader zo hebt moeten vinden.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Als je zelf besluit geen cadeaus meer van iemand te willen ontvangen hoef je je daarvoor niet te schamen. Anders als je niets krijgt en je gaat er zelf om vragen.

Cadeau lijsten met tips en ideeën zijn altijd welkom hier. Scheelt zeeën van tijd en ik weet zeker dat iemand het ook echt leuk vind.

Wanneer kind iets dubbel ontvangt of iets ontvangt wat het echt niet leuk vind krijg ik het ook voor elkaar dat weg te leggen voor een kinderfeestje in de toekomst. ik onthoud wel van wie het gekregen is. Iemand iets teruggeven wat deze zelf heeft gegeven zou ik echt heel rot voor die persoon vinden.
Echter beter op deze wijze hergebruiken dan iets weggooien of in een hoek leggen en er niet meer naar om kijken.
Pieps2016 schreef:

Wat erg, gecondoleerd. :redrose:

En wat bizar van die vriendin, zowel het bellen na 20 minuten, als het vragen om €5,- voor een broodje en een bekertje ranja. Wat eet ze dat dat zo duur is en eigenlijk: hoe kom je erbij om daar geld voor te vragen?
Over die cadeaulijstjes, ik heb voor mijn dochter standaard een lijste bij lijstje.nl. Deze gebruik ik het hele jaar door, ideaal. Bij ons in de familie ook heel normaal om de link naar het cadeaulijstje te vragen.
Meer uit praktisch oogpunt.

Dubbele cadeau's speelt dochterlief gewoon mee, ze is 2, dat gaat dan meestal om een poppetje waar ze er toch meer van heeft.

Ik heb kennisen, zijn geen vrienden meer, die ook echt gierig of misschien eerder onbeschoft waren. Zuinig zijn vind ik echt absoluut geen probleem, ben ik zelfs jaloers op dat het mensen lukt, maar bij haar is haar winterjas inmiddels zo oud dat de draden er aan hangen. Zoontje kreeg zelden nieuwe kleding en als hij dan iets goedpassends had, zag je hem ook niet meer in iets anders lopen.

Tenzij vader iets wil, voor haar en zoontje is er nooit geld. Maar als vader iets kapot heeft gemaakt aan zijn motor wordt dat per direct vervangen. Vorig jaar een hele nieuwe auto gekocht, daar hadden ze voor gespaard (nogmaals, vind ik echt knap)
Beetje jammer alleen dat zij alleen nog maar in jogging broeken kon lopen omdat er geen nieuwe broek gekocht kon worden.
If you can dream it, you can do it.
Pieps, wat vreselijk :-(

Heeft je vriendin wel vaker zo'n gebrek aan empathie? Het lijkt me dat haar gierigheid minder met geld te maken heeft dan met kunnen/willen zien hoe dingen voor iemand anders zijn?
Toen ik een jaar of 18-20 was had ik een gierige vriendin. Helaas is de vriendschap stuk gelopen kende haar al sinds dat we 5 waren.
We gingen rond die leeftijd ong. 1 x per 2 weken lunchen. De ene x betaalde ik de andere x betaalde zij.
Als ik betaalde had ze megahonger nam 2 broodjes en een verse smoothie. Als zij betaalde nam ze thee en een broodje. Waardoor ik toen ook maar 1 broodje durfde te nemen.

Gingen we shoppen had je 3de item gratis. Deed ze ja als jij er een koop en ik een heb ik de derde gratis.

Ik studeerde een jaar in het buitenland kwam ze langs. Heb ik alles betaald, niet erg want vond ik ook erg leuk. Zeker om haar de stad te laten zien.
Ging ik het jaar derop bij haar een weekend logeren op kamers vroeg ze of ik voor het ontbijt wilde zorgen. En alles wat we deden delen. Prima, maar wel vervelend als je dan wel alles door mij laat betalen als je bij mij bent. Toen durfde ik er niks over te zeggen, maar tegenwoordig ben ik wel wat voorzichtiger. Helaas is de vriendschap over want verder wel een leuke meid. Maar door die eigenschap echt zonde.
Pieps2016 schreef:

Gecondoleerd!

En die was per direct vriendin af geweest.
Gecondoleerd Pieps, wat naar zeg. Schouderklop voor jou dat jij je staande hebt gehouden.
MonicaG schreef:
28-09-2017 09:25
Pieps, wat vreselijk :-(

Heeft je vriendin wel vaker zo'n gebrek aan empathie? Het lijkt me dat haar gierigheid minder met geld te maken heeft dan met kunnen/willen zien hoe dingen voor iemand anders zijn?
Klopt, het geld maakt ook niks uit hoor want ik weet dat ze zelf nauwelijks iets heeft maar dat ze zo snel al belde ( en bleef bellen dat ik op moest schieten) vond ik echt heel erg. Het was ook niet alsof ze ergens naartoe moest of iets dergelijks.
Tjeetje Pieps :hug: Ik heb mijn vader meerdere keren gevonden (diabetes en hartfalen) dat ik dacht dat hij deze keer wel dood was. De laatste keer was het mijn moeder helaas die hem vond. Toen was hij wel dood. Verschrikkelijk.

En die vriendin.. Nou als het de mijne was dan had ik haar later een brullende tirade gegeven over hoe ze het in haar hoofd haalt om jou op je aller kwetsbaarste moment zo te behandelen. Dat je haar vroeg om hulp op een moment dat je het het hardste nodig had en dat zij alleen maar een last was. Dat van alle dingen die er op dat moment belangrijk waren, de wensen van die vriendin het er het minste toe deden. En ik had haar gevraagd om nooit maar dan ook nooit meer bij mij in de buurt te komen. Met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig namelijk.
Pieps2016 schreef:

Woww :woa:
Hoe krijgt ze dit der strot uit?
Hoe komt het in haar hoofd op. 8-.

Nog gecondoleerd met je vader :hug:
Pieps2016 schreef:

Wat heftig Pieps. Gecondoleerd. Sterkte!

Ik zou het ook zeker nog eens met je vriendin bespreken want dit is echt het meest tactloze wat ik hier heb gelezen.
anoniem_6884fb0aa599b wijzigde dit bericht op 28-09-2017 13:08
Reden: typfout
0.10% gewijzigd
Krulliebollie73 schreef:
28-09-2017 12:05
Wat heftig Pieps. Gecondoleerd. Sterkte!

Ik zou het ook zeker nog eens met je vriendin bespreken want dit is echt het meest tactloze waar ik hier heb gelezen.
Gecondoleerd Pieps, wat naar voor jou en de kinderen.
Echt heel verdrietig al en dan ook nog zo'n vriendin... Sorry, maar dit doe je niet, zelfs niet als je een kennis bent. Als je ja zegt als iemand om hulp vraagt, dan moet je ook echt hulp bieden. Niet op deze manier. Bah. Mocht je hierover het gesprek nog aangaan, dan zou het van haar reactie afhangen bij mij of dit exit vriendin zou zijn. Mocht ze echt oprecht excuses aanbieden en er veel spijt van hebben, ok. Maar als ze dit gewoon normaal vindt, dan zou het meteen over zijn wat mij betreft. Aan dit soort mensen heb je helemaal niets!
Vorige week op de verjaardag van vrienden. Ik vind het zo jammer dat vooral de vrouw van dit stel echt heel erg op het geld zit. We waren uitgenodigd vanaf 16:00 tot in de avond. Iedereen zou blijven eten. Wij waren er om 16:00. De meeste mensen zouden pas rond het avondeten aankomen. Vanaf 16:00 tot 18:45 hebben we het moeten doen met 1 klein half opgegeten schaaltje borrelnootjes terwijl er op dat moment zo'n 8 personen waren. 1 kop thee heb ik op.

Kind kreeg helemaal niets aangeboden, dus die kwam op een gegeven moment om drinken bij mij vragen. Ik gaf aan dat kind dorst had, waarop vriendin zei drinken te gaan pakken. Een uur later bleek dat ze niets had gegeven. Ik ben het toen zelf gaan pakken. Ze vergeet echt heel vaak dingen, dus ik denk ook niet dat het dan perse gierigheid is, maar zo weinig eten en drinken aan je gasten geven op een feest kan echt niet. Haar zus vond het op een gegeven moment ook wel welletjes en bood aan om dan zelf hapjes te gaan maken/pakken. En dan zegt ze, 'oh dat hoeft niet hoor, want ik ga zo aan het eten beginnen.' Wat vervolgens dan nog anderhalf uur duurt.

Terwijl dit feest weken van tevoren groots wordt aangekondigd door vriendin, hele app-groepen worden aangemaakt en zelfs twee aparte cadeaulijsten stuurt aan iedereen. 1 voor man en 1 voor zoon, ze zijn helemaal niet vlak na elkaar jarig, maar ze combineert het graag zodat ze het maar 1 keer hoeft te vieren. Niks mis mee hoor als het gaat omdat het praktisch is, maar hier gaat het vooral om het feit dat ze maar 1 keer geld hoeft uit te geven aan hapjes en drankjes vertelde ze me (die dus ook nog met een vergrootglas moeten worden gezocht).

Ze gaf aan ipv cadeau's liever te willen dat iedereen zou bijleggen in een groot duur cadeau die zij aan haar man wilde geven (maar zelf te duur vond om in haar eentje te kopen). Voor zoon zou ze liever ook geld zien, of kleding of bonnen voor Rituals. Kind is 7 jaar oud.
Ze wilde graag binnen een week weten wie er geld zou geven en voor hoeveel je wilde inleggen. Je kreeg dan een eervolle vermelding op de kaart die zij zou geven bij het cadeau. Ik werd er een beetje dwars van. Ik vind op deze manier een cadeau een verplichting en niet meer iets wat iemand graag zelf zou willen geven naar eigen vermogen.

Ik heb deze keer dus eens niet meegedaan en zelf een gepersonaliseerd cadeau gegeven aan haar man en zoon. Het werd op de stapel gegooid en amper naar gekeken. Het kind was erg blij met het cadeau en wilde ermee gaan spelen, maar dat mocht ook niet. Alles moest ingepakt blijven. Toegegeven, het kind heeft heel veel speelgoed, maar veel van dat speelgoed wordt alweer door haar verkocht voordat het kind er behoorlijk mee heeft kunnen spelen.

Om 18:45 kwam er dan eindelijk eten. Het is helaas niet de eerste keer dat een feest daar zo verloopt. Op het vorige feest bleek dat er een aantal ingrediënten niet waren en toen werd gevraagd of mijn man dat even wilde gaan halen bij de supermarkt. Man komt terug met boodschappen, geeft het bonnetje erbij en vervolgens wordt alleen bedankt voor het halen, maar geen geld gegeven. Ik heb getwijfeld om het te zeggen, maar heb het niet gedaan. Eigen schuld dus, maar ik vind zulk gedrag echt raar en zou het zelf nooit doen.

Wij hebben dus nu niet zoveel zin meer in verjaardagen bij dit stel. Ik zie er steeds meer tegenop. Ook gewone visites kunnen verlopen in 1 x drinken krijgen op een hele dag en niets te eten erbij. Terwijl andersom, als ze hier zijn, ze vooraan staat bij het opeten van de hapjes maar ook voor veel dingen haar neus optrekt. Haar zoon lust bijna niks en als ik dan een hele tafel vol heb staan met verschillende soorten drankjes en hapjes, dan nog komt ze ieder kwartier naar me toe om te vragen of ik niets anders heb voor haar zoon omdat hij honger en dorst heeft. Dan heb ik nog apart voor hem ander drinken en eten in huis gehaald, maar na van alles 1 hapje en 1 slokje te hebben genomen wordt het me teruggeven dat hij dat ook niet lust en kan ik het vervolgens weggooien.
:-?
Dollycat schreef:
28-09-2017 13:10
Vorige week op de verjaardag van vrienden. Ik vind het zo jammer dat vooral de vrouw van dit stel echt heel erg op het geld zit. We waren uitgenodigd vanaf 16:00 tot in de avond. Iedereen zou blijven eten. Wij waren er om 16:00. De meeste mensen zouden pas rond het avondeten aankomen. Vanaf 16:00 tot 18:45 hebben we het moeten doen met 1 klein half opgegeten schaaltje borrelnootjes terwijl er op dat moment zo'n 8 personen waren. 1 kop thee heb ik op.

Kind kreeg helemaal niets aangeboden, dus die kwam op een gegeven moment om drinken bij mij vragen. Ik gaf aan dat kind dorst had, waarop vriendin zei drinken te gaan pakken. Een uur later bleek dat ze niets had gegeven. Ik ben het toen zelf gaan pakken. Ze vergeet echt heel vaak dingen, dus ik denk ook niet dat het dan perse gierigheid is, maar zo weinig eten en drinken aan je gasten geven op een feest kan echt niet. Haar zus vond het op een gegeven moment ook wel welletjes en bood aan om dan zelf hapjes te gaan maken/pakken. En dan zegt ze, 'oh dat hoeft niet hoor, want ik ga zo aan het eten beginnen.' Wat vervolgens dan nog anderhalf uur duurt.

Terwijl dit feest weken van tevoren groots wordt aangekondigd door vriendin, hele app-groepen worden aangemaakt en zelfs twee aparte cadeaulijsten stuurt aan iedereen. 1 voor man en 1 voor zoon, ze zijn helemaal niet vlak na elkaar jarig, maar ze combineert het graag zodat ze het maar 1 keer hoeft te vieren. Niks mis mee hoor als het gaat omdat het praktisch is, maar hier gaat het vooral om het feit dat ze maar 1 keer geld hoeft uit te geven aan hapjes en drankjes vertelde ze me (die dus ook nog met een vergrootglas moeten worden gezocht).

Ze gaf aan ipv cadeau's liever te willen dat iedereen zou bijleggen in een groot duur cadeau die zij aan haar man wilde geven (maar zelf te duur vond om in haar eentje te kopen). Voor zoon zou ze liever ook geld zien, of kleding of bonnen voor Rituals. Kind is 7 jaar oud.
Ze wilde graag binnen een week weten wie er geld zou geven en voor hoeveel je wilde inleggen. Je kreeg dan een eervolle vermelding op de kaart die zij zou geven bij het cadeau. Ik werd er een beetje dwars van. Ik vind op deze manier een cadeau een verplichting en niet meer iets wat iemand graag zelf zou willen geven naar eigen vermogen.

Ik heb deze keer dus eens niet meegedaan en zelf een gepersonaliseerd cadeau gegeven aan haar man en zoon. Het werd op de stapel gegooid en amper naar gekeken. Het kind was erg blij met het cadeau en wilde ermee gaan spelen, maar dat mocht ook niet. Alles moest ingepakt blijven. Toegegeven, het kind heeft heel veel speelgoed, maar veel van dat speelgoed wordt alweer door haar verkocht voordat het kind er behoorlijk mee heeft kunnen spelen.

Om 18:45 kwam er dan eindelijk eten. Het is helaas niet de eerste keer dat een feest daar zo verloopt. Op het vorige feest bleek dat er een aantal ingrediënten niet waren en toen werd gevraagd of mijn man dat even wilde gaan halen bij de supermarkt. Man komt terug met boodschappen, geeft het bonnetje erbij en vervolgens wordt alleen bedankt voor het halen, maar geen geld gegeven. Ik heb getwijfeld om het te zeggen, maar heb het niet gedaan. Eigen schuld dus, maar ik vind zulk gedrag echt raar en zou het zelf nooit doen.

Wij hebben dus nu niet zoveel zin meer in verjaardagen bij dit stel. Ik zie er steeds meer tegenop. Ook gewone visites kunnen verlopen in 1 x drinken krijgen op een hele dag en niets te eten erbij. Terwijl andersom, als ze hier zijn, ze vooraan staat bij het opeten van de hapjes maar ook voor veel dingen haar neus optrekt. Haar zoon lust bijna niks en als ik dan een hele tafel vol heb staan met verschillende soorten drankjes en hapjes, dan nog komt ze ieder kwartier naar me toe om te vragen of ik niets anders heb voor haar zoon omdat hij honger en dorst heeft. Dan heb ik nog apart voor hem ander drinken en eten in huis gehaald, maar na van alles 1 hapje en 1 slokje te hebben genomen wordt het me teruggeven dat hij dat ook niet lust en kan ik het vervolgens weggooien.
:-?
En verder heeft je vriendin wel een warme en leuke persoonlijkheid 😉
Over cadeaus gesproken..

Ik had een vriendin en die had een vriend maar die was op het moment werkloos.
Vriendin heeft een kind van een andere man.
Nieuwe vriend nam dan weleens speelgoed mee van de zeeman.
Ook omdat hij niet veel geld had.

Begon ze hem bij mij toch af te zeiken.
Waar hij het lef vandaan haalde om wat van de zeeman te geven, want dat is flutspul.
En wat voor gier het wel niet was, dat hij gewoon wat bij bart smit had moeten kopen want hier had kind niks aan.
Bij de Zeeman verkopen ze rotzooi volgens haar waardoor het zo kapot is.
Echt, mijn mond viel open.

Wees blij dat deze man interesse toont in een kind wat niet van hem is.
Dat hij van zijn weinige geld toch nog wat koopt.

Doe ondankbaar kan je zijn?
anoniem_348607 wijzigde dit bericht op 28-09-2017 13:30
0.94% gewijzigd
En jij bent niet gierig met quoten kolf :proud:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven