KIND IN JE UPPIE - DEEL 7

14-04-2016 22:19 3203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Blij_ei32Geertgenwachtlijst sinds augustus 2016
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Eeffie138MCK Leiderdorpwachtlijst sinds november 2016
Plien198531nijGeertgenintake januari 2017
Macarinata 34 n.v.t. oriëntatie
Jootje29 ? Rijnstate intake gehad, nu wachtlijst
Maris86 31 Reinier de Graaf, Voorburg Intake gehad, nu onderzoeken
Patroesj31RijnstateWachtlijst voor intake sinds november 2017

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Zara8828ZIdecember 2016
Linnie_198333UMC UtrechtIUI november 2016
BiebkeBrabant39Nij Geertgen2 pogingen, nu on hold
Simply_Me3737AMCdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Pat3637UMC Utrechtdecember 2016
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8333Nij Geertgenfebruari 2017
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Roosje-8927Nij Geertgenstart iui juni/juli 2017
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
deb87-UMC Utrecht start september 2017 voor 2e kindje
CCB5331Nij Geertgenstart iui augustus 2017
Nausicaa36AMCstart okt 2017
NoraRecaptcha37start okt 2017, 2e kindje
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgstart iui okt/nov 2017

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Mitakuye Oyasin 33 NijGeertgen Januari 2017 24 oktober 2017 Een jongen!
Jessy010 ? ? ? ?
Wannabe79 37 Isala Mei 2017 03-07 eerste echo

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
Ik zit sinds vandaag ook op het bankje.
Gisterenavond positieve ovulatie test, getwijfeld of ik vandaag of morgen voor iui moest gaan maar ben toch vandaag gegaan. Nu twee weken wachten en duimen.
Plien, morgen is dag 10.. inseminatie was maandag 18 september.
Ik vind het zo dubbel, want het voelt echt alsof m'n menstruatie er aan komt. Maar aan de andere kant heb ik altijd al snel oud bloed verlies gehad (na gemeenschap). Heb dit nagevraagd bij de dokter en het was verder niets.
Ik ga er maar vanuit dat het niet gelukt is.

Het wachtbankje word steeds voller, Leuk!!
Wat ongelofelijk spannend @roosje. Hoe is het vandaag?

Ik had inseminatie de 16e en kon het niet laten om een vroege test te doen. 4 dagen eerder, dus het kon. Hij was negatief. Niet zwanger. Ik wacht nog 2 dagen op ongesteldheid en dan test ik nog een keer. Misschien was ik te vroeg. Maar ook ik hou er rekening mee dat het niet gelukt is :(
Misschien was het nog te vroeg lee? Nog geen menstruatie klachten? Hopelijk heb je over 2 (of 4 ) dagen een positieve test in handen!

Vanmorgen was t bloedverlies over.. en vanmiddag was het er weer. Het is nog steeds oud bloed en alleen bij t afvegen (en een paar druppels in de wc). Laat me maar gewoon ongesteld worden als t mislukt is ;).. (of snel een positieve test hihi)
Onduidelijk vond ik ook t erg. Had liever dat t er ineens uitsproeit, dan steeds zo'n vage beetjes (dus onduidelijkheid) :rofl:
Ik ga toch echt proberen vol te houden en pas te te testen als y mag. Vorige keer geen moeite mee gehad. Wel raar, mijn vorige arts zei 'testen na 16 dagen' en mijn arts van gisteren zei 14 dagen. De meningen zijn dus behoorlijk verdeeld.
Nou, ik had ook bloed net, maar het zet niet helemaal goed door. Ik gok dat ik morgen echt van het bankje afval.
@roosje killing zeg, dat wel/niet bloedverlies. Hopelijk snel duidelijkheid voor je. Ik hoop natuurlijk een positieve test voor je.

@plien ik vond voor mij 16 dagen best lang omdat ik stevast tussen 28 en 30ste ongesteld ben en nu moest ik tot de 2e wachten. Volg je gevoel, als je wil wachten met testen dan doe je dat toch? Ik ga voor je duimen.

en ook voor de rest uiteraard!
Ok, ik ben er dus afgevallen. En ik voel me ook niet lekker al 1,5 week (koortsig, moe, zere keel en druk op mijn hoofd), dus net gelijk maar bloed geprikt voor ik de volgende ronde doe. Want ik had maar budget voor 2 rietjes dit jaar :(
Aah wat jammer Lee! Ik gun het iedereen zo. Wel slim dat je het even na laat kijken of je iets onder de leden hebt. Het is me even ontschoten of dit al de tweede poging van dit jaar was of de eerste? Er schrijven er zoveel mee dat ik het niet meer weet.

Hier is het bloedverlies gisteren voor ik naar bed ging weer gestopt. Tot nu toe niets bij het afvegen.

Ik heb vandaag een (action) test gedaan om te kijken of de pregnyl uit mn lijf is. Er was niets te zien, maar een uur later was er een indroogstreepje te zien. Iemand hier ervaring mee? Moet ik dit zien als een negatieve test of positief (en dat er dus nog pregnyl in mn lijf zit)?
Geen ervaring mee, maar jeetje wat blijft het spannend voor jou zo zeg. Ik gun het iedereen ook zo, en duim hard voor je.
Dit was mijn eerste poging. Ik weet dat de kansen niet groot zijn, maar ik wilde perse uitgebreid profiel en dus kon ik maar 2 rietjes halen dit jaar. Ik heb nu dus nog 1 poging.
Lieve dames, mag ik even binnen vallen?

Ik heb in het verleden hier actief geschreven en ben in 2016 bevallen van mijn dochter. Ik vond die eerste maanden super zwaar en heb heel lang niet gedacht aan een tweede. Maar..... sinds een aantal weken begint het te kriebelen. Krijg ineens ook vaak de vraag of ik nog een tweede zou willen en ben er dus serieus naar gaan kijken. Daarbij hoorde ook een orienterend belletje naar de kliniek. Wat blijkt? De donor van mijn eerste heeft geen voorraad meer en is ook niet meer actief. Daar zijn geen en komen dus ook geen rietjes meer van beschikbaar. Ai, en nu? Mijn hoofd dolt ineens met twijfel. Twee kindjes van 2 donoren, is dat niet raar, gek, egoistisch etc. Dat deze situatie zich voor zou kunnen doen had ik nog niet bedacht.

What to do? Hoe denken jullie hierover en wat zouden jullie doen?
@Roosje: Spannend zeg! Voor zover ik weet is een test na een bepaalde tijd aflezen niet meer betrouwbaar..

@Lee: Beterschap en hopelijk kun je gauw weer fit aan ronde 2 beginnen!

@Chica: Wat jammer dat er van je eerste donor geen voorraad meer is. Persoonlijk zou ik het niet raar vinden om zwanger te raken van 2 verschillende donoren, maar je moet daar zelf ook achter staan. Het zijn jouw kinderen..
Zie je het zitten met een tweede? Ik moet nog op voor de eerste hoor, maar ben toch wel van plan om het bij 1 te houden.
Wat leuk chica dat jij ook voor een tweede wilt gaan!
Mijn zoontje is ook in 2016 geboren en ik ben nu ook begonnen voor een tweede. Ik kan 6 pogingen met dezelfde donor en als ik dan niet zwanger zou zijn moet ik over op een andere donor.
Het is aan de ene kant jammer dat je donor niet meer beschikbaar is omdat ze niet 100% broer/zus zullen zijn. Maar er zijn genoeg vrouwen die kinderen hebben van verschillende partners. Als je er zelf achter staat zou ik er gewoon voor gaan!
Bij welke kliniek zit je? En zou je snel kunnen starten of moet je eerst op de wachtlijst?

Wat balen Lee, hopelijk is de volgende poging wel raak!

Wanneer mogen de andere dames testen?
Ik moet nog een kleine twee weken wachten.
Hallo allemaal
Vorig jaar heb ik al meegeschreven maar tijdelijk gestopt omdat ik even de wachtlijst wilde afwachten
Inmiddels ben ik zover dat ik in oktober intake bij de semenbank heb.
Hopelijk meteen een match en Mag ik daarna starten.

Mag ik ook in de op?
Angela 28(bijna over een week) Reinier de graaf Voorburg.
Lang geleden dat ik hier iets geschreven heb geloof ik...

Veel vorderingen en weer een aantal nieuwe dames die verder gaan met hey topic: succes allemaal.

Aan de nieuwe zwangeren gefeliciteerd!

Chica er deb wat leuk dat ook jullie over een tweede nadenken.

Ik heb ook een zoon uit 2016 (juni) en inmiddels 20w 3d zwanger van dezelfde donor(deens en inmiddels ook gestopt met doneren, dus was nog even spannend of het ging lukken).

20w echo heb ik gister gehad en hij krijgt er een broertje bij, die voor nu helemaal goedgekeurd is!
Wannebe wat leuk, gefeliciteerd!! Super leuk twee knullen 💙
Mijn zoontje is van juli 2016 zaten toen dus ook dicht bij elkaar.
Mijn donor is ook gestopt met doneren dus ik maak nu de laatste rietjes op, hopelijk is het snel raak. Hoe snel wat het bij jou deze keer raak?
Sorry, even een ego post.. ik weet even niet meer wat ik moet denken.. vandaag weer een action testje er tegen aan gegooid. Ik verwachtte een witte test, pregnyl is als het goed is zo goed als uit mijn lichaam.. misschien kan iemand even meerekenen?
Zondag 17 september 5000 eenheden
Zaterdag 23 september 2500 eenheden
Mijn test was alles behalve wit.. ik zie toch echt een duidelijke streep. En bij de kruidvat 2 voor 5 ook.. ik ga er nog steeds van uit dat het toch vd pregnyl Is, maar vind het zo vreemd. Zeker omdat de test gisteren wel wit was (pas na een uur een indroogstreepje)
Kun je hier ook foto's toevoegen? Zit op mijn telefoon.
Roosje-89 schreef:
30-09-2017 11:06
Sorry, even een ego post.. ik weet even niet meer wat ik moet denken.. vandaag weer een action testje er tegen aan gegooid. Ik verwachtte een witte test, pregnyl is als het goed is zo goed als uit mijn lichaam.. misschien kan iemand even meerekenen?
Zondag 17 september 5000 eenheden
Zaterdag 23 september 2500 eenheden
Mijn test was alles behalve wit.. ik zie toch echt een duidelijke streep. En bij de kruidvat 2 voor 5 ook.. ik ga er nog steeds van uit dat het toch vd pregnyl Is, maar vind het zo vreemd. Zeker omdat de test gisteren wel wit was (pas na een uur een indroogstreepje)
Kun je hier ook foto's toevoegen? Zit op mijn telefoon.
Wil je hoop niet de grond in boren, maar dat kan inderdaad nog wel de pregnyl zijn. 2500 eenheden duurt ongeveer een week, maar jij had op het moment van die dosis nog pregnyl in je lichaam van de dosis ervoor, dus was het totaal meer dan 2500. Waarom het gisteren dan wel negatief was? Misschien een andere test die net iets minder gevoelig is, kan.

Ik snap je ongeduld (echt, ik zit hier te wachten op ovulatietest voor eerste poging), maar er is gewoon nog even niks van te zeggen. Her beste is natuurlijk gewoon een paar dagen wachten, dan heb je veel meer duidelijkheid. Als dat echt niet lukt, kun je morgen evt weer testen en kijken of de streep dikker wordt. Dát kan namelijk niet meer door de pregnyl komen.
Nausicaa: ik ga er ook nog steeds vanuit dat t van de pregnyl is. Vind het alleen zo raar dat ie gisteren wit was. En vind hem ook donkerder dan die van eergisteren. Maar misschien wil ik dat zelf ook wel zien haha..
Stel dat het wel van een zwangerschap is, is het nog zo vroeg dat t ook nog mis kan gaan. Woensdag mag ik officieel testen. Als ik dan nog niet ongesteld ben en een positieve clearblue heb, kan ik het pas geloven denk ik.
Wederom kan ik weer niets doen dan wachten.
@deb: ik had van mijn oudste nog 1 (van de 4) poging over heb de laatste drie nog gereserveerd in dk liggen.
Het rietje wat hier nog over was van de oudste bleek genoeg, in 1x raak. Het bied dus mogelijkheden voor je😉.
In dk heb ik ze nog gereserveerd liggen tot juni 2018, maar zodra ik een gezonde zoon in handen heb gaan ze weer terug, het blijft hier bij 2.
Ik zie het zeker zitten met een tweede, dus dat zal het probleem niet zijn. Toch raar om zo ineens mn beeld bij te stellen omdat deze donor gewoon echt geen optie meer is.

Leuk Deb en Wannabe dat jullie ook met een tweede bezig zijn! Ik ben nu nog bezig met een nieuw huis bouwen en verwacht in december over te kunnen. Wil het traject sowieso pas daarna starten en kan gelukkig wel gelijk beginnen bij de kliniek. Dus op zn vroegst begin volgende jaar. De oudste is dan net 2.
Bij mij gaat het straks ook blijven bij twee kids, tenzij het een tweeling wordt 😂
Wat fijn dat het in een keer raak was wannebe. Hier was het bij de eerste ook in een keer raak. Ik had verwacht dat ik nu het wachten makkelijker zou vinden omdat ik er nog een rond heb lopen maar vind het nog steeds lang duren. We moeten nog even duimen en geduld hebben. Als het allemaal goed gaat zit er hier straks ongeveer twee jaar tussen.
Daar gaan we dan, poging 4. Ik was even wat stiller afgelopen tijd. Na mijn miskraam lang moeten wachten op een menstruatie, maar vandaag eindelijk kunnen starten met poging 4.
Vind het nog spannender dan de eerste keer. Ik weet nu hoe het is zwanger te zijn en ook hoe kwetsbaar de vrucht dan nog is...
Heb het nu tegen nog minder mensen gezegd. Mijn ouders weten het wel. Dit is namelijk de kans op hun enige en eerste kleinkind. Dat gun ik ze om volledig mee te maken. Maar ze mogen niet mee met de iui. Als ik op een normale manier zwanger zou zijn geworden, zou ze er ook niet bij zijn. :-D

Ik heb wel alles meegelezen, veel mensen op het bankje, gezellig!
(Voor zover die wacht weken gezellig zijn)

Ik voel mee met de mensen die er net afgevallen zijn. Het is een klote gevoel. Maar geef niet op!

En voor alle mensen die voor een tweede gaan; superleuk, ga ervoor!
Mijn visie is, dat als je nu een relatie zou krijgen en samen een kind zou krikgen, dan zou het ook niet dezelfde vader zijn. Dus laat je daar niet door weerhouden!
Gister met de ambulance naar ziekenhuis en ook gelijk geopereerd. Blijkbaar een cyste die mijn eierstok omdraaide en mogelijk moesten ze hem verwijderen. De opluchting was zo groot toen ik wakker werd en ze nog had. Cyste is wel weg gehaald, er zat nog een bloeding in de buik (?), maar alles is nu weer ok. Net thuis. Voel me enorm overdonderd. 16e geinsimineerd, afgelopen vrijdag ongesteld geworden en gister ineens dit. Vond het behoorlijk heftig. Aankomende week moet ik rustig aan doen en logisch ook wel dat ik nu pijnstillers gebruik en moet herstellen,. Ik zal maandag Isala even informeren. Deze maand iig dus geen poging.

Ik was best bang gister zeg. Wat voel je je dan ineens kwetsbaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven