Zoon is homo

30-09-2017 22:17 519 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb lang getwijfeld of ik dit topic zou openen, maar naar aanleiding van een andere topic heb ik toch de stap gezet. Ik wil hiermee niemand tegen de borst stoten.
Mijn tienerzoon heeft enkele maanden verteld dat hij homo is. Ik voelde mij gefaald als moeder, omdat ik het nooit heb zien aankomen. Ik heb mezelf altijd relatief ruimdenkend gevonden, maar toch heb ik het hier moeilijker mee dan ik wil toegeven. Waarmee ik precies moeite heb weet ik niet. Ik wil er zo niet over denken en ik probeer dan ook mijn best te doen. Ik heb hem gezegd dat het niets uitmaakt en dat ik niet minder van hem hou (wat ik wel meen), ik probeer naar hem te luisteren als hij er iets over verteld en de juiste vragen te stellen, ik probeer ook op andere manieren nog aandacht aan hem te geven, maar toch voel ik een soort afstand met hem. Bv seksuele voorlichting. Er zijn al heel vaak "gewone" vrienden blijven slapen en nu twijfel ik of ik de regels moet veranderen. Ik maak mij zorgen over de mogelijke risico's.
Ik heb hem eerlijk verteld dat ik tijd nodig had om aan het idee te wennen en ik heb hem dan ook gevraagd het nog even stil te houden. Hij heeft dit niet gedaan en heeft al enkele vrienden ingelicht. Ik vind het zo erg dat sommige mensen nu misschien minder over hem gaan denken. Ik vind het ook erg dat door zijn keuze van nu er andere dingen moeilijker/onmogelijk gaan worden (bv kinderen).
Ik vraag mij af hoe andere ouders met die twijfels omgaan.
Zóveel kortzichtigheid.... :facepalm:
Goed van je zoon dat hij z’n eigen gang is gegaan en volledig uit d’r kast is gekomen. Dat hij niet maar z’n kortzichtige moeder luistert. Hoera voor hem!
Hangtiet schreef:
30-09-2017 22:34
het is biologisch bepaald.

en als het goed is heb jij hem netjes voorgelicht over soa's en condooms enzo. no problemo daar.
ook kinderen krijgen is mogelijk.
ik zie geen problemen?

Dat is wel heel gemakkelijk gesteld. Alsof je je als ouder geen zorgen meer mag maken.
Pascaline schreef:
30-09-2017 22:34
Dat is gewoon zo. Is wetenschappelijk onderzocht. En door feiten neer te schrijven, ben ik niet homofoob. Ik heb mij ingelezen, en dit staat oa ook te lezen op sites zoals Sensoa.
Die losse contacten, dat komt door mensen zoals jij. Die vinden dat homo's best kunnen kiezen om netjes een hetero relatie aan te gaan. En dan doen die homo's dat dus, maar het bloed kruipt dan toch waar het niet gaan kan en dan gaan ze dus wat in het rond neuken.

Maar homo's die gewoon homo kunnen zijn zijn net zo monogaam (of niet) als hetero's hoor.
Wees blij dat hij dit durft, sterk genoeg is om er voor uit te komen.
Behandel hem niet anders dan als hij hetero zou zijn, er is verder namelijk geen verschil in.
Zijn genoeg jongens die elk weekend met een ander meisje naar bed gaan, onveilig.
En laat hem doen wat hij wil, als hij het tegen iedereen wil vertellen moet hij dat vooral doen. Het is ZIJN leven, niet die van jou.
Ksenija schreef:
30-09-2017 22:33
Vreselijk moeilijk om dat mee te moeten maken. Kan het niet zijn dat het een fase is en over gaat? Probeer hem straks naar een psycholoog te laten gaan. Neem jezelf niets kwalijk. Je had dit niet kunnen voorkomen. Je hebt je zoon tenminste nog. Vele ouders niet.
Wat een domme en kortzichtige post.
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
Pascaline schreef:
30-09-2017 22:41
Dat is wel heel gemakkelijk gesteld. Alsof je je als ouder geen zorgen meer mag maken.
Dan zou ik me eerder zorgen maken over pesterijen, en onbegrip. Maar daar maak jij je geen zorgen over natuurlijk.
rosanna08 schreef:
30-09-2017 22:29
waar baseer je dat op? Heb je daar onderzoek naar gedaan of is het van horen zeggen?
Leer je zoon dat het belangrijk is om altijd condooms te gebruiken en losse contacten komen ook geregeld voor in de heterowereld
Helemaal eens. maar dit heeft TO uiteraard al gedaan want dat heeft met geaardheid niets te maken.
Los van dat het nergens op slaat. Ik als hetero heb ook geen wisselende contacten maar er zijn zat hetero’s die dat wel hebben. Bij homo’s werkt dat net zo.
Don't cry, buy a bag and move on.
Pascaline schreef:
Jij maakt je geen zorgen over hem. Jij schaamt je voor hem. En blijkbaar vindt je de mening van je omgeving belangrijker dan het geluk van je eigen kind. Tjonge, jonge jonge.
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
QueenArachnia schreef:
30-09-2017 22:39
Ik nam eigenlijk aan dat Ksenija sarcastisch was/ een grapje maakte? :wtf:
Nee, ze denkt er echt zo over. Het is om te huilen, maar ik kan het niet mooier maken dan het is.
Pascaline schreef:
Ik lees geen zorgen om je zoon maar jouw angst wat de familie wel niet zal denken. En dat je misschien geen kleinkinderen krijgt.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Pascaline schreef:
Zorgen maken en schamen voor zijn twee totaal verschillende zaken.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Ksenija schreef:
30-09-2017 22:33
Vreselijk moeilijk om dat mee te moeten maken. Kan het niet zijn dat het een fase is en over gaat? Probeer hem straks naar een psycholoog te laten gaan. Neem jezelf niets kwalijk. Je had dit niet kunnen voorkomen. Je hebt je zoon tenminste nog. Vele ouders niet.
:woa: Serieus? je weet dat het 2017 is toch?
Don't cry, buy a bag and move on.
Zijn keuze??? Hem vragen het stil te houden? Regels veranderen? De risico's? Ja, heel relatief ruimdenkend kom je over.
winkje87 wijzigde dit bericht op 30-09-2017 22:48
5.00% gewijzigd
Lady*Voldemort schreef:
30-09-2017 22:42
Dan zou ik me eerder zorgen maken over pesterijen, en onbegrip. Maar daar maak jij je geen zorgen over natuurlijk.

Jawel, net wel. Ik ben bang dat mensen minder over hem gaan denken, dat hij kansen gaat missen, dat mensen hem hierover laten vallen.
Lady*Voldemort schreef:
30-09-2017 22:44
Nee, ze denkt er echt zo over. Het is om te huilen, maar ik kan het niet mooier maken dan het is.
Holy crap.
Nou dan mogen dochter en ik allebei naar een psycholoog.
Misschien is het wel al 40 jaar een fase. :idee:
Pascaline schreef:
30-09-2017 22:26
17.
Er komen toch meer ziektes voor in dat milieu en er zijn veel meer losse contacten.
O_O Wow. Snap wel dat je zoon heeft gewacht om het te vertellen. Om deze vooroordelen dus. En nu moet hij het ook nog maar even voor zich houden, omdat mams nog aan het idee moet wennen.
Ik schrik er van dat er nog zo gedacht wordt. Ik heb ook een zoon, en mijn man en ik denken er hetzelfde over: lekker boeiend of hij met een man of een vrouw thuiskomt. Who cares?
Ik heb ook het gevoel dat 'wat de buitenwereld denkt' voor jou veel te belangrijk is.
daenerys79 schreef:
30-09-2017 22:43
Helemaal eens. maar dit heeft TO uiteraard al gedaan want dat heeft met geaardheid niets te maken.
Los van dat het nergens op slaat. Ik als hetero heb ook geen wisselende contacten maar er zijn zat hetero’s die dat wel hebben. Bij homo’s werkt dat net zo.
Ik heb juist wel (veel) wisselende contacten (gehad), mijn beste vriend (homo) heeft alleen maar monogame relaties gehad en tussendoor niks. Je geaardheid zegt idd echt niks over losse contacten.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Pascaline schreef:
ik snap best dat je je zorgen maakt over je zoon, er leven nog te veel mensen op deze aardbol die negatief tegen homoseksualiteit aankijken, maar hij zal daar beter mee om kunnen gaan als hij weet dat jij hem accepteert en steunt
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
QueenArachnia schreef:
30-09-2017 22:48
Holy crap.
Nou dan mogen dochter en ik allebei naar een psycholoog.
Misschien is het wel al 40 jaar een fase. :idee:
Ik ken echt een vrouw die naar een psycholoog is geweest en toen maar met een man is getrouwd, in de jaren zestig. En gelukkig dat ze met die kerel is geworden joh. Niet dus.

Nou laat mij maar in mijn fase dan, ik vind het prima zo.
Hoe heeft zijn vader eigenlijk gereageerd?
Je vraagt hoe andere ouders hier mee om zijn gegaan, dus ik ben hier wel benieuwd naar.
"Dag zoon, wat fijn voor je dat er voor uit durft komen! Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het niet direct had gezien, en ik maar denken dat je zulke dingen als moeder al van kinds af aan doorhebt, haha. Weet je ik hoop dat je gelukkig bent, en of je nu met een jongen of meisje naar huis komt, zo lang hij/zij maar lief voor je is en het goed met je voorheeft. Liever een leuke schoonzoon aan mijn tafel dan een feeks van een schoondochter. Denk er wel aan, het is niet omdat er geen risico op zwangerschap is, dat je nu je anticonceptie aan de kant moet zwieren, ik hoop dat ik je goed genoeg heb opgevoed om daar aan te blijven denken. En net zoals ik niet graag zou hebben dat je elke week een vreemd meisje naar huis neemt, hoef ik ook niet elke zaterdag met een andere jongen aan tafel te zitten, die regels blijven hetzelfde. En als je het openbaar wil maken, doe maar gerust als je dat graag wilt. Al die personen die jou daarna plots anders aankijken, zijn allemaal personen waar je dan het echte gezicht van leert kennen en waar je je niets meer van moet aantrekken. Misschien dat je nare reacites gaat krijgen van mensen waarbij je het niet verwahchtte, maar ik sta altijd achter je, en degene die écht om je geven zullen dat ook zijn. Ik hou van je en ik ben trots op je. Zo, en nu terug aan de afwas, want denk maar niet dat daar onderuitkomt hoor".

Zoiets, is dat niet wat we in 2017 doen?
(W) Auw To.. je klinkt net als mijn moeder toen ik uit de kast kwam.. “ ik accepteer het wel, maar ik moet wel even wat regels veranderen en je moet dit even stil houden in je omgeving”

Je zoon krijgt juist niet het gevoel dat je hem accepteert!
Wish you were beer
Lady*Voldemort schreef:
30-09-2017 22:24
Dat ze seks hebben. Want als je homo bent doe je het natuurlijk met iedere loslopende kerel die zich in de nabijheid van je bed begeeft.
En in ieder park en openbaar toilet....
Mooie tekst butterscotch.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven