Zwanger en moeder vs schoonmoeder
zondag 1 oktober 2017 om 09:22
zondag 1 oktober 2017 om 09:26
Hoe zou jij je voelen als jij in haar schoenen stond?Eloise_Xennakiss schreef: ↑30-09-2017 23:01Ik vind het erg sneu voor je schoonmoeder. Je hebt je moeder hoog op een voetstuk en haar mieter je er steeds af.
Je moeder mag alles, zij mag niks. Je snapt toch wel dat dit voor haar rot is?
Zij wordt ook oma he.
zondag 1 oktober 2017 om 09:28
Inderdaad.Missandei schreef: ↑30-09-2017 23:10Ik vind je vooral erg hard en onaardig klinken over je schoonmoeder. Je eigen moeder is geen heilige ofzo he.
Ze worden allebei evenveel oma.
Ze heeft wel je vriend/ man grootgebracht.
Ik ben helemaal voor eigen grenzen aangeven maar ik hoop oprecht dat ik later geen schoondochter krijg die zo over me denkt.
zondag 1 oktober 2017 om 09:36
Dat ligt een beetje aan het aantal uur dat TO werkt. Ik werk 32 uur. Het zou voor mij slecht voelen om die ene dag dat ik niet werk, schoonmoeder elke week te laten oppassen.Habbekratz schreef: ↑01-10-2017 09:22Waarom niet? Laat schoonmoeder als ze dat zo graag wil op maandag oppassen. Dan kun jij op maandag huishoudelijke klusjes doen,boodschappen,sporten of wat je ook wilt doen.
zondag 1 oktober 2017 om 09:37
Hoe ziet de rest van jullie werkweek er uit?
Je zegt dat je niet op maandag wil werken omdat je man dan s middags vrij is. Ik zou dan maandagmiddag laten oppassen zodat je ook 1 middag in de week met je man alleen hebt om samen iets te doen of juist om een beetje uit te rusten ofzo.
Je zegt dat je niet op maandag wil werken omdat je man dan s middags vrij is. Ik zou dan maandagmiddag laten oppassen zodat je ook 1 middag in de week met je man alleen hebt om samen iets te doen of juist om een beetje uit te rusten ofzo.
Stressed is just desserts spelled backwards
zondag 1 oktober 2017 om 09:48
Jaaaa dit doe ik ook op donderdag. Maar werk maar 18 uur dus zie de kinderen nog vaak. Dit is natuurlijk anders als je 4-5 dagen werkt.Habbekratz schreef: ↑01-10-2017 09:22Waarom niet? Laat schoonmoeder als ze dat zo graag wil op maandag oppassen. Dan kun jij op maandag huishoudelijke klusjes doen,boodschappen,sporten of wat je ook wilt doen.
Wat raar dat de op weg iS. Zo erg was het toch niet?
zondag 1 oktober 2017 om 10:25
Als dat de reden is kan schoonmoeder zichzelf ook wel herkennen aan de hand van de reacties. Maar TO heeft ook topics over een jongensnaam voor de baby en wel of niet een kraamfeest leeggehaald. Dat is toch niet zo privacygevoelig lijkt me, dat kan iedere zwangere geopend hebben.
TO lijkt me gewoon een lastig mens.
zondag 1 oktober 2017 om 13:15
Hmm volgens mij ben ik 1 van de weinigen die één werkdag wel heeft aangepast aan wat de oppas het beste uitkwam. En de andere 2 aan wat op mijn werk nodig was qua bezetting en die 2 dagen gaat de kleine naar het kdv. Maar ik had dan nog wel de dag van mijn 1e keus als vrije dag gelukkig. De andere vrije dag moest ik even aan wennen, maar bevalt nu ook goed. Maar als je maar 2 dagen werkt, dan snap ik dat het leuker is om thuis te zijn op de dag dat je vriend in de middag thuis is. (Als je meer werkt, was het handig om dan zelf te gaan werken zodat papa thuis is met de kleine en je minder opvang nodig hebt).
Maar goed de OP is inmiddels weg dus aan de discussie moeder vs schoonmoeder waag ik me verder maar niet meer
Maar goed de OP is inmiddels weg dus aan de discussie moeder vs schoonmoeder waag ik me verder maar niet meer
dinsdag 3 oktober 2017 om 14:03
Fee-de-Goede schreef: ↑30-09-2017 22:42Nou jij ( en je man) kunnen prima zelf bepalen wie en waar de kindere worden opgevangen. Je zal daar wel gezeik over krijgen. En dat zou ik ook nog wel snappen. Zeker als je man dat misschien niet zo heel leuk vind.
Maar wie er bij je bevalling is of vlak ervoor of erna ...dat bepalen jij en je manEn jij alleen. Niet je man en niet je schoonmoeder. Jij.
Jij moet dat kind terwereld brengen en dat is niet niks en dus mag jij aangeven wie jij wel en niet erbij wil.
Wie jij wel en niet in een ziekenhuis heb willen wachten. Of pas later wil bellen als je beetje bent bijgekomen.
En ja dat gaat schoonmoeder niet leuk vinden. Maar zij is niet degene die bevalt. Heel vervelend.
Spreek met je man ook heel goed af wat je echt niet wil. En wat wel.
dinsdag 3 oktober 2017 om 14:06
Nee. Jij.
Je man kan van alles willen en aangeven als wens. Maar als jij al bevallende vrowu dat niet wil is dat jammer. Het gaat namelijk om een kind dat geboren moet worden vanuit jou lichaam. Niet uit de zijne. Kan hij niks aan doen maar zo is het nu eenmaal.
dinsdag 3 oktober 2017 om 14:09
Vind ik gelul.Fee-de-Goede schreef: ↑03-10-2017 14:06Nee. Jij.
Je man kan van alles willen en aangeven als wens. Maar als jij al bevallende vrowu dat niet wil is dat jammer. Het gaat namelijk om een kind dat geboren moet worden vanuit jou lichaam. Niet uit de zijne. Kan hij niks aan doen maar zo is het nu eenmaal.
dinsdag 3 oktober 2017 om 14:17
Eens. Wat een gemiep zeg. Ik ben erg benieuwd hoe man het ervaart. Het is tenslotte zijn moeder, die net zoveel oma wordt als TS haar moeder. Misschien heeft man wel dezelfde ideeën bij jouw moeder, zijn schoonmoeder. Voor hem ook veel minder vertrouwd dan zijn eigen moeder hè. Ik lees niet dat man daar moeilijk over doet.missesjn schreef: ↑30-09-2017 22:29Tja, dat oppassen gaat je echt gezeik opleveren. En eerlijk gezegd snap ik het wel.
En met betrekking tot de bevalling: ook dat kan je niet maken. Gewoon alleen je partner er bij.
Denk dat jij misschien eens wat afstand moet nemen van je moeder, je lijkt er nogal aan vast te zitten.
dinsdag 3 oktober 2017 om 14:23
Qua oppassen vind ik wel dat je één lijn moet trekken tussen de opa's en oma's, of allemaal de kans geven op te passen of allemaal niet. Voor een bevalling vind ik dat wat anders. Tijdens die ene dag vind ik dat de vrouw die moet bevallen mag zeggen hoe zij het t liefste heeft. Het is nogal een persoonlijke en intieme aangelegenheid namelijk. Als TO het echt belangrijk vindt dat haar moeder erbij is voor support, dan vind ik dat ze dit moet kunnen doen, zonder gezeik van anderen die zich dan gepasseerd voelen.
dinsdag 3 oktober 2017 om 14:29
Eens! Ik zou alleen niet per se mijn werkdagen aanpassen. Hoewel ik dit nu wel heb gedaan omdat oudste die dag naar kdv gaat dus dan zouden ze alleen op jongste zoon passen en ze willen ze graag allebei zien, prima. Maar als ik graag een dagje met man heb dan gaat dat voor vind ik.SweetChili schreef: ↑03-10-2017 14:23Qua oppassen vind ik wel dat je één lijn moet trekken tussen de opa's en oma's, of allemaal de kans geven op te passen of allemaal niet. Voor een bevalling vind ik dat wat anders. Tijdens die ene dag vind ik dat de vrouw die moet bevallen mag zeggen hoe zij het t liefste heeft. Het is nogal een persoonlijke en intieme aangelegenheid namelijk. Als TO het echt belangrijk vindt dat haar moeder erbij is voor support, dan vind ik dat ze dit moet kunnen doen, zonder gezeik van anderen die zich dan gepasseerd voelen.
Bevallen vind ik zo intiem maar daar wilde ik dan ook alleen maar man bij.
Nou eigenlijk wilde ik dat het liefst alleen in een hoekje doen haha maarjaaa die verloskundige wilde er toch bij. Bij de tweede was het trouwens erg gezellig met VK en man (tussen de weeen door).