Zwanger en moeder vs schoonmoeder
zaterdag 30 september 2017 om 23:01
Ik vind het erg sneu voor je schoonmoeder. Je hebt je moeder hoog op een voetstuk en haar mieter je er steeds af.
Jij zegt bemoeierig, maar is het niet gewoon dat ze heel hard probeert ook op een goede golflengte te komen?
Ik kan me best voorstellen dat zij denkt dat ze tegen je moeder moet opboksen, dat moet ze nl ook als ik het zo lees.
Je moeder mag alles, zij mag niks. Je snapt toch wel dat dit voor haar rot is?
Zij wordt ook oma he.
Zij wil ook oppassen en ik kan me heel goed voorstellen dat het dan steekt dat de andere oma wel 2 dagen krijgt.
Kun je dat niet 50/50 doen?
Of allebei niet.
Op de gang wachten zou ik niet willen, niemand niet. Mijn broer wilde dat bij mij. Nou ik was daar echt niet aan toe hoor. Even niemand alsjeblieft na de bevalling. Alleen vriend en dochter was me genoeg.
En je kan ze toch beide bellen als het begonnen is? Betekend niet dat ze ook moeten gaan komen. Gewoon als boodschap, bevalling is begonnen, we houden jullie op de hoogte.
Jij zegt bemoeierig, maar is het niet gewoon dat ze heel hard probeert ook op een goede golflengte te komen?
Ik kan me best voorstellen dat zij denkt dat ze tegen je moeder moet opboksen, dat moet ze nl ook als ik het zo lees.
Zij wordt ook oma he.
Zij wil ook oppassen en ik kan me heel goed voorstellen dat het dan steekt dat de andere oma wel 2 dagen krijgt.
Of allebei niet.
Op de gang wachten zou ik niet willen, niemand niet. Mijn broer wilde dat bij mij. Nou ik was daar echt niet aan toe hoor. Even niemand alsjeblieft na de bevalling. Alleen vriend en dochter was me genoeg.
En je kan ze toch beide bellen als het begonnen is? Betekend niet dat ze ook moeten gaan komen. Gewoon als boodschap, bevalling is begonnen, we houden jullie op de hoogte.
zaterdag 30 september 2017 om 23:05
Eloise_Xennakiss schreef: ↑30-09-2017 23:01Ik vind het erg sneu voor je schoonmoeder. Je hebt je moeder hoog op een voetstuk en haar mieter je er steeds af.
Zij wordt ook oma he.
Of allebei niet.
Dat zou ik dus niet doen. Zelfs niet opdringende ouders/schoonouders hebben dan ineens de neiging te gaan zitten wachten, bellen enz. Of langs te komen.
zaterdag 30 september 2017 om 23:10
Deden die van mij gelukkig niet.Fee-de-Goede schreef: ↑30-09-2017 23:05Dat zou ik dus niet doen. Zelfs niet opdringende ouders/schoonouders hebben dan ineens de neiging te gaan zitten wachten, bellen enz. Of langs te komen.
Zelfs vrienden waren op de hoogte. We hadden een bevallingsgroepsapp.
Was tussen de weeen door nog best gezellig haha.
Maar als je zeker weet dat ze echt gaan opdringen en ondanks duidelijk nee toch komen dan misschien maar niks zeggen.
Maar dan zou ik het tegen niemand zeggen.
zaterdag 30 september 2017 om 23:10
Ik vind je vooral erg hard en onaardig klinken over je schoonmoeder. Je eigen moeder is geen heilige ofzo he.
Ze worden allebei evenveel oma.
Ze heeft wel je vriend/ man grootgebracht.
Ik ben helemaal voor eigen grenzen aangeven maar ik hoop oprecht dat ik later geen schoondochter krijg die zo over me denkt.
Ze worden allebei evenveel oma.
Ze heeft wel je vriend/ man grootgebracht.
Ik ben helemaal voor eigen grenzen aangeven maar ik hoop oprecht dat ik later geen schoondochter krijg die zo over me denkt.
zaterdag 30 september 2017 om 23:12
Zelf heb ik schoonouders wel gebeld omdat mijn ouders het wisten (die kwamen de hond halen). Maar goed, die waren al twee keer grootouders geworden dus ervaring met lang wachten. Mijn ouders dachten ook dat het minimaal 36 uur zou duren. Ik ben de eerste aan beide kanten van de familie die binnen 8 uur een kind heeft gebaard. Ik zie mijn vader nog op zijn pantoffels bij mij naar binnen rennen, opgejaagd door mijn moeder met onze hond onder zijn arm
zaterdag 30 september 2017 om 23:12
zaterdag 30 september 2017 om 23:15
Mijne ook niet hoor maar ik hoor verhalen om me heen.Eloise_Xennakiss schreef: ↑30-09-2017 23:10Deden die van mij gelukkig niet.
Zelfs vrienden waren op de hoogte. We hadden een bevallingsgroepsapp.
Was tussen de weeen door nog best gezellig haha.
Maar als je zeker weet dat ze echt gaan opdringen en ondanks duidelijk nee toch komen dan misschien maar niks zeggen.
Maar dan zou ik het tegen niemand zeggen.
Ik had geplande keizersnedes. Dat is sowieso anders.
zaterdag 30 september 2017 om 23:47
Wie je bij de bevalling wil is jouw keuze, ik vind het helemaal niet raar dat een moeder vertrouwder voelt dan een schoonmoeder. Welke dagen je gaat werken moeten jullie ook zelf weten vind ik. Ik zou schoonmoeder wel een dag aanbieden. Als ze dan niet kan en jullie er samen niet uitkomen is het inderdaad pech. Verder wat anderen zeggen, iets milder zijn maakt het ook voor jezelf leuker.
zondag 1 oktober 2017 om 00:12
Omdat mijn schoonmoeder 4 dagen werkt en alleen maar op 1 dag kan oppassen die ik zelf liever vrij ben omdat mijn vriend dan een halve dag werkt
zondag 1 oktober 2017 om 00:13
Winterbaby2018 schreef: ↑01-10-2017 00:12Omdat mijn schoonmoeder 4 dagen werkt en alleen maar op 1 dag kan oppassen die ik zelf liever vrij ben omdat mijn vriend dan een halve dag werkt. Daarentegen mag/kan ze altijd oppassen in het weekend als wij wat hebben en zij dat graag wil
zondag 1 oktober 2017 om 00:17
Dat gaat dat dus gewoon niet. Klaar.Winterbaby2018 schreef: ↑01-10-2017 00:12Omdat mijn schoonmoeder 4 dagen werkt en alleen maar op 1 dag kan oppassen die ik zelf liever vrij ben omdat mijn vriend dan een halve dag werkt
Maar gun haar wel wat omavreugde, ook al vind je haar vervelend. In de aanloop eens samen shoppen of inderdaad 1x meet meet echo of oo met met een pretecho dat soort dingen.
zondag 1 oktober 2017 om 00:22
Tuurlijk en dat mag ze ook zeker we zijn al een x wezen winkelen en ze is ook mee geweest naar de geslachtsbepaling. Een vaste oppasdag gaat dus idd niet lukken maar ik heb het idd ook liever niet aangezien ik nu al weet dat ze zich erg veel met de opvoeding gaat bemoeien. Liever laat ik haar oppassen in het weekend zo nu en dan maar niks qua vastigheid dan zit je er ook weer zo aan vastFee-de-Goede schreef: ↑01-10-2017 00:17Dat gaat dat dus gewoon niet. Klaar.
Maar gun haar wel wat omavreugde, ook al vind je haar vervelend. In de aanloop eens samen shoppen of inderdaad 1x meet meet echo of oo met met een pretecho dat soort dingen.
zondag 1 oktober 2017 om 06:31
Die vaste oppasdag gaat niet, maar vergis je niet in bovenstaande. Mijn moeder spreekt bijvoorbeeld haar bemoeienis veel meer uit hoewel ik dat niet had verwacht. Wel de reden dat wij op voorhand al kozen voor professionele opvang.Winterbaby2018 schreef: ↑01-10-2017 00:22Tuurlijk en dat mag ze ook zeker we zijn al een x wezen winkelen en ze is ook mee geweest naar de geslachtsbepaling. Een vaste oppasdag gaat dus idd niet lukken maar ik heb het idd ook liever niet aangezien ik nu al weet dat ze zich erg veel met de opvoeding gaat bemoeien.
Hier waren alle ouders enzo op de hoogte van de bevalling. Al kwam het maar doordat mijn man om zes uut 's ochtends op een app reageerde en iedereen weet dat hij dan normaal niet wakker is.
zondag 1 oktober 2017 om 06:50
En dát geldt dan weer net zo goed voor je eigen moeder.Winterbaby2018 schreef: ↑01-10-2017 00:22Tuurlijk en dat mag ze ook zeker we zijn al een x wezen winkelen en ze is ook mee geweest naar de geslachtsbepaling. Een vaste oppasdag gaat dus idd niet lukken maar ik heb het idd ook liever niet aangezien ik nu al weet dat ze zich erg veel met de opvoeding gaat bemoeien. Liever laat ik haar oppassen in het weekend zo nu en dan maar niks qua vastigheid dan zit je er ook weer zo aan vast
zondag 1 oktober 2017 om 06:58
Ik ben trouwens altijd zo blij geweest met professionele opvang. Lekker op jezelf als je van je werk thuiskwam, geen persoonlijk onderhuids gedoe, geen verschil van inzicht of teveel verwennerij, ziekte of vakantie werd vanzelf opgevangen. En het spelen met andere kindjes had ook echt een meerwaarde. Nou hadden wij ook toevallig een goed KDV waar ik heel tevreden over ben, maar ik ben altijd erg gelukkig geweest met deze keuze.
zondag 1 oktober 2017 om 07:07
Ik heb ook geen fijne relatie met m'n schoonmoeder. Het is wel iets makkelijker geworden toen er kinderen kwamen, omdat je dan allebei gek bent op die kinderen.
Mijn schoonmoeder past net zo vaak op als mijn moeder, wij doen bevallingen met z'n 2-en.
Eerst deed ik ontzettend m'n best om maar alles om m'n schoonmoeder heen te regelen en te zorgen dat zij niet boos zou worden, dat doe ik niet meer. Ik kon haar nooit tevreden krijgen/houden.
Zij is gewoon oma en geniet daar erg van en dat vind ik leuk om te zien.
Als je schoonmoeder gewoon in staat is om voor jullie kind te zorgen, dan zou ik dit gewoon laten gebeuren en jouw moeder 1 dag minder. Wel op een dag die voor alle partijen handig is trouwens.
Mijn schoonmoeder past net zo vaak op als mijn moeder, wij doen bevallingen met z'n 2-en.
Eerst deed ik ontzettend m'n best om maar alles om m'n schoonmoeder heen te regelen en te zorgen dat zij niet boos zou worden, dat doe ik niet meer. Ik kon haar nooit tevreden krijgen/houden.
Zij is gewoon oma en geniet daar erg van en dat vind ik leuk om te zien.
Als je schoonmoeder gewoon in staat is om voor jullie kind te zorgen, dan zou ik dit gewoon laten gebeuren en jouw moeder 1 dag minder. Wel op een dag die voor alle partijen handig is trouwens.
Alles komt goed
zondag 1 oktober 2017 om 07:13
Probeer eens een gesprek met haar aan te gaan met op de koninklijke feedback manier. Dus houd het bij jezelf: als u mij tips geeft over borstvoeding heb ik het gevoel dat u mijn keuze voor flesvoeding niet serieus neemt, klopt dat? Ga gewoon het gesprek eens aan. Beter nog, laat e man dat doen of doe het gezamenlijk. Gewoon lekker tijdens een wandeling niet aan tafel of zo. Vraag eens naar haar verhouding met haar schoonmoeder. Ik bedoel ze is schoonmoeder maar ze was ook ooit schoondochter. Heeft ze trouwens een eigen dochter? Of die misschien altijd vurig gewenst? Als je meer begrip hebt voor elkaar kun je ook meer van elkaar hebben. Joh ik verschil ook dag en nacht met mijn schoonmoeder en we hebben vreselijk aan elkaar moeten wennen. Maar ze is wel de moeder van mijn man die hem met heel veel liefde opgevoed heeft. We zijn nu erg op elkaar gesteld en ik kan haar raad inmiddels wel waarderen. Maar we spreken zaken wel uit naar elkaar.
zondag 1 oktober 2017 om 07:16
Een kennis van mij laat zowel haar moeder als schoonmoeder vaste dagen oppassen. Ze hield haar hart vast voor de bemoeienis van schoonmoeder. En wat blijkt? Die doet het superrelaxed, luistert naar wat zij graag willen en kan het goed hebben als zij aangeven dat ze het liever anders hebben.
Ze ergert zich dood aan haar eigen moeder die zowat de hele opvoeding wil bepalen. Had ze nooit verwacht.
Lang leve de professionele opvang!
Ze ergert zich dood aan haar eigen moeder die zowat de hele opvoeding wil bepalen. Had ze nooit verwacht.
Lang leve de professionele opvang!
zondag 1 oktober 2017 om 07:20
Nog wel een aanvulling:
Neem het nooit voor lief dat iemand op wil passen. In jouw geval wil je schoonmoeder dit op haar enige vrije dag en dat is natuurlijk heel lief van haar.
En wat ik ook nog zat te denken is, misschien wil schoonmoeder helemaal niet bij de bevalling aanwezig zijn, ziet zij dat ook helemaal niet zitten.
Neem het nooit voor lief dat iemand op wil passen. In jouw geval wil je schoonmoeder dit op haar enige vrije dag en dat is natuurlijk heel lief van haar.
En wat ik ook nog zat te denken is, misschien wil schoonmoeder helemaal niet bij de bevalling aanwezig zijn, ziet zij dat ook helemaal niet zitten.
Alles komt goed
zondag 1 oktober 2017 om 07:27
Wanneer komt die baby? Je bent hooguit net over de helft maar misschien nog niet eens, en schoonmoeder en moeder hebben allebei (?) al kado's en babykamers gekocht?
Als ze dat allebei al gedaan hebben vind ik ze allebei even opdringerig hoor. (Als het niet gebleven is bij een kledingstuk en een speelgoedje, zeg maar.)
Als ze dat allebei al gedaan hebben vind ik ze allebei even opdringerig hoor. (Als het niet gebleven is bij een kledingstuk en een speelgoedje, zeg maar.)