Hoeveel kostte jouw bed?

01-10-2017 15:08 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben net een nieuw bed gekocht, een tweepersoons elektrische boxspring met alles erop en eraan. Totaal waren we kwijt (inc. kussens á 100 euro per stuk, dekbedhoes etc.) 3300 euro. Ik heb dit graag over voor een goede nachtrust. Maar nu zeiden een aantal mensen om ons heen dat ze nooit zoveel geld zouden uitgeven aan een bed. Vervolgens lopen ze wel met de nieuwste iPhone rond :?:

Dus, mijn vraag: Hoeveel heeft jouw bed gekost?
Boxspring 160 x 200 inclusief hoofdeinde destijds aangeschaft in de aanbieding van € 1.100,00 voor € 900,00. Het bed slaapt heerlijk. Inmiddels dit jaar wel de matrassen vervangen. Dat was nog wel lastig, omdat ik veel matrassen te zacht vind en de hardere varianten weer te hard. Uiteindelijk twee matrassen bij Ikea gekocht voor in totaal nog geen € 300,00. Ze liggen heerlijk.

Ik vind het belangrijk om lekker te kunnen slapen, maar kan er geen duizenden euro's aan uit geven. Dus het is altijd goed zoeken, totdat je iets tegen komt wat in het budget past én (het belangrijkst) lekker ligt en slaapt.
Ik heb altijd IKEA bedden, bedbodems en matrassen gehad en slaap als een vorst. Ik denk niet dat ik in duurdere bedden beter zou slapen.
1200 euro zonder dekbed en kussens. Inmiddels 10 jaar geleden. Was huwelijkscadeau, maar wel zelf uitgezocht. We worden nog regelmatig wakker en dat we tegen elkaar zeggen dat we toch een heerlijk bed hebben. Je halve leven breng je in bed door, dus daar mag je best een prijs voor betalen vind ik.
Niks voor de ombouw (zelfbouw door schoonvader) + 600 voor matrassen, lattenbodems en kussens. Nu na 8 jaar nieuwe matrassen voor €2000,-.
kleincadeautje schreef:
01-10-2017 15:16
1500 euro, van swIss sense. Nog steeds erg blij mee.
Wij ook toevallig. Boxspring + hoofdeinde + wat beddengoed + 2 kussens.
Ik dacht dat bedden veel duurder waren, dus dit viel me enorm mee.
Hiervoor jaren auping frame met houten latjes en leen bakker matrasje. Sliep ik ook heel lang prima op, maar na zo'n 15 jaar was het matras wel op en.

Ik vind het opvallend dat je (TO) een topic opent omdat je commentaar hebt gekregen op het geld dat jullie hebben gekozen uit te geven aan een bed en vervolgens heb je zelf commentaar op het geld dat die ander kiest uit te geven aan een telefoon :sarcastic: Mensen hebben gewoon verschillende prioriteiten en hechten aan verschillende dingen meer of minder belang.
Dat is wel heel duur hoor. Dan betaal je ook voor de naam. Ik slaap heerlijk op mijn boxpring van 500 euro
KeaAlpine schreef:
01-10-2017 18:55
Wij ook toevallig. Boxspring + hoofdeinde + wat beddengoed + 2 kussens.
Ik dacht dat bedden veel duurder waren, dus dit viel me enorm mee.
Hiervoor jaren auping frame met houten latjes en leen bakker matrasje. Sliep ik ook heel lang prima op, maar na zo'n 15 jaar was het matras wel op en.

Ik vind het opvallend dat je (TO) een topic opent omdat je commentaar hebt gekregen op het geld dat jullie hebben gekozen uit te geven aan een bed en vervolgens heb je zelf commentaar op het geld dat die ander kiest uit te geven aan een telefoon :sarcastic: Mensen hebben gewoon verschillende prioriteiten en hechten aan verschillende dingen meer of minder belang.
Sorry, maar ik snap niet waar je die conclusies vandaan haalt. Ik geef aan dat mensen om mij heen 3300 euro veel geld vinden voor een bed maar wel met de nieuwste iPhone rondlopen. Ik zeg toch nergens dat ik dat erg vind. Ik vind een bed gewoon belangrijker dan een dure telefoon en vond 3300 euro helemaal niet buitensporig voor een goed bed. Dus ik was benieuwd wat anderen een normale prijs vinden voor een bed. 'T zal mij een worst wezen of ze een iPhone hebben en tegelijkertijd op de grond slapen.
Terrarum schreef:
01-10-2017 19:45
Sorry, maar ik snap niet waar je die conclusies vandaan haalt. Ik geef aan dat mensen om mij heen 3300 euro veel geld vinden voor een bed maar wel met de nieuwste iPhone rondlopen. Ik zeg toch nergens dat ik dat erg vind. Ik vind een bed gewoon belangrijker dan een dure telefoon en vond 3300 euro helemaal niet buitensporig voor een goed bed. Dus ik was benieuwd wat anderen een normale prijs vinden voor een bed. 'T zal mij een worst wezen of ze een iPhone hebben en tegelijkertijd op de grond slapen.
Het zit hem denk ik vooral in de manier waarop je het zegt. En met name dan het woord 'vervolgens'. Ik ben niet de enige die hierop reageert, dus blijkbaar kwam het op meerdere mensen zo over.

"Maar nu zeiden een aantal mensen om ons heen dat ze nooit zoveel geld zouden uitgeven aan een bed. Vervolgens lopen ze wel met de nieuwste iPhone rond :?: "

Ja, jij vindt een duurder bed belangrijker en een ander vindt een duurder telefoon belangrijker. Dat lijkt me een heel logische conclusie uit je ervaring. Maar dat is niet zoals je de OP hebt opgesteld. Dat woord 'vervolgens' heeft een lading. Als je puur wilde weten wat anderen een normale prijs voor een bed vinden had je dat toch gewoon gevraagd? Dan had die hele iPhone er niet bij gehoeven.

(Je hoeft overigens geen sorry te zeggen als je het niet met mee eens bent, dat kan gewoon.)
Ik vraag me meerdere dingen af:
1. Waarom vertel je de prijs van een bed aan vrienden?
2. Hoe gaat zo'n gesprek dan? Vertel je uit jezelf de prijs of vragen zij ernaar?
3. Wat maakt het uit dat je vrienden het veel geld vinden? Het is toch jouw geld en je mag toch zelf bepalen hoeveel je aan wat uitgeeft?
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 01-10-2017 20:06
0.33% gewijzigd
KeaAlpine schreef:
01-10-2017 19:49
Het zit hem denk ik vooral in de manier waarop je het zegt. En met name dan het woord 'vervolgens'. Ik ben niet de enige die hierop reageert, dus blijkbaar kwam het op meerdere mensen zo over.

"Maar nu zeiden een aantal mensen om ons heen dat ze nooit zoveel geld zouden uitgeven aan een bed. Vervolgens lopen ze wel met de nieuwste iPhone rond :?: "

Ja, jij vindt een duurder bed belangrijker en een ander vindt een duurder telefoon belangrijker. Dat lijkt me een heel logische conclusie uit je ervaring. Maar dat is niet zoals je de OP hebt opgesteld. Dat woord 'vervolgens' heeft een lading. Als je puur wilde weten wat anderen een normale prijs voor een bed vinden had je dat toch gewoon gevraagd? Dan had die hele iPhone er niet bij gehoeven.

(Je hoeft overigens geen sorry te zeggen als je het niet met mee eens bent, dat kan gewoon.)
Met het woord "Vervolgens" doelde ik op het verschil in prioriteit. Gevalletje van miscommunicatie :jump:
De buitenkant? Enkele honderden voor een gezellig echt houten bed.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Wij zijn magere/slanke mensen die niet veel voordeel hebben van een superdeluxe matras met allerlei zones.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
iets boven de 2100 geloof ik een paar jaar geleden en heb er nog geen moment spijt van gehad.

Het interesseert mij niet wat een ander daar van vindt en ga dat dus ook aan niemand verantwoorden.
Voorheen had ik trouwens matrassen van pullman op de spiralen van auping. Met een ikea ombouw :)
retrostar schreef:
01-10-2017 20:09
Wij zijn magere/slanke mensen die niet veel voordeel hebben van een superdeluxe matras met allerlei zones.
Huh? Ook voor slanke mensen is een goede ondersteuning van het lichaam toch belangrijk tijdens het slapen?
Wij hebben Hovag matrassen van rond de 300€ per stuk, een bedframe van een euro of 160, kussens van 10€ per stuk en dekbedden voor 50€ per stuk. Nog geen 900 euro dus, exclusief beddengoed van het middensegment van diezelfde Zweedse gigant.

Wij zijn erg tevredenen over de matrassen, maar vriend wil ooit wel een duurder matras of zelfs een waterbed (gruwel). Maar toen we dit kochten waren we nog studenten met niet een enorm hoog budget :-D
SRCNN14 schreef:
01-10-2017 20:51
Wij hebben Hovag matrassen van rond de 300€ per stuk, een bedframe van een euro of 160, kussens van 10€ per stuk en dekbedden voor 50€ per stuk. Nog geen 900 euro dus, exclusief beddengoed van het middensegment van diezelfde Zweedse gigant.

Wij zijn erg tevredenen over de matrassen, maar vriend wil ooit wel een duurder matras of zelfs een waterbed (gruwel). Maar toen we dit kochten waren we nog studenten met niet een enorm hoog budget :-D
Een kussen van 10 euro, zak je daar niet meteen doorheen? Of heb ik gewoon een zwaar hoofd..
Wij hebben onze ombouw zelf gemaakt van steigerhout. De elektrische lattenbodems waren iets van 200 euro per stuk ofzo. Maar die hadden we al. Matrassen zijn van Ikea. Niet de goedkoopste maar ook niet de duurste. Idem voor de kussens.
Zelf zou ik ook geen 3300 euro aan een bed besteden, maar who cares. Het is jouw geld en jouw beslissing.
Heerlijk toch! Als je het kan missen en je hebt er voor over. Geniet ervan!

Die van ons was 1700 euro inclusief 2 goede kussens.
Boxspring van 1.80 bij 2.00, we hebben hem nu een maandje of 4.
1 van de betere keuzes geweest!
Geen rug of arm klachten meer en slapen als een roosje.
Als we iets meer te besteden hadden dan waren we ook voor de luxere variant gegaan van deze. Maar we hadden een budget in ons hoofd 😊.

Slaap lekker!
Terrarum schreef:
01-10-2017 21:00
Een kussen van 10 euro, zak je daar niet meteen doorheen? Of heb ik gewoon een zwaar hoofd..
Hmm, ik vind ze stevig genoeg eigenlijk. We hadden een duurder model in ons hoofd maar het is toch deze geworden. Allebei buikslapers speelt misschien een rol? Helemaal zonder kussen ligt niet lekker, maar een te vol kussen is echt vreselijk om op te slapen.
Waterbed rond de 1500€ na tien jaar nog steeds blij mee .
€668,-. Ikea ombouw met lades, hoofdeind met nachtkastje erin, 2 lattenbodems en een matras. 1.60m Breed. Ik heb geen verstelbaar hoofdeind of voeteneind nodig, ooit gehad en gebruik dat nooit. Ook een boxspring zie ik geen voordelen van. Ik heb nu opbergruimte onder mijn bed en dat heb ik liever. Ik zou €3000,- ook zonde vinden voor een bed, want mijn bed van nog geen €700,- ligt ook heerlijk. Dus daar zie ik de meerwaarde niet van :)
Dochter haar 1-persoons bedje heeft overigens meer gekost. Die was ruim €1000,-. Maar dat is dan ook een steigerhouten huisje met deurtjes, een raampje en plantenbak enz :mrgreen:
Terrarum schreef:
01-10-2017 21:00
Ik heb 2 kussens van samen €25,-. Dons, stevig, slapen heerlijk! Liep er toevallig tegenaan bij kwantum :)
€3700

Beste besteding ooit.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Wow wat een geld hebben jullie bijna allemaal te besteden. Voel me oppeens best arm... Ik gun het iedereen van harte daar niet van.

Ik zou als ik het had niet meer uitgeven dan noodzakelijk om goed te liggen en de rest investeren om uiteindelijk ook anderen die buiten hun schuld om echt niets hebben hier of in de derde wereld te kunnen helpen aan eerste levensbehoeften. Maar das al mijn droom van kleins af aan. En het is niet gezegd dat men dat niet al op andere manieren doet, af en toe wat luxe en zeker rond gezondheid en welzijn moet kunnen hoor. Wel vraag ik mij af of iets dat zo duur is nog extra kwaliteit inhoudt (wat misschien echt zo is) of dat het op een gegeven moment winst voor de fabricant rond een merknaam wordt.

Ik ben arbeids ongeschikt maar heb met keihard buffelen toch jaren mijn eigen werk weten te creeëren, maar mijn ex gaf alles net zo hard weer uit en heeft me met hoge schulden achtergelaten door zijn problemen indertijd.

Ik heb een geweldige qua functies & prestaties doet ie echt niet onder voor een iphone Huawei telefoon van €138 van verjaardags en wat spaar geld gekocht. Zonder Simlock, prepay. Zodat ik eindelijk de kids & kat weer kon fotograferen ! :D En de vele uren dat ik s'nachts niet kan slapen beetje zonder zorgen op de smartphone lezend en schrijvend door kan brengen.

Ik lig zelf en vindt dat op de één of andere manier gezellig maar ook omdat ik niets te besteden heb en mijn kamer zo klein is dat een ombouw om mijn bed van 200x140 cm in de lengte niet eens past denk ik ; op een matras op de grond... (Enkel op een lattenbodum voor de ventilatie, die direct op de grond (laminaat)). Maar lig best goed !

De ikea matras van hooguit €125,- ofzo meer zal er toen voor mij (jaar of 15 terug) ook al zeker niet in hebben gezeten vond ik in het begin ietwat zacht (en dat vond ik vreemd voor een voor mij zo'n dure matras) maar ben daar nu aan gewend. Wel had ze na aantal jaar al dat er een veer doorheen prikt, heel scherp, begrijp niet dat daar geen dopje op het scherpe puntje wordt geplaatst of het uiteinde naar beneden gebogen ofzo.
Ik lig s'nachts vaak uren wakker maar heb dat nooit aan de matras verbonden.

Ik heb wel s'avonds vóór het slapen geregeld last van bekken instabiliteit (meer dan 10 jaar terug laatste zwangerschap) maar heb dat ook nooit aan deze matras verbonden (heb daar wel s'nachts pijn door als ik op een dunnere matras slaap.

Ben wel nieuwsgierig hoe een heel duur bed slaapt maar kan mij moeilijk voorstellen dat dat heel veel beter dan dit is. Want lig op de scherp uitstekende veer en het ietwat zachte na best lekker.

Zou wel omdat de kamer zo klein is een hoogslaper willen maar daar is omdat het met een dakkapel deels schuine wanden heeft en verder ook een laag plaffond vrees ik geen plek voor in de hoogte.
anoniem_175521 wijzigde dit bericht op 02-10-2017 09:15
8.03% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven