Wij roepen weer verder!!
zaterdag 9 september 2017 om 00:26
Aanvulling: Kletsen mag natuurlijk ook. Dat is ook gezelliger 
De vorige 3 delen waren vol dus hier is het nieuwe deel.
Originele OP uit het eerste en vorige topic:
Een topic waar je altijd "offtopic" mag, want geen onderwerp.
Wil je wat kwijt? Wil je ff klagen, een leuke anekdote delen, je laatste niet-zo'n-succesrecept in de groep gooien, een loze opmerking plaatsen gewoon omdat het kan?
Ik lees het graag.
De vorige 3 delen waren vol dus hier is het nieuwe deel.
Originele OP uit het eerste en vorige topic:
Een topic waar je altijd "offtopic" mag, want geen onderwerp.
Wil je wat kwijt? Wil je ff klagen, een leuke anekdote delen, je laatste niet-zo'n-succesrecept in de groep gooien, een loze opmerking plaatsen gewoon omdat het kan?
Ik lees het graag.
zondag 1 oktober 2017 om 22:51
Ik n Twents accent. Je hoort het altijd .is ook niet erg .zijn weinig mensen die accentloos praten.
Amsterdammers.Rotterdammers. Had n kennis in de Haag .die verstond ik helemaal niet.
Gronings en Fries .versta ik best wel goed. Limburgs is weer iets moeilijker.
Amsterdammers.Rotterdammers. Had n kennis in de Haag .die verstond ik helemaal niet.
Gronings en Fries .versta ik best wel goed. Limburgs is weer iets moeilijker.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
zondag 1 oktober 2017 om 22:52
Mijn ouders probeerden dan ook, maar onbewust pik je toch dat accent, inclusief voor anderen onbekende woorden, mee. Zo had ik het laatst over een pulletje (baby eend) en werd ik raar aangekeken door een vriendin. Blijkbaar kennen ze dat woord niet overal in Nederland.
zondag 1 oktober 2017 om 22:53
Ik vind twents altijd zo'n leuk en vrolijk accent
zondag 1 oktober 2017 om 23:11
een pulletje zal hier wel een poeleke zijn. Hoewel dat meer voor een kuiken gebruikt wordt.FiIee schreef: ↑01-10-2017 22:52Mijn ouders probeerden dan ook, maar onbewust pik je toch dat accent, inclusief voor anderen onbekende woorden, mee. Zo had ik het laatst over een pulletje (baby eend) en werd ik raar aangekeken door een vriendin. Blijkbaar kennen ze dat woord niet overal in Nederland.
Mijn vader gebruikte het woord pullepetaon wel eens (parelhoen) Hier in Roosendaal zijn het tullepetaonen
Heb het nooit uitgezocht maar denk dat het laatste deel van het woord de verbastering is van hanen en het pulle-deel overeenkomt met jullie pullen en onze poelen (poelekes)
Volgens mij zijn kippen poelen dus kuikens poelekens in ons dialect.
Nou ja in de tijd van mijn oma waren kippen tieten. Bij nader inzien niet alleen ind e tijd van mijn oma, een klasgenoot die woonde in een gebied waar veel kippenhouderijen waren vertelde in de klas dat hij 's nachts tieten had gevangen dus niet zo wakker was, Leraar die uit Limburg kwam had geen idee waar hij het over had.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
zondag 1 oktober 2017 om 23:13
Tieten had gevangennlies schreef: ↑01-10-2017 23:11een pulletje zal hier wel een poeleke zijn. Hoewel dat meer voor een kuiken gebruikt wordt.
Mijn vader gebruikte het woord pullepetaon wel eens (parelhoen) Hier in Roosendaal zijn het tullepetaonen
Heb het nooit uitgezocht maar denk dat het laatste deel van het woord de verbastering is van hanen en het pulle-deel overeenkomt met jullie pullen en onze poelen (poelekes)
Volgens mij zijn kippen poelen dus kuikens poelekens in ons dialect.
Nou ja in de tijd van mijn oma waren kippen tieten. Bij nader inzien niet alleen ind e tijd van mijn oma, een klasgenoot die woonde in een gebied waar veel kippenhouderijen waren vertelde in de klas dat hij 's nachts tieten had gevangen dus niet zo wakker was, Leraar die uit Limburg kwam had geen idee waar hij het over had.
zondag 1 oktober 2017 om 23:13
zondag 1 oktober 2017 om 23:45
Nou, toen ik Casper nog had, mijn hond heeft hij een keer een kip voor me gevangenen hij legde de kip aan mijn voeten. Ik hield de kip vast zodat hij los zou laten en klikte hem aan de riem en toen liet ik de kip los, die op hele hoge poten en met grooooote stappen zich uit de voeten maakte en zich verstopte in een berg kreupelhout. De manier waarop die kip dat deed vind ik tot op de huidige dag van vandaag veel grappiger dan een puber achter tietjes aan zien zitten. Het leek wel een cartoonvogel.
Vervolgens kijkt Casper me aan alsof hij een ufo zag landen, want hoe kon ik nou toch in hemelsnaam dat lekkere maaltje laten lopen. Ik legde hem uit dat ik alleen kip eet van de Appie, maar helaas, dat wilde er bij hem niet in en hij heeft me de rest van de dag verwijtend bekeken.
zondag 1 oktober 2017 om 23:53
Cateautje schreef: ↑01-10-2017 23:45Nou, toen ik Casper nog had, mijn hond heeft hij een keer een kip voor me gevangenen hij legde de kip aan mijn voeten. Ik hield de kip vast zodat hij los zou laten en klikte hem aan de riem en toen liet ik de kip los, die op hele hoge poten en met grooooote stappen zich uit de voeten maakte en zich verstopte in een berg kreupelhout. De manier waarop die kip dat deed vind ik tot op de huidige dag van vandaag veel grappiger dan een puber achter tietjes aan zien zitten. Het leek wel een cartoonvogel.
Vervolgens kijkt Casper me aan alsof hij een ufo zag landen, want hoe kon ik nou toch in hemelsnaam dat lekkere maaltje laten lopen. Ik legde hem uit dat ik alleen kip eet van de Appie, maar helaas, dat wilde er bij hem niet in en hij heeft me de rest van de dag verwijtend bekeken.
maandag 2 oktober 2017 om 00:01
Volgens mij praat ik aardig ABN, maar ik gebruik wel wat rare woorden en van de meeste weet ik niet eens waar het vandaan komt. Gek hè? Het zijn woorden die de ouders van mijn ouders al gebruikten en mijn vaders ouders hebben Fries bloed. Zelf kom ik van Texel, mijn ouders ook, dus daar vandaan natuurlijk ook wat invloeden. Ik Google het wel eens, als mijn man weer eens zegt dat ik een gek woord gebruik. Bij het woord rugelen duurde het heel lang voordat ik de oorsprong vond, maar dat komt uit het Fries, zo blijkt (hoewel ik op een andere site zag dat het Twents is, maar dat wij het uit het Fries gehaald hebben lijkt me waarschijnlijker).
maandag 2 oktober 2017 om 07:44
Cateautje schreef: ↑01-10-2017 23:45Nou, toen ik Casper nog had, mijn hond heeft hij een keer een kip voor me gevangenen hij legde de kip aan mijn voeten. Ik hield de kip vast zodat hij los zou laten en klikte hem aan de riem en toen liet ik de kip los, die op hele hoge poten en met grooooote stappen zich uit de voeten maakte en zich verstopte in een berg kreupelhout. De manier waarop die kip dat deed vind ik tot op de huidige dag van vandaag veel grappiger dan een puber achter tietjes aan zien zitten. Het leek wel een cartoonvogel.
maandag 2 oktober 2017 om 08:29
Die verwijtende blik ken ik maar al te goed van mijn honden als ze weer eens met een (half vergaan) dood beest aangelopen komen. Een keer had mijn hond een half vergane meeuw gevonden die groter was dan haarzelf. Daar heb ik zo hard om moeten lachen, omdat het erg klungelig ging. Een keer heeft mijn oudste hond ook een vogel uit de lucht en een pulletje uit de sloot gevangen. Dat vond ik iets minder grappig.
maandag 2 oktober 2017 om 08:29
Dat zijn een soort gebakjes! Van die kleverige gesuikerde drollen.
maandag 2 oktober 2017 om 11:07
Verander voor mij vrolijk maar in zenuwachtig.
Ik ben vandaag zo zenuwachtig, zo zenuwachtig, zo zenuwachtig. Ik ben vandaag zo zenuwachtig, zo zenuwachtig was ik nooit
Over zo'n 2 uur komen de ergste 4-5 uur van mijn leven en het moment dat iedereen beschrijft als het moment waarop je met je hoofd in een emmer water wilt dopen om er pas uren later weer uit te komen.
Nou, dat gevoel ken ik nu ook!