Verzekering gebruiken ?
dinsdag 3 oktober 2017 om 22:33
Ik zit met het volgende en wil graag jullie mening.
Situatie ;
Collega laat mij iets werkgerelateerts zien op haar telefoon.
Wij werken in een winkel dus haar telefoon lag op de toonbank.
Na een minuut of tien merk ik op dat haar telefoon nog steeds midden op de toonbank ligt, maar collega is bezig dus leg ik hem verder weg waar hij minder zichtbaar is voor de klanten.
Zo'n tien minuten later is de telefoon toch weg.
Blijkt dat hij gestolen is vanaf de toonbank.
Wie is hier aansprakelijk ?
Het werk zegt niet verzekerd te zijn voor dit soort zaken, en collega zelf is ook niet verzekerd.
Nu word mij gevraagd of ik het via mijn verzekering kan regelen.
Is dit logisch ?
En zo ja, hoe dan?
Wat moet ik bij mijn verzekering aangeven ?
Ik vind het echt enorm sneu voor mij collega en wil met alle liefde helpen waar kan, maar wil wel graag weten waar ik zelf goed aan doe.
Situatie ;
Collega laat mij iets werkgerelateerts zien op haar telefoon.
Wij werken in een winkel dus haar telefoon lag op de toonbank.
Na een minuut of tien merk ik op dat haar telefoon nog steeds midden op de toonbank ligt, maar collega is bezig dus leg ik hem verder weg waar hij minder zichtbaar is voor de klanten.
Zo'n tien minuten later is de telefoon toch weg.
Blijkt dat hij gestolen is vanaf de toonbank.
Wie is hier aansprakelijk ?
Het werk zegt niet verzekerd te zijn voor dit soort zaken, en collega zelf is ook niet verzekerd.
Nu word mij gevraagd of ik het via mijn verzekering kan regelen.
Is dit logisch ?
En zo ja, hoe dan?
Wat moet ik bij mijn verzekering aangeven ?
Ik vind het echt enorm sneu voor mij collega en wil met alle liefde helpen waar kan, maar wil wel graag weten waar ik zelf goed aan doe.
dinsdag 3 oktober 2017 om 22:44
Ja klopt idd.Lady_Vintage schreef: ↑03-10-2017 22:35Nou nee, dit is de verantwoordelijkheid van je collega zelf. Al snap ik niet dat jij hem wel een stukje verplaatst hebt maar niet even netjes hebt opgeborgen als je het risico zag.
Alleen het stomme is, mijn telefoon lag er ook en die lag veel duidelijker op de toonbank.
Wij waren net open en zij was even snel een klant helpen dus ik legde haar telefoon even achter de pinautomaten en reclame bordjes op de toonbank, omdat we daaronder wel nog 1 plankje hebben maar daar is het vrij rommelig.
Deed het dus meer omdat een telefoon zo open en bloot niet echt netjes staat.
Anders had ik mijn telefoon die aan en zijkant open en bloot op de toonbank lag ook weggehaald, maar deze is niet gestolen en die van collega wel.
Terwijl haar telefoon uiteindelijk verder weg lag van de klanten dan mijn eigen telefoon.
dinsdag 3 oktober 2017 om 22:50
Doen we normaal ook.
We waren alleen net open en beide aanwezig en zij liet mij het rooster van deze week zien die ik zelf nog niet doorgekregen had.
( zondag gebeurde het en het rooster was vanaf maandag ).
De telefoon lag er al even toen zij klanten in de winkel ging helpen en ik aan de kassa, en daarom dus de telefoon weglegde omdat je die niet midden op de balie kunt laten liggen als er klanten zijn.
dinsdag 3 oktober 2017 om 23:00
Als ik mijn verzekering hiervoor zou bellen zouden ze zeggen; niet jouw foon, niet jouw schuld, niet jouw aansprakelijkheid, niet jouw verzekering. Tegenwoordig wordt niet meer zo snel uitbetaald als voorheen.
Ooit las ik hier op het forum de regel; als je het je niet kunt permitteren om kwijt te raken, koop het dan niet. Geen idee wat jouw collega voor een telefoon had, maar helaas pindakaas, ze koopt maar een nieuwe. De huawei staat goed aangeschreven.
Ooit las ik hier op het forum de regel; als je het je niet kunt permitteren om kwijt te raken, koop het dan niet. Geen idee wat jouw collega voor een telefoon had, maar helaas pindakaas, ze koopt maar een nieuwe. De huawei staat goed aangeschreven.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
dinsdag 3 oktober 2017 om 23:08
Omdat zij mij het rooster van deze week liet zien zodat ik kon zien wanneer ik moest werken.Snoesje666 schreef: ↑03-10-2017 23:02Waarom zou JIJ dit op JOUW verzekering moeten doen???
Zij laat toch iets rondslingeren?
Dus ze had hem daar liggen om mij te helpen met iets..
Toen ik dat eenmaal gezien had lag haar telefoon er wel nog 10 minuten en heb ik hem omdat er klanten kwamen van het midden van de toonbank verplaatst naar een stuk waar hij niet zo in het zicht lag achter de pinautomaten en reclame bordjes.
dinsdag 3 oktober 2017 om 23:12
Nja de collega is een meisje van 17.Ceylon schreef: ↑03-10-2017 23:00Als ik mijn verzekering hiervoor zou bellen zouden ze zeggen; niet jouw foon, niet jouw schuld, niet jouw aansprakelijkheid, niet jouw verzekering. Tegenwoordig wordt niet meer zo snel uitbetaald als voorheen.
Dus snap wel dat zij hier heel erg van baalt.
In eerste instantie werd ook gezegd door haar ouders dat ze verzekerd waren, maar nu blijkt dus van niet dus vraagt zij mij of het via mijn verzekering kan..
dinsdag 3 oktober 2017 om 23:18
Als haar scooter was gestolen terwijl zij jou hielp om de winkel te openen, was dan ook dit argument gebruikt? (Of haar fiets, ook goed, je snapt het idee)Bluesheep schreef: ↑03-10-2017 23:08Omdat zij mij het rooster van deze week liet zien zodat ik kon zien wanneer ik moest werken.
Dus ze had hem daar liggen om mij te helpen met iets..
Toen ik dat eenmaal gezien had lag haar telefoon er wel nog 10 minuten en heb ik hem omdat er klanten kwamen van het midden van de toonbank verplaatst naar een stuk waar hij niet zo in het zicht lag achter de pinautomaten en reclame bordjes.
Zou jij haar vragen om het via haar verzekering te regelen als de situatie omgekeerd was geweest?
dinsdag 3 oktober 2017 om 23:19
Tja, je zou heel lief kunnen aanbieden om de verzekering te bellen. Gewoon waar zij bij is. Leg het voor. Dan zegt de verzekering nee. Heb je toch je best gedaan.
En ik snap ook dat ze baalt. Die telefoon is het ergste niet, maar je bent ook meteen al je whatsappcontacten, foto´s, agenda enzovoorts kwijt. En ik zou als de sodemieter mijn nummer blokkeren, hopelijk is ze wel zo slim geweest, anders heeft ze ook nog kans op een dikke rekening.
En ik snap ook dat ze baalt. Die telefoon is het ergste niet, maar je bent ook meteen al je whatsappcontacten, foto´s, agenda enzovoorts kwijt. En ik zou als de sodemieter mijn nummer blokkeren, hopelijk is ze wel zo slim geweest, anders heeft ze ook nog kans op een dikke rekening.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
dinsdag 3 oktober 2017 om 23:20
Ben jij gek, natuurlijk niet, jij hebt hier helemaal niets me te maken! Ze moet haar eigen spullen in de gaten houden.
Wat een brutaliteit van je collega trouwens om dit zo te willen 'regelen' voor zichzelf.
Ik gok dat je zelf ook nog jong bent? Ik zou in lachen zijn uitgebarsten bij zo'n voorstel.
Die zogenaamde logica van je collega ook...
Wat een brutaliteit van je collega trouwens om dit zo te willen 'regelen' voor zichzelf.
Ik gok dat je zelf ook nog jong bent? Ik zou in lachen zijn uitgebarsten bij zo'n voorstel.
Die zogenaamde logica van je collega ook...
dinsdag 3 oktober 2017 om 23:21
Van kinderen tussen de 16 en 18 wordt geacht dat ze zelf opletten en verantwoording nemen. Dus ik denk dat de verzekering van de ouders het misschien niet dekt. Maar no way dat ik mn eigen verzekering daar voor ga aanspreken. Zij laat de telefoon slingeren, moet ze maar beter opletten.
Of impliceert ze dat jij hem gejat zou hebben?
Of impliceert ze dat jij hem gejat zou hebben?
dinsdag 3 oktober 2017 om 23:21
dinsdag 3 oktober 2017 om 23:22
Dan bel je jou verzekering. Hallo de telefoon van mn collega is gestolen! Oh, en waarom belt u ons dan? Nou, hij lag midden op de balie want collega was even met een klant bezig, en toen heb ik hem verschoven zodat hij niet meer zo in t zicht lag.
En toen was hij opeens gestolen.
Dat is dan heel dom van uw collega, nooit dure spullen lagen slingeren. Maar wij gaan echt de gestolen telefoon van uw collega niet betalen hoor! Of is uw telefoon ook gestolen? Nee meneer alleen die van mn collega. Nou dan moet ze maar snel haar eigen verzekering bellen. Maar ze heeft geen verzekering! Ja, dat is dom van haar. Als er brand uitbreekt bij uw buren en ze zijn niet verzekerd, gaan wij dat ook niet betalen hoor als u wel verzekerd bent.
En toen was hij opeens gestolen.
Dat is dan heel dom van uw collega, nooit dure spullen lagen slingeren. Maar wij gaan echt de gestolen telefoon van uw collega niet betalen hoor! Of is uw telefoon ook gestolen? Nee meneer alleen die van mn collega. Nou dan moet ze maar snel haar eigen verzekering bellen. Maar ze heeft geen verzekering! Ja, dat is dom van haar. Als er brand uitbreekt bij uw buren en ze zijn niet verzekerd, gaan wij dat ook niet betalen hoor als u wel verzekerd bent.
woensdag 4 oktober 2017 om 01:27
woensdag 4 oktober 2017 om 05:55
Natuurlijk schakel je jouw verzekering daar niet voor in. Dat is fraude, wat Sinnombre ook al zegt.
Begrijp ik het goed, dat het haar privé-telefoon was? Begrijp dan ook niet waarom ze onder werktijd met haar privé-telefoon loopt/erop kijkt. Dat bewaar je dan toch tot de pauze? Als ik als klant in een winkel kom, waarbij de medewerkers drukker zijn met hun privé-telefoon, dan met de klanten, ben ik direct weg,
Begrijp ik het goed, dat het haar privé-telefoon was? Begrijp dan ook niet waarom ze onder werktijd met haar privé-telefoon loopt/erop kijkt. Dat bewaar je dan toch tot de pauze? Als ik als klant in een winkel kom, waarbij de medewerkers drukker zijn met hun privé-telefoon, dan met de klanten, ben ik direct weg,
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 04-10-2017 07:14
7.35% gewijzigd
woensdag 4 oktober 2017 om 08:13
woensdag 4 oktober 2017 om 08:52
Mijn fiets is ooit uit mijn gang gestolen omdat een kennis de deur niet achter haar had dichtgedaan toen ze wegging. Fiets stond niet op slot dus de dieven hadden een makkelijke.
Het is echt nooit in me opgekomen om haar hiervan de schuld te geven. Ik had hem immers niet op slot gezet en woonde midden in de stad. Had ik maar moeten meelopen naar de voordeur toen ze wegging. En ik ga er even vanuit dat zij hem niet gejat heeft.
Dus nee, dit is niet jouw schuld en heeft ook totaal geen zin om hier jouw verzekering voor te bellen.
Het is echt nooit in me opgekomen om haar hiervan de schuld te geven. Ik had hem immers niet op slot gezet en woonde midden in de stad. Had ik maar moeten meelopen naar de voordeur toen ze wegging. En ik ga er even vanuit dat zij hem niet gejat heeft.
Dus nee, dit is niet jouw schuld en heeft ook totaal geen zin om hier jouw verzekering voor te bellen.