Verzekering gebruiken ?
dinsdag 3 oktober 2017 om 22:33
Ik zit met het volgende en wil graag jullie mening.
Situatie ;
Collega laat mij iets werkgerelateerts zien op haar telefoon.
Wij werken in een winkel dus haar telefoon lag op de toonbank.
Na een minuut of tien merk ik op dat haar telefoon nog steeds midden op de toonbank ligt, maar collega is bezig dus leg ik hem verder weg waar hij minder zichtbaar is voor de klanten.
Zo'n tien minuten later is de telefoon toch weg.
Blijkt dat hij gestolen is vanaf de toonbank.
Wie is hier aansprakelijk ?
Het werk zegt niet verzekerd te zijn voor dit soort zaken, en collega zelf is ook niet verzekerd.
Nu word mij gevraagd of ik het via mijn verzekering kan regelen.
Is dit logisch ?
En zo ja, hoe dan?
Wat moet ik bij mijn verzekering aangeven ?
Ik vind het echt enorm sneu voor mij collega en wil met alle liefde helpen waar kan, maar wil wel graag weten waar ik zelf goed aan doe.
Situatie ;
Na een minuut of tien merk ik op dat haar telefoon nog steeds midden op de toonbank ligt, maar collega is bezig dus leg ik hem verder weg waar hij minder zichtbaar is voor de klanten.
Zo'n tien minuten later is de telefoon toch weg.
Blijkt dat hij gestolen is vanaf de toonbank.
Wie is hier aansprakelijk ?
Het werk zegt niet verzekerd te zijn voor dit soort zaken, en collega zelf is ook niet verzekerd.
Nu word mij gevraagd of ik het via mijn verzekering kan regelen.
Is dit logisch ?
En zo ja, hoe dan?
Wat moet ik bij mijn verzekering aangeven ?
Ik vind het echt enorm sneu voor mij collega en wil met alle liefde helpen waar kan, maar wil wel graag weten waar ik zelf goed aan doe.
dinsdag 31 oktober 2017 om 21:37
En daarna had ze hem weer in haar zak kunnen stoppen tot er weer een momentje was.
Jij hebt haar niet gedwongen de telefoon neer te leggen op een plek waar hij kan worden weggenomen.
Als zij niet kan bewijzen dat jij verantwoordelijk zou zijn, kan ze al helemaal niet verlangen dat je haar 100 euro betaalt.
Maar tja, brutalen hebben de halve wereld he?
dinsdag 31 oktober 2017 om 21:44
Doreia schreef: ↑31-10-2017 21:37En daarna had ze hem weer in haar zak kunnen stoppen tot er weer een momentje was.
Jij hebt haar niet gedwongen de telefoon neer te leggen op een plek waar hij kan worden weggenomen.
Als zij niet kan bewijzen dat jij verantwoordelijk zou zijn, kan ze al helemaal niet verlangen dat je haar 100 euro betaalt.
Maar tja, brutalen hebben de halve wereld he?
Ik heb ook alleen even snel het rooster gekopieerd.
Tussen de tijd dat zij de telefoon liet zien en de foto's maken van haar scherm zat nog geen 2 minuten.
Toen ging de winkel open en legde ik de telefoon weg.
Tien minuten later kwam zij zelf voor haar telefoon en die was toen dus weg..
Ze bedoelde het goed maar je hebt idd wel gelijk.
Ik dwong haar niet haar telefoon daar neer te leggen.
Ik vroeg haar ook niet om haar telefoon.
Ze kwam hier zelf mee zo van oh hier kijk maar!
dinsdag 31 oktober 2017 om 21:47
Nja het is eigenlijk een heel lief meisje.
Ik denk eerder dat dit vanuit haar ouders komt aangezien ze deze telefoon ook totaal zelf betaald had met haar bijbaan.
Haar berichten zijn ook niet echt vanuit haarzelf maar meer zakelijk.
dinsdag 31 oktober 2017 om 22:19
Oké ik heb dus net gereageerd dat ik het lullig vind maar mijzelf niet aansprakelijk zie.
Nu krijg ik plots een berichtje van haar moeder dat het heel duidelijk is hoe het in elkaar zit.
Ik haar telefoon leende en ik dus aansprakelijk ben, en ze hopen mij niet te ontmoeten..
Ben niet onder de indruk ofzo maar wow ik ben wel echt even sprakeloos.
Nu krijg ik plots een berichtje van haar moeder dat het heel duidelijk is hoe het in elkaar zit.
Ik haar telefoon leende en ik dus aansprakelijk ben, en ze hopen mij niet te ontmoeten..
dinsdag 31 oktober 2017 om 22:43
Nu wordt het wel anders, jij hebt legt de telefoon weg, dus jij had de telefoon als laatste in jouw handen,terwijl jouw collega de klant ging helpen.Bluesheep schreef: ↑31-10-2017 21:44Ik heb ook alleen even snel het rooster gekopieerd.
Tussen de tijd dat zij de telefoon liet zien en de foto's maken van haar scherm zat nog geen 2 minuten.
dinsdag 31 oktober 2017 om 22:49
Bluesheep schreef: ↑31-10-2017 21:44Ik heb ook alleen even snel het rooster gekopieerd.
In tegenstelling tot anderen ben ik van mening dat jij wel degelijk aansprakelijk bent voor het verlies van de telefoon. Zoals ik het hier én in je eerdere bericht lees heb jij haar telefoon geleend om het rooster te kopiëren en die telefoon daarna niet aan het meisje teruggegeven, maar (op een onveilige plek) weggelegd. De telefoon is dus ontvreemd terwijl jij hem in bruikleen had. Ik vind het vrij normaal dat je dan de schade vergoedt.
dinsdag 31 oktober 2017 om 23:14
Jeetje wat rot!
Ongeacht de juridische aansprakelijkheid van jou, denk ik dat je dealt met een zeventienjarige met weinig geld, die haar retedure lifeline (lees phone) dus kwijt is en (in haar ogen) doordat zij jou hielp. Ik zou stoppen met uitzoeken hoe het rechtspositioneel zit en van de week even overleggen met haar. Niet op juridische gronden maar meer op humane gronden.
PS:
Ja echt, ik zou dus zo'n softie zijn die dan wel een bijdrage levert aan een nieuwe 'lifeline'.
Ongeacht de juridische aansprakelijkheid van jou, denk ik dat je dealt met een zeventienjarige met weinig geld, die haar retedure lifeline (lees phone) dus kwijt is en (in haar ogen) doordat zij jou hielp. Ik zou stoppen met uitzoeken hoe het rechtspositioneel zit en van de week even overleggen met haar. Niet op juridische gronden maar meer op humane gronden.
PS:
Ja echt, ik zou dus zo'n softie zijn die dan wel een bijdrage levert aan een nieuwe 'lifeline'.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
dinsdag 31 oktober 2017 om 23:21
Nouja het is voor mij nu wel duidelijk dat het vooral haar ouders zijn die hiermee bezig zijn.Enn schreef: ↑31-10-2017 23:14Jeetje wat rot!
PS:
Ja echt, ik zou dus zo'n softie zijn die dan wel een bijdrage levert aan een nieuwe 'lifeline'.![]()
In eerste instantie vertelde zij mij ook dat haar vader gezegd had dat ze hier gewoon voor verzekerd zijn.
Maar daarna kwam ze hierop terug en vertelde ze dat ze het via de verzekering van het werk wilde doen.
Toen dit niet gelukt was kwam ze dus weer bij mij.
En haar eerdere bericht van haarzelf leek al niet uit haar zelf te komen.
En daarna kreeg ik de berichten van haar moeder en was het voor mij wel duidelijk dat dit vanui haar komt.
anoniem_348300 wijzigde dit bericht op 31-10-2017 23:23
Reden: E
Reden: E
14.30% gewijzigd
dinsdag 31 oktober 2017 om 23:24
Eerst zei je alleen dat ze jou iets liet zien en hem toen zelf ergens neergelegd had. In dat geval is het haar probleem.
Maar nu heb jij er iets mee gedaan en daarna heb jíj die telefoon weg gelegd op een blijkbaar onveilige plaats. Dat vind ik wel iets heel anders. Dan heb jij natuurlijk wel degelijk een rol in het verdwijnen, je had hem veilig op moeten bergen, in je broekzak moeten doen, of aan haar terug geven. Dat maakt nogal wat uit hoor!
Maar nu heb jij er iets mee gedaan en daarna heb jíj die telefoon weg gelegd op een blijkbaar onveilige plaats. Dat vind ik wel iets heel anders. Dan heb jij natuurlijk wel degelijk een rol in het verdwijnen, je had hem veilig op moeten bergen, in je broekzak moeten doen, of aan haar terug geven. Dat maakt nogal wat uit hoor!
woensdag 1 november 2017 om 11:25
Eens.nausicaa schreef: ↑31-10-2017 23:24Eerst zei je alleen dat ze jou iets liet zien en hem toen zelf ergens neergelegd had. In dat geval is het haar probleem.
woensdag 1 november 2017 om 11:26
nausicaa schreef: ↑31-10-2017 23:24Eerst zei je alleen dat ze jou iets liet zien en hem toen zelf ergens neergelegd had. In dat geval is het haar probleem.
Ja, precies.. wat is het nou?
woensdag 1 november 2017 om 11:51
Leuke moeder!Bluesheep schreef: ↑31-10-2017 22:19Oké ik heb dus net gereageerd dat ik het lullig vind maar mijzelf niet aansprakelijk zie.
Zou met je collega zelf praten en die moeder compleet negeren.Je hebt niks met haar te maken.
Jij heb die telefoon weggelegd.Maar zij liet hem toch gewoon slingeren?
woensdag 1 november 2017 om 13:07
De crux is, heeft ze die telefoon aan jou gegeven om een foto te maken en heb JIJ hem midden op de toonbank gelegd?
Of heb je een foto van het rooster gemaakt en heeft ZIJ de telefoon midden op de toonbank gelegd?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
woensdag 1 november 2017 om 13:21
Je moet daarom ook uitkijken met je eigen spullen op het werk gebruiken. Als puntje bij paaltje komt is de werkgever nooit aansprakelijk OF hij koopt het af.
Bijv. een werktelefoon beschikbaar stellen als dat nodig is Of medewerkers een fatsoenlijke vergoeding geven voor gebruik van de privetelefoon onder werktijd.
Maar zoals in de laatste updates is er blijkbaar verwarring of dat zij haar telefoon aan jou uitgeleend heeft OF hem alleen heeft laten zien. Dat is uiteraard wel relevant. Netelig. En die werkgever van jullie pakt het ook niet lekker op.
Bijv. een werktelefoon beschikbaar stellen als dat nodig is Of medewerkers een fatsoenlijke vergoeding geven voor gebruik van de privetelefoon onder werktijd.
Maar zoals in de laatste updates is er blijkbaar verwarring of dat zij haar telefoon aan jou uitgeleend heeft OF hem alleen heeft laten zien. Dat is uiteraard wel relevant. Netelig. En die werkgever van jullie pakt het ook niet lekker op.
woensdag 1 november 2017 om 13:42
Jij hebt de telefoon weg gelegd, zoals ik het nu goed begrijp, dan ben jij ook de eindverantwoordelijk voor de telefoon.
In mijn ogen ben jij de schuldige en zal jij de telefoon moeten gaan vergoeden.
Dat haar moeder zich er mee bemoeit of jouw werkgever zich er van distantieert , jij bent de laatste met de telefoon geweest.
Geen verontschuldiging, geen smoesjes meer zoeken, jij bent degenen die het laats heef gehad en het op een onveilige plaats hebt terug gelegd.
Dat haar moeder zich er mee bemoeit of jouw werkgever zich er van distantieert , jij bent de laatste met de telefoon geweest.
Geen verontschuldiging, geen smoesjes meer zoeken, jij bent degenen die het laats heef gehad en het op een onveilige plaats hebt terug gelegd.
woensdag 1 november 2017 om 14:12
Want midden op de toonbank is niet zo diefstalgevoelig?josske schreef: ↑01-11-2017 13:42Jij hebt de telefoon weg gelegd, zoals ik het nu goed begrijp, dan ben jij ook de eindverantwoordelijk voor de telefoon.
woensdag 1 november 2017 om 15:45
Ik legde de telefoon weg,Bluesheep schreef: ↑31-10-2017 21:44Ik heb ook alleen even snel het rooster gekopieerd.
Jouw collega heeft niet de telefoon zelf weg gelegd, dat deed jij.
woensdag 1 november 2017 om 15:45
Ik legde de telefoon weg,Bluesheep schreef: ↑31-10-2017 21:44Ik heb ook alleen even snel het rooster gekopieerd.
Jij bent aansprakelijk ,ook al lie5 jouw collega jou het rooster zien.
De jongeren zijn vast geplakt aan hun telefoon, die laat het huis niet zomaar liggen.
Ik blijf van mening, dat jij verantwoordelijk bent hoor de telefoon ,die nu is verdwenen.
Dat haar moeder zich er ook mee bemoeit! Dat doet niet ter zake.
woensdag 1 november 2017 om 16:03
Jammer genoeg voor jou heeft deze moeder wel gelijk. Wat je net tikt betekend dus dat het wel jouw schuld en verantwoording is.Bluesheep schreef: ↑31-10-2017 22:19Oké ik heb dus net gereageerd dat ik het lullig vind maar mijzelf niet aansprakelijk zie.
woensdag 1 november 2017 om 16:29
TO heeft de telefoon van het midden van de toonbank verplaatst richting kassa.josske schreef: ↑01-11-2017 15:45Ik legde de telefoon weg,
Jij bent aansprakelijk ,ook al lie5 jouw collega jou het rooster zien.
De jongeren zijn vast geplakt aan hun telefoon, die laat het huis niet zomaar liggen.
Ik blijf van mening, dat jij verantwoordelijk bent hoor de telefoon ,die nu is verdwenen.
Dat haar moeder zich er ook mee bemoeit! Dat doet niet ter zake.
Het gaat er toch om wie die telefoon midden op de toonbank heeft laten liggen, daar lag de telefoon eerst.
woensdag 1 november 2017 om 16:58
Haar laatste bericht is van gisteravond laat, dus net is het ook weer niet. Misschien gaat ze vandaag nog reageren hier om duidelijkheid te geven.