Gierige acties deel VII
donderdag 21 september 2017 om 11:28
Na een heleboel gierige acties gedeeld te hebben (met hier en daar een discussie tussendoor), is het alweer tijd voor het zevende deel.
Hier gaan we weer verder met rinkelende dubbeltjes en theezakjes die hun beste tijd hebben gehad.

Linkjes naar de vorige delen:
Deel VI
Deel V
Deel IV
Deel III
Deel II
Deel I

Linkjes naar de vorige delen:
Deel VI
Deel V
Deel IV
Deel III
Deel II
Deel I
woensdag 4 oktober 2017 om 13:13
Er staat nergens dat die man gezegd heeft dat het hun drankjes zijn, dus dat weet je helemaal niet zeker. Albert navraag is gedaan over waarom de rekening zo hoog is en hij heeft het zo uitgelegd had denk ik wel in het verhaal gestaan. Dus ik opper of het wel de drankjes zijn of dat het ook de fooi kan zijn.the-dowager schreef: ↑04-10-2017 11:49Flowerpower zegt letterlijk in haar eerste post dat de beste man de drankjes van hemzelf en zijn vrouw, zonder overleg, over de familie verdeeld heeft, dus dat lijkt met niet aan de orde (en anders is het natuurlijk niet meer dan normaal dat iedereen meebetaalt aan de fooi).
Maar ik snap niet waarom veel posters hier zodanig vallen over dat voorschieten dat ze het dan maar oké vinden dat de gehele familie, nogmaals: zonder overleg, opdraait voor de drankjes van de oom & tante. Als iemand met jou meerijdt en je daar niet voor bedankt/een vergoeding voor aanbiedt, is dat natuurlijk ook hartstikke onnadenkend en lomp, maar dat betekent toch ook niet meteen dat je dan maar het recht hebt om bij die persoon een fiets uit de schuur te jatten bij wijze van boetedoening? Waarom is het dan wel acceptabel bij die drankjes?
Daarnaast zegt iedereen volgens mij dat hij die drankjes niet had moeten verrekenen, maar ik val inderdaad harder over dat er maar even besloten wordt dat een ander wel voor kan schieten dan over dat hij dan uit gemakzucht de rekening door 13 heeft gedeeld ipv te moeten uitzoeken wie wat gedronken heeft en fooi per persoon bij te tellen en dat door te geven. Als je zelf te lui ben om dat te doen waarom verwacht je dat van een ander? En om hoeveel ging het überhaupt? Nu kan het natuurlijk zijn dat ze een dure fles wijn gedronken hebben en iedereens rekening daardoor hoger uit viel, maar ze moeten wel heel fors gedronken hebben om een merkbaar verschil te maken. Zeker als je rekening houd met dat je niet je eigen eten en drinken betaald maar het gemiddelde van wat er per persoon gegeten en gedronken is plus een fooi van een onbekende hoogte.
Daarnaast kan ik me wel voorstellen dat hij verbolgen is over dat er maar van hem verwacht dat hij betaald en anders op zijn minst voorschieten want het zal niet de eerste keer zo zijn. Met zo'n streek heeft hij het de rest van de groep wel in 1 keer afgeleerd om er maar op te rekenen dat hij zijn portemonnee wel trekt. Niet aardig, maar het zal ook behoorlijk in de papieren lopen als je wel altijd voor schiet. Weet je hoeveel gedoe het is omdat allemaal terug te krijgen? Ik heb het vaak genoeg gehad dat mensen na 3x vragen nog niet betaald hebben dus ik doe het nu niet meer bij groepen of het moet een dusdanig klein bedrag zijn dat het me niet uit maakt (3 euro pp ofzo).
En ik vind een keer niet vergoeden van benzine kosten wel wat anders dan na een etentje met 13 man gaan vinden dat 2 anderen wel moeten voorschieten want anders moeten ze zelf uitrekenen wat ze hebben genuttigd wel een heel verschil. Het een is niet stil staan bij (relatief) lage kosten en het ander is iemand voor het blok zetten omdat jij een kleine moeite niet wil doen en de ander een groot bedrag moet betalen, gaan uitzoeken wie wat moet terug betalen en er achter aan gaan als er niet terug betaald wordt.
Maar nu hou ik er over op hoor, geen zorgen.
woensdag 4 oktober 2017 om 13:17
Wij doen nog best vaak boodschappen voor dieen dag op de dag zelf. Koek en chips is er ook nooit want hoewel het lang houdbaar is is het dat in ons huis niet. Zelfde met frisdrank. We halen het niet vaak maar als het er is gaat het op. Er is dan thee, koffie en melk te drinken en je kan een boterham krijgen. Met een ei maak ik niet van eten voor 3 opeens eten voor 4. Dan halen we wel patat, maar ik zou het erg irritant vinden als het vaak gebeurt en ik fan iedere week patat moet gaan halen.
woensdag 4 oktober 2017 om 13:22
Wat eet je dan? Alleen maar kant en klaar maaltijden?Tiswa schreef: ↑04-10-2017 11:31Zo goed als ja. Meestal rijdt 1 van ons na het werk even langs de supermarkt voor eten van die avond. Wij eten bijna geen aardappelen, dus die heb ik niet extra, en uien heb ik ook lang niet altijd liggen. Dus nee, ik heb echt niet altijd genoeg in huis voor onverwachte mee-eters. Neemt niet weg dat er dan zo een pizza, shoarma, chinees of wat dan ook besteld kan worden.
Want rijst, pasta heb je dan toch anders wel in huis al eet je geen aardappels.
woensdag 4 oktober 2017 om 13:26
Ik ken echt niemand die iedere dag alles haalt. Heb je dan niets echt niets in huis? Dat ken ik dus echt alleen van alleenstaande ouderen die tafeltje dek je krijgen of die ene jongen die alleen maar kant en klaar haalt Verder hebben mensen over het algemeen echt wel wat in huis, brood beleg kaas aardappels rijst pasta..Troeteltje schreef: ↑04-10-2017 12:31Duidelijk dat dat voor JOU zo werkt. Tal van mensen die het anders doen of anders willen. Respecteer dat.
Ik respecteer jouw mening ook. Kan er echter slecht tegen dat jij jouw mening elke keer in ieder topic weer verkondigd als zijnde de enige echte waarheid.
Zie in dat wat voor jou is voor een ander anders kan zijn.
Dus je kan wel kribbig reageren maar iedere dag alles voor de hele dag halen is gewoon echt niet de norm.
woensdag 4 oktober 2017 om 13:27
Ik doe ook vaak boodschappen alleen voor de dag zelf, ik heb ook niet standaard extra aardappelen liggen. Wel pasta en rijst, maar als er onverwacht eters komen haal ik liever gewoon extra eten. Er zijn zat winkels in de buurt dus dat is niet echt een probleem.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
woensdag 4 oktober 2017 om 13:27
Pasta heb ik wel in huis, maar kale pasta serveren vind ik nou ook weer niet erg gastvrij. Datgene dat bij die pasta hoort, koop ik op de dag dat ik besluit pasta te eten. Er zijn genoeg verse maaltijden zonder dat je 5kg aardappelen in huis moet hebben. Om te voorkomen dat we een hoop weg moeten gooien, kopen we geen grote verpakkingen, dus nee, ik heb echt serieus lang niet altijd genoeg eten in huis voor onverwachte mee-eters. Hoe onwaarschijnlijk dat ook klinkt voor jou.
woensdag 4 oktober 2017 om 13:29
Als ik al dat commentaar zo lees van mensen die echt nooit wat in huis hebben begin ik langzaam te geloven in die gierige nederlander.
Gelukkig ken ik dat in mijn omgeving totaal niet. Kan me er ook niets bij voorstellen.
Wat als je ineens ziek wordt? dan eet je maar niet?
De taferelen die je in films ziet waarbij de ijskast open gaat en er alleen maar éen fles wijn in staat gebeurt dus echt, en ook nog in nederland. Ongelooflijk.
Gelukkig ken ik dat in mijn omgeving totaal niet. Kan me er ook niets bij voorstellen.
De taferelen die je in films ziet waarbij de ijskast open gaat en er alleen maar éen fles wijn in staat gebeurt dus echt, en ook nog in nederland. Ongelooflijk.
woensdag 4 oktober 2017 om 13:31
Moet ik het dan ook nog even komen vertellen? Ik loop zo'n beetje elke dag even de supermarkt in om boodschappen voor die dag te halen; daar kom ik toch langs als ik mijn kinderen naar school heb gebracht, en bovendien wonen we te klein om voorraden aan te leggen. (En ik kom in diezelfde supermarkt ook elke dag dezelfde mensen tegen die dat ook allemaal doen.)nina1966 schreef: ↑04-10-2017 13:26Ik ken echt niemand die iedere dag alles haalt. Heb je dan niets echt niets in huis? Dat ken ik dus echt alleen van alleenstaande ouderen die tafeltje dek je krijgen of die ene jongen die alleen maar kant en klaar haalt Verder hebben mensen over het algemeen echt wel wat in huis, brood beleg kaas aardappels rijst pasta..
Dus je kan wel kribbig reageren maar iedere dag alles voor de hele dag halen is gewoon echt niet de norm.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Geen eten willen verspillen heeft niks met gierigheid te maken. En ja, ik heb vast wel een broodje kaas voor iemand, maar dat ga je toch niet geven bij het avondeten? Je loopt nu echt te zuigen hoor.nina1966 schreef: ↑04-10-2017 13:29Als ik al dat commentaar zo lees van mensen die echt nooit wat in huis hebben begin ik langzaam te geloven in die gierige nederlander.
tiswa wijzigde dit bericht op 04-10-2017 13:31
0.07% gewijzigd
Dus een potje pesto heb je niet in voorraad. Parmesaanse kaas kun je trouwens prima in de vriezer bewaren. En ja hoor pasta pesto kun je iemand prima voor zetten.Tiswa schreef: ↑04-10-2017 13:27Pasta heb ik wel in huis, maar kale pasta serveren vind ik nou ook weer niet erg gastvrij. Datgene dat bij die pasta hoort, koop ik op de dag dat ik besluit pasta te eten. Er zijn genoeg verse maaltijden zonder dat je 5kg aardappelen in huis moet hebben. Om te voorkomen dat we een hoop weg moeten gooien, kopen we geen grote verpakkingen, dus nee, ik heb echt serieus lang niet altijd genoeg eten in huis voor onverwachte mee-eters. Hoe onwaarschijnlijk dat ook klinkt voor jou.
woensdag 4 oktober 2017 om 13:32
Maak je er tosti van.
Maar ik vind het oprecht triest gesteld met de ijskasten hier. Leeg leger leegst.
woensdag 4 oktober 2017 om 13:32
Nee dat heb ik niet nee.
Maar gelukkig gaan mijn eventueel onverwachte gasten niet zeuren als we gewoon iets te eten bestellen.
tiswa wijzigde dit bericht op 04-10-2017 13:37
16.40% gewijzigd
woensdag 4 oktober 2017 om 13:33
Mwa, ik vind dat dus wat karig. En bovendien eet ik mijn pesto liever vers, dus nee zo'n potje heb ik dus niet in huis.
Een tosti kan ik altijd wel maken, maar dat zie ik niet als avondeten voor gasten. Mijn koelkast is eigenlijk nooit helemaal leeg, maar meestal heb ik niet genoeg voor onverwachte eters. Althans, niet naar mijn maatstaven.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"

woensdag 4 oktober 2017 om 13:41
Waarom zou dat nou weer gierig moeten zijn? Zo ziet mijn koelkast er inderdaad uit ja.nina1966 schreef: ↑04-10-2017 13:29Als ik al dat commentaar zo lees van mensen die echt nooit wat in huis hebben begin ik langzaam te geloven in die gierige nederlander.
Ik heb nooit koek, snoep en chips in huis omdat ik het anders zelf allemaal opeet. Frisdrank drink ik niet. Mensen kunnen thee, koffie en water krijgen.
Ik heb geen extra aardappels want die eet ik niet. Wel rijst en pasta, maar dat eet niemand toch droog? Saus enzo haal ik zelf ook pas de dag dat ik besluit pasta te eten. Wat heb ik nou aan een hele koelkast aan eten dat ik weg zou moeten gooien? Daarnaast heb ik ook weinig bergruimte in huis.
Maar, als ik gepland bezoek krijg haal ik al hun lievelingsdrinken in huis, wijnen en port enzo ondanks dat ik dat niet drink en overgebleven flessen krijg je mee naar huis. Ik zorg voor gebak en anders lekkers en genoeg avondeten om een weeshuis mee te voeden. Dus ongastvrij en zuinig? Sorry, maar wat n bullshit.
woensdag 4 oktober 2017 om 13:59
Precies dit. Als ik weet dat er iemand komt haal ik met liefde speciaal daar drinken voor in huis en kook ik uitgebreid. Maar kale pasta, rijst of een tosti is echt geen avondeten.Ceridwen91 schreef: ↑04-10-2017 13:41Waarom zou dat nou weer gierig moeten zijn? Zo ziet mijn koelkast er inderdaad uit ja.
Ik heb nooit koek, snoep en chips in huis omdat ik het anders zelf allemaal opeet. Frisdrank drink ik niet. Mensen kunnen thee, koffie en water krijgen.
Ik heb geen extra aardappels want die eet ik niet. Wel rijst en pasta, maar dat eet niemand toch droog? Saus enzo haal ik zelf ook pas de dag dat ik besluit pasta te eten. Wat heb ik nou aan een hele koelkast aan eten dat ik weg zou moeten gooien? Daarnaast heb ik ook weinig bergruimte in huis.
Maar, als ik gepland bezoek krijg haal ik al hun lievelingsdrinken in huis, wijnen en port enzo ondanks dat ik dat niet drink en overgebleven flessen krijg je mee naar huis. Ik zorg voor gebak en anders lekkers en genoeg avondeten om een weeshuis mee te voeden. Dus ongastvrij en zuinig? Sorry, maar wat n bullshit.
Pastasaus maak ik bijvoorbeeld vers dus dat is er gewoon niet. Groente in blik of pot eten we niet dus haal ik vers wat we nodig hebben en dat is voor 2 maximaal 3 dagen dan.
Toevallig is de koelkast nu goed gevuld met allesucces dat over is na een verjaardag, maar anders liggen er flesjes water, broodbeleg en ingrediënten voor een warme maaltijd voor 0, 1 of 2 dagen voor 3 personen en dat best strak afgemeten. Eten weggooien doen ik liever niet. Dat os niet gierig want ik koop het met liefde voor gasten alleen heb het uit zuinigheid niet altijd in huis.
Daarnaast, de een drinkt spa rood, de ander Sprite, weer een alleen cola Light, de volgende ijsthee en dan ook nog mensen die liever cola drinken. Eentje die graag een biertje lust en een die een corona juist het lekkerst vind. Ook nog wat die liever een wijntje drinken en dan moet je weer rood, wit en fris en zoet in huis hebben. Ik zou niet weten waar ik het zou moeten laten, ik heb geen kelder die ik als enorme voorraadkast kan gebruiken. Ik vind het raar om te verwachten dat je altijd maar onverwacht een volledige maaltijd en je lievelinsdrinken kan krijgen als je komt aanwaaien.
woensdag 4 oktober 2017 om 14:08
woensdag 4 oktober 2017 om 14:09
Pesto heb ik in de diepvriezer maar ik geef mensen liever frietjes van een goed frietkot dan pasta pesto.
Pesto lust bovendien belange na niet iedereen en ik vind dat eerder een snack dan een echte avondmaaltijd. 'Willen maar niet kunnen' heet dat dan hier.
Aardappelen zijn hier ook zelden in huis en nooit voor meer dan 2 maaltijden want geen aardappelliefhebbers hier.
In de vriezer heb ik wel wat vlees, maar dat is ook niet 123 ontdooid en ontdooien in de microgolf vind ik er altijd ranzig uitzien.
Een ei kan je krijgen maar is voor mij ook weer 'willen maar niet kunnen' en heb ik ook niet standaard in huis.
Dan heb ik 1000 keer liever dat je aankondigt langs te komen en nodig ik je uit mee te eten, dan kan ik je tenminste iets fatsoenlijks en niet-afhaal voorschotelen
Pesto lust bovendien belange na niet iedereen en ik vind dat eerder een snack dan een echte avondmaaltijd. 'Willen maar niet kunnen' heet dat dan hier.
Aardappelen zijn hier ook zelden in huis en nooit voor meer dan 2 maaltijden want geen aardappelliefhebbers hier.
In de vriezer heb ik wel wat vlees, maar dat is ook niet 123 ontdooid en ontdooien in de microgolf vind ik er altijd ranzig uitzien.
Een ei kan je krijgen maar is voor mij ook weer 'willen maar niet kunnen' en heb ik ook niet standaard in huis.
Dan heb ik 1000 keer liever dat je aankondigt langs te komen en nodig ik je uit mee te eten, dan kan ik je tenminste iets fatsoenlijks en niet-afhaal voorschotelen

woensdag 4 oktober 2017 om 14:54
Een liquid dinner kun je bij mij sowieso krijgen.nina1966 schreef: ↑04-10-2017 13:29Als ik al dat commentaar zo lees van mensen die echt nooit wat in huis hebben begin ik langzaam te geloven in die gierige nederlander.

We reageerden vooral op het dagelijks boodschappen doen. Dat zegt niets over of mijn onverwachtse bezoek uiteindelijk wel wat voorgeschoteld krijgen. Ik regel heus wel wat, maar niet met een extra aardappel.