Centraal Moderatortopic
zondag 27 augustus 2017 om 23:11
Beste forummers,
In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.
Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.
Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl
Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.
Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Handig om te weten:
Algemene voorwaarden en de huisregels
http://www.viva.nl/algemene-voorwaarden ... els-forum/
Mededelingen van het Viva forum
http://forum.viva.nl/overig/moderator-m ... ges/181358
Beleidsmededelingen
http://forum.viva.nl/overig/beleidsmede ... ges/132231
Hoofdletters aanvragen
http://forum.viva.nl/overig/meldpunt-ho ... ges/172276
Het vorige deel van het CM topic
http://forum.viva.nl/overig/centraal-mo ... ges/348709
Bantopic
http://forum.viva.nl/overig/bantopic/li ... 7#16543967
Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-93/list_messag ... #p27750788
Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233
Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.
Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.
Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.
Met vriendelijke groet,
Moderators Viva forum
In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.
Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.
Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl
Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.
Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Handig om te weten:
Algemene voorwaarden en de huisregels
http://www.viva.nl/algemene-voorwaarden ... els-forum/
Mededelingen van het Viva forum
http://forum.viva.nl/overig/moderator-m ... ges/181358
Beleidsmededelingen
http://forum.viva.nl/overig/beleidsmede ... ges/132231
Hoofdletters aanvragen
http://forum.viva.nl/overig/meldpunt-ho ... ges/172276
Het vorige deel van het CM topic
http://forum.viva.nl/overig/centraal-mo ... ges/348709
Bantopic
http://forum.viva.nl/overig/bantopic/li ... 7#16543967
Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-93/list_messag ... #p27750788
Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233
Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.
Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.
Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.
Met vriendelijke groet,
Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
vrijdag 6 oktober 2017 om 09:50
Zodat jullie alles in 1 keer kunnen negeren?ModeratorViva schreef: ↑05-10-2017 19:53Beste forummers,
om het overzicht te bewaren in het topic en omdat er verder geen nieuws is mbt de bugs willen we graag de discussie met betrekking tot de bugs op dit topic stoppen. Berichten zullen daarom verwijderd worden, in het bugtopic kunnen jullie verdere bugs melden.
We hebben jullie vriendelijke verzoekjes om er wat meer vaart achter te zetten doorgegeven aan de TD. Onze excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
De laatste keer dat daar een mod reageerde is namelijk meer dan een maand geleden
vrijdag 6 oktober 2017 om 10:55
Om welke dingen gaat het dan? Het zou zo veel goodwill kweken als dat gewoon benoemd zou worden (op het bugtopic bijvoorbeeld).ModeratorViva schreef: ↑05-10-2017 19:51Jazeker, dat doen wij dan ook. Echter, wij zien ook dat er een aantal dingen wel opgelost worden (die voor de gebruikers niet of nauwelijks zichtbaar zijn). Daarom weten wij dat er wel aan gewerkt wordt.
Het is helaas niet het antwoord waar jullie op hopen maar meer kunnen wij echt niet melden. We doen ons best om de problemen zo snel mogelijk op te lossen. Het is in ieders belang (behalve misschien de spammers dan) dat er een goed functionerend forum is.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Dat de diva's even hun device erbij melden is het devies.
vrijdag 6 oktober 2017 om 15:02
vrijdag 6 oktober 2017 om 17:00
Bijzonder dat er blijkbaar wél dingen opgelost worden die de gebruikers niet zien, maar dat de lijst van 100+ bugs waar de gebruikers (die data en dus advertentie-inkomsten voor Sanoma genereren) last van hebben, al maanden onopgelost blijven. Is dat niet een kwestie van 'verkeerder prioriteiten'?
Wie stuurt de TD aan, en waarom kiest hij/zij/het voor 'achter de schermen' bugjes?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
vrijdag 6 oktober 2017 om 20:47
zaterdag 7 oktober 2017 om 00:38
Het topic 'Petitie om poes te helpen die voor broodfok wordt gebruikt.' is verwijderd ivm oproepje.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
zaterdag 7 oktober 2017 om 07:46
memberlist.php?mode=viewprofile&u=356074Mejuffrouwmuis schreef: ↑07-10-2017 06:45Ene Zaiaclaudia spamt het hele forum vol met financieringspraktijken.
Je bent zelf een theepot
zaterdag 7 oktober 2017 om 11:57
Zeg moderators, dat dreigen met, en misschien wel echt staffen van berichten waar niks mee aan de hand is, dat is toch niet normaal?
Zoals hier.
viewtopic.php?f=9&t=392180&start=90#p27635734
Jullie werken dat in de hand met het beschikbaar stellen van die tool.
Op deze manier wordt iedere discussie op actueel onderuit gehaald. En het is op actueel al helemaal niks vergeleken een aantal jaar terug toen er nog flinke discussies waren. Is daar niks tegen te doen?
Zoals hier.
Op deze manier wordt iedere discussie op actueel onderuit gehaald. En het is op actueel al helemaal niks vergeleken een aantal jaar terug toen er nog flinke discussies waren. Is daar niks tegen te doen?
zaterdag 7 oktober 2017 om 12:01
+1willem1959 schreef: ↑07-10-2017 11:57Zeg moderators, dat dreigen met, en misschien wel echt staffen van berichten waar niks mee aan de hand is, dat is toch niet normaal?
Zoals hier.
zaterdag 7 oktober 2017 om 12:09
Grote +1!willem1959 schreef: ↑07-10-2017 11:57Zeg moderators, dat dreigen met, en misschien wel echt staffen van berichten waar niks mee aan de hand is, dat is toch niet normaal?
Zoals hier.
Ik erger me dood aan de forummers die om het minste of geringste staffen of er mee dreigen. En aan het feit dat er daardoor, in mijn ogen, vaak onterechte bannen worden uitgedeeld.
Ban de staffers maar eens, voor het moedwillig anderen een ban aan willen smeren.
Een forum als Viva bestaat onder andere dankzij de discussie. En een discussie mag best hard zijn.
Ik zie het hier echt zelden de spuigaten uitlopen. Kun je niet tegen een beetje tegengeluid dan verkassen naar een lieflijker forum, is mijn advies.
zaterdag 7 oktober 2017 om 12:11
Op een forum waar ik admin was, spraken wij mensen die regelmatig ten onrechte staften gewoon aan (bijv mensen die continu dezelfde forummer staften, duidelijk als een soort fittie). Ik liet mij en mijn moderators er niet voor lenen om tijd te moeten besteden aan fitties die nergens over gaan.
Lijkt me hier ook wel een goed idee, notoire staffers-die-onzin-staffen een waarschuwing geven.
Lijkt me hier ook wel een goed idee, notoire staffers-die-onzin-staffen een waarschuwing geven.
zaterdag 7 oktober 2017 om 12:51
In dat topic waren Willem en ik het oneens, maar we waren gewoon in discussie. Niks aan de hand dus verder. Totdat er ineens (uit het niets naar mijn gevoel) iemand voorbij kwam die dreigde te staffen en volgens mij ook echt gestaft heeft. Ook in dat topic heb ik meteen gezegd dat dat nergens op sloeg.willem1959 schreef: ↑07-10-2017 11:57Zeg moderators, dat dreigen met, en misschien wel echt staffen van berichten waar niks mee aan de hand is, dat is toch niet normaal?
Zoals hier.
Ik ben het hier dus 100% met Willem eens. In elk geval zou ik jullie willen verzoeken eerst eens goed te lezen in een topic, voordat jullie maatregelen koppelen aan een eventueel stafje. Want heel vaak wordt er onterecht gestaft, of gestaft wanneer mensen het niet met elkaar eens zijn. In die gevallen zijn maatregelen tegen de staffer gewenst. Dan is het onterechte staffen zo afgelopen.
Bij voorbaat dank.
zaterdag 7 oktober 2017 om 20:25
zaterdag 7 oktober 2017 om 22:10
zaterdag 7 oktober 2017 om 22:13
Beste BahcoBarbie,
Na het plaatsen van 200 berichten op het Viva forum, worden plaatjesplakrechten automatisch geactiveerd. Mocht het alsnog niet lukken om plaatjes te plakken dan horen we graag van je op forum@viva.nl. Daar kunnen we je vervolgens verder helpen.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
zaterdag 7 oktober 2017 om 22:18
Beste Blueeyes*3,blueeyes*3 schreef: ↑07-10-2017 20:27Mods, ik schijn Pb te hebben gekregen maar zie geen Pb in mijn inbox. Hoe kan dat?
Zouden we via de mail contact met je mogen opnemen? Dan stellen we je graag wat vragen zodat we het probleem kunnen opsporen en de bug kunnen oplossen. Alvast bedankt voor je reactie en onze excuses voor het ongemak!
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
zondag 8 oktober 2017 om 09:24
zondag 8 oktober 2017 om 14:18
Huh dat de pb functie al vanaf dat het nieuwe forum draaiende is niet tot nauwelijks werkt kan toch geen nieuws voor jullie zijn?ModeratorViva schreef: ↑07-10-2017 22:18Beste Blueeyes*3,
Zouden we via de mail contact met je mogen opnemen? Dan stellen we je graag wat vragen zodat we het probleem kunnen opsporen en de bug kunnen oplossen. Alvast bedankt voor je reactie en onze excuses voor het ongemak!
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Die bug wordt al vanaf dag 1 keer op keer door diverse forummers gemeld!
Heeft de TD dat probleem dan nog steeds niet opgespoord?
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
zondag 8 oktober 2017 om 20:42