Ex bellen?
vrijdag 6 oktober 2017 om 15:01
Mijn ex heeft me twee dagen geleden gebeld. Ik kon het niet laten om hem terug te bellen. Ik twijfelde, omdat ik al vermoedde dat het of per ongeluk of om een onbelangrijke reden geweest zou zijn.
Eenmaal bleek het dus een vergissing te zijn. We zijn op een lelijke manier uit elkaar gegaan. Ik had gezworen hem nooit meer te spreken. Hij heeft me gekwetst en beledigd en bewezen dat hij niets om mij geeft. Toch kon ik het niet opbrengen om bot te reageren. Sterker nog, na 2 min. bellen raakten we aan de praat over koetjes en kalfjes én maakte hij me aan het lachen. Uiteindelijk hing hij op, omdat hij niets te zeggen had. De volgende dag kwam de woede pas. Ik neem het mezelf kwalijk en heb het gevoel gefaald te hebben. Het ene moment wil ik hem opbellen om te zeggen dat hij mijn nummer moet verwijderen en dat hij niet hoeft denken dat ik alles ben vergeten en heb vergeven. En aan de andere kant denk ik, doe het nou niet. Het heeft geen zin.
Wat zouden jullie doen? In principe heb ik geen reden om hem te bellen maar het stoort me dat hij nu waarschijnlijk denkt dat ik alles prima vind en helemaal niet boos op hem ben. Ik gun hem dat niet.
Eenmaal bleek het dus een vergissing te zijn. We zijn op een lelijke manier uit elkaar gegaan. Ik had gezworen hem nooit meer te spreken. Hij heeft me gekwetst en beledigd en bewezen dat hij niets om mij geeft. Toch kon ik het niet opbrengen om bot te reageren. Sterker nog, na 2 min. bellen raakten we aan de praat over koetjes en kalfjes én maakte hij me aan het lachen. Uiteindelijk hing hij op, omdat hij niets te zeggen had. De volgende dag kwam de woede pas. Ik neem het mezelf kwalijk en heb het gevoel gefaald te hebben. Het ene moment wil ik hem opbellen om te zeggen dat hij mijn nummer moet verwijderen en dat hij niet hoeft denken dat ik alles ben vergeten en heb vergeven. En aan de andere kant denk ik, doe het nou niet. Het heeft geen zin.
Wat zouden jullie doen? In principe heb ik geen reden om hem te bellen maar het stoort me dat hij nu waarschijnlijk denkt dat ik alles prima vind en helemaal niet boos op hem ben. Ik gun hem dat niet.
vrijdag 6 oktober 2017 om 15:05
vrijdag 6 oktober 2017 om 15:06
Laten gaan. Verwerken gaat met vallen en opstaan, dus neem het telefoontje van gister jezelf niet te veel kwalijk. Hoe verder de eer aan jezelf; hem vertellen dat je boos bent win je niks mee. Niet tegenover hem en niet tegenover je eigen verwerking.
Een break up is geen wedstijdje in wie het hardst de ander niet nodig heeft. En acties die gedreven worden door negatieve emoties zijn acties waar je later meestal niet trots op bent. Zie het als een oefening om dit soort dingen van je af te laten glijden: jij kan de zaken zien zoals jij ze ziet, zonder dat hij die visie hoeft te delen of er uberhaupt van op de hoogte moet zijn.
Ik begrijp echt dat het aantrekkelijk is hoor, maar beter niet bellen.
Een break up is geen wedstijdje in wie het hardst de ander niet nodig heeft. En acties die gedreven worden door negatieve emoties zijn acties waar je later meestal niet trots op bent. Zie het als een oefening om dit soort dingen van je af te laten glijden: jij kan de zaken zien zoals jij ze ziet, zonder dat hij die visie hoeft te delen of er uberhaupt van op de hoogte moet zijn.
Ik begrijp echt dat het aantrekkelijk is hoor, maar beter niet bellen.
vrijdag 6 oktober 2017 om 15:09
Je gunt hem het niet dat t gezellig was?
Uhm in mijn ogen met zo gezellig koetjes en kalfjes gesprek straal je uit dat je ver over hem heen bent en boven zijn triestste gedoe staat, het raakt je niet meer
Bel je m boos terug dan straal je uit dat hij vet belangrijk voor je is je hem niet kunt loslaten en stuk bent van verdriet.
Wat wil je neerzetten? Ik had t wel geweten echt niet terug bellen
Uhm in mijn ogen met zo gezellig koetjes en kalfjes gesprek straal je uit dat je ver over hem heen bent en boven zijn triestste gedoe staat, het raakt je niet meer
Bel je m boos terug dan straal je uit dat hij vet belangrijk voor je is je hem niet kunt loslaten en stuk bent van verdriet.
Wat wil je neerzetten? Ik had t wel geweten echt niet terug bellen
where ever you go, go with your heart
vrijdag 6 oktober 2017 om 15:20
vrijdag 6 oktober 2017 om 16:02
vrijdag 6 oktober 2017 om 17:51
Dus dat..Het gemak waarmee exen meteen tot eikels worden gebombardeerd terwijl dat verder uit niets blijkt...Caar24 schreef: ↑06-10-2017 16:02Wat heeft ex eigenlijk gedaan wat hem zo'n eikel maakt? Blijkbaar weet iedereen dat hier al...?
En wat sommigen ook zeggen, je bent sterker als je het er bij laat en jezelf van je vrolijke kant laat zien. Gun hem niet dat hij het gevoel van macht over je zou kunnen krijgen.
vrijdag 6 oktober 2017 om 18:03
Als een man aangeeft alleen te willen afspreken voor seks en boos word als hij dat ding niet krijgt weet je toch al genoeg.vivautrecht85 schreef: ↑06-10-2017 17:51Dus dat..Het gemak waarmee exen meteen tot eikels worden gebombardeerd terwijl dat verder uit niets blijkt...
Mijn broers hadden hem allang een paar tikken gegeven. Je kan hormonen door je lijf hebben gieren maar zo ga je niet met een meid om.
vrijdag 6 oktober 2017 om 18:06
Waar haal je dit nou vandaan...?