Alweer wakker
dinsdag 19 september 2017 om 04:17
Nog meer mensen wakker?
35 weken zwanger en zwaar verkouden. Geen goede combi. Dit is al de weet-ik-hoeveelste nacht dat ik slecht slaap en door de verkoudheid is het alleen maar erger geworden. Ik slaap van ongeveer 23h tot 2.30 en daarna is het voorbij. Hoogstens nog een uurtje overdag (nu met verlof, hoera!) Lig nu op de bank met een berg kussens maar slapen ho maar
Nog meer wakkeren hier te vinden?
35 weken zwanger en zwaar verkouden. Geen goede combi. Dit is al de weet-ik-hoeveelste nacht dat ik slecht slaap en door de verkoudheid is het alleen maar erger geworden. Ik slaap van ongeveer 23h tot 2.30 en daarna is het voorbij. Hoogstens nog een uurtje overdag (nu met verlof, hoera!) Lig nu op de bank met een berg kussens maar slapen ho maar
Nog meer wakkeren hier te vinden?
zondag 8 oktober 2017 om 09:10
Nog niet. Maandag weer afspraak bij de gynaecoloog en een gesprek met de kinderchirurg wat de stappen zijn na de geboorte. Dat laatste gesprek vind ik wel belangrijk voor mijn gevoel van controle.
Verder staat alles klaar, zelfs de traktaties die mijn kinderen kunnen uitdelen op school en psz heb ik gisteren afgemaakt met Hulp van mijn oudste.
Ik heb er ook wel weer zin in, zo'n klein kwetsbaar kindje tegen me aan, borstvoeding geven, het intieme samenzijn in zo'n kraamtijd. Ik hoop dat het deze keer ook zo mag zijn.
Verder staat alles klaar, zelfs de traktaties die mijn kinderen kunnen uitdelen op school en psz heb ik gisteren afgemaakt met Hulp van mijn oudste.
Ik heb er ook wel weer zin in, zo'n klein kwetsbaar kindje tegen me aan, borstvoeding geven, het intieme samenzijn in zo'n kraamtijd. Ik hoop dat het deze keer ook zo mag zijn.
maandag 9 oktober 2017 om 05:49
maandag 9 oktober 2017 om 06:25
Heb ik ook wel last van, afhankelijk van hoe de kleine ligt. Vervelend he. Oh en ik word ook bij elke draai wakker van mijn bekken.
Maar inderdaad ik ben ook al blij met de nachten waarin ik in elk geval geen uren wakker lig.
maandag 9 oktober 2017 om 08:00
maandag 9 oktober 2017 om 08:41
Ja best gek want tijdens de controle zei ze dat ze al was ingedaald.
Het irritante was vannacht ook dat ik op me ademhaling ging letten en daar nog benauwder van werd (als of het tussen me oren zit)
@kasri ja bevallen op de rug kan ik me inderdaad ook niks bij voorstellen dan krijg ik idd niet genoeg lucht.
Mijn vriend en ik hadden afgelopen maand ook flinke verkoudheid, gelukkig is dat voorbij.
Het irritante was vannacht ook dat ik op me ademhaling ging letten en daar nog benauwder van werd (als of het tussen me oren zit)
@kasri ja bevallen op de rug kan ik me inderdaad ook niks bij voorstellen dan krijg ik idd niet genoeg lucht.
Mijn vriend en ik hadden afgelopen maand ook flinke verkoudheid, gelukkig is dat voorbij.
dinsdag 10 oktober 2017 om 03:24
He bah foodb wat een naar kwaaltje. Kun je er iets aan doen om het te verlichten? Hier ook alweer sinds 2h wakker. Slaap je dagenlang prima 's nachts en net die ene x dat je wekker vroeg gaat lig je weer wakker
kan mn draai niet meer vinden. Zou stiekem het liefst het hele bed voor mezelf hebben
maar ons logeerbed is echt te beroerd om man naartoe te sturen.
dinsdag 10 oktober 2017 om 04:37
Nog een wakkere zwangere meldt zich hoor. Hier 27 weken inmiddels en dit is al de 2e keer vannacht dat ik klaarwakker ben zonder aanwijsbare reden. Nou ja...naast dat ik zwanger ben is het ook druk op het werk en zijn we nog aan het verbouwen dus er is genoeg om over na te denken. Gevolg, direct zodra ik wakker ben staat het allemaal 'aan'.
dinsdag 10 oktober 2017 om 22:27
happyapple schreef: ↑29-09-2017 12:10@cookie mag ik vragen wat je het "fijnste" vond. Een gewone bevalling of een keizersnede?
Je antwoord heeft geen haast hoor. Eerst lekker genieten van de kleine![]()
Nu eindelijk maar eens reageren.. Ik ben niet heel veel op het forum geweest de laatste dagen, dochter is al een week flink verkouden, hoesten, 3dagen koorts gehad en weer zere oren dus het was druk druk druk..
Het fijnste vond ik de normale bevalling. En dan gewoon omdat het herstel zo anders is dan na een keizersnede. Heb ik wel een goede bevalling gehad zonder complicaties (bloedverlies kwam pas uren na bevalling)
Tijdens het persen ben ik wel even bang geweest voor m'n litteken omdat ik hele erge buikpijn kreeg, maar dit was aan de zijkanten dus naast het litteken. Maar dat wist ik toen niet.
Ik heb de hele tijd aan de monitor gelegen, als er iets niet 'goed' was kwamen ze weer bij me, meestal had ik me bewogen waardoor die band verschoven was. Ben nauwlettend in de gaten gehouden, heb dat wel als heel prettig ervaren.
De zorg voor m'n dochtertje kan ik grotendeels gewoon zelf blijven doen, ik moet alsnog opletten met tillen en dat is heel erg moeilijk maar je lijf geeft het wel aan als je n stapje terug moet doen. Man tilt dochter de trap op bijvoorbeeld, stofzuigen doet man ook. Na de keizersnede kon ik amper traplopen.
Nu heb ik zere bekken als ik teveel doe, is ook normaal, dat is de zwakke plek.
Ik ben alweer naar de supermarkt geweest en rij zelf in de auto, dat mocht ik na de keizersnede niet, had ik ook geen puf voor. Heb nu al zin om met dochter naar de kinderboerderij te gaan als ze opgeknapt is.
Heb jij ook de keuze wat je zelf graag wil? Nadeel vond ik dat ik overtijd kon gaan, maar dat wilde mijn gyn ook niet, met 41weken zou ik toch ingeleid mogen worden.
woensdag 11 oktober 2017 om 05:57
Hier in 23e week van zwangerschap en erg onrustige nachten. Droom alles aan elkaar
Dochter van 21 maanden heeft opeens ook weer moeite met slapen. Ben s avonds na het gewone bedritueel zo nog eens 3 kwartier in de weer voor ze weer rustig is en wil gaan slapen. Daarnaast wordt ze s nachts af en toe wakker.
Nog maar even proberen te slapen, ben al een paar keer wakker geweest.
Dochter van 21 maanden heeft opeens ook weer moeite met slapen. Ben s avonds na het gewone bedritueel zo nog eens 3 kwartier in de weer voor ze weer rustig is en wil gaan slapen. Daarnaast wordt ze s nachts af en toe wakker.
Nog maar even proberen te slapen, ben al een paar keer wakker geweest.
woensdag 11 oktober 2017 om 07:20
Dank je voor je uitgebreide reactie.cookie84 schreef: ↑10-10-2017 22:27Nu eindelijk maar eens reageren.. Ik ben niet heel veel op het forum geweest de laatste dagen, dochter is al een week flink verkouden, hoesten, 3dagen koorts gehad en weer zere oren dus het was druk druk druk..
Het fijnste vond ik de normale bevalling. En dan gewoon omdat het herstel zo anders is dan na een keizersnede. Heb ik wel een goede bevalling gehad zonder complicaties (bloedverlies kwam pas uren na bevalling)
Tijdens het persen ben ik wel even bang geweest voor m'n litteken omdat ik hele erge buikpijn kreeg, maar dit was aan de zijkanten dus naast het litteken. Maar dat wist ik toen niet.
Ik heb de hele tijd aan de monitor gelegen, als er iets niet 'goed' was kwamen ze weer bij me, meestal had ik me bewogen waardoor die band verschoven was. Ben nauwlettend in de gaten gehouden, heb dat wel als heel prettig ervaren.
De zorg voor m'n dochtertje kan ik grotendeels gewoon zelf blijven doen, ik moet alsnog opletten met tillen en dat is heel erg moeilijk maar je lijf geeft het wel aan als je n stapje terug moet doen. Man tilt dochter de trap op bijvoorbeeld, stofzuigen doet man ook. Na de keizersnede kon ik amper traplopen.
Nu heb ik zere bekken als ik teveel doe, is ook normaal, dat is de zwakke plek.
Ik ben alweer naar de supermarkt geweest en rij zelf in de auto, dat mocht ik na de keizersnede niet, had ik ook geen puf voor. Heb nu al zin om met dochter naar de kinderboerderij te gaan als ze opgeknapt is.
Heb jij ook de keuze wat je zelf graag wil? Nadeel vond ik dat ik overtijd kon gaan, maar dat wilde mijn gyn ook niet, met 41weken zou ik toch ingeleid mogen worden.
Het snellere herstel lijkt me inderdaad een voordeel. Dat 6 weken geen auto rijden na de keizersnede was ik even vergeten geloof ik haha. Ik zit/ zat vooral met het tillen van de oudste dat dan niet mag in mijn maag.
Ik vind het litteken ook wel een beetje eng. En ik ben gewoon bang dat een normale bevalling niet zo gaat vlotten en je dan na uren alsnog een spoedkeizersnede moet krijgen. Maar dat is natuurlijk net het spannende van een bevalling. Je weet van te voren niet hoe het loopt.
Ik heb tot nu toe nog niet echt het gevoel gehad dat ik iets te kiezen heb. Het hangt er voor mijn helemaal gevoel vanaf of het kindje straks in hoofdligging of in stuit ligt. Ik heb in het begin van de zwangerschap wel eens geïnformeerd in het ziekenhuis en toen werd ik eigenlijk afgewimpeld met het is nog zo vroeg in de zwangerschap en vaginaal is beter bij hoofdligging etc. Tot nu toe heeft de kleine nog genoeg ruimte. Op de laatste echo was het hoofdligging. Die ervoor was wel stuit. Maar ik heb het gevoel dat deze nu wel goed blijft liggen.
vrijdag 20 oktober 2017 om 03:01
Ik lig heel wakker op de bank. Ging om 22.45 naar bed, veel te laat nu ik zwanger ben en echt op tijd naar bed moet. Mijn telefoon maakte geluidje om het opladen steeds onderbroken werd om 0.45. Man chagrijnig, hij was nog wakker, ik word stontchagerijnig wakker. Kon het slaapdronken niet goed oplossen, ondertussen zo boos en gefrustreerd geraakt. Man lag met scherm aan in bed, irritant om weer te slapen. Misselijk en hoofdpijn ondertussen, zo gefrustreerd dat ik me zonder echte reden superverdrietig en huilerig voelde en ik kwam er niet uit, bleef hangen in kut voelen en huilen
(hormonen zeker) Dus uit bed gegaan, nu lig ik tv te kijken on mijn gedachten af te leiden en ben inmiddels wel wat rustiger. Moet morgenvroeg weer werken en dat zal nu echt lastig gaan.
*einde klaagzang*
Hopelijk hebben jullie een betere nacht.
*einde klaagzang*
Hopelijk hebben jullie een betere nacht.
vrijdag 20 oktober 2017 om 03:31
Hoi foodb
, niet echt.
Gisteren was een ramp omdat ik wakker werd van pijn aan mijn gebit.
Ik wilde een knuffel en was huilerig en 2 paracetamol hielpen niet genoeg tegen de pijn.
Drie uur geslapen en in de ochtend meteen de tandarts gebeld.
Daar onderzocht, maar nog geen foto's gemaakt.
De tandarts is extra voorzichtig vanwege de zwangerschap.
Mijn tandvlees is flink ontstoken volgens hem door de zwangerschapshormonen en ik ben daarvoor onder plaatselijke verdoving behandeld. Straks/morgenvroeg volgt het tweede deel van de behandeling waarbij de tandhalzen worden ingestreken met speciaal beschermend spul.
Maar misschien is er ook een wortelkanaalbehandeling nodig, al helemaal gezien ik weer van de pijn wakker werd, wederom ondanks de paracetamol.
Misschien is daarom alsnog een röntgenfoto nodig.
Volgens de tandarts kan een röntgenfoto met de moderne röntgen apparatuur geen kwaad, omdat de dosis zo klein is en er goed wordt gericht.
Voor de zekerheid kan dan nog een loden schort worden gedragen, maar dat was in principe niet eens nodig volgens hem.
Mij lijkt het wel fijner.
Ik ben eigenlijk van: liever geen paracetamol of röntgen of verdovingen, maar ik heb en had erg veel pijn en dus verandert dat de zaak.
Inmiddels gaat het wel weer redelijk en kan ik weer proberen in te slapen.
Anders toch nog een paracetamol.
Te vroeg gejuicht, het begint weer...auw!
Gisteren was een ramp omdat ik wakker werd van pijn aan mijn gebit.
Ik wilde een knuffel en was huilerig en 2 paracetamol hielpen niet genoeg tegen de pijn.
Drie uur geslapen en in de ochtend meteen de tandarts gebeld.
Daar onderzocht, maar nog geen foto's gemaakt.
De tandarts is extra voorzichtig vanwege de zwangerschap.
Mijn tandvlees is flink ontstoken volgens hem door de zwangerschapshormonen en ik ben daarvoor onder plaatselijke verdoving behandeld. Straks/morgenvroeg volgt het tweede deel van de behandeling waarbij de tandhalzen worden ingestreken met speciaal beschermend spul.
Maar misschien is er ook een wortelkanaalbehandeling nodig, al helemaal gezien ik weer van de pijn wakker werd, wederom ondanks de paracetamol.
Misschien is daarom alsnog een röntgenfoto nodig.
Volgens de tandarts kan een röntgenfoto met de moderne röntgen apparatuur geen kwaad, omdat de dosis zo klein is en er goed wordt gericht.
Voor de zekerheid kan dan nog een loden schort worden gedragen, maar dat was in principe niet eens nodig volgens hem.
Mij lijkt het wel fijner.
Ik ben eigenlijk van: liever geen paracetamol of röntgen of verdovingen, maar ik heb en had erg veel pijn en dus verandert dat de zaak.
Inmiddels gaat het wel weer redelijk en kan ik weer proberen in te slapen.
Anders toch nog een paracetamol.
Te vroeg gejuicht, het begint weer...auw!
vrijdag 20 oktober 2017 om 06:29
Och meiden toch wat een rotnachten weer hier
Hopelijk hebben jullie toch nog een beetje geslapen?
@shisha sterkte bij de tandarts
@food als het echt niet gaat misschien en dagje ziek melden?
Hier van de week 1 hele nacht niet geslapen (kon dit topic toen niet vinden
) en ben daar nog steeds niet van hersteld. Voel me nog altijd uitgeput. Vannacht weer veel nachtmerries gehad zodat ik steeds wakker schrok. En erg lekker lig ik sowieso niet meer met mijn bekken en buik. Niet fijn.
Hopelijk hebben jullie toch nog een beetje geslapen?
@shisha sterkte bij de tandarts
@food als het echt niet gaat misschien en dagje ziek melden?
Hier van de week 1 hele nacht niet geslapen (kon dit topic toen niet vinden
dinsdag 24 oktober 2017 om 04:12
Afgelopen week weinig geslapen vanwege de pijn in mijn bekken. Maar vrijdagavond helemaal niet kunnen slapen.
Vrijdagavond zijn wij de trots ouders geworden van onze derde dochter.
Ze is 53cm lang en weegt 3500 gram. Ze doet het bijzonder goed en hoefde ondanks de verwachtingen niet naar de kinder IC, maar mocht lekker bij ons op een kraamkamer. Ze is nu al eigenwijs en besloot de geplande inleiding op 28 oktober voor te zijn.
Om 17.00 eerste wee gevoeld en voor de zekerheid om 17.30 de verloskundige gebeld om niet voor niks alle heisa op te starten.
18.00 had ik 6 cm ontsluiting en hebben we het Sophia opgebeld. Zij hebben een ambulance gestuurd die ons met gillende sirenes door de spits hebben gereden. En om het helemaal spannend te maken stond de brug in Rotterdam open.
Om 19.30 hebben we het ziekenhuis bereikt en om 20.00 mocht ik persen. Op mijn verzoek hebben we gewacht tot 20.15 toen ik me echt klaar voelde. Om 20.30 is onze dame volledig natuurlijk geboren. Ik heb 3 hechtingen overgehouden aan de bevalling.
Na een korte controle van vitale functies heb ik haar op mijn buik mogen houden voor een half uur terwijl de navelstreng uitklopte en door man werd doorgeknipt. Daarna is er een uitgebreide controle geweest hoe ze het doet. Ook is een maagsonde aangebracht en röntgenfoto's gemaakt. Ze doet het beter dan verwacht.
Borstvoeding startte ook goed en na 24 uurs observatie mochten we zelfs naar huis met een afspraak voor de poli volgende week.
Het enige wat echt tegenviel was de opmerking van de verpleegkundige toen we net het ziekenhuis ingerold werden of we wel op de hoogte gebracht waren dat dochter niet bij ons mocht blijven na de bevalling, maar op de ic moest liggen. Dat maakte me erg verdrietig en bleek volkomen onnodig toen ze het zo goed deed dat ze gewoon bij ons mocht blijven.
We zijn inmiddels thuis in de chaos van een gezin met drie kleine kinderen. Slapen is er dus nog minder bij, maar dit doen we met veel liefde. Hopelijk hoeft onze baby pas over 6 maanden geopereerd te worden, zodat ze zo sterk mogelijk is.
Vrijdagavond zijn wij de trots ouders geworden van onze derde dochter.
Ze is 53cm lang en weegt 3500 gram. Ze doet het bijzonder goed en hoefde ondanks de verwachtingen niet naar de kinder IC, maar mocht lekker bij ons op een kraamkamer. Ze is nu al eigenwijs en besloot de geplande inleiding op 28 oktober voor te zijn.
Om 17.00 eerste wee gevoeld en voor de zekerheid om 17.30 de verloskundige gebeld om niet voor niks alle heisa op te starten.
18.00 had ik 6 cm ontsluiting en hebben we het Sophia opgebeld. Zij hebben een ambulance gestuurd die ons met gillende sirenes door de spits hebben gereden. En om het helemaal spannend te maken stond de brug in Rotterdam open.
Om 19.30 hebben we het ziekenhuis bereikt en om 20.00 mocht ik persen. Op mijn verzoek hebben we gewacht tot 20.15 toen ik me echt klaar voelde. Om 20.30 is onze dame volledig natuurlijk geboren. Ik heb 3 hechtingen overgehouden aan de bevalling.
Na een korte controle van vitale functies heb ik haar op mijn buik mogen houden voor een half uur terwijl de navelstreng uitklopte en door man werd doorgeknipt. Daarna is er een uitgebreide controle geweest hoe ze het doet. Ook is een maagsonde aangebracht en röntgenfoto's gemaakt. Ze doet het beter dan verwacht.
Borstvoeding startte ook goed en na 24 uurs observatie mochten we zelfs naar huis met een afspraak voor de poli volgende week.
Het enige wat echt tegenviel was de opmerking van de verpleegkundige toen we net het ziekenhuis ingerold werden of we wel op de hoogte gebracht waren dat dochter niet bij ons mocht blijven na de bevalling, maar op de ic moest liggen. Dat maakte me erg verdrietig en bleek volkomen onnodig toen ze het zo goed deed dat ze gewoon bij ons mocht blijven.
We zijn inmiddels thuis in de chaos van een gezin met drie kleine kinderen. Slapen is er dus nog minder bij, maar dit doen we met veel liefde. Hopelijk hoeft onze baby pas over 6 maanden geopereerd te worden, zodat ze zo sterk mogelijk is.