April 2009!

03-08-2008 19:22 2411 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze prachtige april moppies

Nickname Leeftijd Kindje UD BVD Geboren! Noerie311e2 april26 maart Sofia Katherina Puck281e12 april26 maart Philipmjdh381e22 april30 maartTeunPamster251e11 april31 maartAnoukBeer384e1 april31 maartBeertjeEnka352e2 april1 aprilLarsT&G263e7 april3 aprilLoïs TamarAssevas291e18 april6 aprilEmma MaritMette Mare272e13 april8 aprilStef ThijmenElmanita282e10 april 9 aprilGwenvrolijkevrouw1282e8 april10 aprilKarlijnRuma384e16 april10 aprilAnneJohaira231e19 april14 aprilNajade Jazzley JohairaLouiseP333e15 april15 aprilJuliusAsjemenou371e18 april16 aprilIsa Anne-Noor Wendy291e9 april20 aprilYaelReminder371e20 april29 april BastiaanIndia74341e25 april1 meiFee Havana floddertje1283e3 mei3 meiPepijnSteenbokje77311e29 april4 meiSofie Roos

Naam Kindje Startgewicht en lengte Huidige gewicht en lengte leeftijd Sofia 3000 gram en 50 cm 9.4 kg en 73.5 cm10 mndPhilip 3100 gram en 50 cm 7035 gram en 67 cmBeertje4150 gram en 55 cm9 kg en 74 cm10 mndStef3390 gram7595 gram en 69 cmGwen 3400 gram en 50 cm 10.1 kg en 74 cm11 mndAnne 3900 gram en 49 cm 9680 gram en 71 cm9 mndIsa 3400 gram en 49 cm 8400 gram en 73 cm8 mndFee 4100 gram en 53 cm 9750 gram en 76 cm7.5 mndPepijn 4200 gram en 52 cm 10,8 kilo en 76 cm9 mnd
He dames! Mooi fotootje Elma. Ik heb nog nooit een 3d echo gedaan trouwens.

Het aftellen is inderdaad wel begonnen, India. Voor mij nu nog 6 weken. Maar wie weet beval jij wel eerder hoor, we hebben 5 weken de tijd he (3 ervoor, 2 erna).

Begin nu en dan ook echt aan de bevalling te denken, brrr. Nog maar even niet.

Voel me wel erg tientonnerig momenteel. Veel mensen zeggen juist dat ik niet zo heel erg zwanger er uit zie, omdat het echt alleen de buik is. (In mijn jas ontgaat het mensen nog steeds wel eens, vreemd genoeg). Maar vind die buik zo enorm, je sleept toch ook de hele tijd die extra 10 of 11 (of inmiddels nog meer) kilo mee de hele tijd. Trappen lopen vind ik zwaar enzo. Nou ja, de laatste loodjes dus....
Mooie echo hoor Elma! Blijft bijzonder he zon 3d echo.

Hier ook maar ff een rondje dokter gedaan vanmorgen want heb echt heel de nacht vriendlief wakker gehouden met mijn gehoest! voel me ook echt blerg!

Dokter kon niks voor me doen aangezien er niet veel medicijnen zijn voor zwangeren. FF uit zieken maar.

Ook ik voel me een tientonner hoor beer jeetje! Waggel al aardig en idd die trap is een hel. Slaap ondanks de hoest en verkoudheid wel beter snachts de laatste week.

Voor mij nog 8 weekjes wiehoee echt aftellen nu zeg. heb nog niks van de kraamzorg gehoord dus die ga ik straks is ff belllen. Hebben jullie je intakes al gehad?

Groetjes
Goeiemiddag dames!

@Pam: nog geen intake gehad ik merk wel wanneer ze bellen en al bellen ze niet ik vind het allemaal best haha. Beterschap met al het gehoest!

@ Beer: hier nog zo'n tientonner ik waggel als een pinguin en trappen zijn hels! En nog niet teveel denken aan die bevalling hoor, eruit komt het toch wel hoe dan ook

@ India: het blijft wel erg ET ja zeker omdat er nog een elleboog (links) en navelstreng zaten haha. En weer lekker in je eigen bed slapen heerlijk! En jij ook al chronisch verkouden, leuk he zwanger zijn?!

Hier gaat alles wel ok, vrijdag intake voor de bekken fysio, de VK denkt dat m'n bekken gekanteld is en schijnbaar kunnen zij dat weer recht krijgen, nou kom maar op misschien ben ik dan even pinguin af haha. Net een muur geverfd op de nieuwe kamer van de kleine vent. Kleur: platgereden kikker groen , we hebben jungle muurstickers besteld dus ja die moeten natuurlijk wel op een passende muur. 4 maart komen de meubels dus dan is het klaar, kan hij nog even wennen voor hij definitief naar zolder gaat
@ Ruma: Lekker weekend gehad?

@ Pam: ik heb mijn intake al gehad toen ik nog geen 6 maanden was. Maar dat was omdat ze toen in de buurt waren volgens mij.

@ Elmanita: Leuk die echo! Toch bijzonder. Ik hoop dat je fysio goed aanslaat. En de kamer klinkt prachtig! Vooral die kleuren

@ Beer: de laatste loodjes inderdaad. Zo voelt het bij mij nu ook. En dan mag ik (geloof ik) ook niet klagen. Ik heb geen mega buik en met de kilo's valt het ook wel mee. Maar toch. Slapen gaat niet meer zo heel lekker. Last van het zuur, en ben weer regelmatig misselijk.

Wel fijn; ik zit tussen de oren weer fijn in mijn velletje.

Kamertje is af. En de spullen zijn bijna allemaal wel binnen. Ik moet alleen nog wat beddengoed halen en verzorgingsproducten. Welke nemen jullie? Ik heb zelf een hele gevoelige huis. Beetje exceem-achtig zelfs. Dus misschien maar een speciaal goedje gebruiken. Zeker voor de eerste weken. Weleda ofoz (al vind ik dat vaak niet zo lekker ruiken, maar misschien de baby producten wel).

Dan de gang nog opruimen en plaats maken voor de kinderwagen. Volgende week klossen halen en dan ben ik gewoon al klaar. Keurig op tijd. Dan heb ik lekker volop de tijd om te mutsen en boekjes te lezen op de bank.

Een laatste rustige periode. Straks de baby en die 4-jarige hier. Zal samen wel goed druk zijn. En we hebben een bod gedaan op een huis. Als dit lukt dan komt dat er straks ook bij. Er moet dan behoorlijk verbouwd worden enzo. Gelukkig zitten we nu in ene heel goedkoop huurhuis. Dus we hoeven niet z.s.m over. Dat geeft dan wel lucht. En qua verbouwing moeten we veel laten doen. Dat scheelt natuurlijk wel.

Sowieso erg grappig hoeveel mensen er hier op het forum aan het verbouwen/verhuizen zijn.

Sterkte allemaal weer. Ik ga straks naar de verloskundige. Hoop dat die kleine al goed ligt.
Beer: vorige week vroeg iemand op het schoolplein ook aan mij: "Ben je zwanger?". Ik dacht dat mijn buik echt niet te missen was, ook niet in winterjas, maar zij had er compleet overheen gekeken... Ik ben wel lang, maar niet superslank ofzo, dus ik ging gelijk twijfelen of ik mijn spiegelbeeld wel mag vertrouwen. :-)

Hier ook veel opruimen voor de bezichtigingen van het huis wat te koop staat. Gaat tot nu toe goed, ook omdat mijn man nu meehelpt. Toen de foto's werden gemaakt had ik al het voorwerk in mijn eentje gedaan en toen heb ik hem wel gezegd dat hij met het spik en span krijgen vna het huis voor de bezichtigingen echt mee moest helpen, want ik ben hoogzwanger. Zijn antwoord was dat ik nog zo actief overkom en zo vol energie zit dat hij er niet echt bij stil staat dat de laatste weken aangebroken zijn... maar hij heeft me nu dus echt perfect meegeholpen, de schat.

En de naam... ik dacht dat we er uit waren maar nu staat alles toch weer op losse schroeven... Zoveel leuke namen maar ook best moeilijk kiezen. Wij krijgen een jongen, maar hadden een leuke meisjesnaam die niet om te vormen is tot jongensnaam. Een bepaalde naam komt steeds bij mij terug, maar om die nou door te drammen vind ik ook zoiets... En mijn man vindt zijn optie een week later soms weer helemaal niets. Dat moet je niet hebben als je al bij de Burgelijke Stand langs bent geweest!
Ha Louise, bij jou dus ook al. Op de een of andere manier valt die buik in jas kennelijk minder op ofzo.

Vanmorgen bij de vk geweest en hij ligt nog steeds goed, gelukkig. Ze schatte de baby me 40 wkn op 6, misschien 6,5 pond. Vind ik wel wat klein, zou in ieder geval de kleinste van de 4 zijn dan. Maar ze zitten er vaak naast met dat schatten. Bij iemand anders al iets gezegd over het geboortegewicht?

Iedereen is flink aan de slag nu volgens mij, klussen, verhuizen, pfff. Rusten jullie ook wel eens uit?

Gisteren lekker 3 boeken uit de bieb gehaald, ga zo op de bank.

Pam, ben je nu echt beter?

Elma, klinkt erg leuk, jullie kamer van zoon. Is hij inmiddels al 1? Loopt hij al?

Noerie, hoe was het bij jou bij de vk?

Lousie, je hebt nog even voor de naam, maar ik ben wel blij dat wij er uit zijn moet ik zeggen. De jongensvariant van een meisjesnaam (of andersom) is toch vaak echt heel anders ja.
@ Beer: Ging weer prima bij de verloskundige. Baby ligt keurig met het hoofd naar beneden. Erg laag zelfs. Maar dat ligt hij/zij de hele zwangerschap al. Bloeddruk was weer prima, en het hartje klonk weer lekker. Fijn dat jouw baby ook al goed ligt!

Lekker 3 boeken van de bieb! Goedzo ook! Nog even genieten van de (betrekkelijke) rust.

Qua gewicht hebben ze nog niks gezegd. Ik vroeg er wel naar. Ze zei alleen dat heet geen hele grote was. ' Een achtponder zal het niet worden' zei ze. Zegt dus ook niet echt wat.

@ Louise: Lastig hoor die namen. Wij hebben al een tijdje een meisjesnaam maar die jongensnaam wilde ook niet vlotten. Nu de knoop doorgehakt. En nu de naam vaststaat ben ik er ineens ook wel echt blij mee. Fijn dat je je zo goed voelt maar wel goed dat je niet alles zelf doet. Een tandje lager is toch wel fijner en verstandig.
Even ego: ik ben alweer eens ziek, nu de griep. Gisteren ben ik brak vanuit het werk zo mijn bed ingedoken en vandaag alleen maar in bed gelegen. Gelukkig is mijn moeder gekomen om de jongens af te halen van school en kdv, te koken, de jongens te wassen en naar bed te brengen. Morgen komt ze weer om met Rutger naar de zwemles te gaan en om van te voren nog te koken. Heerlijk!

Iedereen die nu ook snottert, ziekt, waggelt, etc. heel veel sterkte!
@Ruma: He jakkes! Wat balen zeg. Wel fijn zo;n moeder. Goed dat je haar hulp inroept ook. sterkte!
He bah Ruma, wat rot, hoop dat het snel over is. Ik weet wat het is, heb mijn portie ook wel gehad deze zwangerschap. Echt fijn dat je moeder komt! Ziek, zwanger en drie kids is gewoon niet echt een fijne combinatie.

Noerie, bij jou ook alles goed dus, mooi! En ja dat gewicht, het zegt volgens mij niet zoveel nee, maar vind het toch altijd interessant om er naar te vragen...
Wat een stilte hier!

Alles goed met iedereen? Heb gisteren feestje voor zoon gevierd(werd 7), was lekker druk dus. Wel leuk, maar blij dat het achter de rug is, is nu toch wel intensief zoiets.

Hoorde gisteren van iemand dat een kennis bevallen was, die was eind maart uitgerekend. Alles was goed, maar wel raar om te horen! Wie gaat er bij ons de eerste zijn dames?
Goedemorgen,

Zo ik zit lekker thuis achter mijn computer. Ik MOET vandaag echt ons geboortekaarte gaan maken. Heb 's avonds echt geen puf meer en als Thijmen thuis is lukt het ook niet echt dus maar even een dag vrij genomen. En ik zat dus al braaf om 8.45 te tekenen, nu even chocomelk pauze

Straks ga ik ook maar even de klossen halen en een ondersteek Verder hebben we de afgelopen week nog een leuke mobiel gekocht voor op de babykamer, boom met beestjes eronder en heb ik een gordijn met grasbedrukking genaaid. Hier is het kamertje dus ook groen..grasgroen.

Verder (klaagmodus aan) heb ik jeuk, maagzuur, bekkenpijn, ben ik moe, kan niet slapen, strakke buik (klaagmodus uit) heb ik besloten dat ik wel de eerste wil zijn die bevalt 21 maart lijkt me wel wat, begin van de lenten en dan wordt mijn oma 95, leuk verjaardagskadootje. We kunnen dit jaar niet echt langs gaan bij haar op verjaardag, is nl zo'n 2,5 uur rijden en dat zie ik dan niet helemaal zitten.

Oh voor de hoestende dames, ik heb toen Tussistin zuigtabletten van VSM gebruikt, hielp echt heel goed.

Vanavond weer naar de VK, ben vandaag 34 weken en ik ben echt heel benieuwd hoe beeb ligt. Van de week voelde ik het hoofdje namelijk weer boven... En op de een of andere manier wil ik dit keer gewoon een "normale" bevalling. Ik weet heel goed dat het de vorige keer ook super is gegaan met onze stuiterbal maar toch. Maar goed dat horen we vanavond wel. Bij Thijmen wisten we het toen zo'n 7 weken van te voren.

Zo even mijn egopostje posten
Beer, kan me voorstellen dat je gisteren een drukke dag had. Pff, petje af. Maar zoon heeft het wel naar zijn zin gehad neem ik aan. Was het het familiefeest of echt een kinderfeestje? En ook nog tijd gehad om in je boeken te kruipen?

Ruma, beterschap, goed dat je even de hulptroepen inroept.

Noerie, wel fijn dat jullie ook uit de namen zijn. Kan je toch weer iets van je lijstje afstrepen. Bij ons bepaalt de VK ook nooit het gewicht, ze zegt alleen of het kindje goed op schema ligt. Wanneer horen jullie meer over het huis?

Louise, bij jullie is het dus nog niet helemaal zeker voor welke naam jullie gaan... lijkt me best moeilijk. En ook nog druk met het huis, hebben jullie wel veel bezichtigingen?

Elma, dus ook al druk aan de klus. Bij mij heeft die fysio toen erg geholpen. Ik hoop bij jou ook. Het wordt nu wel weer erger qua pijn maar dat had ze al gezegd en ik weet nu waar ik op moet letten (al doe ik dat niet altijd en dat moet ik dan met pijn bekopen, ben verder helemaal niet eigenwijs )
Goedemorgen!

zo hier even een bericht uit de drukke werkstal! Jemig wat is dat ruk als je 3 weken werk in 2 weken moet proppen! (maar het zal afkomen!!)

Enka, ik gun het je wel hoor om de eerste te zijn, maar misschien willen de dames met al 3 kiddies toch eerst haha. Succes vandaag met tekenen, ben benieuwd wat je gaat maken!

Beer: wat een rust hier af en toe he? Nog gefeliciteerd met je zoon, 7 al jeempie dat is zo "oud" vergeleken met onze wurm haha. Fynn is nu 10.5 mnd en loopt alleen als hij de tafel vast houdt of z'n loopwagen, maar dat is maar een stap of 2 hoor, van mij mag ie nog even wachten tot z'n verjaardag voordat ie echt los gaat lopen, hij is zo al vermoeiend genoeg!

Ruma: beterschap meid, wel lekker dat je moeder te hulp schiet!

Noerie: lekker hoor dat kleine uk al naar beneden ligt, ik heb het idee dat ik een draaitol heb daarbinnen. Geen idee of het ooit nog stil gaat liggen maar ik het het idee van niet.

Louise: succes met de bezichtigingen, wat een rotklus he dat schoonmaken, mensen letten echt overal op bij zo'n huis tour!

Nou ik ga weer aan de arbeid! groeten!
hello ladies!

nou helaas t contract is niet verlengd, vervelend dus!

nu neem ik dan nog maar lekker een week vrij vanaf volgende week!en dan verlof. Vraag me af of het uwv snel is in het verwerken van de gegevens en dat ik als 18maart mn contract verloopt wel gewoon nog mn geld krijg tijdens het verlof..sjonge jonge!

Deze zaterdag de babyshower! moet nog wat voorbereidingen treffen! zondag de 9maanden beurs! ben benieuwd!

ik zal veel leuke kortingen enz in het krantje staan!

De kleine bij mij beweegt erg intensief overdag! hihi raar gevoel!

Fijne dag nog!
LEEF!doe de dingen die je moet doen,geniet,spring,dans,ben blij,enthousiat en spontaan,ga uit maak plezier.Niet echt een motto maar dat kwam nu even in me op!
@ Johaira: Vervelend zeg! Meteen uitkering aanvragen via internet. Gaat hartstikke snel allemaal!

@ Enka: En, goed op weg met het geboortekaartje? Ik heb ook klossen gehaald vandaag. Vandaag zijn we inderdaad precies 34 weken. Ik zit ook een beetje te denken tussen 16 en 22 maart ofzo. Wat zal dat tegenvallen als het dan 15 april blijkt te worden:-).

@ Elmanita: ik heb ook het gevoel alsof de baby nog alle kanten opgaat. Doet hij/zij misschien ook wel. Tollend op zijn hoofd, hihi.

@ Beer: Nog gefeliciteerd! Kan me wel voorstellen dat het ook wel weer fijn is om het weer achter de rug te hebben.

Huis wordt niks. We hadden behoorlijk ondergeboden en dat gat vond de verkoper te groot. Jammer dan! Gezien de tijd en de situatie in de huizenmarkt gaan we wel voor een stuntprijsje:-). En anders maar niet! Dan komt er wel weer wat anders.

(Stief)zoonlief logeert vanavond en morgenavond bij zijn opa en oma. Wel even lekker. Uitslapen morgen! Jippie!
Goeiemorgen even snel een berichtje voor ik weer hard aan de slag ga!

Gisteren bij de VK geweest en de kleine ligt inderdaad nog steeds in stuit (kan nog steeds draaien dus geen heel groot probleem schijnbaar). Over 2 weken weer voor controle en dan krijg ik ook een liggingsecho. Verder alles ok, bloeddruk goed, ijzer prima en ik was zelfs een kilo afgevallen (nu in totaal 5 kilo erbij).

Noerie: jammer van het huis maar ik snap dat jullie lekker gaan voor de laagste prijs garantie! Slaapse alvast!

Johaira: vervelend van je contract, idd even goed regelen met het UWV!

doei!
Hallo Dames,

Ik vroeg me af of ik met jullie mee mag kletsen .Ik lees wel eens jullie berichtjes en het lijkt me gezellig om mee te praten!

Jullie zijn al met veel meiden zie ik dus misschien is het net te veel?Ik hoor t graag,

liefs
Hallo Dames,

Ik ben nieuw hier op het forum en ik vroeg me af of ik met jullie mee mag kletsen .Ik lees wel eens jullie berichtjes en het lijkt me gezellig om mee te praten!

Jullie zijn al met veel meiden zie ik dus misschien is het net te veel?Ik hoor t graag,

liefs
quote:steenbokje77 schreef op 20 februari 2009 @ 17:56:

Hallo Dames,

Ik vroeg me af of ik met jullie mee mag kletsen .Ik lees wel eens jullie berichtjes en het lijkt me gezellig om mee te praten!

liefs
uhh gaat niet helemaal goed zie ik..heb mijn bericht nu al 3x geplaatst, weet niet hoe ik t moet verwijderen, hihi
Hier ben ik weer, helemaal opgeknapt en wel.

@Steenbokje: natuurlijk mag je meeschrijven! Hoe ver ben je? Heb je al kinderen?

@Johaira: Vervelend dat je contract niet is verlengd. Is er wel in jouw "branche" genoeg werk te vinden?

@Beer: alsnog van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je zoon. Mijn oudste wordt eind juni al 7! Ik ben ook benieuwd wanneer de eerste hier gaat bevallen. Ik heb al tegen beeb gezegd dat hij/zij vanaf 26 maart (37 wkn) mag komen!!

@ Elma: wat doe je als het een stuit blijft? KS of gewoon bevallen?

@ Noerie: jammer van het huis, maar ik zou nu ook niet voor het duurste gaan. Wie weet, zijn ze over een paar maanden wel blij met het bod.

Zo, ik ga Simon naar bed brengen (en mezelf)
Ruma: ik ben nu 30 weken en 3 dagen zwanger, uitgerekend 29 april, en het is onze eerste!

Verder werk ik niet op het moment, zou wel willen maar wordt nu toch nergens aangenomen...maar ach dat komt straks wel weer!
Mooi Ruma dat je weer op de been bent! Ik heb voor mezelf al besloten dat ik in ieder geval geen draaipoging ga laten doen (weinig kans van slagen bij een 2e en enorm pijnlijk voor zover ik gehoord heb van de ervaringsdeskundigen) en als het kan ik het gewoon zelf ga proberen. Het scheelt dat ik al brede heupen heb dus plek genoeg zou je denken.

Welkom Steenbokje, ik zal je zo even in het schema zetten. Ik ga gokken dat je 32 bent maar misschien zit ik ernaast haha. Dus ik laat dat nog wel ff open ok!

verder alles ok, gisteren verjaardag van man gevierd en het was 2 uur geworden, beetje laat maar wel gezellig. Dus ik denk dat ik er vanavond maar vroeg induik om te compenseren!
Ook hier weer ff een teken van leven hahaha

Heb me behoorlijk beroerd gevoeld de afgelopen week en begin nu weer lekker op te knappen!

Gisteren ff paniek in de tent omdat ik al de hele dag last had van een zeurderig menstruatie achtige pijn had die met regelmaat opkwam! En zodra ik bij mezelf dacht als ik het nu weer krijg ga ik bellen en toen bleef het wonderbaarlijk weg hmm

Nu vanochtend weer een paar keer last dus ff gegoogeld en zouden dus die voorweeen moeten zijn! Ga morgen wel ff de verlos bellen om zeker te zijn.

Ook ik zou wel 21 maart willen bevallen dan zijn vriendlief en ik precies 3 jaar bij elkaar! Mooie datum dus voor ons.

Steenbokje welkom!

Vandaag maar is ff het huissie aan kant gooien heb een week niks gedaan hahaahah

Wat een hel zeg die 9 maanden beurs pffff wel een goedkope klamboe gescoord en een woezel en pip mobiel voor boven de box. Maar waren na een uur weer pleitte. (steeds die tassen die ze tegen je buik gooien vond ik maar niks. Mensen kijken echt niet uit waar ze lopen GRRRRRR)

Sorry voor mijn ego berichie! Nog 1 dag werken en dan verlof jippie a jeeeeee dus dan zal het hier ook wel drukker worden hihihihihi

Kus

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven