April 2009!

03-08-2008 19:22 2411 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze prachtige april moppies

Nickname Leeftijd Kindje UD BVD Geboren! Noerie311e2 april26 maart Sofia Katherina Puck281e12 april26 maart Philipmjdh381e22 april30 maartTeunPamster251e11 april31 maartAnoukBeer384e1 april31 maartBeertjeEnka352e2 april1 aprilLarsT&G263e7 april3 aprilLoïs TamarAssevas291e18 april6 aprilEmma MaritMette Mare272e13 april8 aprilStef ThijmenElmanita282e10 april 9 aprilGwenvrolijkevrouw1282e8 april10 aprilKarlijnRuma384e16 april10 aprilAnneJohaira231e19 april14 aprilNajade Jazzley JohairaLouiseP333e15 april15 aprilJuliusAsjemenou371e18 april16 aprilIsa Anne-Noor Wendy291e9 april20 aprilYaelReminder371e20 april29 april BastiaanIndia74341e25 april1 meiFee Havana floddertje1283e3 mei3 meiPepijnSteenbokje77311e29 april4 meiSofie Roos

Naam Kindje Startgewicht en lengte Huidige gewicht en lengte leeftijd Sofia 3000 gram en 50 cm 9.4 kg en 73.5 cm10 mndPhilip 3100 gram en 50 cm 7035 gram en 67 cmBeertje4150 gram en 55 cm9 kg en 74 cm10 mndStef3390 gram7595 gram en 69 cmGwen 3400 gram en 50 cm 10.1 kg en 74 cm11 mndAnne 3900 gram en 49 cm 9680 gram en 71 cm9 mndIsa 3400 gram en 49 cm 8400 gram en 73 cm8 mndFee 4100 gram en 53 cm 9750 gram en 76 cm7.5 mndPepijn 4200 gram en 52 cm 10,8 kilo en 76 cm9 mnd
Goeiedag dames!

Jak pam balen van dat brandend maagzuur. heb je al Rennies geprobeerd (of Gaviscon dat mag je geloof ik ook). Ik heb soms wel eens last van zo'n oprisping midden in de nacht (echt goor!!) en daar word ik al niet blij van.......

Ruma: dat was wel ff schrikken dan! Gelukkig bellen er nooit zo veel mensen naar ons huis dat scheelt dan weer. Maar is wel verdomd lastig om aan je rust te komen als je constant wakker wordt gebeld.......

Noerie: heel herkenbaar de drang tot dingen doen. Ik wil ook heel veel maar m'n lijf vind dat allemaal maar niks. Een jaar geleden rende ik nog met gemak de trap op en af met die buik maar nu gaat sjokken al bijna niet meer......

Verder hebben we vannacht eindelijk een keer goed geslapen, de kleine vent is al anderhavle week aan het spoken snachts maar gisternacht heeft ie als een blok geslapen. We weten nu alleen niet wat uiteindelijk het probleem is geweest (gisteren heeft hij dentinox gehad voor evt tandenpijn, is ie bijna een uur na z'n avondeten nog aan het rondkruipen geweest en heeft ie voor het eerst (!!) met z'n armpjes in de mouwen van z'n slaapzak geslapen(tot nu toe altijd met de handen binnenboord als een soort verlengde van inbakeren)). Maar goed wat een verschil, hij vanmorgen vrolijk en wij dus ook
Hallo allemaal,

Gisteren naar de VK geweest, beeb lag nu weer met koppie naar beneden, ik weet dat kan weer anders worden maar voor nu was ik erg blij. Verder was alles helemaal oké. Ben nu in totaal 7 kilo aangekomen dus dat valt ook mee, echt bij Thijmen kwam ik in totaal op 23!. En de trillende baby is ook niet erg, zijn ongecontroleerde bewegingen, schijnt best vaak voor te komen.

Vanavond gaan we Thijmen naar oma brengen en dan morgen lekker naar de sauna, de Veluwse Bron en daarna naar een B&B in de buurt. Ik heb er wel zin in. Ik krijg daar een speciale zwangerschapsmassage, op een soort waterbed en een lekkere gezichtsbehandeling.

Verder vanmorgen met Thijmen even op een school wezen kijken en dan maandag nog twee, en dan kunnen we wel een keuze maken denk ik. Is weer een hele andere fase, dan nu ook met de baby.

Pamster, vervelend hè dat maagzuur, ik weet er jammergenoeg alles van.... Wordt er ook wakker van en de hele dag ook zo'n bleeeggghh gevoel. Maar het is voor een goed doel, nog even!

Ruma, ohjee, ja dan zou ik me ook schuldig voelen, al weet je dat dat eigenlijk niet eens nodig is. En wat een held heb je!

Noerie, jij bent al goed bezig zeg! Ik moet/wil ook van alles doen en ik doe..... niets. Er komt echt te weinig uit mijn handen, ach misschien na dit weekend als ik weer even gerelaxed heb, ga ik weer als een speer

Begint iedereen ook al lekker te waggelen? Ik heb het gevoel dat door mijn bekken ik al maanden waggel en dat dat nu alleen maar erger wordt, voel me net een soort pinguin. Vind het wel jammer want lange stukken lopen met de hind zit er niet meer in.

Nou wij gaan even eten dus tot later
Ohw Elma geloof me heb al van alles geprobeerd tot nu toe helpt de boeren vanille vla van zuivelhoeve het beste. Een paar lepels naar binnen en dan snel weer in bed kruipen en slapen voordat het maagzuur weer gaat lopen blergggg hahahahaha

Zie je me al rennen snachts pfffff

Hoofdeind ligt omhoog en ook het voeteneind ligt omhoog tegen de krampen. Niet echt comfortabel maar helpt wel iets.

Nog 10 weken.........
Pamster, de kauwtabletjes van ReglaPH helpen mij ook erg en ja de vanille vla. En niet te vet eten en geen koffie, thee, prik etc etc.... En een beker lauwe melk voor het slapen. Maar ja, ook ik verlang ernaar om weer gewoon op mijn bed te ploffen en dan lekker op mijn kussen op mijn zij te gaan liggen..

Oh voor de tabel, ik hoef pas weer over drie weken naarde VK, ze vond het nog veel te goed gaan om nu al met de 2 wekelijkse controle te beginnen. Dus 19-2 mag ik weer.

Zo nu echt even eten
Hey ladies,

Voor diegene met brandendmaagzuur;

Ik heb van de dokter een drankje gekregen dat je tijdens de zw mag gebruiken tegen maagzuur. Het werkt echt super goed.ik zal vanaaf ff de naam opzoeken, rennie vond de apotheker geen goed idee. Waarom weet ik niet meer!

Heeft een van jullie een ook 4D echo laten maken?

Ik dus wel bij Babyvision in delft..viel stiekum wel een beetje tegen, beeld was niet super en het kindje lag met het armpje tegen het gezichtje waardoor er geen duidelijk beeld was!~

Gelukkig mogen we maandag trug komen voor een 2e kans!

Krijgt iedereen bij 30 weken een laatste echo? Dat wist ik nieteens totdat ik het gister hoorde bij de borstvoedings info avond in het ziekenhuis!

Ik ga ook ergens eind feb. met verlof!

Ben benieuwd of mn contract verlengd word of niet anders zal ik nog heel wat moeten reglen iig:(

fijne dag nog dames!
LEEF!doe de dingen die je moet doen,geniet,spring,dans,ben blij,enthousiat en spontaan,ga uit maak plezier.Niet echt een motto maar dat kwam nu even in me op!
@Johaira: volgens mij wordt de 30-wekenecho niet standaard vergoed. Misschien wel bij een medische indicatie dat ze bv de groei/ontwikkeling in de gaten willen houden?

@Pam: ik heb bij mijn middelste ook zo'n ontzettend maagzuur gehad. Gewoon verschrikkelijk, totdat hij meer indaalde en dus niet meer zo hoog tegen het middenrif aanlag. Sterkte....

@Enka: ik ben jaloers!!! ik wil ook nog zo'n heerlijk weekendje weg.... Helaas zit dat er niet in. Het boerenerf begint stilletjes aan wakker te worden na de winterslaap...

@Elmanita: gebroken nachten om weer aan te wennen, haha. Ik zie er toch wel tegenop. Mijn 3 mannetjes slapen echt lang (van ongeveer 7 uur 's-avonds tot half 10 's-ochtends), dus nu maar hopen dat baby nr.4 het ritme snel overneemt.

@Beer: bij mij heeft het geven van BV juist ervoor gezorgd dat het allemaal niet zo snel er vanaf ging. Pas toen ik stopte met BV, begonnen ook de kilo's te verdwijnen. Ach, we zien wel!

Middelste kwam gisteren nog met de mededeling dat hij na deze baby (dat volgens hem een broertje wordt) nog 3 (!!!!) zusjes wil. Dan heeft hij 3 broers en 3 zussen. Tja, tegen deze logica kan ik niks inbrengen, maar ik heb hem toch maar voorzichtig medegedeeld dat dit echt de laatste baby in ons huis wordt. Ik merk dat mijn lontje ook steeds korter wordt, dus alleen al wat dat betreft wil ik dit de jongens niet nog een keer aandoen.

Zo, ik ga lekker in bad liggen!

Fijne avond allemaal en slaap lekker!
Ruma: haha die kleine van jou weet in ieder geval wat ie wil! Jammer dat hij alleen niet doorheeft hoe zwaar dat is om er nog even 3 babies achteraan te doen haha

Johaira: hier ook geen echo meer hoor. Is denk ik alleen op medische indicatie. Bij onze 1e ging de 4D echo ook voor geen meter zelfs de 2e keer wilde meneer niet. Dus toen zelfs nog geld terug gekregen haha

Enka: mooi dat de kleine weer omgedraaid is hopelijk blijft ie nou lekker liggen zo! Hier ook zo'n pinguin en heb gisteren toch maar een mail gestuurd naar een bekkenfysio voor ik straks echt niet meer voorruit kom......

Pam: haha jij klinkt een beetje als een soort slapende tosti zo! Hoeplijk kan je overdag nog een beetje uitrusten want echt lekker zal het niet liggen.......

Verder hier nu alweer een goeie nacht gehad. Kleine man is om half 8 naar bed gegaan en we moesten hem om 8 uur vanmorgen wakker maken! Echt zo lekker! Hopelijk houdt ie dit vol, vinden we toch wel erg lekker.......
Hallo allemaal,

Zo weer helemaal bijgelezen. Ik merk dat de klachten en verschijnselen die ik lees bekend zijn. Ook ik heb het voeteneinde van het bed omhoog staan vanwege de kramp en gezwollen vochtkuiten. Het waggelen klinkt bekend. Ik probeer het niet te doen, maar die rugpijn aan het einde van de dag dwingt me gewoon. Gek genoeg kan ik ook niet meer lang blijven zitten.

De baby ligt nog in stuit bij mij, maar de vk gaf aan dat er genoeg ruimte was om te draaien.

Een derde echo zit er hier ook niet standaard bij, dat zal ik toch echt zelf moeten betalen. Helaas heeft vriend zoiets van laat maar zitten, over 10 weken zien we hem toch in het echt.

@Elamanita: ik ga met verlof per 6 maart Kan dat in de tabel?

Nou dames, de laatste loodjes zijn begonnen. Ik ben nieuwsgierig wanneer de eerste geboren zal worden.
Hahaha lig inderdaad in een tosti houding, slaap half zittend en ik heb gisteren de hele dag geslapen zoooo heerlijk maar ben wel lekker loom nu......

Ik krijg ook geen echo meer en we hebben besloten niet voor een pret te gaan.

Pff dag 1 van mijn weekje vrij en ik verveel me nu al dat belooft wat voor mijn verlof.

Ga maar is langs de drukker om boeken te halen voor geboortekaart ideeen.
hoi dames!

Puck ik heb het in de tabel gezet voor je.

Pam: en al druk in het boek aan het bladeren? Inmiddels hebben we de kaart uitgekozen en het gedichtje ook nu alleen nog de proefdruk aanvragen.

Ik heb vandaag ramen gezeemd (en ik haat schoonmaken) maar ineens erger ik me aan alle rommel in huis (heel handig als je de zolder aan het verbouwen bent haha). De scheidingswand zit er nu in en dit weekend gaat de electriciteit erin, dan alleen nog een verwarming en klaar zijn we (nou ja nog een likje verf dan he). De kamer voor de oudste is dan denk ik ongeveer 4 bij 3 en het andere deel 2 bij 3 (wordt het was/rommelhok) dus nog redelijk ruim!
Vanochtend met de oudste weer op controle bij de KNO-arts geweest en helaas: 1 buisje (hij heeft begin juli 08 buisjes gekregen) heeft hij eruit kunnen vissen en het andere oortje waar het buisje nog inzit, was ontstoken. Nu weer penicillinedruppels en over 2 weken alweer op controle. Het schiet niet op met meneers oren....

Vanochtend ook nog een goed gesprek met mijn bazen gehad. Afgelopen weekend zat ik erg omhoog met het werk. Ben weliswaar halve dagen gaan werken maar nog steeds met dezelfde hoeveelheid werk. Jullie kunnen je wel indenken wat dat voor een portie stress heeft opgeleverd... Gelukkig is het nu goed geregeld.

Verder ben ik gewoon aan het afwachten op het verlof. Het nieuwe kantoor is zo goed als klaar, alleen moeten nog alle kasten worden ingeruimd en het oude kantoor (wat nu onze slaapkamer wordt) was tevens opslagruimte voor dingetjes die ik vast ooit nog eens nodig zou kunnen hebben. Wat een troep heb ik verzameld.... en dat moet nog allemaal worden opgeruimd voordat we die kamer kunnen opknappen....

Verder hebben we nog niets mbt de baby gedaan, geen kaartjes, nog niets voor de kraamborrel geregeld, etc, etc. Gaat dus echt geweldig...

Groetjes, Ruma
@ Ruma: Dat is inderdaad even lekker zeg. Halve dagen gaan werken maar dan de hoeveelheid werk hetzelfde laten...Dat gaat niet natuurlijk. Maar je werk is nu ook gehalveerd? Je hebt inderdaad verder ook redelijk wat te doen. Maar zo'n babykamer is natuurlijk zo geregeld. Gewoon alle hulptroepen inschakelen. En kaartjes zijn toch zo geregeld en een kraamborrel ook. Succes in ieder geval en geen stress :-)!

@ Elmanita: Jij hebt het dus ook? Ik ken mezelf niet terug. Ik kan me toch poetsen! hihi

@ Pamster: Verveel je je al na 1 dag? Dat belooft wat voor straks:-)! Ik ben al sinds 1 januari vrij en dat bevalt helemaal goed. Ben lekker in de weer. Grote schonmaak aan het houden. Op de koffie bij vriendinnen en mijn moeder en halen en brengen van de kleine man. De dagen vliegen eigenlijk gewoon om.

@ Puck: Kindje kan nog makkelijk draaien. Gaat hij/zij vast doen!

Ik ga goed. Slaap wel erg licht, en de buik gaat steeds meer in de weg zitten. Fietsen is echt zwaar ongemakkelijk. En ik ben zo kort van adem. Hebben jullie dat ook? Verder geen gekke dingen.

Nu naar de VK. Ben benieuwd!
@Noerie: dat buiten adem zijn herken ik ook wel. Vroeger rende ik met gemak de trap op en af, maar nu kan ik dat vergeten.

Schoonmaken doe ik nu ook veel meer, ook omdat het huis te koop staat en voor elke bezichtiging de boel aan kant moet van mij. Tot en met het poetsen van de gootsteen

@Ruma: halve dagen werken met dezelfde werklast is niet te doen. Ik mag dan 1 dag in de week vrijnemen, maar werk daarnaast ook nog iemand in en heb de gebruikelijke werklast. Dus laat die ene dag dan maar zitten, ik verdeel het liever over vijf dagen. Maar ik hoop voor je dat de maatregelen voor je werken.

Hier ook nog niks gedaan aan kaartjes, borrels of praktische babyspullen.

Volgende week weer naar de VK. Mag nu al om de 2 weken komen.
@ Puck: Maar natuurlijk moet die gootsteen schoon :-)

Alles was goed bij de VK. Mijn bloeduitslagen zijn prima, baby ligt nu al met hoofdje naar beneden. Hoop dat dat ook zo blijft. Ik voel de baby wel echt een stuk minder. Maar dat blijkt normaal te zijn. Ik voel hem wel elke dag een paar keer, maar dan meer als hij zich omdraait zeg maar. Ook wel schopjes maar niet heftig ofzo.
Vergeet je het gootsteenputje niet Puck dat is ook heeeeeel belangrijk haha!

Hier verder niks te melden, drukke en lange dag op het werk wat we belonen met het bestellen van pizza tussendoor haha
Tja, ik kan niet meer slapen. Is al een paar nachten raak. Ik ben nu maar even warme melk aan het drinken en ga het zo weer proberen. Ik merk ook dat ik erg aan het piekeren ben. Ik word toch wat zenuwachtig denk ik. En dat omdraaien wordt lastiger. Wordt ik dan wakker van. En ik ga toch vaak in mijn slaap op mijn buik liggen waar ik dan ook weer wakker van word.

Nou...hopelijk betere nachten voor jullie.
En nog wat geslapen Noerie? Balen dat je zo vaak wakker wordt, die buik begint idd in de weg te zitten met draaien enzo. Maar nog maar een paar weken dan kan je weer slapen en dan laat een kleine frummel het misschien niet toe haha

Gisteren uiteindelijk om half 10 klaar met m'n experiment. Om 10 uur thuis en we sliepen dus "pas" om 11 uur (voor ons best laat haha). En om kwart voor 6 ging de wekker weer blegh ben nu echt moe! Vandaag dus lekker rustig aan op het werk en op tijd naar huis!
He meiden,

Fijn om te lezen dat de vk bezoeken enz. allemaal goed zijn gegaan.

Noerie; balen dat je zo wakker ligt, omdraaien is hier ook lastig doordat ik bij de vorige bevalling een ontwricht bekken heb opgelopen, dus speelt dat weer op. Slaap je al met een kussen tussen je benen? Dat helpt meestal ook wel iets. Piekeren is nooit fijn hé, en vooral 's nachts niet..

Elmanita; grappig is dat, als ik om 23.00 in m'n bed lig is het 'vroeg'. Nu hoef ik er ook niet zo vroeg uit, dus dat scheelt wel. Hoewel m'n dochter nog wel 2x per nacht wakker wordt, dat is wel heel jammer, aangezien ze al 2 is..

Verder alles goed hier, vooral 's avonds is het heel gezellig in mijn buik, golft helemaal heen en weer. Grappig om te zien hoor!

Fijne dag weer allemaal, en Elmanita, succes op je werk, hoop dat je je ogen nog wat kunt openhouden,
Hier niet veel te melden eigelijk!

Heb ook wel last van kortademigheid...

Ben flink aan het poetsen want morgen jarig dus moet de visite wel een schoon huissie laten zien hahahaha
@ Noerie: Dan zijn we samen wakker geweest!!! Ik was afgelopen nacht vanaf half 3 tot 6 uur wakker en toen viel ik weer in slaap en om kwart voor 7 ging de wekker..... Dienovereenkomstig voelde ik me dus ook. Vanmiddag wel nog even een uurtje geslapen en daarna de jongens opgehaald en friet gebakken. Ik had echt géén zin om te koken.

Verder is er niet zo heel veel gebeurd hier.

Fijne avond!
@ Ruma. Dat is toch ook toevallig. Ik heb ook tot 6 uur wakker gelegen. Ik moest er alleen o kwart over 7 uit. Vannacht in ieder geval een stuk beter geslapen. 2 kussentjes mee naar bed genomen en dat ligt dan wel wat fijner inderdaad. Ik heb gisteren ook echt heel weinig gedaan!
@ Pam: gefeliciteerd meid, ik zal je een jaartje omhoog krikken in de tabel! En doe jezelf lekker tegoed aan jammie taart vandaag jij en kleine spruit hebben het verdiend na al dat poetsen!

@ ruma en Noerie jullie moeten een club starten van niet slapende zwangere vrouwen kunnen jullie elkaar bezig houden op die nachtelijke tijdstippen!

Vandaag maar thuis gebleven, na mijn lange dag van woensdag en een drukke dag gisteren was m'n lijf er helemaal klaar mee. Vandaag dus weer even bijkomen (lang leve thuiswerken) en dan nog 3 weekjes volhouden..........
@ Elmanita: Dat is een heel goed idee! :-). 3 weken dus nog. Dan ka je wel echt gaan aftellen. Een heerlijk vooruitzicht!

@ Pamster: inderdaad van harte gefeliciteerd met ej verjaardag. ik hoop dat je een leuke dag hebt!
Ik verveeeeeeeel me rot hahahahahaha

Dank jullie voor de felicitatie's!

Vriendlief heeft vanmorgen om 6 uur de woonkamer versierd. De lieverd!

Vanavond visite en morgen weer om 6 uur op om te gaan werken blerggg

Duik maar is de stad in voor een leuk outfitje voor vanaaf! hmmm
Hej Pamster: van harte gefeliciteerd met je verjaardag. ik hoop dat je vanavond een leuke avond hebt!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven