Reactie- en Bugtopic 3

25-11-2015 18:55 3291 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kunnen jullie de problemen die jullie ondervinden tijdens het forummen aan ons melden.

Werkt er iets tóch nog niet helemaal optimaal óf vind je een bepaalde aanpassing juist te gek? Deel het met ons!

Voor de laatste updates en ontwikkelingen klik hier.

Groeten,

Community Manager VIVA

Update 13-12-2016, 11:00:

De serverupdate van vanochtend is succesvol afgerond.

Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Volgens de mod op het modtopic zien jullie allemaal dingen aan de achterkant van het forum waar de technische dienst wél aan werkt.

Tja.

Als mijn schoonmaker maandenlang het stof niet wegveegt en de w.c. niet poetst probeer ik mijn gasten niet te vertellen dat ik vertrouwen heb in mijn schoonmaker omdat de binnenkant van de keukenkastjes heus steeds schoner worden.

Sorry. De forumvernieuwing is nog steeds een blamage én verslechtering. En de CM blijft de Grote Afwezige...
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
AeonOfWinter schreef:
05-10-2017 18:05
Ze kunnen dit topic beter dicht gooien, wordt toch niets mee gedaan.

Ik meld iig niks meer, en staf ook niks.

Denk juist dat dit is wat men wilt!
Hey Mods,

Er is nog een bug.
Namelijk dat het behoorlijk stompzinnig is dat jullie willen dat er hier geschreven wordt terwijl jullie hier helemaal niet reageren.
Weet je waar jullie wél reageren? In het modtopic. Echt waar, lees jezelf maar eens terug. Geen reactie hier en wél reactie daar.
Maar zodra het iets te lastig wordt gaan jullie, jeweetwel: degenen die daar wél op forummers reageren, bannen omdat je niet dáár in het modtopic maar híér in het negeertopic bugtopic behoort te posten.

Schiet mij maar lek.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Nog een bug: er worden nogal willekeurig, bijna Pavlov-achtig, bannen uitgedeeld. Kan de TD daar ook eens naar kijken?
Dat de banknop een beoordelingslusje krijgt ofzo? Een contextzoeker? Een humorsensor?
Maybe we'll have a pandemic again this year. Or two.
Week 3 van de Extremely Demotivational Calendar
Ik word zo schijtziek van die reclame op het mobiele forum. Die advertentie bedekt mijn hele scherm waardoor ik geen actieve topics meer kan bekijken.
Die reclame van Zilveren Kruis (ver)hindert het forummen ook al.
Zizo schreef:
03-10-2017 20:53
Mod, hoe staat het met het oplossen van het PB-probleem?

Kunnen jullie mijn PB's aan flipje2 laten aankomen? Ze blijven in "Postvak uit" staan. En na een tijdje verdwijnen ze. Staan ook niet bij "verzonden".
.
Ja zeg!! Ik wil mijn pb's ontvangen!!!! :furious:
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Ik lees op het forum vaak bij via de lijst Nieuwe topics.
En nu kom ik erachter dat de lijst Nieuwe topics niet compleet is.
Oftewel er worden topics aangemaakt die niet in de lijst staan. Hebben meer mensen daar last van?

Deze bijvoorbeeld:
relaties/hoe-subtiel-aanzetten-tot-help ... ges/392352

Of deze:
reizen/vakantie-we-komen-er-niet-uit/li ... ges/392346
Zarah schreef:
08-10-2017 21:26
En nu kom ik erachter dat de lijst Nieuwe topics niet compleet is.
Oftewel er worden topics aangemaakt die niet in de lijst staan. Hebben meer mensen daar last van?

Dat komt doordat de tweede pagina met nieuwe topics wordt overgeslagen (dat is deze:topics/new/1). Zoals je ziet eindigt de URL op een 1. Als je gewoon doorklikt kom je het eerst op de pagina waarvan de URL eindigt op een 2. Het lijkt dus of er een zwart gat is waarin nieuwe topics verdwijnen, maar dat heeft puur te maken met de navigatie. Zoals hier al ettelijke keren gemeld is, maar waar, net zoals al die tientallen andere bugs, niets mee gedaan wordt.
Aha.....dat verklaart een hoop. Dank!
Yakatani schreef:
07-10-2017 20:22
Ik word zo schijtziek van die reclame op het mobiele forum. Die advertentie bedekt mijn hele scherm waardoor ik geen actieve topics meer kan bekijken.
Dit >:-( waardeloos forum al met al. Niets meer aan.
Beste Forummers,

Bedankt voor jullie berichten.

Wat betreft de meldingen over de privé berichten: we hebben dit meerdere keren bij de TD doorgegeven en ze zijn er al een lange tijd mee bezig. Helaas is het een complexe bug en we kunnen hierdoor niet aangeven wanneer dit opgelost zal zijn.

Ook de problemen rondom de reclames zijn bij ons bekend. Dit is geen bug in het forum maar echt een probleem met de reclames zelf. Hierdoor moet het probleem per advertentie opgelost worden. De forummers die hiermee te maken hebben kunnen een screenshot naar ons kunnen mailen: forum@viva.nl. Een screenshot maakt het voor ons makkelijker om het probleem op te sporen.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
nergens niet om hoor, maar geloven jullie het zelf nog? Het nieuwe forum staat nu min. een half jaar online, en dan nog steeds weinig verbeteringen. Volgens mij zou Viva de TD moeten ontslaan en een paar echte It-ers gaan aannemen.
ModeratorViva schreef:
09-10-2017 16:06
Beste Forummers,

Wat betreft de meldingen over de privé berichten: we hebben dit meerdere keren bij de TD doorgegeven en ze zijn er al een lange tijd mee bezig. Helaas is het een complexe bug en we kunnen hierdoor niet aangeven wanneer dit opgelost zal zijn.

Ook de problemen rondom de reclames zijn bij ons bekend. Dit is geen bug in het forum maar echt een probleem met de reclames zelf. Hierdoor moet het probleem per advertentie opgelost worden. De forummers die hiermee te maken hebben kunnen een screenshot naar ons kunnen mailen: forum@viva.nl. Een screenshot maakt het voor ons makkelijker om het probleem op te sporen.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum

En alle andere bugs en niet-werkende functionaliteit? Wordt daar ook nog iets aan gedaan, of hopen jullie dat we het wel vergeten als jullie het maar lang genoeg negeren en doodzwijgen?
Tr0tter schreef:
09-10-2017 18:42
En alle andere bugs en niet-werkende functionaliteit? Wordt daar ook nog iets aan gedaan, of hopen jullie dat we het wel vergeten als jullie het maar lang genoeg negeren en doodzwijgen?
Precies. Zoals bijvoorbeeld het steeds opnieuw moeten inloggen. Zodra ik ergens gelezen of gereageerd heb, moet ik weer opnieuw inloggen. Soms wel 3 of 4 keer achter elkaar.

En een printscreen sturen is onzin, daar kun je niks aan zien. Het is, zoals al vaak gezegd, zo dat je moet verversen om de reclame weg te krijgen.
ModeratorViva schreef:
[...]
[...]
Ja, al een lange tijd inderdaad. Al een HALF JAAR!
Ach kom op, er is nog een week extra tijd uitgetrokken om wat bugs op te lossen en toen was het geld gewoon op. Dus nu gebeurt er gewoon al maanden praktisch niets, omdat er simpelweg geen tijd en geld voor gereserveerd was. En we weten allemaal hoe Sanoma er financieel voor staat, dus doe niet alsof wij zo veel vragen en te ongeduldig zijn. Of alsof de problemen met de reclames bijvoorbeeld níet aan de site liggen. Zoals terecht al opgemerkt werd, werden precies dezelfde reclames op andere sites wel naar behoren. Alleen hier wordt de hele site geblokkeerd door die reclames.

De enige snelle aanpassingen waren in de eerste week. De fouten die daar toen bij gemaakt zijn (dat je bij je eerste reactie uitkomt als je een topic aanklikt in plaats van op de eerste pagina, zoals bij de lancering het geval was), die zijn er nu nog steeds. Terwijl die aanpassingen echt geen uren duren, dat zijn maar heel kleine wijzigingen die iedere nitwit aan kan brengen en die veel frustratie op zouden lossen. Als dat soort kleine dingen wel aangepast zouden worden en er niet zogenaamd zo hard gewerkt zou worden aan die pb's die niet aankomen, dan zouden we die pb's ook veel sneller voor lief nemen. Dat is dan nog gewoon een bug die overblijft op een verder normaal functionerend forum. Dus naast dat het geld er gewoon niet voor gereserveerd is en jullie dus blijkbaar ook geen extra potje hebben kunnen regelen (wat bij de lancering van het vorige forum wel gebeurd is), worden er ook nog eens verkeerde keuzes gemaakt in het oplossen van de bug. Want er wordt blijkbaar al maanden gewerkt aan complexe bugs achter de schermen, waar wij niets van merken, in plaats van eerst al de kleine ongemakken eens weg te nemen waardoor we in ieder geval zíen dat er gewerkt wordt.
Dat de diva's even hun device erbij melden is het devies.
Ik begrijp toch niet dat het vorige forum, dat na een half jaar eindelijk bruikbaar werd, er uit moest wanneer er geen geld was voor een nieuw forum.
Niet geschoten is altijd mis
ModeratorViva schreef:
Beste Forummers,

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Probeer het zelf eens. Gewoon op je telefoon. T-mobile en je kan niks meer.
zie? hier moet iets anders gebeuren dan het verzamelen van honderden screenshots

gooi het topic maar dicht. jullie nemen de klachten toch niet serieus
Heel vaak door reclame kan ik niet de eerste topics zien. Ik.moet dan elke x opnieuw laden of heel snel zijn met klikken.
Ik snap dat reclames nodig zijn om dit forum draaiend te houden. Maar nu kan ik door die reclames niet meer normaal forummen op mijn mobiel.
Beste moderator,

Ik wacht nog op privé berichten van baggal, boulu, zizo en doces.
En misschien nog wel meer.

Kun je aub de kijken waar die zijn gebleven?
*Beeldig* schreef:
11-10-2017 16:35
Ach kom op, er is nog een week extra tijd uitgetrokken om wat bugs op te lossen en toen was het geld gewoon op. Dus nu gebeurt er gewoon al maanden praktisch niets, omdat er simpelweg geen tijd en geld voor gereserveerd was. En we weten allemaal hoe Sanoma er financieel voor staat, dus doe niet alsof wij zo veel vragen en te ongeduldig zijn. Of alsof de problemen met de reclames bijvoorbeeld níet aan de site liggen. Zoals terecht al opgemerkt werd, werden precies dezelfde reclames op andere sites wel naar behoren. Alleen hier wordt de hele site geblokkeerd door die reclames.

De enige snelle aanpassingen waren in de eerste week. De fouten die daar toen bij gemaakt zijn (dat je bij je eerste reactie uitkomt als je een topic aanklikt in plaats van op de eerste pagina, zoals bij de lancering het geval was), die zijn er nu nog steeds. Terwijl die aanpassingen echt geen uren duren, dat zijn maar heel kleine wijzigingen die iedere nitwit aan kan brengen en die veel frustratie op zouden lossen. Als dat soort kleine dingen wel aangepast zouden worden en er niet zogenaamd zo hard gewerkt zou worden aan die pb's die niet aankomen, dan zouden we die pb's ook veel sneller voor lief nemen. Dat is dan nog gewoon een bug die overblijft op een verder normaal functionerend forum. Dus naast dat het geld er gewoon niet voor gereserveerd is en jullie dus blijkbaar ook geen extra potje hebben kunnen regelen (wat bij de lancering van het vorige forum wel gebeurd is), worden er ook nog eens verkeerde keuzes gemaakt in het oplossen van de bug. Want er wordt blijkbaar al maanden gewerkt aan complexe bugs achter de schermen, waar wij niets van merken, in plaats van eerst al de kleine ongemakken eens weg te nemen waardoor we in ieder geval zíen dat er gewerkt wordt.
Dit. Zo zit het wel in elkaar moderators, snap dat jullie dit niet mogen toegeven, maar het is een waarheid als een koe.

En nu weer die kutreclame van de Lidl die zorgt voor frustratie bij het forummen. Gek toch dat die reclames wél goed werken :nope:
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Dat motto van de mod ook... :facepalm: Gênant gewoon.
flipje2 schreef:
15-10-2017 22:53
Dat motto van de mod ook... :facepalm: Gênant gewoon.
Om te janken gewoon. Misschien moet ze het motto aanpassen naar "u bent de zoveelste wachtende"
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Alixane schreef:
16-10-2017 00:25
Om te janken gewoon. Misschien moet ze het motto aanpassen naar "u bent de zoveelste wachtende"
Misschien wordt het tijd dat Sanoma donaties aan de forummers vraagt om ze van dienst te kunnen zijn.
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven