Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 5)

26-08-2017 15:04 2954 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken G
Wachten op start gelukspoppetje, sense, Dazzle, Doces (mrt), miekje (feb), Animal febr '18
Prikken & slikken MevrouwStippel, Diamond30, Smurf112 , sheela, Zizo
Wachten op cryo-tp windmolen, flipje2, Labgeek, Rucio, Thjs
In de wachtweken Twin84, smurff_4, Pinguin00, G-power1989
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1, "IVF & ICSI weblog" groepsblog → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(34/36)
2013 Mei 2015 Laag AMH IVF4 start 2018 ?
flipje2
(29/41)
okt 2014 sep 2015 <1 miljoen/ml zaadcellen, 4x mk (F☆18w, P☆12w, ☆6w, ☆9w) ICSI2 3 cryos over bij VUmc
PGS-traject opstarten in België
VUmc
gelukspoppetje 2014 Maart 2016 slechte zwemmers
jun '16 IVF1 niet zwanger
ICSI+PGD wachten op start MUMC/AMC
Animal2307
(37/37)
2014 2016 Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad
IVF1 en 2 (NL) en 3 (DD) niet gelukt
IVF/ICSI4 volgende cyclus startl Dusseldorf
MevrouwStippel
(37/40)
man hersteloperatie gehad ICSI+
MESA/TESE
AMC
Miekje-5
(35/38)
jan
2017
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's icsi 2 tp niet zwanger (1cryo) ICSI2 ICSI 2.2: wachten op cryo-tp LUMC
-Sense-(35/40) 2015 halve baarmoeder,
1 werkende eileider, IVF1 mislukt, geen cryo's
ICSI2 wachten op start ICSI2
Zizo
(34/37)
okt
2014
feb
2016
matige zaadkwaliteit
6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's
ICSI2 wachten op start icsi2
doces
(29/31)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt ICSI 2 Wachten op start icsi2 (mrt) -
Diamond30
(31/37)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI, 1x IVF, IVF 2.1 afgebroken
IVF2 IVF 2.2 gestart, begonnen met slikken
Labgeek1990
(26/31)
zeer slecht zaad, mk (10w) ICSI1 wachten op cyclus
7 cryo's over
Amphia/EMC
windmolen
(33/39)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, 1xICSI (3xTP) IVF/ICSI2 freeze all, 1 cryo, pauze
smurff_4 Nov 2015 Jan 2017 slechte zaadkwaliteit ICSI 1 7 cryos, nog 6 over
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar, ICSI1 mislukt (3xTP) ICSI2 wachten op terugplaatsing
Rucio 2015 februari 2017 zeer slecht zaad
3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk)
IVF2 bezig met nieuwe behandeling
Pippeltje
(?)
jul
2017
2de
kindje
Tweeling uit eerdere IVF
IVF1 (jul '17) mislukt
IVF2
(met scratch)
wachten op start
Twin84
(33/39)
dec
2012
sep
2016
slecht zaad
poliep in bm gehad
ICSI1 VUmc
Gingerspice182
(30 & 27 (m)
begin
2017
juni 2017 Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 ICSI1 Verse TP mislukt, 4 cryo's OLVG in samenwerking met AMC
sheela
(40 / 43)
2014 jan 2016 Onbegrepen, 4x IUI gehad, IVF1 mislukt, geen cryo's IVF2 bezig met prikken
Mangoest
(30 / 39)
okt 2015 maart 2017 slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad ICSI1 Bezig met prikken
pinguin00
(22 / 32)
Aug 2014 ? Slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad ICSI1
Thjs
(32 / 36)
juli 16 nov 17 slechte zaadkwaliteteit ICSI 1 12 januari evaluatie gesprek, cryo terugplaatsing in natuurlijke cyclus Olvg-oost in samenwerking met AMC
Taart1
(29)
IVF1
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Dionne (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

:heart: Hartje gezien!
*Tinkerbell1234 (25/27), x aug 2018, slechte (wisselende) zaadkwaliteit - BBZ Nov '16 ☆, zwanger in IVF/ICSI1
*mssfiddler (30), x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad, 10X IUI, 2X MA 7w en 10w, zwanger in IVF1
*boulu, x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad PCOS, 1vmk, ☆12w, zwanger in ICSI4
*Lilly1980 (35), x aug 2018, 2de kindje (dochter uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 7 cryo's over
*Dreamer02 (35/37), 26 juli 2018 2de kindje (zoon uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 6 cryo's over, MCH/LUMC
*Selin26 (27/30), x juli 2018, PCOS, operatie gehad, zwanger in IVF1, 2x vmk (4 cryo's over), België
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1

:duckie: Bevallen
freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Zwanger maar geen update: nemo (icsi1), christel (ivf1)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: miillaa, rojali, Paloma, blossom33
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:55
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
43.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Diamond, kort protocol, (lang is alleen geschikt als je veel antrale follikels hebt liggen. Door de pil zijn er tijdelijk minder antrale follikels) Remmen met een voorzichtige remmer (deca en cetroitide zijn heftige remmers en werken bij een laag AMH en/of laag antrale follikels te hard remmen) Ik had een neusspray 2 x daags. Ochtend 225 ie gonal f en avond 225 meriofert (lijkt op menopur) en daarmee 15 follikels. In NL met cetroitide/orgalutran en 225 ie dus veeeeeel minder. Ik had in DD ook maar een stuk op 8 antrale follikels, vandaar denk ik dat ik ook maar 8 eicellen had, waarvan 6 geschikt voor ICSI.
Goh diamond dat is wel balen hoor. Ik begreep ook dat menopur vaak minder in aantal maar betere kwaliteit lijkt te geven. Bij mij lijkt het daar wel op hoewel ik 3 eicellen uit 12 follikels wel weinig vond.

Flipje fijn dat je op schema loopt!

Voor de rest: ik heb alles gelezen! Succes en liefs voor jullie!

Hier: nog steeds erg verdrietig na de mislukte tp. De wat als... gedachten zijn moeilijk uit te schakelen. Zeker nu vriend voorlopig nog aan de morfine zit. Is er bij iemand iets bekend over zaadkwaliteit icm morfine? Zal wel niet zo goed zijn....
Hoop echt dat ons cryotje onze held gaat zijn!
Ben naast alle emoties nog heel druk met zorgen thuis en druk op werk. Zo moe....

Eind van de maand afspraak in zkh hoop dat ik dan weer wat beter in shape ben voor de cryo.
Ik heb er maar twee per dag gebruikt , ipv 6. Bij vorig ziekenhuis waren idd maar 4 per dag. Ik denk ook niet dat het bijdraagt aan wel of niet slagen van de poging. Maar baalde wel even. Want moet ik gewoon weten na aantal terugplaatsingen. Ik zal me er niet druk om maken, en nu de goede dosis aanhouden. Kan het niet meer veranderen.

Woensdag ga ik weekje op zonvakantie. Er werd me afgeraden om te gaan zwemmen zowel in zwembad en de zee niet. Balen! Hou van zwemmen op vakantie, ik heb er niet bij stilgestaan. Ze gaf als reden aan dat er veel bacteriën in het water zitten die niet goed zijn. Helaas, maar wil geen risico nemen.
is dat zo dazzle? gek he overal anders. ik heb het toen gevraagd en ze zei 2 dagen niet mocht zwemmen vanwege dat de baarmoedermond openstond en voor de rest maakte het niet uit en mocht ik zoveel zwemmen als ik wilde:)
maar snap dat je tzekere voor onzekere neemt. maar wel lastig dat elke arts wat anders roept.
suc6 op het wachtbankje. hoop je snel te zien op het vervolgtopic. is nu wel eens jouw beurt! :hug:
Dazzle wat vreemd en naar dat je niet mag zwemmen! Ik mocht gewoon zwemmen tijdens utrogestan, nam deze 3 keer per dag, en was ook gewoon zwanger toen na de vakantie ;) Geniet in elk geval volop van je vakantie, en héé, af en toe zwemmen kan écht écht geen kwaad hoor! Ik zwom elke dag, de hele dag door bijna...

Miekje, neem je tijd lieverd, tuurlijk ben je verdrietig, heel normaal.. knuffel! Sorry geen idee wat het effect van morfine kan zijn..

Flipje, hééé voel je absoluut niet naar!! Je mag ook wel eens geluk hebben! Denk dat we net allemaal héél erg blij zijn met dit positieve berichtje van jou!! Hopelijk zet het zo door!

Diamond, ach nee lieverd wat naar :( bij mij kende het ook altijd een erg trage groei, als dat een troost kan zijn.. ik spoot al 3 weken toen ik uiteindelijk 9 goede eicellen had... niet fijn om zo lang te spuiten, maar als het moet ... er zullen er nog wel wat doorgroeien!! Daar hoop ik mee op voor jou! Baal maar even, maar ga er van uit dat je nog wel wat langer kan spuiten voor extra eitjes, kijk maar naar mij... nu ik ben wel van België en weet niet goed hoe het zit met maximaal aantal inspuitingen in NL?

Lilly, héél véél succes morgen, en wat fijn dat de uitgerekende datum dan de verjaardag van je moeder is!! Oh zo herkenbaar die miscommunicatie en de frustratie errond... hatelijk!

Tinkelbell, wauw dat is wel héél erg veel!! Hopen dat je na de punctie niet (te veel) last hebt van overstimulatie dan :(

Smurff4 jij dus ook een terugplaatsing gehad, en wauw 6 cryo's is mooi! Maar hopen dat je die al nie tmeer meteen nodig hebt hé ;) ik duim! maar sorry ik ben eventjes verward wie je weer bent, haha, er lijken zoveel smurff'en te zijn hier :D hahaha!

Baggal, wat een stress voor je kleine meisje :( gelukkig zijn jullie weer thuis, hoe gaat het vandaag? Heel veel plezier ook samen met je ouders, ze zullen wel enorm fier zijn op hun kleindochtertje geloof ik? ;)
Dazzle toen ik vroeg wat ik wel en niet mocht, was het niet alcohol en roken en verder mocht ik alles. Misschien dat ze bij jou specifiek dat niet verstandig vinden? Nou ja, het is even niets anders. Ik snap helemaal dat je dan maar niet gaat zwemmen, zou ik ook gedaan hebben. Bij een eerste of tweede tp vind ik het wel wat anders, dan voor jou nu de 7e of 8e tp? Met een boekje in de zon/schaduw en lekker een alcholol vrije cocktail er bij is ook al enorm vakantie! Ik gun jullie een heerlijke vakantie! Gaan jullie morgen?

MIekje, even een dikke knuffel voor jou. Sterkte meid!
Lieve dames,

Jullie hebben hele lange tijd niets van mij gehoord! Ik heb het forum verlaten nadat ik een positieve test in mijn hand had na mijn eerste terugplaatsing. Dol gelukkig waren we! Ik had overstimulatie en heb 3 weken plat moeten liggen maar ik nam het allemaal zo voor lief en was zo dankbaar.

Bij 7 weken een kloppend hartje, bij 8 weken en 5 dagen naar de verloskundige voor de eerste keer en ook daar was alles goed. Bij 10 weken (afgelopen Donderdag) moesten we nog een extra controle en intake voor de 20 weken echo in het ziekenhuis en helaas was er geen hart activiteit meer. Ik was/ben er zo kapot van en besef nu pas hoeveel impact een miskraam heeft.

Afgelopen Vrijdag de curettage al gehad en op dit moment herstellende van zowel lichamelijk en mentale break down... Ik ben er kapot van!

Ik wil weer graag met jullie mee schrijven en hopelijk vind ik weer steun bij het forum. Want het heeft me echt geholpen!!
Ooh @labgeek nee toch....! Wat een ellende... als je toch 10 weken bent dan begin je er net echt in te geloven en dan komt zoiets inderdaad hard aan...
Sterkte en eh 'welkom terug' zeg maar... :-/
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Hay allemaal,

Ik wil ten eerste zeggen dat ik bewondering en respect heb voor jullie. En goh, wat een herkenning en fijn gevoel dat ik niet de enige ben. Ik zal ons verhaal in het kort uitleggen..

Ik ben een jonge meid, 25 jaar en ik heb een onwijs leuke en lieve vriend van bijna 29. Ondertussen zijn wij nu een ander half jaar bezig met onze kinderwens.

Na een jaar zijn wij naar de huisarts geweest en meteen doorgestuurd naar het ziekenhuis. Begin proces is nu geweest, diagnose endometriose. Beide eileiders zijn mede daardoor helemaal verkleefd (dit gezien dmv een kijkoperatie). Vandaag zijn we terug geweest bij de gynaecoloog, ivf is onze enigste optie. We hebben volgens haar een grote kans dat dat goed gaat uitpakken. Toch ben ik bang voor wat er komen gaat, vooral de eventuele tegenslagen.

Daarom vind ik het op moment 'fijn' om te lezen dat ik niet de enigste ben, en uit de positieve verhalen haal ik ook kracht.

Mochten jullie het goed vinden, wil ik graag meeschrijven. En alle tips zijn welkom, want echt, wat ben ik nerveus!

Liefs, mij!
@Labgeek: wat een verdrietig bericht... :cry: Vreselijk, na je geluk en blijdschap van een positieve test dit moeten meemaken... Heel veel sterkte gewenst!! :hug:

@Nonaasa: welkom hier! Wat vervelend dat jullie op IVF aangewezen zijn. Goed dat de gynaecoloog jullie kansen gunstig inschat. Lees en schrijf vooral mee, ik heb al heel veel aan dit forum gehad! Veel succes met het traject! :thumbsup:
Even een paar knuffels uitdelen.
:hug: :hug: :hug: :hug:

Voor Miekje wat rot voor je meis. Wat een kzooi. Sterkte met je vriend.

Voor Diamond. Wat onzeker zo. Ik hoop dat het verbetert nu met de nieuwe eenheden.

Labgeek wat enorm verdrietig. Heel veel sterkte.

En voor iedereen die een knuffel nodig heeft. Ze zijn te her gebruiken. Ik ben wel bij gelezen maar mijn hoofd is een zeef dus heb niet alles onthouden.

En mijn duimen draaien volop voor alle wachtbankers: Animal, Doces, Dazzle, Smurf en voor wie ik nog meer vergeet ook.

Weija ik ben zo nieuwsgierig hoe het traject bij jou ervoor staat. Zou je het hier wel komen melden als je zwanger bent? Ik duim in ieder geval ook voor jou.

Dank voor jullie steun en lieve woorden afgelopen week. Ik ben niet de enige hier die moet wachten. Wat een traject dit. Veel sterkte, doorzettingsvermogen en een flinke portie geluk wens ik voor alle dames in dit topic.

Ik baal nog steeds onwijs. Mijn poging is door gepland naar start 27-12 en eerste echo 5-01. Maar ik durf er niet meer echt vanuit te gaan. Laten we maar hopen dat ik dan op de valreep van 2017 eindelijk echt kan beginnen.

Ik blijf wel mee lezen en duimen en hopen. Ik ga alleen even iets minder actief mee schrijven. Er even wat minder mee bezig proberen te zijn.

Succes allemaal lieverds.
Dank Mevrouw Stippel ik heb je een PB proberen te sturen maar hij blijft zo te zien hangen in het postvak uit.

Labgeek wat enorm verdrietig.... na twee goede echo’s begin je er toch vertrouwen in te krijgen. Heel veel sterkte :hug:
Labgeek ooooh wat??? Neeee dit meen je nieeet :( wat balen.. lieverd toch.. knuffel... ik kan me mijn 'slag in het gezicht' nog voor ogen halen toen de gyn zei dat het niet goed was, maar kan me voorstellen dat dit voor jou nog eens zo hard aankomt na 2 goede echo's... 'gelukkig' heb je snel ene curretage gehad en kan je aan je rouw- en verwerkingsproces beginnen, want dat is het echt!

Noonasa, welkom hier, je bent gelukkig nog erg jong! Al weet ik dat dat loze woorden zijn als je een kinderwens hebt ;) maar er zit ergens zeker wel waarheid in!! Succes!
Dames, ik heb toch eens een vraagje, ik ben na de curretage met de gewone anticonceptiepil moeten beginnen voor een maand, zit nu aan de laatste 3 pilletjes maar heb dus wel nog altijd lichte bloeding... is na de curretage nog steeds niet gestopt, we zijn nu 3 weken verder, is dit normaal of moet ik me zorgen maken?
Eerst even Labgeek: want volgens mij heb je het meeste een dikke knuffel nodig. :cry: Wat een verdrietig berichtje!! Natuurlijk kan het altijd mis gaan, maar na 2 goede echo's is dat erg wreed. En het zal heel zwaar zijn om de omschakeling te maken van dat gelukzalige gevoel, naar de nieuwe realiteit. Schrijf het van je af als je daar behoefte aan hebt. Vind het reuze K** dit te lezen :|

Doces: Hoe is het @ wachtbank? Is het nog steeds zo druk met de kids op school?

Diamond: Ik ben benieuwd wat deze week je brengt! Ik hoop op een positieve wending op de een of andere manier.

Dazzle: tijdens mijn eerste ICSI poging @ Homerton werd mij ook op het hart gedrukt niet te gaan zwemmen, badderen en geen seks te hebben na de TP. Ik weet dat dit niet standaard is en iedere kliniek haar eigen visie heeft. Ik heb me er altijd aangehouden omdat ik mezelf niet wilde verwijten iets gedaan te hebben dat een detrimental effect had kunnen hebben op de poging. Maar ik snap het ook dat dit voor iedereen anders ligt!!

Animal: Hou je het nog vol @ wacht bank? Idd afleiding is heel fijn gedurende die laatste zenuwslopende dagen!

Boulu: Ben je er gevoelsmatig klaar voor? Ik denk vaak aan je!

Lilly: Heel veel geluk vandaag!! Hoop dat het innestellen goed gaat en je over 1,5 week met blij nieuws komt (dat dan nog 8,5 maand) aanhoudt).

Selin: Goed om weer van je te horen. Wanneer heb je de volgende terugplaatsing?
De mannen dwz mijn man en Vader gaan vandaag naar Cambridge naar een war-museum. En mijn moeder gaat even helpen schoonmaken. Da's fijn want zij is enorm precies (en veel beter dan de werksters. Voel ik me ook niet slecht over. Ze vindt het heerlijk hier te zijn.

Naasa: Welkom hier. Er is een oorzaak gevonden en dat lijkt mij best een aangenaam idee. Al ben je nooit blij met de diagnose endometriose natuurlijk. Je hebt je leeftijd mee gelukkig en ik wens je toe dat het goed gaat in de MMM!

Duuf: Hoop dat je geniet van je vakantie!

MwStippel: Natuurlijk Baal je! Dit is gewoon heel irritant. Ja - de tijd gaat wel weer voorbij maar het is gewoon frustrerend. :@ Geldt te meer nu jij al
vertraging hebt gehad. Bah - bah -bah!!

Zizo: hoe is het met je qua gezondheid?

Flip: Benieuwd wanneer je de punctie hebt! I am routing for you!! :hyper:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Ach nee toch labgeek :(. Wat erg, en inderdaad al na zoveel goede hoop. Ik denk dat jullie wel eerst even een pauze nemen?

Miekje vind het zo jammer voor je. En dan al dat medische gedoe met vriend. Over die pijnstillers: ik heb ook geen idee maar herken wel dat ik zelf allerlei dingen ga bedenken over onze vruchtbaarheid. Die meestal niet kloppen ;). Dus vraag het gewoon even aan de gyn, die vindt dat heus niet gek.

En hoe gaat het met jullie ginger en windmolen? n klein beetje van de teleurstelling bekomen?

Fijn hoor flipje dat alles er goed uitziet!

En animal: ik hoop heel hard met je mee!!!!
Labgeek, wat een ontzettend naar bericht... Na 2 goede echo's en ontslagen te zijn uit de kliniek verwacht je natuurlijk dat alles goed gaat... Zo snel al een curretage kan fijn zijn, maar ik kan me ook voorstellen dat het rouwproces nog moet beginnen. Heel veel sterkte de komende tijd! Ik hoop dat jullie je weer op termijn goed voelen en aan kunnen melden voor een volgende tp. Ik zie in de tabel staan dat je nog 7 cryo's hebt. Ik hoop dat je dat een beetje gerust stelt. Dikke knuffel...

Miekje, ik kan er zo niets over vinden. Ik denk eerder dat de ziekte waardoor je morfine nodig hebt, meer invloed zal hebben. Door allemaal ontstekingsmediatoren die vrij komen, wordt er het een en ander verstoord, wat logischerwijs ook invloed kan hebben op de spermakwaliteit. Het kan ook zijn dat dat eigenlijk niet noemenswaardig is, maar ik kan me ook voorstellen dat dat afhankelijk is van hoe slecht het sperma van jouw man/vriend is. Sterkte voor hem! Ik hoop dat hij snel opknapt en minder pijn heeft...

Nonaasa, welkom. Wat ontzettend vervelend dat je endometriose hebt en dat jouw eileiders helemaal dicht zitten. Niet alleen het zwanger worden wordt er door beinvloed, maar ook jouw dagelijks leven (van wat ik heb horen zeggen heb je dan niet alleen pijn tijdens menstruatie...) Hebben ze de endo ook verwijderd met de operatie? Ik hoop voor je dat je snel zwanger raakt! En het lijkt me dat je inderdaad een goede kans maakt om zwanger te raken. Lees en schrijf lekker mee, en vraag vooral dingen als je ergens onzeker over bent. Helaas zijn er hier een paar meiden die eigenlijk te veel ervaring hebben ondertussen.

Mevrouw Stippel, ik snap dat je je niet vast pint op die datum, maar voor nu klinkt het positief! Wanneer wordt je geopereerd? Het lijkt me allemaal niet zo fijn, maar hopelijk is dat wel de oplossing voor jouw probleem! (en waarom zou alleen jouw man iets vervelends moeten ondergaan ;-) Hoewel ik een punctie vervelend genoeg vind voor een vrouw....) Zet hem op meid! Achteraf vond ik het wachten toch elke keer meevallen, vooral als ik veel te doen had.

Selin, ik heb geen idee en heb er (gelukkig) ook geen ervaring mee. Ik weet wel dat je na een miskraam een week of 6 kan vloeien en dat je ondanks dat gewoon een eisprong kan hebben en na de eerste menstruatie het vaak afgelopen is. Heb je al gebeld met het ziekenhuis? Blijven bloeden zou ook een teken van restweefsel kunnen zijn, hoewel ik dan vaak lees dat het bloeden dan op en af gaat. Maar ik durf je niet te zeggen of je zo zwart-wit onderscheid kan maken. Het lijkt me wel heel erg rot...

Baggal, dat is fijn! Jouw vader en man op stap, jouw moeder die jouw huis lekker even op orde brengt. Kijk je gewoon toe? En niet toch even mee helpen he? Hoe meer rust je neemt en hoe minder pijn je hebt, hoe beter je herstelt. Dus op geleide van de pijn dingen gaan doen en niet bikkelen...
Ondertussen hebben we iets meer afleiding, maar dat is de afleiding die je eigenlijk niet wilt hebben... Ik wijd er nog niet over uit, maar het is wel iets waardoor de kinderwens even naar de achtergrond verplaatst wordt. Ondanks dat begin ik wel zenuwachtig te worden. Bah!
[quote=Weija post_id=27647003 time=1507604779 user_id=333811]
Dank Mevrouw Stippel ik heb je een PB proberen te sturen maar hij blijft zo te zien hangen in het postvak uit.

Weija ik heb je PB ontvangen. Heb je al een PB terug gestuurd. Als mijn reactie niet aankomt laat het dan even weten dan probeer ik het nogmaals.
Animal sterkte met wachten nog even. Ik hoor aanstaande maandag wanneer de ingreep is. Ik denk zsm. Zou ik ook fijn vinden. Aanpakken die handel.
Ik vind het gewoon uiterst vervelend. Ben ik net hersteld van mijn burn out. Heb ik dit weer. Ach ja, het is geen ernstige levensbedreigende ziekte dus laat ik maar even relativeren. Maar vervelend en pijnlijk is het wel.

Ik ga de komende wachtmaanden inderdaad maar even vullen met zoveel mogelijk leuke dingen.

Baggal wat fijn dat je ouders er zijn. En lief van je moeder dat ze je helpt op praktisch vlak. Wat een schat.
Labgeek neeee !! Wat een verschrikkelijk berichtje lees ik. Wat erg voor jullie ! :cry:
Ik wens jullie heel veel sterkte en kracht om deze verdrietige gebeurtenis te kunnen verwerken.. het is allemaal ook niet eerlijk he!!

Miekje rot van de morfine, ik snap dat je je zorgen maakt. Maar je hebt nog een cryo en mocht dat helaas niet werken en je zou opnieuw het traject in moeten, dan zou er toch wel 2 maanden tussen zitten. & dat is normaal de tijd die zaad nodig heeft om opnieuw aan te maken toch?

Animal ik mag morgen starten, op cd 9. Ze zeiden in het zkh dat dit niet erg is want door de deca heb ik geen cyclus dus ook geen vaste startdag. Hoe gaat het met jou?

Lily succes met de tp vandaag! Hoe laat kunnen ze bellen?

Nonaasa wat rot van je endometriose, ik hoop dat ivf voor jullie de oplossing gaat zijn! Wanneer mogen jullie starten?

MvrStippel wat duurt het allemaal lang zo.. veel sterkte met wachten. Hopelijk kun je in ieder geval zo snel mogelijk de operatie plannen..

Baggal hoe gaat het met het nieuwe leventje met dochter? Ook fijn dat je ouders er zijn?
All you need is faith, trust and a little bit of pixiedust.
Animal volgens mij is er in ons zkh alleen maar lange protocollen, maar zal het eens vragen de volgende keer. Het heeft dus allemaal effect op de groei van de follikels, ik gebruik lucrin om de groei te remmen.
Mijn gyno vergeleek het gister met de vorige ronde toen ik gonal spoot en op dezelfde dag. Nooit van een neusspray gehoord maar dat is dus het zelfde als prikken, maar dan via een neusspray?
Miekje dank je, zoiets hoorde ik ook, maar het is jammer dat er nu maar 1 groeit die het grootst is. Ja dat is idd wel tegenvallen 3 uit 12, maar waren die 3 allemaal wel goed genoeg om in te kunnen vriezen?
Voor jou heel veel sterkte en beterschap! Knuffels! :hug:
Selin lief van je dat helpt mij zeker :love: , 3 weken is idd erg lang maar als dat er voor nodig is dan heb ik het er zeker voor over. Wat me vooral raakte was de dat de gyno zei dat we donderdag verder moesten kijken of de verhoogde dosis werkt of niet, mij gevoel zegt dan dat ze niet veel tijd nemen bij mij in het zkh, maar eerder overgaan naar iets anders of een poging afbreken. Ik hoop het niet natuurlijk, het is nu afwachten, vind ook dat ze het de tijd moeten geven zoals bij jou. Mij gaat het er natuurlijk uiteindelijk om dat ik een betere kwaliteit eicellen krijg. Welke hoeveel gebruikte jij? Hoe gaat het nu met jou?
Labgeek Jeetje meid wat heftig allemaal, dat je zo blij kan zijn en na een paar weken een miskraam hebt, wat verdrietig voor jullie. :"-( Ik wens jullie heel veel sterkte en een dikke knuffel. :hug: Natuurlijk je bent altijd welkom wanneer je wilt!
Nonaasa welkom meid! Weet je al wanneer je mag beginnen met IVF? En krijg je het lange/korte protocol?
Mevr Stippel lief van je dank je wel. :bigkiss: Hopelijk nu wel een datum waar je echt naar mag uitkijken om te beginnen en ondertussen veel sterkte met het herstel. :hug:
Baggal dank je laten we het hopen. Wat fijn de hulp en steun van je ouders! :bigkiss:

Meiden dank jullie wel, jullie steunde woorden hebben mij echt geholpen om weer uit mijn dipje te komen. :heart: :heart: Jullie zijn allemaal toppers stuk voor stuk en gun het ons allemaal zoveeeeel dat onze kinderwens uit zal komen. :bigkiss: :hug: :flirting:
Shine bright like a diamond
Jeetje Labgeek wat een ontzettende teleurstelling meid. Dat moet echt een shock zijn geweest. Dat je dit ook nog op je bordje krijgt na de overstimulatie. Wens je veel sterkte toe :hug:
Hier bericht gekregen dat tp om 14:35u is en dus doorgaat :!:
Wat lief jullie berichtjes! Ze hebben de endometriose aangestipt en wat verwijderd. Alleen er is een grote kans dat het toch terug groeit helaas. Mijn eileiders zijn niet meer te redden, na de kinderwens moeten die eruit, helaas.
Echt pijn heb ik gelukkig tijdens mijn menstruaties nooit gehad, wat de arts ook wel vreemd vond. Misschien een hoge pijngrens? Haha. Wij mogen het korte protocol gaan doen. Wanneer ik de arts een telefoontje geef dat we het willen doen, beginnen we gelijk (of de volgende cyclus) dus dat is wel fijn dat er geen lange wachttijden zijn.

Lilly89 Wat fijn dat het doorgaat, ik ga duimen voor je!!
Diamond je bent zelf ook een topper! En nu hopelijk op naar een paar extra eitjes!

Lily yes! Heel veel succes vanmiddag!

Nonaasa dat is wel heftig dat je eierstokken er uit moeten.. als je zegt na de kinderwens, bedoel je dan na eventueel meerdere kinderen, of na de eerste zwangerschap? Lijkt me erg heftig!
All you need is faith, trust and a little bit of pixiedust.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven