Vermist Anne Faber

01-10-2017 14:08 3012 berichten
Lukt me niet om een link te plaatsen:-(

Zag via Facebook dat er een vrouw van 25 wordt vermist, Anne Faber, sinds vrijdag uit Utrecht.

Haar vriend Nathanael Fidder heeft iig een oproep geplaatst.

Ze zou een lange fietstocht hebben gemaakt naar onbekende bestemming/ route en weer terug naar haar vriend zijn huis keren, of na een feest, als ik mij niet vergis, waar zij niet is verschenen.

Dit was toen het zo hard regende op vele plaatsen.
Zij heeft haar vriend nog een selfie geappt in de regen, dit was als ik mij niet vergis in Baarn, of Hollandse rading, vlakbij Hilversum/Utrecht.

Hopelijk is er niks gebeurt.
anoniem_290325 wijzigde dit bericht op 01-10-2017 14:48
3.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
marjorette schreef:
12-10-2017 09:03
Ik had het niet tegen jou.
Oh oké. Die indruk kreeg ik wel. Ik heb het namelijk over procedures en sensatie zoekende kranten.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
tampontouwtje schreef:
12-10-2017 09:05
Als jij daarbij was en zo liep te moederen als dat je hier doet geloof ik best dat jij de mensen daar even aan de protocollen had herinnerd. Maar je was er niet bij he.
Gelukkig niet. Wat een nachtmerrie voor dat behandelteam.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
mienbillekesjeuken schreef:
12-10-2017 08:09
Wat zijn dat toch voor wijven die zich laten palen door een gewelddadige verkrachter. En als het een hulpverleenster betreft, mag ze van mij ook de bak in.
Link ook, deze mannen staan er nou niet om bekend erg van vrouwen te houden in de goede zin van het woord. Als je de lijst bekijkt van TBS ers die weer de mist in gaan tijdens een proefverlof gaan je de haren recht overeind staan., 9 van de 10 keer hebben ze dan weer een vrouw verkracht of vermoord :(
mienbillekesjeuken schreef:
12-10-2017 08:09
Wat zijn dat toch voor wijven die zich laten palen door een gewelddadige verkrachter. En als het een hulpverleenster betreft, mag ze van mij ook de bak in.
Die hebben zelf hulp nodig.

Wat mij naast een aantal andere dingen vooral erg verbaasde aan die kijkjes in die kliniek is de laconieke houding van die vrouwlijke behandelaars en dat ze nogal bloot en met strakzittende kleding gekleed waren. Ik begrijp zelf echt niet dat je je zo kleedt als je met dat soort gevallen werkt. Alsof ze op de aandacht kicken.
Perzina schreef:
12-10-2017 08:24
Ik neem dat hele artikel met een kilo zout. Ik geloof niks van een relatie met een begeleidster, en al helemáál niks van de vrijheden die hem dat zou opleveren.
Alsof een begeleider iets te zeggen heeft over vrijheden (dat is het behandelteam en gebeurt niet zomaar), en als bekend zou worden dat er een relatie zou zijn tussen een begeleidster en patient, zou de begeleidster per omgaande geschorst worden.

Echt wat een bullshit. Grotere bullshit bestaat niet.

Sterker nog, ik vind eigenlijk dat de Telegraaf hiervoor aangeklaagd zou moeten worden.

Ik vind serieus dat de kliniek geschaad wordt op deze manier, én het maatschappelijk beeld ten opzichte van (forensische) psychiatrie wordt geschaad. Wat Jan met de Pet, de mensen die er geen verstand van hebben en goedgelovig zijn geloven het voor zoete koek.

Werkelijk ik vind het schandalig van de Telegraaf.

Jij bent wel érg naïef zeg.

Ten eerste: die kliniek heeft De Telegraaf of Elsevier helemaal niet nodig om ze te beschadigen. Zoals we zien, kunnen ze dat prima zélf! 👍

Ten tweede: begeleiders/behandelaars die (seks)relaties met hun patiënten aanknopen, is een veel vaker voorkomend fenomeen.
Dit was bv. van de zomer nog in het nieuws:

"Zeker twaalf medewerkers van tbs-klinieken hebben de afgelopen drie jaar een seksuele relatie gehad met een patiënt."

https://www.rtlnieuws.nl/nederland/in-d ... -klinieken

Of ga je RTL nu aanklagen voor het 'beschadigen' van TBS-klinieken? :shame:
noesa wijzigde dit bericht op 12-10-2017 09:42
1.32% gewijzigd
-Kia-Ora- schreef:
12-10-2017 06:39
Goh, het is weggehaald door de mods, met goede reden. Lijkt me een prima plan dat iemand die woorden dan gaat herhalen. En laten we nog meer aandacht aan die gast besteden. :@@:
Alsof de strekking niet gewoon verteld kan worden.
Perzina schreef:
12-10-2017 08:24
Ik neem dat hele artikel met een kilo zout. Ik geloof niks van een relatie met een begeleidster, en al helemáál niks van de vrijheden die hem dat zou opleveren.
Alsof een begeleider iets te zeggen heeft over vrijheden (dat is het behandelteam en gebeurt niet zomaar), en als bekend zou worden dat er een relatie zou zijn tussen een begeleidster en patient, zou de begeleidster per omgaande geschorst worden.

Echt wat een bullshit. Grotere bullshit bestaat niet.

Sterker nog, ik vind eigenlijk dat de Telegraaf hiervoor aangeklaagd zou moeten worden.

Ik vind serieus dat de kliniek geschaad wordt op deze manier, én het maatschappelijk beeld ten opzichte van (forensische) psychiatrie wordt geschaad. Wat Jan met de Pet, de mensen die er geen verstand van hebben en goedgelovig zijn geloven het voor zoete koek.

Werkelijk ik vind het schandalig van de Telegraaf.

Je begrijpt toch zelf ook wel dat dit een hele vreemde reactie is?

Waar mensen werken worden ongewild fouten gemaakt. Soms zelfs moedwillig regels en protocollen aan de laars gelapt.
Je weet helemaal niets zeker op dit moment. Niet of het waar is maar ook niet of het niet waar is.

De tijd zal het leren, ik verwacht op zijn minst een uitgebreid onderzoek door een onafhankelijke instantie.
criminalmind schreef:
12-10-2017 06:22
Wat schreef hij dan? Alles is weggehaald ivm trollen.
Hij kwam geirriteerd verkondigen dat zij helemaal niet bestond, dat het een volledig verzonnen verhaal was met allemaal vage onderbouwingen alsof hij daar meer vanaf wist.

Ik dacht echt die zit in een inrichting.

Het was nogal laat, toen ik het terug las en mijn reactie of hij intern zat, en nu later dat blijkt dat de verdachte intern zat vond ik het nog vreemder.
anoniem_203788 wijzigde dit bericht op 12-10-2017 09:30
0.10% gewijzigd
De kranten kunnen dingen verdraaien en opblazen maar zoiets heftigs compleet uit hun mouw schudden zie ik ze ook niet voor aan.
Ergens zal er wel een kern van waarheid inzitten.
Wat betreft de affaire dus.
Er wordt echt al jaren bericht over o.a. drugsproblemen in tbs klinieken.
Als het daar al kan zie ik niet in waarom in een open kliniek dit soort zaken absoluut niet zouden kunnen spelen:

https://www.ed.nl/eindhoven/een-derde-v ... s~a53281fe

Eindhovens Dagblad:

EINDHOVEN - Een derde van de tbs'ers die wordt verpleegd in gesloten kliniek De Woenselse Poort in Eindhoven gebruikt softdrugs. Agressie en intimidatie komt vaak voor en er zijn ongeoorloofde liefdesrelaties tussen cliënten en personeel.

Dat stelt de Inspectie Veiligheid in Justitie in het definitief rapport over eerder gemelde misstanden in de zwaarst bewaakte kliniek van de Eindhovense ggz-instelling GGzE. Daarmee onderschrijft de inspectie alle verhalen over de Woenselse Poort die in september vorig jaar naar buiten kwamen van cliënten en (oud-)werknemers.

GGzE-Bestuursvoorzitter Joep Verbugt verwijst in een reactie naar het verbeterplan dat hij eerder bij het ministerie heeft ingediend en werd geaccepteerd. Ook volgens Verbugt komen de conclusies van de Inspectie overeen met wat eerder over de Woenselse Poort naar buiten is gekomen. Verder wil hij niet ingaan op het eindverslag van de inspectie.

De Inspectie V en J begon in november vorig jaar een onderzoek naar de Woenselse Poort op last van staatssecretaris Klaas Dijkhoff (VVD, Justitie en Veiligheid). Dat volgde op een dubbele zelfdoding van cliënten met een binnengesmokkeld vuurwapen en twee andere zelfdodingen. Ook kwamen verhalen naar buiten over misstanden, zoals ongeoorloofde liefdesrelaties tussen personeel en cliënten, het binnensmokkelen van drugs, gebrek aan mankracht en inzet van onervaren werknemers.

Het rapport van de Inspectie bevestigt al deze verhalen: 'In haar onderzoek komt de Inspectie tot de conclusie dat een derde van de cliënten in De Woenselse Poort softdrugs gebruikt, agressie en intimidatie relatief vaak voorkomt en er liefdesrelaties zijn tussen cliënten. De Inspectie oordeelt dat De Woenselse Poort onvoldoende toezicht heeft op haar cliënten als gevolg van tekortkomingen op het gebied van de kwalitatieve en kwantitatieve personele bezetting, de managementstructuur en de cultuur'.

De Inspectie komt met een reeks aanbevelingen. Zo moet er 'deskundig en ervaren personeel' aanwezig zijn. Er moet een beleid komen om drugs buiten de muren van de inrichting te houden. Personeel moet aansturing en ondersteuning krijgen. Tenslotte moet er een 'open en transparante communicatiecultuur' ontstaan.

In de gesloten kliniek worden mensen behandeld die door de rechter onder toezicht zijn gesteld.Het gaat hier vaak om mensen die zware misdrijven hebben gepleegd en die lijden aan ernstige stoornissen.

De GGzE heeft al een aantal onderdelen van het verbeterplan ingevoerd. Zo zijn negen eerder wegbezuinigde teamleiders teruggekeerd. Er is een 'verandermanager' aangesteld, de ervaren ggz-bestuurder John Nijhuis. Hij leidde eerder in zijn loopbaan twee tbs-klinieken. Ook is de beveiliging en de toegangscontrole aangescherpt. De Inspectie Veiligheid en Justitie heeft deze maatregelen eerder goedgekeurd.
anoniem_318965 wijzigde dit bericht op 12-10-2017 09:35
83.78% gewijzigd
tampontouwtje schreef:
12-10-2017 09:29
Hij kwam geirriteerd verkondigen dat zij helemaal niet bestond, dat het een volledig verzonnen verhaal was met allemaal vage onderbouwingen alsof hij daar meer vanaf wist.

Het was nogal laat, toen ik het terug las en mijn reactie of hij intern zat, en nu later dat blijkt dat de verdachte intern zat vond ik het nog vreemder.

bedankt voor je antwoord. Hele rare reactie inderdaad.

Laten we hopen dat Anne vandaag gevonden wordt. Ontzetten triest verhaal wat al zo lang duurt.
Bobby-Pin schreef:
12-10-2017 09:08
Link ook, deze mannen staan er nou niet om bekend erg van vrouwen te houden in de goede zin van het woord. Als je de lijst bekijkt van TBS ers die weer de mist in gaan tijdens een proefverlof gaan je de haren recht overeind staan., 9 van de 10 keer hebben ze dan weer een vrouw verkracht of vermoord :(
Er zitten mensen tussen die dat soort werk doen omdat ze net zo zijn, alleen hebben ze zichzelf en hun obsessies onder controle. Ze vinden de daden van hun patienten dan ook niet weerzinwekkend.
Kia Ora; je hebt geen gelijk (helaas). Zo zou het moeten zijn, dat wel.
criminalmind schreef:
12-10-2017 09:34
bedankt voor je antwoord. Hele rare reactie inderdaad.

Laten we hopen dat Anne vandaag gevonden wordt. Ontzetten triest verhaal wat al zo lang duurt.
Ja het was echt raar hij had zich speciaal daarvoor aangemeld.

Ik hoop zo dat er elk moment een einde aan de onzekerheid komt.
tampontouwtje schreef:
12-10-2017 09:29

want?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Waarom verdedig je deze klinieken en het personeel zo Kia? Zoals ik al eerder schreef, beroepsdeformatie. Ik schrik er echt van en je gaat heel diep in op details om van de misstanden af te leiden. In vind de manier van schrijven in de telegraaf ook onzinnig maar ze schrijven alleen dat deze relatie er mogelijk mee te maken heeft dat hij zoveel vrijheden had.

Er gaan hier heel veel dingen mis, los van dit verhaal. Heb je de mini docu gezien? Er kan makkelijk drugs binnen worden gebracht, als vrouw moet je er niet rondlopen in de avond. Iemand die ontsnapt in 2015, autovernielingen en wellicht wel dingen die Telegraaf beweert. Deze instelling functioneert niet.

Opvallend artikel over inschatting van gevaar van patiënten.

https://zeist.sp.nl/nieuws/2015/09/geen ... den-dolder

Onderstaande gaat over crimineel Ali B

Zou hij gevaarlijk zijn geweest, dan had hij in klasse 4 gevallen maar dan was hij nooit behandeld bij Altrecht. Altrecht heeft geen instellingen, die de hoge risico-patienten aankunnen. Dit is het globale antwoord van het college op de vragen van de SP. Fractievoorzitter Pieter Wout Duquesnoy verbaasd zich hierover, met name die risicocategorie is vreemd. "Er wordt gewaarschuwd dat ie vuurgevaarlijk is, hij heeft zijn zware straf nog niet geheel erop zitten en dit is categorie 1. Wat moet je doen om in categorie 4 te vallen?"

De verduidelijking bij de beantwoording gaf wel enige
duidelijkheid: Altrecht Aventurijn is onderdeel van Altrecht geestelijke gezondheidszorg en biedt o.m. forensisch psychiatrische zorg aan mensen, die vanuit hun psychiatrische ziekte met justitie in aanraking zijn geweest of nog in detentie verkeren en tijdens hun detentie specifieke zorg ontvangen. De forensische zorg aan gedetineerden vindt plaats in een viertal beveiligingsniveaus, waarbij vier de zwaarste mate van beveiliging is en één de lichtste. Het beveiligingsniveau dat aan een patiënt wordt toegekend, wordt vooraf ingeschat en bepaald door Justitie.
Altrecht Aventurijn is er op ingericht om patiënten met een beveiligingsniveau 2 en 1 te behandelen.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
Want er meldt zich ook nooit iemand aan om gestoorde dingen te posten. Ik snap niet waarom dat in dit geval zo spannend is, hoor.
Chocoladestukjes schreef:
12-10-2017 09:54
Waarom verdedig je deze klinieken en het personeel zo Kia? Zoals ik al eerder schreef, beroepsdeformatie. Ik schrik er echt van en je gaat heel diep in op details om van de misstanden af te leiden. In vind de manier van schrijven in de telegraaf ook onzinnig maar ze schrijven alleen dat deze relatie er mogelijk mee te maken heeft dat hij zoveel vrijheden had.
Vermoedelijk verdedigt ze het personeel omdat dat professionals zijn die ondanks een aantal onverantwoorde bezuinigingen nog steeds ongelofelijk zwaar en verantwoordelijk werk doen, met een van de moeilijkste doelgroepen die je je kunt voorstellen.
Werk dat je waarschijnlijk niet kunt opbrengen als je alleen onverbeterlijke 'monsters' ziet, in plaats van driedimensionale mensen.
Werk waarbij iedere verkeerde inschatting tot doden kan leiden, en tot een ongekende shitstorm en de meest onsmakelijke en vergezochte verdachtmakingen vanuit de (sociale) media.
Een normaal mens zou voor minder gaan vakkenvullen.
Maar iemand moet het doen hè?
Hoe erg deze verdwijning ook is, we moeten niet te hysterisch gaan doen.
Afgelopen jaar waren er 110 moorden en dat aantal daalt al geruime tijd. We leven hier bovendien met 17 miljoen mensen. Bovendien zijn een hoop van die moorden afrekeningen in het criminele circuit.

Om nou te doen alsof je nergens meer buiten kunt lopen is zwaar overdreven.
Snarky schreef:
12-10-2017 10:08
Vermoedelijk verdedigt ze het personeel omdat dat professionals zijn die ondanks een aantal onverantwoorde bezuinigingen nog steeds ongelofelijk zwaar en verantwoordelijk werk doen, met een van de moeilijkste doelgroepen die je je kunt voorstellen.
Werk dat je waarschijnlijk niet kunt opbrengen als je alleen onverbeterlijke 'monsters' ziet, in plaats van driedimensionale mensen.
Werk waarbij iedere verkeerde inschatting tot doden kan leiden, en tot een ongekende shitstorm en de meest onsmakelijke en vergezochte verdachtmakingen vanuit de (sociale) media.
Een normaal mens zou voor minder gaan vakkenvullen.
Maar iemand moet het doen hè?
Dat snap ik en ook dat deze mensen voor een groot deel afhankelijk van justitie maar dat maakt het niet goed wat hier gebeurt. Het steeds maar bagataliseren maakt het alleen maar erger.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
Niemand heeft de skills om het gedrag van anderen te voorspellen, dat blijkt maar weer. Het is ook behoorlijk arrogant om dat te denken.
Hear hear. Goed gesproken Snarky.
Snarky schreef:
12-10-2017 10:08

Ik denk dat die begeleidster hem wel hartstikke driedimensionaal zag hoor.
noesa wijzigde dit bericht op 12-10-2017 10:25
0.36% gewijzigd
Chocoladestukjes schreef:
12-10-2017 10:15
Dat snap ik en ook dat deze mensen voor een groot deel afhankelijk van justitie maar dat maakt het niet goed wat hier gebeurt. Het steeds maar bagataliseren maakt het alleen maar erger.
er is niemand die het bagatelliseert, er wordt alleen uitgelegd dat het niet 1 persoon is die de beslissingen neemt, maar een heel team en dat een kop als waarmee de Telegraaf nu opent er alleen maar voor zorgt dat mensen weet ik veel wat voor rare ideeën krijgen over dit soort instellingen.
Er is niemand die zegt dat relaties tussen patiënten onderling of met begeleiders niet voorkomen, maar wel dat dit er niet voor zorgt dat iemand zo maar meer bevoegdheden krijgt.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
-Kia-Ora- schreef:
12-10-2017 09:03
En waarom ik dat zo zeker weet is omdat ik weet hoe het werkt binnen de deuren. Dat vrijheden niet door een begeleidster worden bepaald, dat doet een behandelteam, een team, jeweetwel een groepje mensen. Maar blijf vooral denken dat één persoon daar over beslist. En dan ook nog een verpleegkundige ipv een psychiater.

Ik zal nog eens een poging doen om iets uit te leggen zeg. Djeez.

Maar die ene begeleidster kan hem wel precies vertellen wat hij moet zeggen / doen om in een goed daglicht te komen bij het behandelteam :idee:

En prima dat jij ervaring hebt, niet elke instelling werkt 100% hetzelfde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven