Voor wie nog nooit een relatie heeft gehad (3)
vrijdag 13 oktober 2017 om 22:22
Wanneer je om je heen kijkt, op straat en op televisie, lijkt iedereen de romantische liefde te kunnen vinden. Dit gaat echter niet voor iedereen op. Soms blijft zelfs een knuffel een droom.
Het is niet altijd makkelijk om altijd maar met romantiek geconfronteerd te worden, als dit voor jou een onbereikbaar doel lijkt.
Praat hier mee over het verdriet, de eenzaamheid, maar vooral over wat jij doet om deze situatie te doorbreken. Hoe oefen je sociale situaties, wissel tips met elkaar uit. Steun elkaar, maar bevestig elkaar liever niet in hoe oneerlijk het is. Wees constructief, en denk nooit dat het te laat is.
Het is niet altijd makkelijk om altijd maar met romantiek geconfronteerd te worden, als dit voor jou een onbereikbaar doel lijkt.
Praat hier mee over het verdriet, de eenzaamheid, maar vooral over wat jij doet om deze situatie te doorbreken. Hoe oefen je sociale situaties, wissel tips met elkaar uit. Steun elkaar, maar bevestig elkaar liever niet in hoe oneerlijk het is. Wees constructief, en denk nooit dat het te laat is.
anoniem_63a904d38f0f6 wijzigde dit bericht op 13-10-2017 22:38
42.35% gewijzigd
zaterdag 14 oktober 2017 om 20:08
Waarschijnlijk.
Elk goed idee is niet per sé van toepassing.
Zoals ik al zei is die optie van Safrat goed voor iemand die al spontaan/extravert is.
Ik kan toch niet plots iemand helemaal anders worden dan diegene die ik ben?
Iemand die blijkbaar sociaal incapabel is iets laten doen dat bijna enkel weggelegd is voor diegene die er zogezegd wel goed mee overweg kunnen lijkt me gewoon geen strak plan.
zaterdag 14 oktober 2017 om 20:08
Ja, maar de medestudente waar Jonas zo naar staart ligt misschien ook wel buiten de curve!
Hij weet toch vrijwel niks van haar? Voor hetzelfde geld is het een type dat hier zou kunnen meeschrijven!
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
zaterdag 14 oktober 2017 om 20:10
Ok, dan onderneem je dus verder geen actie. Klaar.JonasV91 schreef: ↑14-10-2017 20:08Waarschijnlijk.
Elk goed idee is niet per sé van toepassing.
Zoals ik al zei is die optie van Safrat goed voor iemand die al spontaan/extravert is.
Ik kan toch niet plots iemand helemaal anders worden dan diegene die ik ben?
Iemand die blijkbaar sociaal incapabel is iets laten doen dat bijna enkel weggelegd is voor diegene die er zogezegd wel goed mee overweg kunnen lijkt me gewoon geen strak plan.
Maar stop in godsnaam wel met staren. Of vermijd situaties waarin je naar haar kunt kijken. Zorg gewoon dat je niet in haar blikveld zit, hoeft niet zo moeilijk te zijn toch?
zaterdag 14 oktober 2017 om 20:14
Je draait de boel weer om, wijst naar anderen. Jij kan geen initiatief nemen omdat ze je dan als 'crimineel' bestempelen.
Nee, je komt 'raar' over OMDAT je geen initiatief neemt. Omdat jij wekenlang zwijgend gaat zitten staren KAN iemand dat creepy vinden en een klacht indienen. KAN, het hoeft niet.
zaterdag 14 oktober 2017 om 20:19
Precies, dat weten we allemaal niet.
Maar het gaat om dat staren; de meeste mensen, op welke plek in de curve dan ook, zouden het niet prettig vinden als iemand dat doet.
zaterdag 14 oktober 2017 om 20:24
Iedereen - behalve iemand die blind is - vindt dat onprettig.
zaterdag 14 oktober 2017 om 20:45
Toch wel, het was goed om te ventileren. Alleen was het naar het einde van het vorige topic toe blijkbaar niet meer fijn. Anders had ik niet gestopt met posten. Zeker toen ik zag dat jullie het wel leuk hadden met elkaar had ik echt het idee dat ik het zo ging laten. Tot ik terug het gevoel had dat ik echt moest reageren. Toen ben ik terug op de kar gesprongen... Geen idee waarom want uiteindelijk komen we bij een gelijkaardig verhaal en frustraties.Dina80 schreef: ↑14-10-2017 20:06Ik heb vanaf mei uren/avonden besteed aan met je meedenken, en wil nu graag echt eens weten: Heb je er enige kloot aan gehad? Vind je het überhaupt fijn? Of heb ik mijn tijd in een oneindige put gegooid? Je hebt mijn topic twee delen lang gedomineerd en deel 3 is nog geen etmaal open en je hebt 'm alweer helemaal naar je toegetrokken. Op zich geen probleem, want voor dit soort problematiek is het topic, maar zeg het nou eens eerlijk, waardeer je al het meedenken hier? Heb je er iets aan?
Oneindige put? Geen idee. Ik hoop alleszins van niet. Ik wil m'n denkwijze/visie/perspectief wijzigen maar dan moeten er wel ervaringen zijn die toegang bieden naar die zaken. Eén van de oorzaken ligt ook wel bij het feit dat ik gefocust ben op een beperkt aantal zaken. Dat staat het 'zien' van de rest wel een stuk in de weg. Dat geef ik toe.
Ik heb zo het gevoel dat je het wel erg vindt. Anders zou je het niet vermeld hebben. Ik heb de pech veel beschikbaar te zijn in de buurt van een laptop waardoor ik vaak snel kan reageren. Mocht ik 9-5 werken zonder toegang tot het forum zou ik sowieso minder actief zijn. Het kan ook duiden op het niet hebben van een zogenaamd leven. Het feit is ook dat het veel vrijheid geeft om het kapot te analyseren.
Nog iets wat erbij komt kijken is dat ik me bijzonder moeilijk kan focussen op schooltaken. Vandaar dat ik bepaalde gedachtes wil afsluiten die een belemmering vormen. Zo ook de meest recente situatie.
Ik vind het leuk dat jullie meedenken maar ik heb op zich wel het gevoel/idee dat wat ik ook zeg nooit goed is. Ik stel mijn methode voor en die wordt afgekraakt als wereldvreemd. Ik kan niet plots 'niet wereldvreemd' worden. Ik kan niet plots methodes toepassen die gelinkt worden met sociaal vaardige personen. Het absurde is dat ik soms perfect één-op-één conversaties aan kan gaan en soms ook weer niet...
Ik weet dat ik beter m'n bek gehouden had en de topics naast me had neergelegd want nu ben ik weer de oorzaak van vele frustraties.
Het komt altijd op hetzelfde neer precies. Want de situatie in realiteit veroorzaakt ook iets in die aard.
Kluizenaar is nog altijd een optie.
Niet dat ik het lang zal trekken maar bon.
zaterdag 14 oktober 2017 om 20:47
Ik ging actie ondernemen!
Tot ik hier poste en weer heel wat over me heen kreeg...
Geen advies meer vragen en gewoon doen.
zaterdag 14 oktober 2017 om 20:52
Nee, ik vind het NIET erg dat je veel post. Maar ik vind het WEL erg dat je er 'ondankbaar' op reageert. Met ondankbaar bedoel ik dat je vrijwel al onze suggesties negatief verdraait en/of kapot analyseert. En dat je vaak schrijft op een calimero-achtige toon van 'ik doe toch niets goed, het is allemaal de schuld van anderen, als de wereld nou zo en zo in elkaar zat dan...' Je reageert defensief en destructief op heel goedbedoelde berichten van mensen die veel tijd besteden aan meedenken met jou. Dat is waar ik moeite met hem. Niet met jou als persoon en ook niet met de hoeveelheid van je berichten. Begrijp je dat?
zaterdag 14 oktober 2017 om 20:56
Gewoon doen. Als in gewoon gedrag stellen? Gaat inderdaad blijkbaar niet samen.
Gewoon doen. Als in gewoon actie ondernemen? Niet tot ik het beu ben.
Die denkmolen mag stilgezet worden maar ik heb nog een afleiding gevonden die dat kon.
Integendeel, hoe meer ik hierover nadenk, hoe zwaarmoediger ik word...
Ik zou moeten huilen maar het lukt niet.
Het enige wat dit ventje uiteindelijk wil is een fucking knuffel.
Zoiets wat een omhelzing inhoudt en figuurlijk warm aanvoelt.
Da's het enige.
zaterdag 14 oktober 2017 om 21:03
Ook prima toch! Brengt vaak een stuk minder drama en gesodemieter dan relaties haha.
Verschrikkelijk. Ik hoop begin volgend jaar weer terug te kunnen
Wel prachtige omgeving, dat dan weer wel.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
zaterdag 14 oktober 2017 om 21:09
Ik vind het gewoon pijnlijk dat de manier waarop ik het zou doen afgekeurd wordt.
Die manier van doen is gebaseerd op mijn persoonlijkheid.
Dat link ik dus aan het afbreken van mijn persoonlijkheid.
De dingen die ik bedenk zijn dus buiten categorie/abnormaal/not done whatsoever...
Ik kan nu niet plots zaken doen die niet bij mijn persoonlijkheid passen?
Welke persoonlijkheid vraag ik me nu af...
zaterdag 14 oktober 2017 om 21:09
Jonas, ik kan natuurlijk alleen zeggen hoe ik het zag en zie. Vanuit de vorige topics en van wat ik nu heb bijgelezen; als ik überhaupt recht van spreken heb.
Aan het eind van iedere post duik je in zo'n vreselijk diepe slachtofferrol dat er ook helemaal niks meer te zeggen valt. Je eindigt vrijwel iedere post met een negatieve vibe.
Na honderdduizend adviezen en jouw uitgebreide analyses daarvan eindig je dan met "Maar goed, ik zal het toch wel nooit goed doen, ik kan mezelf net zo goed opsluiten dat is voor iedereen beter." Of iets belachelijks in die strekking. Dan gooi je dus iedere deur keihard dicht, want ja, met zo'n zin kan al het voorgaand geplaatste dus gewoon genegeerd worden.
Iedereen heeft een hekel aan misplaatst slachtoffer gedrag en het doet af aan de verder - volgens mij - leuke persoon die je bent. Je haalt jezelf naar beneden, je draait alles naar negatief. En daar wordt niemand, ook jij niet, gelukkiger van.
Je leven hangt niet af van die éne sociale interactie. Focus nou eens op de dingen die wel goed gaan, de dingen die je wel kunt.
Aan het eind van iedere post duik je in zo'n vreselijk diepe slachtofferrol dat er ook helemaal niks meer te zeggen valt. Je eindigt vrijwel iedere post met een negatieve vibe.
Na honderdduizend adviezen en jouw uitgebreide analyses daarvan eindig je dan met "Maar goed, ik zal het toch wel nooit goed doen, ik kan mezelf net zo goed opsluiten dat is voor iedereen beter." Of iets belachelijks in die strekking. Dan gooi je dus iedere deur keihard dicht, want ja, met zo'n zin kan al het voorgaand geplaatste dus gewoon genegeerd worden.
Iedereen heeft een hekel aan misplaatst slachtoffer gedrag en het doet af aan de verder - volgens mij - leuke persoon die je bent. Je haalt jezelf naar beneden, je draait alles naar negatief. En daar wordt niemand, ook jij niet, gelukkiger van.
Je leven hangt niet af van die éne sociale interactie. Focus nou eens op de dingen die wel goed gaan, de dingen die je wel kunt.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
zaterdag 14 oktober 2017 om 21:11
Op één of andere manier meedelen dat ik geen gevaar ben.
Lol.
Klinkt absurd.
Je wilt niet weten hoe ik me nu voel...
zaterdag 14 oktober 2017 om 21:12
Oh, je zit op het platteland. Dat lijkt me vreselijk. Ik ken vast wel een aantal Zweedse gamers. Zal ik je in de aanbieding gooien?LaFolie schreef: ↑14-10-2017 21:03Ook prima toch! Brengt vaak een stuk minder drama en gesodemieter dan relaties haha.
Verschrikkelijk. Ik hoop begin volgend jaar weer terug te kunnenDe mensen zijn echt he-le-maal niet mijn mensen. En het dichtstbijzijnde dorpje is 40 minuten enkele reis. En Tinder is kut haha. Nog geen enkele date gehad en ik sta op springen, nu al!
Wel prachtige omgeving, dat dan weer wel.
Maar je hebt dus niets met de mensen waar je woont? En je leeft samen met een gezin? Dat lijkt mij heel lastig. Misschien kan je via via nog wat regelen. Dat je wel in Zweden blijft, maar met een andere baan.
zaterdag 14 oktober 2017 om 21:19
Haha alleen als ze appetijtelijk zijn hoor! Stuur ze maar langssafrat schreef: ↑14-10-2017 21:12Oh, je zit op het platteland. Dat lijkt me vreselijk. Ik ken vast wel een aantal Zweedse gamers. Zal ik je in de aanbieding gooien?![]()
Maar je hebt dus niets met de mensen waar je woont? En je leeft samen met een gezin? Dat lijkt mij heel lastig. Misschien kan je via via nog wat regelen. Dat je wel in Zweden blijft, maar met een andere baan.
Nee, ik heb blijkbaar niets met de (meeste) Zweden hier in het algemeen. Ontzettend passief, introvert en sociaal incapabel. Wist niet dat ik me daar zo aan kon storen! Uiteindelijk dan best aardig sommige, maar volwassen mensen die kijken alsof ze water zien branden als je 'hallo' zegt werken echt op m'n zenuwen.
Leef met collega's (wel redelijk leuke), intern. Het werk is ontzettend zwaar, dat had ik onderschat. Ga inderdaad even kijken wat er nu mogelijk is, blijf hier sowieso nog tot na kerst.
Hoe ben je van plan aan een scharrel te komen? Datingsite?
zaterdag 14 oktober 2017 om 21:20
Het feit dat ik m'n boerenworsten in de eerste maal 'perfect' gebakken heb zorgt er niet voor dat ik de sociale interactie heb die 'bij me past'.LaFolie schreef: ↑14-10-2017 21:09Jonas, ik kan natuurlijk alleen zeggen hoe ik het zag en zie. Vanuit de vorige topics en van wat ik nu heb bijgelezen; als ik überhaupt recht van spreken heb.
Met de meeste docenten kan of zal ik relatief goed overweg kunnen gaan. Dat getuigen m'n één-op-één gesprekken met hen.
Ik kan niet blijven praten met m'n docenten, ik bedoel, het is niet de bedoeling dat zij m'n sociale contacten worden.
Ik wit nu samen bij enkele personen sinds de aanvang van het academiejaar maar ik krijg steeds meer het gevoel dat het niet past. Veelal op die smartphone, soms kinderachtig gedrag en mentaal geen aansluiting.
Ik zal wel klassenverantwoordelijke worden, samen met nog een dame, die het volgens mij wel goed doet met de persoon waar het hier al de hele tijd over gaat. Wie weet kan ik via haar nog iets doen. Maar algemeen bekeken kan die rol ervoor zorgen dat ik alsnog dichter betrokken kan worden bij de klas.
Wat gaat er echt goed? Ehm, die boerenworst, lol.
zaterdag 14 oktober 2017 om 21:21
zaterdag 14 oktober 2017 om 21:32
Of ze lekker zijn weet ik niet. De gemiddelde gamer is volgens mij een tikje onverzorgd, beetje dik en gaat zelden naar de kapper.LaFolie schreef: ↑14-10-2017 21:19Haha alleen als ze appetijtelijk zijn hoor! Stuur ze maar langs![]()
Nee, ik heb blijkbaar niets met de (meeste) Zweden hier in het algemeen. Ontzettend passief, introvert en sociaal incapabel. Wist niet dat ik me daar zo aan kon storen! Uiteindelijk dan best aardig sommige, maar volwassen mensen die kijken alsof ze water zien branden als je 'hallo' zegt werken echt op m'n zenuwen.
Leef met collega's (wel redelijk leuke), intern. Het werk is ontzettend zwaar, dat had ik onderschat. Ga inderdaad even kijken wat er nu mogelijk is, blijf hier sowieso nog tot na kerst.
Hoe ben je van plan aan een scharrel te komen? Datingsite?
Ik ken drie mensen die naar Zweden zijn gemigreerd. Zij vinden het fantastisch. Ik ken de mensen daar niet. Het lijkt mij een goed land om te wonen. Misschien is het ook wennen. Zit er geen leuke collega tussen of een vriend van? Ik dacht dat je tot de zomer zou blijven? Vergis ik me of heb jij de trip zo ingekort?
AFF waarschijnlijk. Geen tinder. Of wat anders. Het hoeft niet perse nu. Over een paar maanden kan ook.