Goed kan ik dat, he!
zondag 15 oktober 2017 om 23:40
Ik moest even denken, maar wat ik goed kan is een huishouden runnen voor 5 personen. Ik regel en doe, zorg dat iedereen is waar die moet zijn, op tijd. Aan de andere kant een gigantische valkuil. Want als ik de touwtjes even laat vieren dondert alles in elkaar. Daar moet ik dus aan werken, dat ze ook zelf mogen denken....
Laatst is manlief dus een afspraak vergeten op de school van een van de kinderen, waar ik niet bij kon zijn. Dan baal ik, maar voel me niet schuldig. Hij dan weer wel...
Laatst is manlief dus een afspraak vergeten op de school van een van de kinderen, waar ik niet bij kon zijn. Dan baal ik, maar voel me niet schuldig. Hij dan weer wel...
maandag 16 oktober 2017 om 00:18
maandag 16 oktober 2017 om 06:39
Klopt het dat jij dan ook heel wiskundig bent?Moemoe64 schreef: ↑15-10-2017 17:02Leuk topic!
Ik kan in spiegelbeeld schrijven, ik kan 'gewoon' ondersteboven schrijven en ik kan ondersteboven in spiegelbeeld schrijven. Ook kan ik heel goed woorden en zinnen achterstevoren uitspreken .
Verder heb ik een heel goed tijdsgevoel. Wanneer ik 's nachts wakker word weet ik bijna precies hoe laat het is, zonder op de wekker te kijken. Ik 'voel' dus of het dan 3u is of eerder 3u30.
maandag 16 oktober 2017 om 06:51
Behalve het spiegelbeeld schrijven kan ik de andere dingen die er beschreven worden niet, maar ik ben wel heel wiskundig.
Vraag me af waarom jij die dingen met elkaar in verband brengt.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
maandag 16 oktober 2017 om 06:51
Ik kan heel netjes schrijven en kalligraferen.
Mensen hun levensverhaal laten vertellen (helaas is dit vaak niet waar ik zelf op zit te wachten). Mensen voelen zich vaak heel snel op hun gemak bij me, en vertellen zó wat er speelt. Ik weet ook vaak de vinger op de zere plek te leggen als ze een probleem hebben. Heb al regelmatig gehoord "in één gesprek met jou kom ik verder dan al die jaren dat ik daar al mee worstel".
En ik kan van restjes/kliekjes een lekkere nieuwe maaltijd maken.
Mensen hun levensverhaal laten vertellen (helaas is dit vaak niet waar ik zelf op zit te wachten). Mensen voelen zich vaak heel snel op hun gemak bij me, en vertellen zó wat er speelt. Ik weet ook vaak de vinger op de zere plek te leggen als ze een probleem hebben. Heb al regelmatig gehoord "in één gesprek met jou kom ik verder dan al die jaren dat ik daar al mee worstel".
En ik kan van restjes/kliekjes een lekkere nieuwe maaltijd maken.
maandag 16 oktober 2017 om 06:55
Ik denk, maar geen enkele wetenschappelijke verklaring voor of zo, dat als je in je hoofd op zoveel manieren kunt spiegelen met vormen, je over een goed wiskundig en ruimtelijk inzicht beschikt. Denk echter niet dat iedereen die wiskundig goed onderlegd is, ook op meerdere manieren kan schrijven zoals hierboven beschreven.
maandag 16 oktober 2017 om 07:03
Dat ik makkelijk in spiegelbeeld kan schrijven verklaar ik zelf doordat ik wrsch tweehandig ben.apiejapie schreef: ↑16-10-2017 06:55Ik denk, maar geen enkele wetenschappelijke verklaring voor of zo, dat als je in je hoofd op zoveel manieren kunt spiegelen met vormen, je over een goed wiskundig en ruimtelijk inzicht beschikt. Denk echter niet dat iedereen die wiskundig goed onderlegd is, ook op meerdere manieren kan schrijven zoals hierboven beschreven.
Goed ruimtelijk inzicht heb ik wel, maar ik vind wiskundig inzicht dan weer iets heel anders. Dat vind ik meer logisch en abstract kunnen redeneren.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
maandag 16 oktober 2017 om 08:53
maandag 16 oktober 2017 om 09:13
Ik ben ook obees met een grote longcapaciteit: komt van een paar jaar zangles. Ik kan in 2 teugen adem een ballon opblazen.vrouwjagersma schreef: ↑16-10-2017 09:07Ondanks dat ik obees ben, ben ik erg lenig. Ik kan bijvoorbeeld als ik buig, met mijn benen recht, nog steeds met de bovenkant van mijn handen plat op de grond. Ik heb ook een bijzonder goede conditie en een grote longcapaciteit (dat is handig, overigens)
maandag 16 oktober 2017 om 09:16
maandag 16 oktober 2017 om 09:25
Iedereen kan zingen, volgens mijn dirigent!vrouwjagersma schreef: ↑16-10-2017 09:16Ik heb jarenlang vrij fanatiek gezwommen. Het is echt jammer dat ik niet kan zingen, want er komt een hoop geluid uit mij.
maandag 16 oktober 2017 om 09:47
Ik ben ook tweehandig! En tweebenig trouwens.Tarlin schreef: ↑14-10-2017 22:15Rechts heeft mijn voorkeur, maar ik schijn met links begonnen te zijn. Mijn vader wilde dat ik alsnog met rechts leerde schrijven. ( Destijds was het lastiger om linkshandig te zijn, ivm vulpennen waar je mee leerde schrijven op school, waardoor je sneller vlekken maakte en geen scharen voor linkshandigen enz. )
Mijn voorkeurshand met schrijven is rechts, maar met vrijwel alle andere dingen (knippen, handwerken) is het links. Met sporten merk ik ook dat mijn voorkeurskant links is, maar dat rechts beter ontwikkeld is en ik daar dus sterker in ben. Maar als het er op aan kan kan ik iedere vaardigheid zonder veel moeite aan beide kanten aanleren.
maandag 16 oktober 2017 om 12:17
Ik kan heel goed songteksten onthouden. Vroeger stond bij ons altijd de radio aan, hierdoor kan ik echt ontzettend veel nummers meezingen. Enige jammere daarbij is dat ik écht niet kan zingen. Ook de titels van de nummers kan ik niet onthouden. Dus echt een nutteloos talent
Lach hard, duik diep, kom terug..
maandag 16 oktober 2017 om 12:29
Zo handig, tweehandig, met pianospelen, maar ook uitpakken, veters strikken etc. etc....Zwartvlekje schreef: ↑16-10-2017 09:47Ik ben ook tweehandig! En tweebenig trouwens.
Mijn voorkeurshand met schrijven is rechts, maar met vrijwel alle andere dingen (knippen, handwerken) is het links. Met sporten merk ik ook dat mijn voorkeurskant links is, maar dat rechts beter ontwikkeld is en ik daar dus sterker in ben. Maar als het er op aan kan kan ik iedere vaardigheid zonder veel moeite aan beide kanten aanleren.
Ik kan ook veel met twee handen, goed he! Ik ben ook tweeogig, maar met een oog zie ik evenveel...
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake