een nacht met 2 mannen

18-02-2009 08:16 147 berichten
Alle reacties Link kopieren
topic kinderen, relaties, psyche??

Afgelopen nacht;

22.30 Kleine man krijgt eten en gaat naar bed

23.15 Kleine man wil aandacht en krijgt speen

tussen 23.30 en 1.30 Grote man snurkt als een bezetene

1.30 Kleine man wil eten

4.10 Kleine man huilt, schone luier

5.30 Kleine man wil eten

6.15 Wekker grote man loopt af

6.45 Grote man zegt gedag

7.00 Grote man komt nog even terug want is wat vergeten

Om 7.15 ben ik verbaasd dat mijn ogen niet verder open gaan dan 2 millimeter....

Conclusie: een nacht met 2 mannen is echt veel te vermoeiend

Probleem: kan niet kiezen wie er dan uit moet

Oplossing: wie weet iets??

Of hebben jullie andere ervaringen met 2 mannen
Je hebt wel gelijk, met wat je zegt. Maar grappig genoeg heb je met die vuilniszakken meteen een punt: al dat soort dingen doet híj en hij stoort zich er weer aan dat ik dat niet doe. Maar op een gegeven moment ga je je afvragen wat er eerder was: dat ik het al niet deed, of dat ik het nu veel minder huishoudelijke dingen doe omdat ik al bijna alles met de kinderen doe (zeker met de jongste)?
Geen kinderen zeker Thomba?
quote:Thomba schreef op 18 februari 2009 @ 16:44:

Zielig dat zelfmedelijden van frisse moedertjes. Ik heb best begrip voor de hormonale stemmingswisselingen, maar het zou slim zijn als de dames eens begrepen dat ZIJ zwangerschapsverlof hebben en dus de hele dag bij kunnen rusten terwijl de man al snel weer zijn baan invulling moet geven. Vrouwen noemen dat dan "solidair zijn", maar eigenlijk is het puur egoïsme. Vrouwtje heeft het overdag te druk met kraamvisite ontvangen om uit te rusten en dat mag de man ontgelden. En als hij door gebrek aan nachtrust ook nog eens vatbaarder wordt voor verkoudheid etc. en dan gaat snurken dan is hij helemaal de pineut!

Waar heb je het over?

Heel sneu dit.
Ach ik zie het al:

Een mannelijke gefrustreerde veertiger die dit topic op rechts zag staan en dacht het wel een lekker geil topic zou zijn en nu een beetje chagrijnig is omdat ie op de kinderpijler is beland.

Die Thomba!
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
quote:fleurtje schreef op 18 februari 2009 @ 16:53:

Ach ik zie het al:

Een mannelijke gefrustreerde veertiger die dit topic op rechts zag staan en dacht het wel een lekker geil topic zou zijn en nu een beetje chagrijnig is omdat ie op de kinderpijler is beland.Zou wel willen dat hij gelijk heeft, dat ik nog verlof heb, niet hoef te werken en de hele dag kraamvisite ontvang.
haha op het flesje van 1.30 uur na, beschrijf je mijn nacht. en inderdaad ook met twee mannen.

Oh ja, ijn grote man kwam om 7.15 niet terug omdat ie iets vergeten was, maar omdat ie ons zo lief vindt kwam hij een extra kus geven.

Zou ze alleen alletwee niet de deur uit willen doen.

Misschien helpt het als grote man het laatste flesje geeft zodat jij alvast iets eerder kan gaan slapen. Heb je net 1 of 2 uurtjes meer rust.

Waarom wil je om 7.15 uur wakker worden? Of werk je al? Zo niet, dan gewoon lekker blijven liggen.

werk je al wel, dan kan grote man er ook wel eens uit.
Inderdaad, mijn man vond dit overigens ook een beetje hoor, totdat hij toen dochter 4 maanden was een paar maanden huispapa werd en de hele dag mocht voeden/verschonen/spelen en er 's avonds iemand thuiskwam die mopperde dat er niet gestofzuigd was, 's nachts niet wakker werd van dochter maar hem eruit liet gaan (en ik gaf nog wel BV...schandálig).

Toen snapte hij het opeens... En dan hoefde hij niet te kolven of te voeden, niet te herstellen van een bevalling en hij had geen last van zijn hormonen.

Sindsdien snappen we elkaar véél beter.
quote:fleurtje schreef op 18 februari 2009 @ 16:44:

Je hebt wel gelijk, met wat je zegt. Maar grappig genoeg heb je met die vuilniszakken meteen een punt: al dat soort dingen doet híj en hij stoort zich er weer aan dat ik dat niet doe. Maar op een gegeven moment ga je je afvragen wat er eerder was: dat ik het al niet deed, of dat ik het nu veel minder huishoudelijke dingen doe omdat ik al bijna alles met de kinderen doe (zeker met de jongste)?Volgens mij moeten jullie gewoon eens om de tafel om jullie rolverdeling weer eens te definieren.
Zo werkt het inderdaad Eowynn. Wij doen alles redelijk 50/50. Ik doe alles 's morgens, tot en met het afleveren bij de creche, en hij doet de middag/avonddienst, vanaf het ophalen. Hij kookt, ik eet. ;o)

Na het eten gaat alles samen, badderen, spelen, naar bed brengen, Zo nu en dan moet ie 's nachts wel eens een schop als er iemand huilt, maar hij negeert ze niet express, hij ligt gewoon graag op zijn goede oor te slapen.
quote:Ainne schreef op 18 februari 2009 @ 17:07:

Zo werkt het inderdaad Eowynn. Wij doen alles redelijk 50/50. Ik doe alles 's morgens, tot en met het afleveren bij de creche, en hij doet de middag/avonddienst, vanaf het ophalen. Hij kookt, ik eet. ;o)

Na het eten gaat alles samen, badderen, spelen, naar bed brengen, Zo nu en dan moet ie 's nachts wel eens een schop als er iemand huilt, maar hij negeert ze niet express, hij ligt gewoon graag op zijn goede oor te slapen.Nou, zo was ik vannacht pissed! Haha, Mini huilde en huilde en was met geen mogelijkheid stil te krijgen. En geen sjoege van Smolman's kant, helemaal niets. Na een tijdje bemoeide hij zich er ook tegenaan met succes, want ik was al totaal opgefokt en maakte Mini alleen maar onrustiger. Vanmorgen zegt ie ineens: Was ze eigenlijk al lang aan het huilen toen ik haar ging troosten? Had er gewoon doorheen geslapen!!!
Ik heb de mijnes al eens naar de HA gestuurd om zijn oren te laten uitspuiten. Bleek ie dus écht iets aan zijn oren te hebben.
quote:Ainne schreef op 18 februari 2009 @ 17:13:

Ik heb de mijnes al eens naar de HA gestuurd om zijn oren te laten uitspuiten. Bleek ie dus écht iets aan zijn oren te hebben.

De mijne had gewoon zijn vaderhormonen uit gezet vannacht, geloof ik. Mini lag vorige week in het ziekenhuis en hij sliep daar 4 nachten. Toen we weer thus waren met zijn allen werd hij ineens eerder wakker van Mini dan ik. Vond het wel bijzonder te merken dat als hij alleen verantwoordelijk is voor haar, en ik er dus niet bij ben, hij net zo op scherp staat als ik normaal.
Ziekenhuis, oh wat naar, alles goed? Wel lief dat hij daar dan sliep.
Ja, snollie, dat vergeet ik steeds te vragen! Wat heeft mini?
Oh bah, ziekenhuis. Alles nu weer goed?

Hier worden we tegenwoordig beiden wakker van de kinderen, inderdaad een kwestie van 'erop gaan liggen' (niet op je kinderen natuurlijk )
quote:Ainne schreef op 18 februari 2009 @ 17:20:

Ziekenhuis, oh wat naar, alles goed? Wel lief dat hij daar dan sliep.

Alles OK, hoor, heb er een topic over, het heet heupdysplasie. Mini heeft een week in tractie gelegen en draagt nu een hele mooie broek van gips voor de komende drie maanden.

Ontzettend lief dat hij daar sliep, en ook ontzettend nodig voor mij. Na 3 nachten was ik totaaaaal gesloopt. Toen 1 nachtje thuis en ik kon de hele wereld weer aan. Aangezien het allemaal pittig genoeg is in zo'n stom ziekenhuis en ik al 6 maanden gebroken nachten achter de rug had en hij het net even beter trok dan ik heeft hij de laatste nachten daar geslapen, de schat. Niet voor niets de liefde van mijn leven.
Ach gos.... En hoe is mini er onder? Heeft ze veel last van het gips? Lacht ze nog wel?
Oh een gipsbroek, hoe reageert Mini erop? Ik dacht dat dat tegenwoordig met die tuigjes ging trouwens.
Ik kan geen topics linken in een bericht, anders zou ik het heupdysplasie topic even hier linken. Mini heeft heupdysplasie, dat is dat de kom van het gewricht niet goed gevormd is, en heupluxatie. De kop zit naast de niet goed gevormde kom. Bij dysplasie krijgt een kindje een spreidbroekje en over het algemeen groeit het dan vanzelf allemaal goed. Maar omdat het heupje ook uit de kom is zou er dus een heupkom ontwikkelen op een andere plek dan gewenst. Nu is onder narcose de kom op de goede plek in de kom gezet en met een gipsbroek kan ze haar beentjes helemaal niet bewegen en blijft de heup in de kom. Waarschijnlijk moet ze deze broek 3 maanden aan en daarna nog in een spreidbroekje, maar dat zal allemaal afhangen van hoe het zich ontwikkelt.
Mini is de vrolijkheid zelve, de schat! Zit hier naast me lekker te gillen en te lachen. Af en toe frustreert het een beetje geloof ik, dan wil ze haar beentjes optillen en loopt ze helemaal rood aan.

Ainne, die tuigjes zijn idd alleen bij heupdysplasie en niet altijd. Als het heupje ook uit de kom is moet dat eerst gefixeerd worden op de goede plek. Daar zijn we dus nu mee bezig.
Hoe oud is ze, Smol? Wat sneu zeg, kwam dit door de geboorte? Ik zal je topic wel even zoeken, is handiger. ;o)
Hoe doen mensen dat? Dan zie je in het topic staan: lees hier en dan kom je op dat topic... Heb t net geprobeerd, maar niet gelukt...

Mini is bijna 7 maanden. Waar het precies van komt is onduidelijk. Het kan erfelijk zijn, haar 2 grote (half) zussen hebben het ook maar in mindere mate. Het kan ook komen doordat ze aan het eind van de zwangerschap een tijdje in stuit heeft gelegen.
quote:Ainne schreef op 18 februari 2009 @ 16:11:

Ik vond de nachtvoedingen trouwens helemaal niet erg. Je bent sowieso op verlof dus je hoeft niet te werken de volgende dag (itt man). Daarbij maakt BV slaperig en zodra kind na de voeding weer terug in bed lag sliep ik letterlijk meteen verder.

Ik vind de onderbroken nachten nu, dat ik weer werk, veel ergerlijker, helemaal omdat het niet voor iets belangrijks is als een voeding, maar voor iets sufs als een pyjamabroek die per se uit moet om twee uur 's nachts of een teddybeer die niet te vinden is in bed.

Mijn verlof is al lang voorbij, maar de nachtvoedingen helaas niet. En ook tijdens mijn verlof had ik het overdag druk, want drie kinderen bezighuden kost meer energie dan mijn werk. Nipje drinkt gerust een half uur 's nachts, die neemt het er van. En tegen die tijd ben ik klaarwakker, en kan niet meer slapen. Als ik dan eindelijk slaap, heeft er weer een peuter in bed geplast. En om 6 uur 's ochtends verschijnt de kleuter aan mijn bed. Ik heb al een jaar lang geen normale nacht meer geslapen, en dat begint me aardig op te breken.

Ben het wel met degene eens die niet snapte waarom man dan ook wakker moest worden. Mijn man slaapt ook door de baby heen, maar ik snap ook niet wat het nut is van hem ook nog wakker maken, ik moet toch voeden.
zo, benieuwd wat deze nacht gaat brengen

pluspunt; grote man snurkt normaal nooit

minpunt; kleine man is ruim 3 maanden en blijkbaar nog steeds verslaafd aan de melk.

ik blijf het idee houden dat ze op een flesje veel eerder doorslapen, omdat het minder licht verteerbaar is misschien? Heb dan ook al meerdere keren op het punt gestaan om toch de laatste fles kunstvoeding te geven. maar anderen zeggen dat het onzin is. wat denken jullie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven