Het grote speelgoedtopic 2017

dinsdag 9 augustus 2016 om 08:41
De zomervakanties zijn nog in volle gang.
Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.
Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.
Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.
Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.
Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.
Wees welkom!
Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.
Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.
Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.
Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.
Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.
Wees welkom!

dinsdag 24 oktober 2017 om 20:38

dinsdag 24 oktober 2017 om 20:41
Voor wie muziekinstrumentjes wil kopen: overweeg eens om geen speelgoedinstrumenten te kopen, maar echte of semi-echte. Dat hoeft echt niet meteen superduur en klinkt zoooo veel beter dan instrumenten uit de speelgoedwinkel!
Kindermuziekwinkel heeft veel keus in allerlei prijsklasssen, en zowel Lidl als Aldi hebben een paar keer per jaar eenvoudige instrumenten als bongo's en blokfluiten in het assortiment.
Kindermuziekwinkel heeft veel keus in allerlei prijsklasssen, en zowel Lidl als Aldi hebben een paar keer per jaar eenvoudige instrumenten als bongo's en blokfluiten in het assortiment.
dinsdag 24 oktober 2017 om 20:51
Ik vind Sylvanian families echtTinkerBell34 schreef: ↑24-10-2017 20:38Tijdje geleden hier de meningen gevraagd over sylvanian family voor een 3- jarige.
De knoop is doorgehakt. Vandaag het huisje besteld en een setje konijn met twee babies in een fiets.
En een mooie prijs! Nu 20% korting bij fun.
Hopelijk vindt ze het even leuk dan ik...

dinsdag 24 oktober 2017 om 20:55
Oh leuk!!!TinkerBell34 schreef: ↑24-10-2017 20:38Tijdje geleden hier de meningen gevraagd over sylvanian family voor een 3- jarige.
De knoop is doorgehakt. Vandaag het huisje besteld en een setje konijn met twee babies in een fiets.

dinsdag 24 oktober 2017 om 21:19
TinkerBell34 schreef: ↑24-10-2017 20:38Tijdje geleden hier de meningen gevraagd over sylvanian family voor een 3- jarige.

Als de reclame voorbij komt zegt smartje steeds; "die wil jij hè, mamma. Ik ook"
dinsdag 24 oktober 2017 om 22:38
haha. Mijn zoontje wil me voor mijn verjaardag een uitbreiding voor de houten treinbaan geven 'die vind je toch zo leuk?'
Heel leuk, maar stiekem wil ik ook liever Sylvanian Families. Misschien moet ik hem daar gewoon om vragen
woensdag 25 oktober 2017 om 09:35
Wat ben ik blij dat die van mij pas 2 is!!! Hij vond zijn sinterklaas cadeau
Helemaal blij natuurlijk en tijn tijn tijn roepen en hem gelijk open willen maken, maar ik heb hem om kunnen kopen met het kijken van een filmpje zodat ik hem weg mocht leggen. Hij heeft nog een paar ochtenden gezocht naar de 'tijn' in de kast in de slaatkamer maar lijkt hem nu echt vergeten (en ik heb natuurlijk een betere verstopplek gevonden) Dit was me echt niet gelukt als hij wat ouder was geweest!

woensdag 25 oktober 2017 om 12:10
oh appletree dat is me ook al gebeurd in de verhuisrommel. Ik heb 3,5 jarige gezegd dat het voor iemand anders was, en als hij het ook wilde hebben moest ie dat maar voor verjaardag/sinterklaas vragen. Dat vond ie gelukkig een goed idee.
Voor de tweede verjaardag liet ik ze vooraf zelfs met hun cadeau spelen om te kijken of ze het wel leuk vonden. Zo kwam ik erachter dat ze de duplotrein beiden (nog) niets vonden, en houten treinbaan wel. Duplo dan weer in de kast of op MP. Over het cadeau gewoon gezegd dat ie het krijgt als ie jarig is, leken ze ok te vinden, voor zover een bijna-2-jarige dat begrijpt. iig geen drama over gehad ofzo.
Voor de tweede verjaardag liet ik ze vooraf zelfs met hun cadeau spelen om te kijken of ze het wel leuk vonden. Zo kwam ik erachter dat ze de duplotrein beiden (nog) niets vonden, en houten treinbaan wel. Duplo dan weer in de kast of op MP. Over het cadeau gewoon gezegd dat ie het krijgt als ie jarig is, leken ze ok te vinden, voor zover een bijna-2-jarige dat begrijpt. iig geen drama over gehad ofzo.
nootboek wijzigde dit bericht op 25-10-2017 14:53
0.31% gewijzigd
woensdag 25 oktober 2017 om 14:31
ik laat hier alles in de dozen zitten als ik online bestel... en dan vertel ik mijn 4 jarige dat het voor mama is en hij het niet open mag maken.... al was ik nu hij er niet is wel aan het uitpakken.
Ik denk trouwens dat ik voor de jongste zelf een advent kalender ga knutselen... denk met wat sylvanianfamilie dingen ze vind het leuk mijn oude huis.... en dan wat chocolade tussendoor... creatief met wcrollen en crepe papier wordt het denk ik...... alleen dan kom ik er niet mee weg om het voor sinterklaar te geven dat heeft de oudste door dus dan hebben ze geluk
Ik moet zelf nog wel 1 iets groter kado voor dochter bedenken met sinterklaas.... voor verjaardag geef ik zelf nl ook geen speelgoed maar een lamp en een bedelarmbandje wil ik doen....
Ik denk trouwens dat ik voor de jongste zelf een advent kalender ga knutselen... denk met wat sylvanianfamilie dingen ze vind het leuk mijn oude huis.... en dan wat chocolade tussendoor... creatief met wcrollen en crepe papier wordt het denk ik...... alleen dan kom ik er niet mee weg om het voor sinterklaar te geven dat heeft de oudste door dus dan hebben ze geluk

Ik moet zelf nog wel 1 iets groter kado voor dochter bedenken met sinterklaas.... voor verjaardag geef ik zelf nl ook geen speelgoed maar een lamp en een bedelarmbandje wil ik doen....
woensdag 25 oktober 2017 om 15:01
Haha, oeps Appletree! En slim Nootboek, op die manier kun je van de nood een deugd maken om te peilen of ze het echt graag willen. Mijn kinderen zouden helaas doorvragen over voor wie het dan is en of ze mee mogen naar het feestje etc., dus toch nog maar even goed verstoppen dan. Als de bestelling binnenkomt dan doe ik het zoals Pimpelmeesje. Daar staan ze met hun neus bovenop, maar ik zeg gewoon dat het een bestelling is voor mij (klopt ook, mijn naam staat erop) en dan is het niet zo interessant. Ze kunnen gelukkig nog niet lezen dat het van een speelgoedwinkel afkomstig is. Alleen bij een bestelling van Lobbes is het wel eens irritant geweest dat het in een doos zat met de stoomboot van Sinterklaas erop, waardoor er vragen kwamen en ze graag meteen met die doos wilden spelen.
woensdag 25 oktober 2017 om 15:06
Ik koop veel tweedehands en in de aanbieding door het jaar heen en ben daardoor al bijna rond.
Voor zoon van 5:
- Spel Doolhof Junior
- Piratenhoed
- Pijl en boog
- Brandweersirene voor zijn fiets
- Klein setje Lego
Voor dochter van 2 en 10 mnd:
- Playmobil koets met koningspaar
- Tiptoi boerderij boek
- A3 kleurboek
- Speel-eten pizza
- Klein setje Playmobil
Ik ben deze keer voor zoon maar 20 euro kwijt en voor dochter 60 euro, maar vorig jaar was het andersom en ze hebben toch nog geen besef van prijzen en delen het meeste speelgoed in de praktijk. Ze hebben nu beiden 3 grote cadeaus (qua volume) en 2 kleine, dat is wat voor henzelf belangrijk is.
Ik heb ook nog Scrabble Junior liggen, maar dat houd ik denk ik nog even achter om in de kerstvakantie van stal te halen, anders wordt het een beetje een overdaad denk ik. We vieren het ook nog een keer met mijn familie en anders raken ze helemaal het overzicht kwijt.
Voor samen wil ik wel nog een speelgoedkassa aanschaffen, waarmee je kunt rekenen. Ik dacht eerst aan de houten Ikea kassa, die vind ik zelf mooi, maar ik denk dat de kinderen liever een plastic variant hebben met een scanner die echt kan bliepen. Iemand tips voor een kassa? Wat is de kwaliteit van die dingen en waar moet je op letten?
Voor zoon van 5:
- Spel Doolhof Junior
- Piratenhoed
- Pijl en boog
- Klein setje Lego
- Tiptoi boerderij boek
- A3 kleurboek
- Speel-eten pizza
- Klein setje Playmobil
Ik ben deze keer voor zoon maar 20 euro kwijt en voor dochter 60 euro, maar vorig jaar was het andersom en ze hebben toch nog geen besef van prijzen en delen het meeste speelgoed in de praktijk. Ze hebben nu beiden 3 grote cadeaus (qua volume) en 2 kleine, dat is wat voor henzelf belangrijk is.
Ik heb ook nog Scrabble Junior liggen, maar dat houd ik denk ik nog even achter om in de kerstvakantie van stal te halen, anders wordt het een beetje een overdaad denk ik. We vieren het ook nog een keer met mijn familie en anders raken ze helemaal het overzicht kwijt.
Voor samen wil ik wel nog een speelgoedkassa aanschaffen, waarmee je kunt rekenen. Ik dacht eerst aan de houten Ikea kassa, die vind ik zelf mooi, maar ik denk dat de kinderen liever een plastic variant hebben met een scanner die echt kan bliepen. Iemand tips voor een kassa? Wat is de kwaliteit van die dingen en waar moet je op letten?
nicole123 wijzigde dit bericht op 25-10-2017 15:13
4.03% gewijzigd
woensdag 25 oktober 2017 om 15:11
Met al dat gepost over die Sylvanian families ben ik daar ook eens naar gaan kijken en jullie worden bedankt, nu wil ik dat ook! Sommige ervan vind ik wel heel ouderwets ogen, maar bijv. die eekhoorn familie vind ik zo schattig! Ik overweeg het nu voor de 3e verjaardag van dochter, ik denk dat zij het heel leuk vindt. Wat is leuk om mee te beginnen? Ik zat te denken aan het startershuis of aan 1 familie met 2 ouders en 2 kinderen. Wat zouden jullie aanraden?
woensdag 25 oktober 2017 om 16:13
nicole123 schreef: ↑25-10-2017 15:11Met al dat gepost over die Sylvanian families ben ik daar ook eens naar gaan kijken en jullie worden bedankt, nu wil ik dat ook! Sommige ervan vind ik wel heel ouderwets ogen, maar bijv. die eekhoorn familie vind ik zo schattig! Ik overweeg het nu voor de 3e verjaardag van dochter, ik denk dat zij het heel leuk vindt. Wat is leuk om mee te beginnen? Ik zat te denken aan het startershuis of aan 1 familie met 2 ouders en 2 kinderen. Wat zouden jullie aanraden?
Hier het startershuis besteld. Er zit 1 konijntje bij maar dit vind ik wat weinig eigenlijk, daarom er nog een set figuurtjes bijgekocht ( moeder met 2 babies in fiets).
De eekhoorn familie is ook heel leuk. Lang getwijfeld om deze te nemen maar dan toch de andere set gekocht omwille van de fietsjes.
Het huis is naderhand ook makkelijk aan te vullen met meubeltjes, auto,...

woensdag 25 oktober 2017 om 16:17
Er is nu een leuke bij de kruidvat.nicole123 schreef: ↑25-10-2017 15:06Ik koop veel tweedehands en in de aanbieding door het jaar heen en ben daardoor al bijna rond.
Voor zoon van 5:
- Spel Doolhof Junior
- Piratenhoed
- Pijl en boog
- Klein setje Lego
- Tiptoi boerderij boek
- A3 kleurboek
- Speel-eten pizza
- Klein setje Playmobil
woensdag 25 oktober 2017 om 16:21
Dingen met Emoji's , Flamingo's of donuts eropSilver_Lining schreef: ↑20-10-2017 20:58Hoi allemaal,
Weet er iemand misschien wat momenteel de rages zijn voor meisjes van ongeveer 9 jaar?
Of andere cadeautips (hoger of lager budget, alles is welkom). Bedankt!
knutselsetjes van Jill (van de tv en youtube)
Topmodel
Beanie Boos
Lippenbalsem, kettinkjes, oorbelletjes
Fotolijstjes met selfie of bff erop
Make up setjes
woensdag 25 oktober 2017 om 16:27
Ik ben trouwens nog lang niet zo ver met alles...
Ik heb voor sint een setje shopkins en numnoms gekocht bij kruidvat. Die waren zo goedkoop, kon het niet laten liggen.
Verder heeft ze nu besloten dat ze een barbie camper wil voor haar verjaardag van ons.
het lijstje voor de visite en kinderfeestje heb ik zeer veel tijd in moeten steken en uiteindelijk wel wat in elkaar kunnen flansen
Maar voor sint en kerst? Ik heb echt geeeeen idee.... misschien de catamaran van Lego Friends voor kerst. Die wil ze graag.
Dit is het laatste jaar trouwens dat we sinterklaas doen. Een week ervoor wordt ze dus 8 jaar, ze zit in groep 4 en is 1 van de oudsten. Haar vriendinnen geloven nog heilig, zij zelf trekt het al jaren in twijfel.... (al sinds haar 3e...)
Ik ben blij dat het het laatste jaar sint is voor ons.
Nu zijn we dus al 2 jaar of zo de overstap aan het maken naar kerstmis (incl. kado's )
Ik heb voor sint een setje shopkins en numnoms gekocht bij kruidvat. Die waren zo goedkoop, kon het niet laten liggen.
Verder heeft ze nu besloten dat ze een barbie camper wil voor haar verjaardag van ons.
het lijstje voor de visite en kinderfeestje heb ik zeer veel tijd in moeten steken en uiteindelijk wel wat in elkaar kunnen flansen
Maar voor sint en kerst? Ik heb echt geeeeen idee.... misschien de catamaran van Lego Friends voor kerst. Die wil ze graag.
Dit is het laatste jaar trouwens dat we sinterklaas doen. Een week ervoor wordt ze dus 8 jaar, ze zit in groep 4 en is 1 van de oudsten. Haar vriendinnen geloven nog heilig, zij zelf trekt het al jaren in twijfel.... (al sinds haar 3e...)
Ik ben blij dat het het laatste jaar sint is voor ons.
Nu zijn we dus al 2 jaar of zo de overstap aan het maken naar kerstmis (incl. kado's )
woensdag 25 oktober 2017 om 20:32
Bedoel je deze? Dat is niet echt wat ik bedoel. Geen rekenfunctie, geen bliepende scanner en hoewel ze het een kassa noemen is het volgens mij meer een weegapparaat.

Deze is meer wat ik zoek, maar die hebben ze volgens mij niet meer bij Kruidvat. Of kijk ik verkeerd?

woensdag 25 oktober 2017 om 21:02
Dank je. Iemand ervaring met of ze tegen een stootje kunnen of na 2x spelen uit elkaar vallen? (Mijn zoon is nogal een wildebras.) Ik heb over het algemeen niet zo'n hoge pet op van (merkloos) Action en Wibra speelgoed, dus als het baggerspul is dan koop ik liever een degelijkere van bijv 20 euro dan een brakke van 10 euro. Maar als het niks uitmaakt dan ga ik liever in die goedkope winkels kijken.
woensdag 25 oktober 2017 om 21:05
Wij hebben er eentje gehad. Volgens mij van action of zo, maar die was eigenlijk best goed van kwaliteit. Was dezelfde als die op de foto staat alleen dan de roze versie. Mijn dochter vond hem echt geweldig, en hij bleef het ook gewoon doen !nicole123 schreef: ↑25-10-2017 21:02Dank je. Iemand ervaring met of ze tegen een stootje kunnen of na 2x spelen uit elkaar vallen? (Mijn zoon is nogal een wildebras.) Ik heb over het algemeen niet zo'n hoge pet op van (merkloos) Action en Wibra speelgoed, dus als het baggerspul is dan koop ik liever een degelijkere van bijv 20 euro dan een brakke van 10 euro. Maar als het niks uitmaakt dan ga ik liever in die goedkope winkels kijken.
woensdag 25 oktober 2017 om 21:13
Ik zit op pagina 8 maar nu al helemaal enthousiast!
Die wobbel, wat is daar een goede leeftijd voor? Dochter is net acht (zoon wordt zes) en ik heb Marktplaats al geplunderd op legogebied, dit jaar geen andere grote cadeaus. Wobbel is best duur, vandaar dat ik hem aan zoon en dochter samen zou willen geven, voor Sinterklaas. Maar ja, leuk genoeg voor een (dan) negenjarige?
Die kabelbaan... geweldig! Die gaat bij zoon op z'n verjaarslijst!
Die wobbel, wat is daar een goede leeftijd voor? Dochter is net acht (zoon wordt zes) en ik heb Marktplaats al geplunderd op legogebied, dit jaar geen andere grote cadeaus. Wobbel is best duur, vandaar dat ik hem aan zoon en dochter samen zou willen geven, voor Sinterklaas. Maar ja, leuk genoeg voor een (dan) negenjarige?
woensdag 25 oktober 2017 om 21:26
MIjn dochter wordt eind november 8, maar als ik voor haar een wobbel neer zou zetten zou ze er echt geen jota meer mee doen !!!femke09 schreef: ↑25-10-2017 21:13Ik zit op pagina 8 maar nu al helemaal enthousiast!