December 2006

06-11-2007 20:07 8911 berichten
Alle reacties Link kopieren

hier kun je het vorige topic terugvinden
Joehoe Yora!! Goed van je!
wow yora, gefeliciteerd..

trouwens, dank voor bevallingsverhalen, altijd mooi om te lezen. wel voorspoedige bevallingen..

ainnee, balen zo'n erfelijke belasting, succes met de onderzoeken

oorthermometers zijn in verschillende onderzoeken getest en komen tot 1 graad afwijking (naar boven en beneden), het heeft oa ermee te maken of de gehoorgang schoon is (of er diep in de gehoorgang oorsmeerproppen zitten), of er ontsteking zit, of je het trommelvlies goed kan zien, enz. je ziet niet of je het goed hebt gedaan, dus je weet niet of de meting betrouwbaar is of niet.. maar als je het gebruikt voor naast je eigen blik op je kind en als een soort ondersteuning, dan is het geen probleem

mette, balen dat je zus nog niets weet over Tess, wel fijn dat het niet heel ernstig is, waar ze direct wat mee moeten..

marlies, wat een schrik allemaal gisteravond. zo'n lekkage is wel een bekende complicatie.
Hey wijffies!

Nou, was wel lekker om even te spuien op HM Thanks.

Even snel reageren op wat dr zoal is geschreven....

Yora:

Ja. haha!

Mette:

Okay, het is dus niet iets acuuts met Tess... Ben wel benieuwd wat het dan wel is....

Ainne:

Jee, wat klote dat van je bloeddruk... hopelijk blijkt het toch nog mee te vallen maar kan me voorstellen dat je er gruwelijk van baalt...

En nog een voor wie het nodig heeft

Meiden liggen een half uur op bed, eerst lekker gebadderd.

Yasmine is echt beroerd, dr oogjes staan ook zo ziekig... echt heel sneu... Ligt nu met een zetpil in bed, hopelijk is ze morgen weer wat meer opgeknapt...

Laat t hierbij, iedereen een fijne avond!

Kuss!
Tinus, balen van zo'n container!

Heb je je ogen nog een beetje open kunnen houden?

Zal zo eens op HM kijken!

Benbenieuwd naar je clowntje!

Falcon, jeetje ik hoop dat jullie ook snel weer van de prut ogen af zijn!

Gelukkig is het met de brand plek goed afgelopen!

Knorretje, is het allemaal weer gelukt vandaag?

Ziet er leuk uit zeg Joeri z'n bed!

Mette, Jeetje wat duurt dat lang zeg voor jullie duidelijkheid hebben over Tess, maar goed het is in iedergeval iets...

Fijn die labello op je ramen!

En ligt ze lekker in haar nieuwe bed?

Nurse, ga voor jou zo ook nog even naar HM!

Ainne, balen zeg, ik heb ook zo'n 24 uurs meting gehad, maar bij mij was het gelukkig goed. Ik hoop dat het bij jou ook mee gaat vallen....

Yora, goed man dat je deze periode zo lekker hebt afgerond!

Met H gaat het redelijk ,hij heeft heel veel op bed gelegen vandaag, alleen af en toe wat gegeten en verder wat op de bank gehangen. Maar hij is er nog niet...ik hoop maar dat het snel beter gaat...
Hoi meiden,

De arts-ass heeft nog gebeld naar m'n zus. Tess blijkt cysten in haar rechtereierstok te hebben. Dit blijkt iets heel zeldzaams te zijn bij kinderen, en het hoofd kindergeneeskunde gaat morgen in overleg met andere artsen. Ze weten er dus zelf heel weinig van. De uitspraak van de poli-ass."het hoeft er niet meteen vandaag of morgen uit" is dus wel letterlijk te nemen.. De cysten zijn nu niet van dermate grote dat ze vandaag of morgen op knappen staan, dus kan er morgen eerst overleg plaatsvinden met andere ziekenhuizen. Dan hebben ze vrijdag overleg met de artsen hier en horen ze wat er verder gaat gebeuren.

Ben er helemaal zenuwachtig van, vind het zo sneu voor ons poppedijnie..
anoniem_5439 wijzigde dit bericht op 18-02-2009 20:43
Reden: kleine aanvulling
% gewijzigd
Mette, dus toch nog een tegenvaller...getver wat een ellende altijd maar bij jullie. Ik hoop dat er snel toch meer duidelijkheid komt....
Mette: toch weer een tegenvaller... Ik kan me voorstellen dat jullie met heel veel vragen en onduidelijkheid zitten :(

Zou die eierstok er misschien uit moeten? Blijft die andere dan wel zitten?? Anders zou het ook op andere gebieden wel heeeele nare gevolgen hebben... Het lijkt me verschrikkelijk om steeds maar kleine beetjes informatie te krijgen...

Ik hoop maar dat het nieuws zo positief mogelijk als het maar kan gaat worden voor jullie!
Mette: Oh daar schrik ik ook wel een beetje van. Ik vraag me meteen af wat de gevolgen dan zijn voor de toekomst van Tess. Ik hoop maar dat je zus en zwager heel snel duidelijkheid krijgen en dat ze Tess kunnen helpen. Zielig hoor, zo'n kleine meid in het ziekenhuis, al die onderzoeken enzo.... maar helaas weet je zelf ook hoe dat is.

* even ingrijpen, Manu plet met een deegroller een dvd...*
Mette! Och arme Tessje, in dat iniminieierstokje

Hopelijk dat er vrijdag meteen iets besloten kan worden.
Rustig hier op t forum!

Ohjee, Mette, ook ik vroeg me meteen af wat voor gevolgen dit kan hebben voor een kinderwens later...

Misschien zijn ze wel zo te verwijderen/bestrijden zonder dat de eierstok er onder hoeft te lijden??

Sterkte iig

Hier:

Ons Yasmine nog steeds ziekig (had vanmorgen 40.2 temp) en ze is nog maar 2,5 uur opgeweest vandaag.

Roxanne hou ik vandaag wakker ´s middags (nu dus) heeft namelijk uitgeslapen tot 10:30

Kuss!
Hoi Meiden ,

Weer even een teken van leven van mij.

En eigenlijk kom ik hier ook om Loewyz van harte te feliciteren

met de geboorte van Yenthe. Wat een mooooooie naam trouwens. En zo'n snelle bevalling. Heerlijk voor je, geniet maar lekker van je kleine meisje en natuurlijk je "grote" zoon Merijn .

Mette , jeetje meis, wat een verschrikkelijk ROT nieuws dat je nichtje cysten heeft in haar eierstokjes. Wat een ongelofelijke rot plek ook. Gatver, weer met zo'n hummel ziekenhuis in en uit bah!

Ik heb zo af en aan wel hier gelezen en zie dat het met je zwangerschap helemaal goed gaat!!!! Wel in een stuit ligt hij/zij he? Maar je ging toch voor een keizersnede toch?

Wat gaat het eigenlijk alweer snel he? En dan die verhalen over

Noof wat ze allemaal vertelt zeg, ze is een bijdehandte tante hahahahaha! Maar dat was ze eigenlijk al heeeeeel vlot.

Oef, Nogmaals gefeliciteerd met je kindjes David en Rosanne . En wat een mega bevalling zeg, ik moest wel lachen om je verhaal, ik zag het helemaal voor me....

Hoe voelt het nu om thuis te zijn met je kindjes en je gezin zo compleet? Ben je al helemaal gewend of heb je af en toe nog momenten van Tjeeeeeee heftig zeg?

En Brian hoe vind die het zo'n drukte in huis? Zal voor hem natuurlijk ook best wennen zijn allemaal. Rozijntje klinkt zooooo lief!!!

Knorrie, Meis wat heb je het druk gehad met je verbouwing, heb de foto's op hyves gezien. Wanneer ben jij nu uitgerekend eigenlijk? (oohhhh effe in de tabel kijken duhhhhh)

Ooh mén al bijna!!!!!!!

Hoe voel je je? En ik zie dat je een meisje krijgt wat leuk!!!!!

En die Joerie wat een boevenkop zeg! Die ogen, hij straalt het uit. Maar volgens mij kan ie ook heel lief zijn. Ga jij wel eens naar chimpie champ, zag namelijk dat je in "mijn buurt" zit een beetje.

In hoofddorp zit ook zo'n leuk speelparadijs. Ik heb ze bijna allemaal gezien geloof ik hahahahahaha. Lang leven slecht weer hahahahaha!

Nurse,

En jij ook alweer bijna uitgerekend. Goh ik zit te denken volgens mij ben jij al 3 jaar zwanger of niet? Hoe voel je je? Gaat deze zwangerschap ook lekker soepeltjes?

En hoe vind Roxanne het? Beseft ze het nu al meer dan bij Yasmine dat je een baby in je buik hebt? Kan me voorstellen dat het nu alweer leuker is voor haar als toen. En Yasmine ook alweer 1 jaar. Das toch niet normaal als je ziet hoe snel het gaat allemaal?

Flodder ook nog zwanger, hahaahhahahaa ik ga eerst gewoon alle zwangeren af hihiihi! Effe kijken wanneer jij bent uitgerekend......

Ok mei dus. Dus jij bent eigenlijk ook alweer bijna zover. Hoe gaat het met Floor haar slapen, heb je daar nog problemen mee of gaat dat een stuk beter? Ik hoop voor je dat deze baby je heel veel nachtrust gaat geven.

Hey Yora !! Ik moet soms zooooo lachen om jouw berichtjes. Ooit wel eens gedacht om schrijftser te worden?

Jij schrijft namelijk heel beeldend. Hoe gaat het voor de rest met je en je studie?

En natuurlijk met Yora? Zal ook wel echt een grote meid zijn al. Niet meer aan de tiet toch? Hahahahahah ik zag laatst iets voorbij gaan over kinderen van 6 en nog aan de tiet. Das best overdreven toch?

Ps ik heb je link gezien over die brandwonden, zal het echt waar zijn? Laten we hopen dat we geen van allen haar ooit nodig te hebben.

Falcon, meid wat kan jij het goed bijhouden. Ik bedoel je schrijft zo lekker actief mee. Vind het leuk om te zien dat ik niet de enige meelezer was die toch besloot om mee te schrijven. Maar jij bent een stuk actiever dan ik. Ik ben soms ook gewoon te lui of te moe om mee te schrijven. Maar het blijft wel trekken. En zie zoals nu moet ik dan toch even wat van me laten horen. Jouw zoontje is nu officieel de oudste he?

Praat hij al goed? Toevallig was hier vandaag iemand van het CB om kenneis te maken (maandag afspraak nl)

En die vond dat Dylan zo goed sprak met 3/4 woorden zinnen. Maar ik dacht als ik Mette vaak lees over Noof of Nurse over Rox dat het wel meeviel. Hoe doet M dat?

Tinus, hai meis! Ja ik had jou nog gehyved maar ik dacht ik kom toch maar even persoonlijk langs gewoon voor de gezelligheid.

Ik vond jouw foto op hyves zo geestig.

En nu weer die foto's hier van Manu, ook zo komisch. Heeft ie zijn kiezen eigenlijk wel allemaal? Dylan heeft al zijn kiezen, dus eigenlijk een compleet peutergebitje!

Marloes, jeetje wat schrikken van je vent zeg! Jullie zijn toch ook nog redelijk jong? Nou vertroetel m maar lekker.

Ainne, wat een rot nieuws voor jou ook zeg met je bloeddruk .

Moet je daar dan medicijnen voor nemen of heel je levenstijl aanpassen?

Hoe gaat het met jouw kleintjes? Hoe oud is de jongste nu ( sorry ben even naam kwijt)

Praat leah eigenlijk ook nederlands?

Dylan is hier gek op Dora en gooit er nu dus vaak engelse woorden doorheen. En hij heeft op de creche een vriendin Nolah en die is Engels en nu zegt ie steeds I don't knoooooooow!

Komisch vind ik dat. Hij spreekt ook nog wel spaanse woorden maar dat oefen ik ook met m.

Zo nu even ego.

Ik zit nog steeds in NL. En dat is nog steeds wennen. Waarom precies dat wil ik liever niet hier vertellen. Maar manlief en ik zijn nog steeds bij elkaar hoor!!

De winkel is nu een paar maanden dicht omdat het seizoen nu afgelopen is. Maar ik ben wel bezig met inkopen en beurzen bezoeken enzo. Dus het gaat gewoon door.

Dylan vind het erg leuk in NL en we gaan vaak leuke dingen doen. Artis, zwemmen, hij zit op little gym. Gaat 1 dag pw naar de creche.

Sinterklaas vond ie TOP!

Nu de paaseieren in de winkel ook heeeeeeeel lekkuuuuuu

En de plakjes worst bij de slager ook favoriet.

Ik ga dit nu even posten en kom dan met een foto van Dylan voordat de tekst weg is.

X
Dylan zegt HI!!!

Hey Kidon,

Leuk dat je besloten hebt om weer een keer je neus om de hoek te steken!

Wat wordt jullie Dylan ook alweer groot zeg! Jij nog niet opnieuw zwanger zo te lezen?

Klopt, ben nu zowat 3 jaar op een rij zwanger en hebt t dr dadelijk ook wel mee gehad hoor

Weet je wel ongeveer wanneer je weer naar Ibiza gaat? (weet zo de reden niet dat je in Nl bent??)

Fijne dag nog!
Hee Kidon! Kom je toch zelf maar even kijken, :-) ?! Ja, het is hier veels te gezellig natuurlijk. Snap best dat je het niet kan bijhouden hier. Als 'de meiden' er een keer zin in hebben kunnen ze in een avond zomaar drie pagina's volbeppen over niks, haha!

Wat is Dylan al een lekker mannetje zeg! Mooi koppie heeft ie! En zie ik het nou goed dat ie krullen heeft? Lief!!

Grappig dat hij zo geniet van die typisch NL-dingetjes (zoals worst bij de slager, haha!)

Ik maak uit je tekst op dat de terugkeer naar NL niet helemaal je eigen keus is geweest? ZIjn er wel plannen om straks weer terug te gaan?
En Nurse: Wat jammer dat Yasmine nog zo ziek is! 40 graden is best veel voor zo'n klein hummeltje.

Ik moest wel lachen om Kidons opmerking dat je al 3 jaar zwanger bent. Moet dat even een enorm kind zijn!

Ik ben net thuis van een 10-minuten gesprekje op het kdv. Zus was hier om haar geboortekaartje te bespreken dus die kon mooi even oppassen.

Ik had verwacht snel weer terug te zijn, maar het werd wel een half uur dat gesprek! We hadden toch over en weer het eea te bespreken. Over het algemeen doet Manuel het supergoed. Zijn ontwikkeling loopt helemaal volgens 'de richtlijnen' en hij ligt lekker in de groep bij de andere kindjes en ze moeten regelmatig erg om hem lachen. De minder leuke dingen zoals zijn extreme driftbuien en zijn verdriet bij het afscheid 's morgens ook uitvoerig besproken. Ik vond het wel heel fijn om een goed gesprek te hebben zo. Heb het gevoel dat ze mijn twijfels/zorgen (over driftbuien en afscheid) ook heel serieus nemen.

Straks als Manu wakker is gaan we even bij de buurvrouw een bakkie doen. Ze nodigde ons uit toen we vanmorgen de deur uitliepen. Manu kon blijkbaar niet wachten en liep meteen al daar naar binnen, recht op het speelgoed van de buurjochies af, haha!
Nursie, Ja meis ik kan me voorstellen dat je zometeen wel even "done" bent met zwanger zijn. Ik vind het zowiezo al heel knap van je dat je twee van die kleintjes kan bijbeneb met wéér een dikke buik.

Maar je bent nog lekker jong dus dat lijfje van je is straks weer helemaal strak. Da's dan weer het voordeel van jong kindjes krijgen, je huid is elastischer. Dus je knapt na een zwangerschap sneller op zeg maar.

Ja we gaan wel weer terug en dit jaar zal ik zowiezo een paar keer gaan, maar de basis is dit jaar hier in NL. Het gaat om mijn vader maar nogmaals ik heb het er liever niet over.

Maar het was wel een vijwillige beslissing die ik heb genomen maar het was volkomen onverwacht. Om meteen Tien haar vraag te beantwoorden.

Tinus, ja dylan heeft slag in zijn haar. Op ibiza had ie krullen maar hier heb ik het geknipt en nu is het gewoon springerig.

Ja het is inderdaad leuk om hier te komen maar wat ik al zei, soms is het niet bij te benen en dan denk ik nou laat maar effe hahahahahaa. Je wilt toch niemand voorbij lopen zeg maar.

Maar goed uit het oog is niet uit het hart hoor!

Ik zal nog even een foto zoeken met krullen.

Kidon, wat een knapperd heb je joh!
Album.

Nog meer foto's van de laatste tijd.

X
Hey lieverds! Wat een gezelligheid hier weer...

Heb het weer erg druk gehad gister en vandaag, maar kamertje van Joeri is af!!! Hij heeft gistermiddag voor het eerst in zijn bedje geslapen, en dat heeft wel een uur geduurd eer hij sliep, maar de aanhouder wint...

Gisteravond ging ook redelijk goed.

Ben benieuwd hoe het vanavond gaat. Smurfin haar kamer is nu ook de vloer van gelegd (af), de plinten zijn op maat, morgen hopelijk de plinten schilderen,dan kan de vloer 3 x in de lak (het gedeelte wat nog niet gedaan was, is maar een klein stukje dus zo af) en dan kan er aan de meubels en de vensterbank geschilderd gaan worden! Als de vensterbank af is kunnen de gordijnen opgehangen worden!!! Yeah!!!

Onze kamer hangen de jaloeziëen, erg mooi!

Vandaag bij Ikea 2 kasten gekocht die als kast in de inloopkast moeten gaan fungeren. Vriendlief heeft vanaaf en morgen nachtdiensten, dus de inloopkast zal nog even geduld moeten hebben...

Wiegje staat inmiddels in onze kamer, de meeste kleertjes heb ik al uitgezocht alleen liggen in dozen omdat de kast dus nog geschilderd moet...

Vandaag bij Ikea ook 2 hanglampjes gekocht voor smurfin, de minnen. Ik wil ze boven de commode gaan hangen...

Oh, en nu ga ik vriendlief wakker maken, we moeten Joeri gaan halen!

Morgen hoop ik weer iets socialer te kunnen komen doen hoor!

Kidon, leuk dat je je neus weer eens laat zien! Dylan is een heerlijk joch!!! Enneh, je kunt op HM anders wel het een en ander kwijt als je wil, je kunt nog steeds op ons privégedeelte...

Mette

ik denk aan jullie....

Marloes

al beter met H?

Ainne

leuk dat jij ook weer wat actiever bent!

@ de rest:

Knuffels!!!!
Verwacht niet teveel, dan krijg je niet te weinig.
He lieverds,

ben helemaal niet lekker vandaag. Vanmorgen kwam m'n moeder even langs dus dat was wel fijn. Kreeg opeens zulke buikpijn, behoorlijk regelmatig ook, maar dat zakte na een uur weer weg, moest ook spugen De regelmatige krampen zakte dus weg, maar heb nog steeds een zere buik. Dus maar even m'n plas weggebracht en dat ook weer lekker vaag.. De ass. zei dat ik wel een blaasontsteking had maar ook andere verhoogde waarden (ketonen en nog iets anders) dus dat ik even door de dokter gezien moest worden. Die zei weer dat ik geen blaasontsteking had maar wel vreemde waarden. In de gaten houden, als de buikpijn niet afzakt moet ik langs de hapost vanavond. Maar goed, als ik lig zakt het wel, maar als ik ga staan krijg ik weer een harde maar ook pijnlijke buik. Gek hoor, nou ja, vanavond maar even plat blijven liggen, hopen dat het zakt. Morgen iig weer urine brengen.

Hou het even bij dit egobericht, kom morgen als ik me weer beter voel langer langs.

x
Hey Mette,

Doe je wel voorzichtig? Ik hoop maar dat het allemaal mee zal vallen... wat een gedoe toch elke keer weer...

Is er al meer bekend over Tess?

Kidon: wat leuk om weer eens een bericht van je te lezen! Ook blij te horen dat er op relatiegebied niks aan de hand is. Als je zou willen zou je altijd meer op HM kunnen zetten he...

Het klinkt trouwens alsof je ook erg bij mij in de buurt woont...

Hahaha misschien is mijn kinderboekenplan dan niet eens zo'n slecht idee... (Tinus! )

Lekker venttje trouwens op de foto! Hij had toch ook zo'n ontzettend echte boor waar hij overal mee liep?

Knorrie: hoe bevalt je verlof? Lekker toch even niet meer werken?? Klinkt alsof het erg goed gaat met de verbouwing! Bij de Ikea hier geweest?

Tinus: wat klinkt dat al groot 10-minuten gesprekjes! Fijn dat je alles hebt kunnen bespreken met het kdv en dat ze je serieus namen! Manuel is een pittig ventje.

Ik wil een goed kinderboek kopen voor Yora... Ik heb al een stapel kinderboeken voor dr... maar ik zoek (ook voor mezelf ) weer eens iets nieuws...

Ik zat aan deze te denken:

of deze

of deze:

of deze

te denken...

Deze moet ik elke dag verplicht lezen van Yora...

de van dalen hebben we wel. op zich wel leuk, maar ik merk dat ik er pas meer mee doe met renske, het zijn gedichtjes bij plaatjes en ze kenden de woorden al wel, maar met de gedichtjes doet Renske nu pas meer

hier blijft olivier, waar ben je, blijft hier favourite.. Casper doet alle geluiden mee. , ik wil naar de maan hebben we ook wel eens van de bieb gehad, wel leuk.. Rupsje nooitgenoeg blijft ook erg gewenst,, En bv kleine kangoeroe of de mooiste vis van zee, of een boek van egel en muis.. oohh en kikker

thuis zingen we veel tussendoor, maar niet zo vaak heel bewust in een kringetje.. Op zwemles wel en dan doet hij ook alle bewegingen mee, grappig om te zien...

mette wat een schrik allemaal, rustig aan doen, en anders gewoon naar de HAP.

kidon, leuk dat je weer eens langskomt..

knorretje, het schiet op, neem jij ook wel je rust!!

heerlijk vandaag carnavall, casper heeft de hele dag als teigertje rondgerend, had het helemaal naar zijn zin...
sorry, verkeerde topic genomen.
Mette: Heb je je vk/gyn al gebeld over je klachten? Het gaat toch om je buik waar een kind in zit... Beterschap, hoop dat het niks is (of misschien van de stress over je nichtje?)

Kidon: Ik hoop maar dat er niks ernstigs met je vader aan de hand is, meid. Sterkte ermee!

Yora: Volgens mij zijn wij de enigen niet die het gaaf zouden vinden om een kinderboek te maken. Maar lijkt me leuk om samen te werken! Jij het verhaal, ik de illustraties?? (oooh wat lijkt me dat gaaf zeg!, ben bang dat ik niet goed genoeg kan tekenen alleen)

Wij lezen nu al voor uit Jip en Janneke en het dikke boek Ziezo van AMG Schmidt. Veel verhaaltjes zijn nog te lang dus die kort ik dan in tijdens het lezen, maar de versjes vind Manuel nu al leuk. En natuurlijk de tekeningen van Fiep.

En je hebt zeker gelijk, Manu is een pittig ding. (maar ook wel een lekker ding )

Knorretje: Leuk dat het nu eindelijk af is. Kan je nu dan lekker gaan uitbuiken op je gemakje?

Haha, ben bang dat het clownspakje voor morgen veels te groot is. Het wordt een jurkje!
Nurse, wat een gedoe zeg met die zieke meiden van je....

Kidon,Tja we zijn nog jong, maar een meniscus blessure zie je wel vaker bij jonge mensen, maar dan vaak met sport en bij hem is het min of meer spontaan, dus dat is wel vreemd.

Kan me voorstellen dat het wennen is in NL, vooral als het ineens zo ongepland gebeurt...

Leuke foto's van Dylan!

Tinus, fijn dat je een goed gevoel hebt bij het gesprek!

Was het gezellig bij de buuf?

Knorretje, lekker dat het allemaal een beetje vorn begint te krijgen nu!

Mette, rustig aan he! Mops moet nog wel even blijven zitten hoor!

Wij komen wel weer, eerst aan jezelf en de rest van de fam denken!

Yora, wij hebben die van Dale ook, is wel grappig!

En die boekjes van ik ben Bas zijn ook altijd wel leuk, bas komt hier op de peuterspeelzaal en op school ook weer terug in de methodes.

Met H gaat het vandaag gelukkig weer een stuk beter!

Ik had vandaag nog een dag vrij gekregen om te helpen met de kids, ben vandmiddag toen zij op het kdv zaten lekker even naar de kapper geweest en nog naar de 1e verjaardag van het kindje van vrienden van ons. lekker weer eens tijd voor mezelf!

De kids zijn erg gezellig de laatste dagen...was de laatste tijd wel eens anders, dus dat is wel weer lekker!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven